Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen in kleine stapjes. Hoog bmi

11-11-2019 17:19 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de stap genomen om af te vallen, vind het onwijs moeilijk maar het moet.
Ik heb contact met een diëtiste en fysio voor de beweging.

Zijn er meer meiden?
Misschien kunnen we dan met een klein groepje elkaar motiveren en een tabel bij houden.
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidigegewichtTussendoelStreefgewichtBijzonderheden
Smurfin311.70m106kg104.8kg100kg80kgleverziekte
Firedraakje431.68m104kg102.7kg69kg
Tijdvoortaart321.75m99.8kg96.9kg75kg
Lavenderblue501.68m96kg92.7kg75kg
Cootjecatootje401.67m92kg85.7kg84kg70kg
HoneyQueen87321.86m109kg109.695kg86kg
Boekenwurm35361.58m106kg99.7kg60kg
Frederika-Jael381.74m106.3kg106.3kg95kg
Manana1.73m102kg102kg85kg
janena431.78m129kg109kg84kg
Gossipgirl91281.60m86.6kg82.9kg60kg
Karl_marx...m108kg69.5kg65kg
smurfin1988 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 12:52
Reden: Aanvulling
76.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat maakt niks uit :)
Mijn weegdag is altijd dinsdags.

Wat eet jij op een dag ong?
Alle reacties Link kopieren
Eowyn6 schreef:
22-11-2019 19:16
Wat eet jij op een dag ong?
Ik ben niet heel representatief hier denk ik. Ik tel geen calorieën en eet ook niet weinig. Bovendien altijd vegetarisch en vaak veganistisch. Ongeveer dit:

Ontbijt: vaak havermoutpap of sojayoghurt met havermout (banaan of ander fruit en wat nootjes erdoor)
Lunch: zilvervliesrijst/volkoren pasta/aardappelen met veel groente en vaak ook peulvruchten of een sojaproduct
Avondeten: in de winter meestal soep met brood, in de zomer meestal een maaltijdsalade

Tussendoor vaak wat extra fruit en wat stukjes pure chocolade. En als ik een glaasje wijn neem, dan snij ik daar een blokje kaas bij.

Ik denk nog steeds dat ik hiermee gestaag afval en het is oké als dat langzaam gaat. Mijn doel is een (definitief) ander eetpatroon. Vandaar dat ik mezelf ook niet alles ontzeg. Ik moet juist leren om met mate lekkere dingen te eten. Vandaag heb ik bijvoorbeeld een koekje bij de thee gehad en voor mij is het winst dat ik het dan bij eentje kan laten.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Eowyn!

@Avena: op zich ken ik dat wel dat mijn buik leger aanvoelt. Ik heb allerlei gradaties, als ik bijv savonds soep eet dan voelt het de volgende dag ook leger. Ligt er misschien ook aan hoe vol je darmen zitten..

Gisteren en vandaag wel goed / normaal gegeten, en vandaag wat extra buiten geweest.. heerlijk zonnetje.

Fijn weekend iedereen!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Gister is het me voor het eerst gelukt om een paar handjes chocolade pepernoten te nemen en niet de hele zak 😀
Alle reacties Link kopieren
Cootjecatootje schreef:
23-11-2019 08:51
Gister is het me voor het eerst gelukt om een paar handjes chocolade pepernoten te nemen en niet de hele zak 😀
Wat supergoed!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
@Eowyn6; welkom!

@Cootjecatootje; goed dat je het nu bij paar handjes hebt kunnen houden ipv de hele zak!

Lees hier ook meer positieve verhalen, ga zo door!

Hier gaat het ook goed. Merk zelf ook dat het mij makkelijker afgaat om maar een beetje te nemen en dat niet meteen alles op hoeft, ook fijn.

Dadelijk lekker zwemmen, vanavond gezellig naar het theater, en verder rustig weekend.

Fijn weekend iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
22-11-2019 19:32
Ik ben niet heel representatief hier denk ik. Ik tel geen calorieën en eet ook niet weinig. Bovendien altijd vegetarisch en vaak veganistisch.
Representatiever dan je misschien denkt. Ik eet ook vegetarisch, en probeer af en toe een dagje veganistisch te eten. Dat is voor mij vooral het schrappen van kaas, andere zuivel eet ik sowieso niet veel. Kaas eet ik dan wel weer in grote hoeveelheden - diëtiste heeft me net uitgelegd dat kaas ook een wat verslavende werking heeft. Dat heb ik nooit geweten.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
firedraakje schreef:
23-11-2019 09:31
Kaas eet ik dan wel weer in grote hoeveelheden - diëtiste heeft me net uitgelegd dat kaas ook een wat verslavende werking heeft. Dat heb ik nooit geweten.
Ai, dat verklaart! Kaas is zo'n beetje het enige niet-veganistische wat ik nog eet en ik vind het inderdaad heel moeilijk om er vanaf te blijven...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
@Eowyn6: Welkom!

Ik zou ook niet zonder kaas kunnen hoor. Wel eet ik alleen 30+ kaas. Om nog een beetje "gezond" te doen.
Alle reacties Link kopieren
Goh grappig ik eet ook vegetarisch :) wel sinds mijn zwangerschap in 2017 weer vis gaan eten af en toe maar wel met keurmerk. Ik miste het te erg, ben soms wel in gevecht met mezelf hierover.

Dat van die kaas wist ik ook niet maar ik geloof het gelijk.

Ik eet zelf niet in de ochtend omdat ik merk dat ik snel geneigd ben om meer te pakken. Ik eet dus om 12 uur 1 grote maaltijd met veel groente erbij, dit is de ene keer met bonen, andere keer met brood en andere keer soep of salade.
Tussendoor fruit met kwark
Avondeten zo rond de 500-600 kcal, kan ook wel eens meer of minder zijn maar ongeveer.
En avond tussendoortje fruit.
Ik probeer 2x per week echt wat lekkers in te plannen en ik kan niet 1 bakje nemen dus ik zorg dat ik daar rekening mee hou die dag zodat ik ook rustig halve zak chips kan leegeten met mijn vriend.
Ik heb een verleden met binge eating disorder en Ben ook in behandeling geweest hiervoor. Geen eetbuien meer gelukkig maar wel altijd een enorm gevecht met eten en balans.
Alle reacties Link kopieren
@Eowyn6: Fijn dat je geen eetbuien meer hebt en dat je nu balans kan houden.

Paar maanden geleden een rokje gekocht en dat kon niet met een strak shirtje erin. Pas ik het vandaag, staat het wel! Terwijl er maar 2,2 kg verschil tussen zit ongeveer. Wel ben ik gaan sporten in die tussen tijd. Dus ik ben wel blij daarmee!
GossipGirl91 schreef:
23-11-2019 15:43
Paar maanden geleden een rokje gekocht en dat kon niet met een strak shirtje erin. Pas ik het vandaag, staat het wel! Terwijl er maar 2,2 kg verschil tussen zit ongeveer. Wel ben ik gaan sporten in die tussen tijd. Dus ik ben wel blij daarmee!
Leuk. Vet inruilen voor zwaardere spieren is óók resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
23-11-2019 17:01
Leuk. Vet inruilen voor zwaardere spieren is óók resultaat.
Een beter resultaat zelfs!
Wat een leuke opsteker, @GossipGirl!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Eowyn6 schreef:
23-11-2019 13:33
Ik heb een verleden met binge eating disorder en Ben ook in behandeling geweest hiervoor. Geen eetbuien meer gelukkig maar wel altijd een enorm gevecht met eten en balans.
Dat klinkt heftig... Wat goed dat je het nu onder controle hebt!

Ik heb overigens ook het gevoel dat het altijd een gevecht zal blijven. Soms zit ik een tijd in een flow en dan gaat het heel goed en taal ik ook veel minder naar suiker en ongezonde zooi en zo. Maar zodra er weer de klad in komt, is het hek snel van de dam... Juist dat laatste wil ik leren. Om als je een keer (flink) zondigt, de volgende dag gewoon de draad weer op te pakken. Hetzelfde geldt voor dat ene koekje. Niet denken: nu is de dag toch al verpest, dus dan kan ik net zo goed een halve rol leegeten...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, zo stilte van mijn kant doorbroken. Het lijkt wel een vloek... elke keer wanneer ik een poging toe komt er iets tussen in de persoonlijke sfeer.... wel ben ik sinds 4 dagen koolhydraatarm gaan eten en sporten onder begeleiding. Ik lees graag mee in jullie topic, en zou graag meeschrijven, maar durf het niet uit te spreken ivm de goden verzoeken😂 ik wens jullie in ieder geval heel veel succes . Liefs x
Hi ladies! Hoe was jullie week?
Hier wat regelmatiger gelukkig.

Nu 108,1, scheelt vermoedelijk ook al wel dat ik vorige week ongesteld was, dan ben ik vaker zwaarder.

Ik ontbijt vrijwel altijd met havermout (avond van tevoren in de koelkast, met water) en daardoorheen fruit en kaneel, roosvicee ferro, rozijnen en kaneel, nootjes, net wat ik in huis heb.

