Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen in kleine stapjes. Hoog bmi

11-11-2019 17:19 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de stap genomen om af te vallen, vind het onwijs moeilijk maar het moet.
Ik heb contact met een diëtiste en fysio voor de beweging.

Zijn er meer meiden?
Misschien kunnen we dan met een klein groepje elkaar motiveren en een tabel bij houden.
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidigegewichtTussendoelStreefgewichtBijzonderheden
Smurfin311.70m106kg104.8kg100kg80kgleverziekte
Firedraakje431.68m104kg102.7kg69kg
Tijdvoortaart321.75m99.8kg96.9kg75kg
Lavenderblue501.68m96kg92.7kg75kg
Cootjecatootje401.67m92kg85.7kg84kg70kg
HoneyQueen87321.86m109kg109.695kg86kg
Boekenwurm35361.58m106kg99.7kg60kg
Frederika-Jael381.74m106.3kg106.3kg95kg
Manana1.73m102kg102kg85kg
janena431.78m129kg109kg84kg
Gossipgirl91281.60m86.6kg82.9kg60kg
Karl_marx...m108kg69.5kg65kg
smurfin1988 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 12:52
Reden: Aanvulling
76.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=Avena post_id=30618954 time=1573675649 user_id=391234
Ik heb weleens gelezen dat sporten averechts kan werken, omdat mensen dan (onbewust) meer gaan eten. Bij mij werkt het eerder andersom: ik als thuiskom van sporten, voel ik me zo gezond dat ik het zonde vind om te gaan snaaien of snacken.
[/quote]

Heb dit meestal ook, dat als ik terug kom ik het dan zonde vind om te gaan snaaien. Kan inderdaad ook omgekeerd zijn dat mensen dan meer gaan eten.

En over dat wel of niet delen ervan als je ergens heel erg trek in hebt, Ik denk dat het juist ook wel kan helpen om het wel te delen. Juist omdat je elkaar dan kunt steunen en het ook kan helpen om het juist niet te nemen.
Het helpt voor mij ook om niet te veel/te vaak van dat soort dingen in huis te hebben. Ik woon alleen en weet dat als ik een zak chips open hebt, ik het niet altijd netjes bij een bakje chips kan houden, of een reep chocolade ook niet te lang blijft liggen. Al gaat het wel steeds beter. Helpt meestal wel om kleinere verpakkingen hiervan in huis te halen. Heb ik toch nog wat lekkers, maar eet niet meteen er echt teveel van, omdat de verpakking al klein is.

En wat ik meestal op een dag eet, is:
ontbijt: Kwark met wat fruit/noten of muesli of wat crackers met beleg.
Lunch: omelet met waar ik zin in heb of een salade of brood met beleg wat ik dan in huis heb.
avondeten: wisselend, meestal wel iets vegetarisch, met genoeg groenten.

En in loop van de dag soms wel iets van fruit/groenten tussendoor en soms ook niets tussendoor, ligt er ook aan hoe vullend mijn verdere maaltijden zijn en of ik ergens bij mijn maaltijden wel of geen fruit op heb.
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl91 schreef:
14-11-2019 06:29
@Avena: Wat voor sport doe je? Ik denk dat het best kan kloppen dat je soms onbewust meer eet na het sporten. Zelf heb ik ook altijd trek als ik gesport heb. Maar nu eet ik bijv 150 gram kwark of mijn 2 knackbrod daarna of ik zorg ervoor dat het tegen etenstijd is. Dat werkt voor mij wel.
Badminton. En perfect getimed zodat ik inderdaad daarna mijn avondeten kan eten.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl91 schreef:
14-11-2019 06:29
Ik vind het juist fijn dat je kan delen als je bijv. erge trek in chips of chocola hebt. Dan vind je misschien toch medestanders die er ook zin in hebben maar het ook niet nemen. Dus daarmee kan je elkaar toch juist steunen?
Maar dan hoef je niet perse te zeggen waar je zin hebt toch?
Alle reacties Link kopieren
@Avena: Leuk dat je iets hebt gevonden wat je ook echt leuk vindt. Fijn is dat he als je gelijk kan eten.

@such_Preggers: Ja juist wel want anders heeft het toch ook geen zin om het te melden. Wat Boekenwurm ook zegt. Je kan elkaar juist steunen om het niet te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het topic niet actief is. Hopelijk gaat het nog een beetje lopen.
Geen goede week hier.
Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ben niets afgevallen en gaat dit weekend ook niet meer gebeuren:
Vanavond uit eten, morgen een lunch en zondag een feestje.
Mag blij zijn als ik niet aan bed gekomen denk ik...

Bij een lunch en een feestje kan ik mezelf wel beperken, maar uit eten wil ik zonder restricties kunnen, want je moet natuurlijk niet overal de lol uit zuigen.

Morgen maar een flinke ronde fietsen in de hoop dat het de boel een beetje in balans houdt.
Alle reacties Link kopieren
@tijdvoortaart: Jammer dat je niks bent afgevallen, maar je bent iig niet aangekomen! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook van baal als ik niet ben afgevallen.

Groot gelijk dat je bij het uiteten gaan gewoon kiest waar je zin in hebt. Het moet ook wel leuk blijven om het vol te houden. Ik ga volgende week uiteten en kies ook gewoon wat ik lekker vind.

Vanavond is het chipsavond voor mij. Daar kan ik serieus heel de week naar uit kijken en op de dag zelf niet zo'n trek in chips hebben. :|
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meedoen? Bij mij gaat het erg langzaam.

Ik weet nu 69.5 kg maar wil graag naar de 65. Jullie zullen misschien wel denken, wat een droom gewicht, maar ik kom van 108 kg dus ik begrijp wel de struggels waarin jullie zitten.
Ik heb een zeer goede week gehad! Ik doe 4 keer in de week een interval training bij de gym en ik heb rond de 1500 khal gegeten iedere dag!

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zou ik nog mee kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
TijdVoorTaart, jammer dat je niet bent afgevallen, maar je kiest er bewust voor om nu even te genieten en dat mag ook - dus geniet ervan! Daarna gewoon de draad weer oppakken.

Ik ben zelf net weer een beetje op het goede spoor na een paar maanden iets losser overal mee om te gaan, hopelijk zie ik daar binnenkort ook het resultaat van.
Wat mij altijd helpt om het vol te houden, is extra lekkere dingen maken, zodat het eigenlijk geen straf is om aangepast te eten. Zo zit ik nu aan de zelfgebakken koolhydraatarme gevulde speculaas (voor het sinterklaasgevoel) met lekkere thee.
Het overschot van snoepgoed van Sint Maarten heb ik op mijn werk in de snoeppot gegooid, daar kan ik gelukkig goed vanaf blijven.

Succes allemaal dit weekend!
Alle reacties Link kopieren
@tijdvoortaart; jammer dat je niet bent afgevallen. Genieten moet ook nog kunnen. Tijdens een etentje kunnen kiezen wat je wil en waar je op dat moment zin in hebt moet ook keer kunnen, zeker zolang je je daarna weer weet te herpakken.

@Manana; Fijn dat je weer op de goede weg bent, hopelijk kun je dit vast houden en zie je er snel het resultaat van, zodat het ook weer motiveert om door te gaan.

Hier gaat het tot nu toe goed.
Meestal zijn hier de avonden het probleem kwa ongezond eten, nu in een ritme dat ik merk dat dat nu geen problemen geeft en dat ik stuk minder snaai zin heb 's avonds, hopelijk kan ik dat goed vasthouden.
Alle reacties Link kopieren
@manana: Goed dat je het weer heb kunnen oppakken! Wel een goed idee om het eten dat je nu eet extra 'lekker' te maken.

@boekenwurm35: Fijn dat je nu een ritme hebt gevonden! Wat doe je nu anders dan eerst?

Ik merk wel dat ik bijv. nog maar 1x per week klein stukje chocolade neem. Het veel lekkerder smaakt dan dat je het heel vaak eet. Komende week maar even streng zijn en proberen 2 keer te sporten. Want ik heb 2 sociale activiteiten die week en ik wil liever niet aankomen. Als ik wegga wil ik gewoon eten en drinken wat ik wil zodat het ook nog leuk blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wat gemixte week. Wel netjes drie keer gesport, maar ook een avondje bier gedronken en een reep chocola weggewerkt. Ik moet het eigenlijk gewoon niet in huis halen, maar dit was een noodsituatie (ongesteld) ;-D

Vanaf morgen weer braaf.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl91 schreef:
16-11-2019 10:02
@boekenwurm35: Fijn dat je nu een ritme hebt gevonden! Wat doe je nu anders dan eerst?
Pak nu bijv weer vaker kwark 's morgens, en waar ik vroeger dan magere kwark nam nu halfvolle of volle kwark en dan met fruit of muesli of noten, of soms combi hiervan. Ook bij lunch minder vaak brood en ipv daarvan een omelet die ik als wrap gebruik en dat vul met waar ik dan zin in heb, bijv wat zalm/roomkaas of iets van groenten erop of geitenkaas/avocado of iets dergelijks. En let er ook meer op dat ik bij avond eten voldoende groente opschep. En merk hierdoor dat ik tussendoor ook minder trek krijg en ik dus minder ga snaaien.
Dit helpt mij goed tot nu toe. Wissel ontbijt bijv ook nog wel met kwark of (vezelrijke) crackers. En eet ook tijdens lunch ook echt nog wel brood, maar wissel het meer af, of lunch ook wel met salade. En merk dat die afwisseling mij ook wel goed doet op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het voor je werkt! Klinkt ook wel heel afwisselend allemaal. Zo is het vast ook beter vol te houden.

Mijn voornemen is om maandag en woensdag te gaan sporten. Qua eten gaat het wel goed eigenlijk. Dus ik hoop dat er woensdag bij het wegen weer wat af is. Ik vind het wel jammer dat ik zo veel wil afvallen en dat het zo traag gaat eigenlijk. Dan lijkt het bijna niet mogelijk.
GossipGirl91 schreef:
17-11-2019 09:55
Ik vind het wel jammer dat ik zo veel wil afvallen en dat het zo traag gaat eigenlijk. Dan lijkt het bijna niet mogelijk.
Ja, je hebt een lange adem nodig, als je veel gewicht kwijt wil. De overtollige kilo's zijn er ook niet in drie maanden aangekomen.
Gewoon stug doorgaan, GossipGirl. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@oriander: Ja is ook zo hoor! Gelukkig ben ik wel gemotiveerd dus het gaat vast lukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn best om minder met het gewichtsverlies zelf bezig te zijn (vandaar ook geen weegschaal), maar meer met het aanleren van een nieuwe levensstijl en alle veranderingen die ik nu al merk.

- Ik slaap beter
- Mijn conditie is erop vooruit gegaan
- Ik heb meer energie
- Ik ben tevreden over mezelf als ik gezond eet
- Ik voel me minder afhankelijk van eten (als in: het is pas gezellig als er lekker eten bij is)

Dat soort dingen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben jullie allemaal een fijn weekend gehad! Mijn week was erg druk, vandaar dat ik niet meer aan schrijven was toegekomen.

Qua eten ging het goed. Heb nu twee weken niet gesnoept, daar ben ik best trots op!

Had me voorgenomen om vandaag dan toch eindelijk het sporten weer op te pakken, maar dat is toch niet gelukt. Heb helaas rugproblemen en moet heel goed inschatten hoeveel ik op een dag kan doen. En sporten werd teveel. Wel veel buiten geweest, gefietst, grasgemaaid etc. Lekker genoten van het zonnetje.. Dus geen slechte dag.
Maar vind het moeilijk om sporten een plek te geven, wat eerder al werd benoemd, het is ook niet iets wat ik leuk vind. Dat helpt dus ook niet. Zal wel heel goed zijn voor mijn rug, en daarom moet het eigenlijk wel.. Eigenlijk moet het een vast moment worden, zodat het een automatisme wordt. Tsja, ik weet het allemaal wel, doen is echter wat anders.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
@Avena: Wel goed dat je minder met je gewicht bezig bent en meer met de positieve effecten. Ik wil me toch wel elke week wegen omdat het ook wel motiverend is. Want nu ben ik echt al heel veel weken niet aangekomen.

@Firedraakje: 2 weken niet snoepen is echt goed! Snap wel dat je daar trots op bent, want het is niet altijd even makkelijk.
Van dat sporten herken ik wel. Zelf zit ik met een energieprobleem dus kan ook niet altijd gaan en moet soms rekening houden met dingen. Mijn voornemen was 2/3 keer per week op vaste dagen. Maar nu is dat al aantal weken anders dan ik had gewild.
Alle reacties Link kopieren
Ooh sorry dat ik zo weinig heb gereageerd.. maar ga nu mijn laatste nachtdienst in van de 4. Dus was een beetje van de aardbodem verdwenen.. ik antwoord morgen uitgebreid. 😀
Alle reacties Link kopieren
85,7 vanochtend, blij mee!
Grrr...
Nou, bij mij mag het startgewicht worden aangepast.
Of nee, schrijf dit maar gewoon op bij nieuw gewicht: 109,6.

Niet helemaal onverwacht na 4x uit eten/zakendiners in 1 week, met veel alcohol, en ik ben ongesteld (en dan altijd wat zwaarder), maar ik baal wel.

Beter sporten en meer regelmaat deze week :(
Alle reacties Link kopieren
@Avena; goed dat je minder met je gewicht bezig bent en meer met het aanleren van een nieuwe levensstijl en de veranderingen die je daarbij merkt.

Ik merk voor mezelf wel dat ik het fijn vind om wekelijks op de weegschaal te staan, juist omdat het mij wel motiveert om te zien dat aanleren van een nieuwe levensstijl ook helpt bij het afvallen en te zien dat mijn gewicht daalt, of dat ik tenminste niet meer aankom om het moment.

@Firedraakje; goed dat je al 2 weken niet hebt gesnoept, is toch ook niet echt makkelijk.

@Cootjecatootje; mag je ook blij mee zijn, er is toch weer wat vanaf.

@honeyqueen87; jammer dat je aan bent gekomen. Je weet in ieder geval waar het mee te maken heeft, en als je deze week weer je best doet is het er volgende week vast weer vanaf.

Hier zit ik nu op 99,7. Ook blij mee :jump:
Weekend ook goed gegaan, wel wat extra's genomen, maar niet te veel gesnaaid gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
102,7 vanochtend!
every journey starts with a single step

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven