Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?
woensdag 28 juni 2017 om 13:23
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
| Naam | Lengte | Doel | 01/07 | 08/07 | 15/07 | 22/07 | 29/07 | 05/08 | 12/08 | 19/08 | 26/08 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 98.4 | 96.3 | 96.3 | 96 | 95.2 | (vak) | (vak) | 95.2 | 94.1 | -4.3 |
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 76 | 75.5 | 75.5 | 74.9 | 74 | 73.2 | 73 | 73.1 | -2.9 | |
| Viva888 | 1.58 | 58 | 68.3 | 66.8 | 66.8 | 66.2 | 65.3 | 65.0 | 64.9 | 64.3 | -4.0 | |
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88.5 | 89.0 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | -+0.5 |
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 96 | 94.5 | 93 | 93 | 92.5 | 92.5 | X | X | -3.5 | |
| Martjeb | 1.74 | 74 | 83 | 81.7 | 80.3 | 79.7 | 80.3 | 79.2 | 79.2 | -3.8 | ||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 67 | 67.7 | 65.7 | 65.5 | 65.5 | 64.5 | 64.5 | 63.8 | 64.3 | -3.4 |
| M_W | 1.62 | 75 | 89 | 88.6 | 87.9 | 86.9 | 87 | (vak) | (vak) | 86.7 | 86.3 | -2.7 |
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 85 | 84.5 | 84.5 | 83.6 | 83 | 82.6 | 82.2 | 81.1 | 80.3 | -4.2 |
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | X | X | X | 88 | 86.7 | 85.7 | 85.2 | 84.6 | -3.4 | |
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 65.8 | 65.4 | 65 | 64.4 | 64.8 | 64 | 64 | 62.6 | 62.6 | -3.2 |
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | X | X | X | X | X | X | 76.6 | 75.8 | -0.8 | |
| 43.2 |
| Naam | Lengte | Doel | 02/09 | 09/09 | 16/09 | 23/09 | 30/09 | 07/10 | 14/10 | 21/10 | 28/10 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 93.5 | |||||||||
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 72 | 71 | -5.0 | |||||||
| Viva888 | 1.58 | 58 | X | 64 | -4.3 | |||||||
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | - | |||||||
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 93 | 93 | -3 | |||||||
| Martjeb | 1.74 | 74 | 79.5 | |||||||||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 63.7 | 63.5 | -3.5 | |||||||
| M_W | 1.62 | 75 | 85 | 86 | -3.0 | |||||||
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 80 | 80 | -5.0 | |||||||
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | 82.5 | 81.8 | 6.2 | |||||||
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 62.2 | 61 | -4.8 | |||||||
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | 75.4 | 74.1 | -2.5 | |||||||
| Bois01 | 1.61 | 75 | 91.1 | 90.8 | 20.3 | |||||||
| Barlis | 1.78 | 75 | X | 83.8 | - | |||||||
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
dinsdag 4 juli 2017 om 06:47
@Moonshine,
Zijn die shakes niet erg eenzijdig, ondanks aanvullingen?
Misschien kun je na twee weken overstappen op iets als South Beach? Gevarieerde recepten, veel afwisseling en prima voor ketose. Ik zit nu ook in ketose, maar eet veel gevarieerder.
Ketostix kun je prima via bol.com bestellen. Veel sneller en praktischer dan via de apotheek. Geen prijsverschil, volgens mij. €12,99 voor een potje van 50.
Zijn die shakes niet erg eenzijdig, ondanks aanvullingen?
Misschien kun je na twee weken overstappen op iets als South Beach? Gevarieerde recepten, veel afwisseling en prima voor ketose. Ik zit nu ook in ketose, maar eet veel gevarieerder.
Ketostix kun je prima via bol.com bestellen. Veel sneller en praktischer dan via de apotheek. Geen prijsverschil, volgens mij. €12,99 voor een potje van 50.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 4 juli 2017 om 09:52
@Moonshine
Haaruitval ontstaat alleen als je lijf tekorten aan vitaminen en mineralen oploopt. De stress van een dieet kan er bovendien voor zorgen dat je lijf juist extra vitaminen en mineralen nodig heeft, waardoor het tekort dus nog harder oploopt. Waarom kies je voor Cambridge als je weet dat haaruitval een gevolg kan zijn?
Mensen vallen met diëten als Cambridge en vergelijkbaar in korte tijd veel te snel veel te veel af. Ik snap dat dat verleidelijk is, want we willen allemaal veel kilo's kwijt en het liefst ook zo snel mogelijk. Maar het is een aanslag op je lijf omdat zowel je spijsvertering als metabolisme naar de maan worden geholpen, en het kost maanden zo niet jaren om dat weer op orde te krijgen. En dat is precies waarom veel recensies zeggen "ik ben er toen wel 30 kilo mee afgevallen in 3 maanden, dus nu ik weer wat zwaarder ben geworden, ga ik er snel weer mee beginnen". Dit soort recensies zegt eigenlijk alles over het resultaat: de jojo!
Ik ben er echt van overtuigd dat het aanpassen van je leef- en eetgewoontes naar een gezonde en actieve leefstijl met een gezond maar gevarieerd dieet op de lange duur veel betere resultaten geeft. Het gaat dan wel wat minder hard, maar het is makkelijker vol te houden, je spijsvertering en metabolisme blijven op orde en het geeft blijvend resultaat.
Haaruitval ontstaat alleen als je lijf tekorten aan vitaminen en mineralen oploopt. De stress van een dieet kan er bovendien voor zorgen dat je lijf juist extra vitaminen en mineralen nodig heeft, waardoor het tekort dus nog harder oploopt. Waarom kies je voor Cambridge als je weet dat haaruitval een gevolg kan zijn?
Mensen vallen met diëten als Cambridge en vergelijkbaar in korte tijd veel te snel veel te veel af. Ik snap dat dat verleidelijk is, want we willen allemaal veel kilo's kwijt en het liefst ook zo snel mogelijk. Maar het is een aanslag op je lijf omdat zowel je spijsvertering als metabolisme naar de maan worden geholpen, en het kost maanden zo niet jaren om dat weer op orde te krijgen. En dat is precies waarom veel recensies zeggen "ik ben er toen wel 30 kilo mee afgevallen in 3 maanden, dus nu ik weer wat zwaarder ben geworden, ga ik er snel weer mee beginnen". Dit soort recensies zegt eigenlijk alles over het resultaat: de jojo!
Ik ben er echt van overtuigd dat het aanpassen van je leef- en eetgewoontes naar een gezonde en actieve leefstijl met een gezond maar gevarieerd dieet op de lange duur veel betere resultaten geeft. Het gaat dan wel wat minder hard, maar het is makkelijker vol te houden, je spijsvertering en metabolisme blijven op orde en het geeft blijvend resultaat.
dinsdag 4 juli 2017 om 09:59
@Helen, ik ben niet zo van de WhatsApp-groepjes, maar hier schrijven vind ik wel fijn.
@Ninguna
Ik liet ook altijd de teugels vieren in het weekend, maar sinds ik me dagelijks weeg en ik er achter ben gekomen dat de weekenden al het harde werk van doordeweeks teniet doen, lukt het me stukken beter om me in het weekend ook te beheersen. Ik eet of drink dan vaak wel iets extra's, maar met mate, en probeer dan ook wat extra te bewegen om ook met die extra's nog altijd op een goede balans tussen inname en verbruik van calorieën uit te komen.
@allen
Ik heb vanochtend weer een goede start gemaakt. Ik was vroeg op, heb me daarna uitgebreid gedoucht/haren gewassen/etc, en heb toen de bovenverdieping gestoft en gezogen en het beddengoed gewisseld (1500 stappen!), en daarna ben ik met een ontbijtje (2 bruine boterhammen met 1 portie pindakaas en een glas Optimel) op de bank geploft. Het begin is er dus weer!
@Ninguna
Ik liet ook altijd de teugels vieren in het weekend, maar sinds ik me dagelijks weeg en ik er achter ben gekomen dat de weekenden al het harde werk van doordeweeks teniet doen, lukt het me stukken beter om me in het weekend ook te beheersen. Ik eet of drink dan vaak wel iets extra's, maar met mate, en probeer dan ook wat extra te bewegen om ook met die extra's nog altijd op een goede balans tussen inname en verbruik van calorieën uit te komen.
@allen
Ik heb vanochtend weer een goede start gemaakt. Ik was vroeg op, heb me daarna uitgebreid gedoucht/haren gewassen/etc, en heb toen de bovenverdieping gestoft en gezogen en het beddengoed gewisseld (1500 stappen!), en daarna ben ik met een ontbijtje (2 bruine boterhammen met 1 portie pindakaas en een glas Optimel) op de bank geploft. Het begin is er dus weer!
dinsdag 4 juli 2017 om 10:04
dinsdag 4 juli 2017 om 10:37
Vandaag eindelijk eens gaan zwemmen! Het gezond eten lukt tot nu toe goed.
Enkel zondag een zware uitschieter dus probeer nu extra mijn best te doen.
Ben echt benieuwd naar zaterdag!
Eetschema voor vandaag:
ontbijt: ontbijtmuffin met blauwe bessen
lunch: slaatje met ei, tomaat en garnalen
avondmaal: kippengyros met rijst
Enkel zondag een zware uitschieter dus probeer nu extra mijn best te doen.
Ben echt benieuwd naar zaterdag!
Eetschema voor vandaag:
ontbijt: ontbijtmuffin met blauwe bessen
lunch: slaatje met ei, tomaat en garnalen
avondmaal: kippengyros met rijst
dinsdag 4 juli 2017 om 10:57
Vanmorgen op de weegschaal gestaan. Nu dus alles compleet.
Gewicht: 102
Lengte: 1,63
Doel: 70
Maar we gaan eerst voor 2 cijfers en dan hopelijk 10 er af. Zien we dan weer verder... Ik hoop ook zwanger te worden komend jaar dus dan is het sowieso maar de vraag hoe het gaat lopen.
Gisteren een high tea op (met veel zoete dingetjes) en 's avonds spinazie, vis en krieltjes uit de oven. Tussendoor mandarijnen en na het eten twee bonbons. Veel suiker dus. Dat merk ik nu aan een sluimerende hoofdpijn (sinds ik drastisch ben geminderd met suiker krijg ik dus hoofdpijn van veel suiker). Vanmorgen ontbeten met havermoutpap met amandelmelk, mango en aardbeien. Als lunch iets met avocado en vanavond rijst met rendang (kip) en boontjes.
Gewicht: 102
Lengte: 1,63
Doel: 70
Maar we gaan eerst voor 2 cijfers en dan hopelijk 10 er af. Zien we dan weer verder... Ik hoop ook zwanger te worden komend jaar dus dan is het sowieso maar de vraag hoe het gaat lopen.
Gisteren een high tea op (met veel zoete dingetjes) en 's avonds spinazie, vis en krieltjes uit de oven. Tussendoor mandarijnen en na het eten twee bonbons. Veel suiker dus. Dat merk ik nu aan een sluimerende hoofdpijn (sinds ik drastisch ben geminderd met suiker krijg ik dus hoofdpijn van veel suiker). Vanmorgen ontbeten met havermoutpap met amandelmelk, mango en aardbeien. Als lunch iets met avocado en vanavond rijst met rendang (kip) en boontjes.
dinsdag 4 juli 2017 om 10:58
Ik ben sinds gister ook weer goed aan het opletten. Eindelijk gister weer mn eerste goede dag gehad sinds tijden.
Schema van gister:
Ontbijt: Yoghurt met aardbeien en paar druiven
Tussendoor: Eierkoek
Lunch: 2 broodjes (1 met smeerworst en 1 met pindakaas) en 1 cracker met smeerworst
Tussendoor: Pakje Sultana hartig
Diner: Sperziebonen, kipfilet, klein beetje aardappel en een klein beetje vla toe
Vandaag zal het overdag goed gaan en zal ik ongeveer hetzelfde schema aanhouden, alleen vanavond ga ik naar het concert van Robbie Williams en moet onderweg ergens wat eten, dus dat zal een snelle/ slechte hap ergens zijn... Maarja... hoeveel kwaad zal zoiets nou kunnen als je overdag wel gewoon normaal doet? Zal wel meevallen..
Ik ken inderdaad ook mensen die ooit eens Cambridge gedaan hebben.. Die zijn er toen onwijs goed mee afgevallen, alleen een jaar later zat het er toch echt weer aan....
Zelf ook eens geprobeerd af te vallen met de producten van Weight Care.. Dit was echt niet voor mij gemaakt... mn buik ging er van opzetten en ik kon er niet meer van naar de wc....
Dus ik hou het maar gewoon op gezonde voeding en iets minder koolhydraten.
Schema van gister:
Ontbijt: Yoghurt met aardbeien en paar druiven
Tussendoor: Eierkoek
Lunch: 2 broodjes (1 met smeerworst en 1 met pindakaas) en 1 cracker met smeerworst
Tussendoor: Pakje Sultana hartig
Diner: Sperziebonen, kipfilet, klein beetje aardappel en een klein beetje vla toe
Vandaag zal het overdag goed gaan en zal ik ongeveer hetzelfde schema aanhouden, alleen vanavond ga ik naar het concert van Robbie Williams en moet onderweg ergens wat eten, dus dat zal een snelle/ slechte hap ergens zijn... Maarja... hoeveel kwaad zal zoiets nou kunnen als je overdag wel gewoon normaal doet? Zal wel meevallen..
Ik ken inderdaad ook mensen die ooit eens Cambridge gedaan hebben.. Die zijn er toen onwijs goed mee afgevallen, alleen een jaar later zat het er toch echt weer aan....
Zelf ook eens geprobeerd af te vallen met de producten van Weight Care.. Dit was echt niet voor mij gemaakt... mn buik ging er van opzetten en ik kon er niet meer van naar de wc....
Dus ik hou het maar gewoon op gezonde voeding en iets minder koolhydraten.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:01
Ik heb trouwens wel nog steeds dat ik heel graag iets zoets eet na het eten. Heb nu suiker-, lactose- en glutenvrije bonbons van de chocolatier. En gisteren een doosje bonbons van de bakker gekregen. Die bewaar ik dan voor dat moment. Ik heb besloten dat als ik dan suiker e.d. eet, ik beter iets kan pakken dat ik écht lekker vind (dan maar iets duurder) in plaats van 'loze vulling'.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:18
@Milady, helpt dat jou niet om bewustere keuzes te maken? Mij wel, in die zin dat ik tegenwoordig bij alles denk "is dat de calorieën wel waard?" en "krijg ik wel voldoende voedingsstoffen binnen als ik een deel van mijn calorieën daaraan besteed?" Eigenlijk een beetje wat GSleutel ook al zegt; je besteedt je calorieën bewust liever aan iets wat je echt heel lekker (of noodzakelijk) vindt.
@Gsleutel
Vind jij het niet lastig om het hele lekkere met mate te eten? Wat ik meestal heb, is dat ik meer wil als ik eenmaal aan zoet begonnen ben. Niet 1 bonbon maar 10. En als ik er dan toch 3 dagen achter elkaar telkens eentje neem, en de rest van de avond trek in meer houd, dan denk ik op een gegeven moment altijd dat het maar beter is om helemaal geen bonbons meer te hebben, en eet ik de rest alsnog allemaal ineens op. Om vervolgens een paar dagen suikervrij te eten, en dan weer te denken "ach, 1 bonbonnetje kan best zo na het eten". Ik vind het echt heel erg lastig om dat patroon te doorbreken!
@Gsleutel
Vind jij het niet lastig om het hele lekkere met mate te eten? Wat ik meestal heb, is dat ik meer wil als ik eenmaal aan zoet begonnen ben. Niet 1 bonbon maar 10. En als ik er dan toch 3 dagen achter elkaar telkens eentje neem, en de rest van de avond trek in meer houd, dan denk ik op een gegeven moment altijd dat het maar beter is om helemaal geen bonbons meer te hebben, en eet ik de rest alsnog allemaal ineens op. Om vervolgens een paar dagen suikervrij te eten, en dan weer te denken "ach, 1 bonbonnetje kan best zo na het eten". Ik vind het echt heel erg lastig om dat patroon te doorbreken!
dinsdag 4 juli 2017 om 13:53
Ja, op sommige momenten kan ik dat heel bewust inplannen en genieten van iets dat ik heel lekker vind.
Maar meestal kan ik met een wijntje geen mate houden en snoep ik daar dan teveel bij. Prima om op gewicht te blijven, zeg ik altijd, maar ik wil gewoon eens die kilo's kwijt, dus moet daar andere keuzes in maken. En wil daarbij even een steuntje in de rug.
Maar meestal kan ik met een wijntje geen mate houden en snoep ik daar dan teveel bij. Prima om op gewicht te blijven, zeg ik altijd, maar ik wil gewoon eens die kilo's kwijt, dus moet daar andere keuzes in maken. En wil daarbij even een steuntje in de rug.
dinsdag 4 juli 2017 om 15:28
Ik heb een hele tijd bijgehouden wat ik eet (in myfitnesspal). Je leert dan inderdaad goed waar veel calorieën in zitten en ik heb veel geleerd over mijn eigen eetgewoonten. Maar ik vond het wel veel werk. Ik gebruik nooit pakjes, bak mijn eigen brood/ cake/ etc., en je moet dan elke keer dat je iets nieuws maakt alle ingrediënten invullen.
Vandaag heb ik wel een goede dag. Ik heb er zin om eindelijk dat lijf eens aan te pakken.
Ik wil vooral mijn eetgewoonten gaan aanpassen en gezonder maken. Een dieet waar je snel afvalt is wel verleidelijk, maar ik ben bang om daarna te gaan jojo-en.
Vandaag heb ik wel een goede dag. Ik heb er zin om eindelijk dat lijf eens aan te pakken.
Ik wil vooral mijn eetgewoonten gaan aanpassen en gezonder maken. Een dieet waar je snel afvalt is wel verleidelijk, maar ik ben bang om daarna te gaan jojo-en.
dinsdag 4 juli 2017 om 17:04
WhatsApp hoeft voor mij ook niet, vind het wel leuk om hier mee te schrijven.
Moonshine en SNoesje666 begrijp ik het goed dat als je in 'ketose' bent, het aantoont dat je aan het afvallen bent? Vraag me gewoon af wat de reden is om dit te testen. Vullen de shakes ook een beetje, want ik merk dat ik echt wel op verschillende momenten flink honger heb als ik probeer 1500 calorieën op een dag te eten, dus dat lijkt me echt zwaar in combinatie met dagelijks werk/activiteiten.
Hoe is dat met de rest, hebben jullie ook momenten dat je echt wel toe bent aan de volgende maaltijd, maar dat het dan nog wel even duurt? Iemand tips wat je dan kan doen (behalve veel eten
)? Als ik om half 7 ontbijt en dan met een klein tussendoortje tot 12 uur door moet is dat best lang vind ik.
mijn menu voor vandaag:
-ontbijt: 2 boterhammen, met pindakaas en kipfilet
-lunch: 2 wraps met groente en tonijn
-tussendoor: cup-a-soup en een appel
-avondeten: burger en sla met tomaat/komkommer
Moonshine en SNoesje666 begrijp ik het goed dat als je in 'ketose' bent, het aantoont dat je aan het afvallen bent? Vraag me gewoon af wat de reden is om dit te testen. Vullen de shakes ook een beetje, want ik merk dat ik echt wel op verschillende momenten flink honger heb als ik probeer 1500 calorieën op een dag te eten, dus dat lijkt me echt zwaar in combinatie met dagelijks werk/activiteiten.
Hoe is dat met de rest, hebben jullie ook momenten dat je echt wel toe bent aan de volgende maaltijd, maar dat het dan nog wel even duurt? Iemand tips wat je dan kan doen (behalve veel eten
mijn menu voor vandaag:
-ontbijt: 2 boterhammen, met pindakaas en kipfilet
-lunch: 2 wraps met groente en tonijn
-tussendoor: cup-a-soup en een appel
-avondeten: burger en sla met tomaat/komkommer
waterjuffer83 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 22:54
1.06% gewijzigd
dinsdag 4 juli 2017 om 17:38
Ketose is de toestand dat je lichaam moet werken om vet te verbranden, omdat de gemakkelijke luie koolhydraten op zijn.
Ik neem eiwitshakes om spierweefsel (voor zover ik dat heb als hangbuikzwijntje) te houden. Dat zijn dus geen afvalshakes, maar sportersshakes.
Met mijn huidige vodingspatroon heb ik geen honger, ik realiseer me net dat ik op het werk ook geen shake heb genomen. Alleen een salade.
Ik neem eiwitshakes om spierweefsel (voor zover ik dat heb als hangbuikzwijntje) te houden. Dat zijn dus geen afvalshakes, maar sportersshakes.
Met mijn huidige vodingspatroon heb ik geen honger, ik realiseer me net dat ik op het werk ook geen shake heb genomen. Alleen een salade.
dinsdag 4 juli 2017 om 17:39
Ketose is de toestand dat je lichaam moet werken om vet te verbranden, omdat de gemakkelijke luie koolhydraten op zijn.
dinsdag 4 juli 2017 om 17:50
Voor mij hoeft een WA-groep ook niet, dan zou ik er te druk mee bezig zijn denk ik.
Vanmiddag weer gezwommen. Deze keer was het drukker. Het is nogal een ons-kent-ons zwembad volgens mij, als ik binnenkom zeggen ze echt 'hallo Moon-Alisa' (lezen ze van mijn abo) dus het zou leuk zijn als ze eind van het seizoen niet meer hoeven te spieken. Het was heel mooi weer en ik had de impulsieve actie om naar huis te lopen ipv OV te pakken. Ik was direct uit werk gaan zwemmen.... laat ik de volgende keer als ik 6 km wil lopen dat niet meer op mijn werkschoenen doen
Dus nu zwemmen 2 x, StR les 1
Vanmiddag weer gezwommen. Deze keer was het drukker. Het is nogal een ons-kent-ons zwembad volgens mij, als ik binnenkom zeggen ze echt 'hallo Moon-Alisa' (lezen ze van mijn abo) dus het zou leuk zijn als ze eind van het seizoen niet meer hoeven te spieken. Het was heel mooi weer en ik had de impulsieve actie om naar huis te lopen ipv OV te pakken. Ik was direct uit werk gaan zwemmen.... laat ik de volgende keer als ik 6 km wil lopen dat niet meer op mijn werkschoenen doen
Dus nu zwemmen 2 x, StR les 1
Je kunt méér.
dinsdag 4 juli 2017 om 17:50
Ik doe graag mee!
Ik ben nu sinds pasen al bezig, maar wil nog minimaal 10 kilo afvallen
Mijn lengte 1.62
Huidige gewicht 89 kilo
Doel gewicht; 75 kilo
Mijn gewicht toen ik begon; 100 kilo
Dus ik ben al lekker bezig!
2 a 3 keer in de week sporten en voer nu alles wat ik eet en drink in, in mijn app. Heeft mij erg bewust gemaakt met wat wel "gezond" is en wat niet
Wat ik vooral eet zijn crackers met mager beleg, magere kwark, groente en fruit. Als lekkers ongezouten nootjes of gerookte vis
Probeer het zondigen te beperken tot het weekend, dus af en toe wel mezelf iets gunnen!
Ik hoop dat ik het kan volhouden
Ik ga straks even alles teruglezen in het topic!
Ik ben nu sinds pasen al bezig, maar wil nog minimaal 10 kilo afvallen
Mijn lengte 1.62
Huidige gewicht 89 kilo
Doel gewicht; 75 kilo
Mijn gewicht toen ik begon; 100 kilo
Dus ik ben al lekker bezig!
2 a 3 keer in de week sporten en voer nu alles wat ik eet en drink in, in mijn app. Heeft mij erg bewust gemaakt met wat wel "gezond" is en wat niet
Wat ik vooral eet zijn crackers met mager beleg, magere kwark, groente en fruit. Als lekkers ongezouten nootjes of gerookte vis
Probeer het zondigen te beperken tot het weekend, dus af en toe wel mezelf iets gunnen!
Ik hoop dat ik het kan volhouden
Ik ga straks even alles teruglezen in het topic!
dinsdag 4 juli 2017 om 18:20
Dat had ik zeker. Mijn gewicht komt ergens vandaan-NummerZoveel- schreef: ↑04-07-2017 13:18@Gsleutel
Verdere zoete zin wil ik nog wel eens af kopen met mandarijntjes (mijn verslaving).
dinsdag 4 juli 2017 om 18:52
Gisteravond nog een eind gefietst.
Eetlust vandaag :
Havermout + magere melk en bosbessen
Tussendoor : plak ontbijtkoek
Lunch : 2 volkoren boterhammen met geitenkaas en zon gedroogde tomaat.
1 appel
Tussendoor : 200 gram verse ananas
Diner : spaghetti
Toetje : magere yoghurt
Hoe is bij jullie de dag verlopen?
Ik heb wel weinig gedronken en ga vanavond meer drinken.
Eetlust vandaag :
Havermout + magere melk en bosbessen
Tussendoor : plak ontbijtkoek
Lunch : 2 volkoren boterhammen met geitenkaas en zon gedroogde tomaat.
1 appel
Tussendoor : 200 gram verse ananas
Diner : spaghetti
Toetje : magere yoghurt
Hoe is bij jullie de dag verlopen?
Ik heb wel weinig gedronken en ga vanavond meer drinken.
dinsdag 4 juli 2017 om 19:26
Ik neem soms een half bakje cottage cheese met steviapoeder en kaneel.gsleutel schreef: ↑04-07-2017 13:01Ik heb trouwens wel nog steeds dat ik heel graag iets zoets eet na het eten. Heb nu suiker-, lactose- en glutenvrije bonbons van de chocolatier. En gisteren een doosje bonbons van de bakker gekregen. Die bewaar ik dan voor dat moment. Ik heb besloten dat als ik dan suiker e.d. eet, ik beter iets kan pakken dat ik écht lekker vind (dan maar iets duurder) in plaats van 'loze vulling'.
dinsdag 4 juli 2017 om 19:30
Ik heb vandaag hetzelfde gegeten als gisteren. Probeer een soort basis menu aan te houden voor elke dag. Het broodbeleg wissel ik dan een beetje af en het avondeten uiteraard.
Vandaag heb ik mezelf (en gezin
) wel getrakteerd op een glaasje wijn en een stukje taart, omdat het vandaag onze trouwdag is. Eigenlijk een slap excuus, want we vinden dat totaal niet interessant, maar voor de kinderen is het wel leuk. (ehhhh.... Ja hoor)
Gelijk een goede test om het bij 1 glas te houden en daar bewust van te genieten.
Vandaag heb ik mezelf (en gezin
Gelijk een goede test om het bij 1 glas te houden en daar bewust van te genieten.
dinsdag 4 juli 2017 om 19:40
Ontbijt: ei met plakje cheddarkaas, eiwitshake, beker melk.
Lunch: salade met feta, olijfjes, kaas.
Avondeten: runderlapje, sperziebonen, japanse sushisaus (mirin) en sesamzaadjes.
Half bakje cottage cheese met zoetstof en kaneel.
2 bekertjes cola zero.
Vanavond twee glazen basilicumwater, twee plakjes walnootworst en nu mijn slaapmutsje. Warme anijsmelk met zoetstof.
Lunch: salade met feta, olijfjes, kaas.
Avondeten: runderlapje, sperziebonen, japanse sushisaus (mirin) en sesamzaadjes.
Half bakje cottage cheese met zoetstof en kaneel.
2 bekertjes cola zero.
Vanavond twee glazen basilicumwater, twee plakjes walnootworst en nu mijn slaapmutsje. Warme anijsmelk met zoetstof.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 23:23
18.91% gewijzigd
dinsdag 4 juli 2017 om 20:03
@waterjuffer
Als ik me wat flauw voel, of gewoon trek krijg, dan helpt het mij altijd goed om iets te snacken met heel veel smaak. Ik heb vanmiddag bijv 3 groene olijven met knoflook gegeten, en dat flauwe hongerige gevoel was direct gestild en bleef weg tot het avondeten.
@Moon-Alisa, stop een paar Sketchers in je tas. Die wegen haast niets, dus je sjouwt je geen breuk, en je loopt er probleemloos 6 km mee naar huis.
@Milady, van harte gefeliciteerd met je trouwdag, en met 1 glas wijn!
@Snoes, knap hoor! Ik hoop dat punt ook te bereiken. Ik eet wel al veel bewuster sinds ik calorieën ben gaan tellen, maar met bonbons heb ik toch echt nog moeite. Ik haal ze nu maar gewoon niet in huis.
@iedereen, ik lees hele goede dingen! We zijn met zijn allen op de goede weg, geloof ik!
Zoete trek na het eten vind ik ook lastig. Ik probeer dat meestal op te lossen met relatief lichte maar toch vullende dingen, zoals bijv een glas Optimel, suikervrije ontbijtkoek, enz.
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 bruine boterhammen met 1 portie pindakaas light
L: 2 bruine boterhammen, 1 met kaas en 1 met leverkaas
D: stukje ossenhaas met sambaljus, gepofte aardappel met yoghurtdressing, champignons met veel peterselie en knoflook, 1 geroosterd bruin broodje.
(Ik heb de jus met meer water/minder boter gemaakt, en ipv een half stokbrood heb ik maar 1 sneetje bruin in de jus gedoopt).
Ik zit nu met 1525 calorieën net boven mijn 1500 doel. Maar, ik heb vandaag ook de bovenverdieping gestoft en gezogen, een uur in de tuin gewerkt en 10.500 stappen gelopen, dus mijn beweging compenseert die extra calorieën weer ruimschoots.
Als ik me wat flauw voel, of gewoon trek krijg, dan helpt het mij altijd goed om iets te snacken met heel veel smaak. Ik heb vanmiddag bijv 3 groene olijven met knoflook gegeten, en dat flauwe hongerige gevoel was direct gestild en bleef weg tot het avondeten.
@Moon-Alisa, stop een paar Sketchers in je tas. Die wegen haast niets, dus je sjouwt je geen breuk, en je loopt er probleemloos 6 km mee naar huis.
@Milady, van harte gefeliciteerd met je trouwdag, en met 1 glas wijn!
@Snoes, knap hoor! Ik hoop dat punt ook te bereiken. Ik eet wel al veel bewuster sinds ik calorieën ben gaan tellen, maar met bonbons heb ik toch echt nog moeite. Ik haal ze nu maar gewoon niet in huis.
@iedereen, ik lees hele goede dingen! We zijn met zijn allen op de goede weg, geloof ik!
Zoete trek na het eten vind ik ook lastig. Ik probeer dat meestal op te lossen met relatief lichte maar toch vullende dingen, zoals bijv een glas Optimel, suikervrije ontbijtkoek, enz.
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 bruine boterhammen met 1 portie pindakaas light
L: 2 bruine boterhammen, 1 met kaas en 1 met leverkaas
D: stukje ossenhaas met sambaljus, gepofte aardappel met yoghurtdressing, champignons met veel peterselie en knoflook, 1 geroosterd bruin broodje.
(Ik heb de jus met meer water/minder boter gemaakt, en ipv een half stokbrood heb ik maar 1 sneetje bruin in de jus gedoopt).
Ik zit nu met 1525 calorieën net boven mijn 1500 doel. Maar, ik heb vandaag ook de bovenverdieping gestoft en gezogen, een uur in de tuin gewerkt en 10.500 stappen gelopen, dus mijn beweging compenseert die extra calorieën weer ruimschoots.