Ik eet warm op werk in de lunch, sindsdien zit ik ook al een stuk lekkerder in mijn vel. Maar dat is wat de pot schaft, dus het enige wat ik wel eens doe is minder pasta vragen bij het opscheppen.

Truc voor afvallen zit voor mij vooral in regelmatig sporten, minder suiker tussendoor, de avondmaaltijd gezonder maken en de weekenden.
Alle reacties Link kopieren
Honeyqueen, goed dat je bent afgevallen. Fijn dat je nu een regelmatigere week hebt gehad.

Hier ook goede week gehad deze week. Merk ook wel dat ik nu een betere basis heb kwa eten waardoor ik tussendoor minder trek heb en ga snaaien. Heb ik toch ook wel profijt van merk ik, lijkt er op dat ik nu een eetpatroon heb gevonden wat voor mij werkt en wat ik ook op de lange(re) termijn vol kan houden gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 86,7, dat gaat de verkeerde kant op. Dit weekend heb ik een feestje gehad, toch beter opletten volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
@Cootjecatootje, jammer dat je bent aangekomen, zo te lezen weet je wel waar het aan ligt, en kun je daar een volgende keer rekening mee houden.

Hier vandaag 99,2., gaat dus nog de goede kant op.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij wederom onveranderd op 102.
Maar aangezien ik twee etentjes heb gehad afgelopen week, ben ik al lang blij dat er niets bij is gekomen.
Verder een paar dagen ziek geweest en veel te veel lamlendig op de bank gehangen.
Hopelijk deze week meer energie en meer succes.
Zet hem op allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik was er al bang voor, toch weer aangekomen: 103,4
every journey starts with a single step
Afgelopen twee weken weer verschrikkelijk in oude patronen vervallen.
Veel etentjes en daardoor denken; och, het hek is nu toch van de dam. Bodemdrang. Toegeven aan de luiheid.

De weegschaal liegt er niet om. bijna 1.5 kilo aangekomen in twee weken tijd, terwijl ik best lekker bezig was daarvoor :cry:
Stand is nu 98.2

Deze week hoop ik me te kunnen herpakken. Om mezelf even volledig te resetten heb ik gisteren voor de hele week maaltijdsoepen gemaakt. Aangezien dat die uit enkel groenten bestaan kun je er niet snel te veel van eten.

Ik ontbijt nu met Griekse yoghurt met havermout. Lunch met een kleine omelet (1 ei) met spinazie en andere groenten. 's Avonds dus een stevige soep. Tussendoor mag ik sinaasappel en een handje nootjes.
Zo neem ik niet snel net te veel pasta, of toch een lekker sausje bij de aardappelen of per ongeluk te weinig groenten. Hopelijk kan ik na een week streng zijn de discipline vasthouden en niet na 1x zondigen weer een terugval krijgen van twee weken.

Pfff, wat een rotzooi, dat afvallen...
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
23-11-2019 17:01
Leuk. Vet inruilen voor zwaardere spieren is óók resultaat.
Avena schreef:
23-11-2019 18:26
Een beter resultaat zelfs!
Wat een leuke opsteker, @GossipGirl!
Bedankt! Ja misschien moet ik het zo ook maar zien en niet te veel focussen op de weegschaal.

Ik ben stabiel gebleven dus ik weeg nog steeds 82,9

@tijdvoortaart: Is je lunch niet heel erg weinig? Want wanneer ik dat zou eten, zou ik juist daarna heel veel trek hebben en dan juist verkeerde dingen gaan eten. Maar misschien is het voor jou wel genoeg hoor!
GossipGirl91 schreef:
25-11-2019 12:03
Bedankt! Ja misschien moet ik het zo ook maar zien en niet te veel focussen op de weegschaal.

Ik ben stabiel gebleven dus ik weeg nog steeds 82,9

@tijdvoortaart: Is je lunch niet heel erg weinig? Want wanneer ik dat zou eten, zou ik juist daarna heel veel trek hebben en dan juist verkeerde dingen gaan eten. Maar misschien is het voor jou wel genoeg hoor!
Bij mijn ontbijt gebruik ik volle yoghurt, dus dat is erg vullend. Lunch is dus meer een aanvulling op het ontbijt dan een maaltijd op zich, zeg maar. En ik doe de omelet op volkorenbrood (vergeten toe te voegen)
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
25-11-2019 12:43
Bij mijn ontbijt gebruik ik volle yoghurt, dus dat is erg vullend. Lunch is dus meer een aanvulling op het ontbijt dan een maaltijd op zich, zeg maar. En ik doe de omelet op volkorenbrood (vergeten toe te voegen)
Ohja met brood maakt is het wel echt een verschil vind ik. Ik dacht echt alleen een gebakken ei en dan wat groente.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven