Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen in kleine stapjes. Hoog bmi

11-11-2019 17:19 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de stap genomen om af te vallen, vind het onwijs moeilijk maar het moet.
Ik heb contact met een diëtiste en fysio voor de beweging.

Zijn er meer meiden?
Misschien kunnen we dan met een klein groepje elkaar motiveren en een tabel bij houden.
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidigegewichtTussendoelStreefgewichtBijzonderheden
Smurfin311.70m106kg104.8kg100kg80kgleverziekte
Firedraakje431.68m104kg102.7kg69kg
Tijdvoortaart321.75m99.8kg96.9kg75kg
Lavenderblue501.68m96kg92.7kg75kg
Cootjecatootje401.67m92kg85.7kg84kg70kg
HoneyQueen87321.86m109kg109.695kg86kg
Boekenwurm35361.58m106kg99.7kg60kg
Frederika-Jael381.74m106.3kg106.3kg95kg
Manana1.73m102kg102kg85kg
janena431.78m129kg109kg84kg
Gossipgirl91281.60m86.6kg82.9kg60kg
Karl_marx...m108kg69.5kg65kg
smurfin1988 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 12:52
Reden: Aanvulling
76.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@honeyqueen: Jammer dat je bent aangekomen, maar ook wel te begrijpen na zo'n week. Als je nu wat strenger bent komende week, zal het er vast snel weer af zijn.

Ik weeg altijd woensdag dus geef het gewicht van afgelopen woensdag door.
Mijn gewicht: 82,9 kg
Alle reacties Link kopieren
Bij mij niets erbij of eraf, dus het blijft 102.
Maar op zich ben ik wel tevreden, ik heb netjes gegeten en zit weer goed in het ritme. Dus dan is het gewoon een kwestie van geduld hebben tot het ook resultaat geeft.

@Boekenwurm, onder de 100, mooie mijlpaal :-)

Succes allemaal deze week!
Alle reacties Link kopieren
Mijn weegschaal is gestorven, in de tabel mag mn gewicht op 106.3 blijven staan.

Ik kijk vanavond even of hij nog te repareren is. Maar hij at ook al een tijdje batterijen, dus hij is sowieso aan vervanging toe.

Nog aanraders voor een goeie niet te dure weegschaal, mijn vriend wil graag bluetooth, ik zou graag willen dat hij ook werkt als de batterijen op zijn. (Maar die combo bestaat vast niet, hehe)
Alle reacties Link kopieren
@Frederika-Jael: Ik heb nog nooit van een weegschaal gehoord die het doet als de batterijen leeg zijn haha.

Hebben jullie hier ook last van? Ik weeg op een harde ondervloer, maar ik moet toch precies op dezelfde plek wegen want anders krijg ik een totaal anders gewicht. Het gaat soms echt om centimeters.
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl91 schreef:
17-11-2019 22:42
@Avena: Wel goed dat je minder met je gewicht bezig bent en meer met de positieve effecten. Ik wil me toch wel elke week wegen omdat het ook wel motiverend is. Want nu ben ik echt al heel veel weken niet aangekomen.
Dat snap ik helemaal hoor! Maar wat ik bedoel is dat het voor de motivatie wel kan helpen om je niet teveel op die cijfertjes te richten. Want dan kan het zijn dat je je voornamelijk gaat richten op 'later als ik slank ben of als ik X weeg'. Terwijl ik het juist motiverend vind om stil te staan bij de winst die ik nu al ervaar. Het gaat namelijk niet perse om de 'lange weg van afvallen', maar om een blijvend ander eetpatroon. En dan volgt dat afvallen als het goed is vanzelf.

Daarbij fluctueert gewicht nou altijd eenmaal een beetje. Dus de weegschaal kan je ook demotiveren.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat is iedereen al veel afgevallen, en ook deze week bij veel weer wat er af!!!

Hier een wat mindere week want had nachtdiensten en dan vind ik het altijd een stuk lastiger. en ben vandaag ook ongesteld geworden. Dus helaas niks er af maar wel stabiel gebleven.

Ik heb de tabel weer aangepast voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
voorbeeld van mijn menu:

Ontijbt:
Optimel framboos 175ml
Optimel yogurt vanille 175ml
Havermout 10gram

Tussendoor:
Vitamine c bruistablet
Druiven 62 gram
B'tween Zero - Chocolade en hazelnootpasta
Optimel framboos 175ml

Lunch:
Salade van:
rode ui 30gr
gerookte zalm 100gr
komkommer 150gr
tomaat 150gr
quinoa 50gr


Tussendoor:
Gekookt ei
Plus - Kipfilet, tuinkruiden , 27.5 gram (3 plakjes)
Augurken - zoerzuur, klein, 28.5 gram ( 3 augurken)
Teisseire – Aanmaaksiroop 200ml

Avondeten:
Iets van rond de 550 calorieën

Tussendoor:
Jazz appel
Kiwi
2 glazen thee
1 glas light frisdrank

En over de heel dag door drink ik nog 750ml water.

Ik doe het in kleine stapjes, dat ik nog 1 glas frisdrank drink is voor mij erg weinig, eerder dronk ik er wel 5 of 6 per dag. Verder moest ik meer gaan eten, ik at veel te weinig en ongezond. in het begin voelde het heel tegenstrijdig om meer te gaan eten maar mijn lichaam sloeg alles op als vet omdat hij niet genoeg kreeg.
Sinds vorige week ook begonnen met sporten onder begeleiding van een fysio, en als het goed voelt en "normaal" dan ga ik naar de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
.
smurfin1988 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 13:08
Reden: dubbel
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
18-11-2019 10:12
Dat snap ik helemaal hoor! Maar wat ik bedoel is dat het voor de motivatie wel kan helpen om je niet teveel op die cijfertjes te richten. Want dan kan het zijn dat je je voornamelijk gaat richten op 'later als ik slank ben of als ik X weeg'. Terwijl ik het juist motiverend vind om stil te staan bij de winst die ik nu al ervaar. Het gaat namelijk niet perse om de 'lange weg van afvallen', maar om een blijvend ander eetpatroon. En dan volgt dat afvallen als het goed is vanzelf.

Daarbij fluctueert gewicht nou altijd eenmaal een beetje. Dus de weegschaal kan je ook demotiveren.
Je hebt echt gelijk met deze post!
Ik merk zelf niet echt een verschil met hiervoor of nu qua effecten. Maar dat kan ook komen doordat ik nog redelijk dezelfde dingen eet, alleen bijna geen koek/snoep/chocolade. En ik eet nu 6 keer op een dag eet en ik sport er nu bij. Al was het fijner geweest als ik erin kon staan zoals jij. Want ik denk nu regelmatig 'oh als ik woensdag maar niet ben aangekomen' of 'nu ik dit en dit heb gedaan, nu moet ik toch wel zijn afgevallen'.

@smurfin: Bedankt dat je me in de tabel hebt gezet! Jammer dat je niet bent afgevallen maar het is iig wel fijn dat het stabiel is gebleven en er niks bij is gekomen. Lijkt mij trouwens ook wel heel lastig om bij nachtdiensten een goed eetpatroon te houden.
Wel goed dat je nu onder begeleiding sport! Is toch fijner om zo te beginnen dan gelijk zelfstandig in een sportschool.
Alle reacties Link kopieren
@Gossipgirl91 lukt mij ook niet altijd hoor! Maar dit is wel hoe ik mezelf probeer te herprogrammeren. Niet teveel bezig zijn met 'later als ik slank ben'. Wat ik doe is ook zeker geen lijnen. Ik probeer mezelf ander gedrag aan te leren.

Heb jij echt geen verschil gemerkt sinds je bent gaan sporten?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
@smurfin, leuk dat ik in de tabel sta, dank je!

@avena, knap dat je er zo tegenaan kunt kijken. Soms lukt me dat ook, maar ik wil ook wel graag af en toe resultaten zien. Overigens helpt het mij juist wel om het beeld voor ogen te houden van 'later als ik slank ben', vooral als het gewicht even niet omlaag gaat, maar dan weet ik dat het een kwestie is van volhouden en richten op de lange termijn.
Ik ben nu ruim een jaar bezig en als ik de resultaten per week bekijk, is het allemaal niet zo spectaculair, maar als ik nu foto's terugzie van mezelf van een jaar geleden, dan is het echt een wereld van verschil.
En voor het eerst van mijn leven heb ik nu in de kast een stapel kleding liggen die te groot is (en de stapel met 'te klein' past me inmiddels weer :-))

Ik heb trouwens wel vanaf de eerste week dat ik geminderd ben met koolhydraten meteen meer energie gekregen en als ik een keer echt de fout in ga (pizza of pannenkoeken of zoiets met superveel koolhydraten) dan ben ik daarna ook de hele dag moe en hangerig. Dus in dat opzicht merk ik het wel meteen en dat motiveert ook om zo door te gaan - ik denk niet dat ik ooit nog terug zou willen naar hoe ik vroeger at.
Alle reacties Link kopieren
@Avena: Wat ik wel merk is dat ik nu wat harder kan lopen. Maar dat is ook echt het enige. Het kan natuurlijk nog wel komen want zolang ben ik nog niet bezig. En afgelopen tijd lukte het niet om meer dan 1x per week te gaan. Dus dan heb je ook minder snel resultaat denk ik. Ik ben nog heel erg bezig met conditie opbouwen om op een goed niveau te kunnen gaan sporten zoals aan een groepsles deelnemen.

@Manana: Fijn dat je toch verschil kunt zien met een jaar geleden! Dan weet je wel waarvoor je het doet. Vooral als je het ook echt kan merken aan je kleding!
anoniem_392626 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 11:19
21.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, dat zijn wel echt andere omstandigheden... Het lijkt me behoorlijk lastig als je wilt afvallen en je in je beweging en activiteit beperkt wordt. Ik haal toch wel veel stimulans uit meer bewegen en sporten. En merken dat dat ook steeds beter gaat.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
mañana schreef:
18-11-2019 15:25
@avena, knap dat je er zo tegenaan kunt kijken. Soms lukt me dat ook, maar ik wil ook wel graag af en toe resultaten zien. Overigens helpt het mij juist wel om het beeld voor ogen te houden van 'later als ik slank ben', vooral als het gewicht even niet omlaag gaat, maar dan weet ik dat het een kwestie is van volhouden en richten op de lange termijn.
Ik ben nu ruim een jaar bezig en als ik de resultaten per week bekijk, is het allemaal niet zo spectaculair, maar als ik nu foto's terugzie van mezelf van een jaar geleden, dan is het echt een wereld van verschil.
En voor het eerst van mijn leven heb ik nu in de kast een stapel kleding liggen die te groot is (en de stapel met 'te klein' past me inmiddels weer :-))
Dank je! Ik probeer dat hè? Wat jij doet is pas echt knap. Al een jaar bezig dus! Supergaaf om het aan je kleding te merken. In die fase hoop ik ook te komen hoor! Maar omdat het zo'n lange weg is, probeer ik me juist ook te richten op de dingen die ik vandaag al merk.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
19-11-2019 10:21
Dank je! Ik probeer dat hè? Wat jij doet is pas echt knap. Al een jaar bezig dus! Supergaaf om het aan je kleding te merken. In die fase hoop ik ook te komen hoor! Maar omdat het zo'n lange weg is, probeer ik me juist ook te richten op de dingen die ik vandaag al merk.
Dank je wel! Zeker goed om je te richten op de dingen die je nu al merkt! En kleine succesjes mag je ook vieren :-)
Maar soms heb je van die periodes dat het allemaal helemaal niet lekker gaat en dan helpt het mij juist om te denken dat het ooit wel goed komt (en dus niet te letten op die kilo die erbij is gekomen, want die kan er een week later wel weer af zijn). Ik vind het ook altijd heel motiverend om van die verhalen te lezen van mensen die 30 kilo zijn afgevallen, dan denk ik, als zij het kunnen, kan ik het ook. Maar van anderen hoor ik weer dat ze het heel demotiverend vinden omdat ze dan gaan vergelijken dat het bij een ander beter of sneller gaat.
Kortom, het is gewoon even puzzelen wat voor jou werkt. Fijn dat je een manier hebt gevonden om jezelf te motiveren!
Bij mij valt of staat alles met een goede planning. Als ik maar zorg dat ik op het juiste moment de juiste boodschappen in huis heb, komt alles goed. En ik haal er tegenwoordig echt heel veel lol uit om nieuwe recepten op te zoeken en uit te proberen. Want eten moet ook gewoon vooral leuk blijven (vind ik).
Alle reacties Link kopieren
mañana schreef:
19-11-2019 12:42
Bij mij valt of staat alles met een goede planning. Als ik maar zorg dat ik op het juiste moment de juiste boodschappen in huis heb, komt alles goed. En ik haal er tegenwoordig echt heel veel lol uit om nieuwe recepten op te zoeken en uit te proberen. Want eten moet ook gewoon vooral leuk blijven (vind ik).
Ja, helemaal eens! Mijn eten is eerlijk gezegd altijd heerlijk :$
En ik let trouwens ook niet op calorieën. Ik wil gewoon gezond eten. Dit was/is het vandaag:

Ontbijt: boekweitpannenkoeken met banaan en cashewnotenpasta
Lunch: zilvervliesrijst met courgette, paprika, tomaat, ui, knoflook en sojabrokken
Avondeten: wortel/cashewnotensoep en brood met pindakaas
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is mijn weegdag en ik ben gewoon niks afgevallen. Ik heb juist extra bewogen en goed op mijn eten gelet. Vorige week dacht ik dat ik was aangekomen want veel alchohol gedronken en minder bewogen dan deze week en ik was afgevallen. Voelt wel een beetje 'oneerlijk'.
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl91 schreef:
20-11-2019 07:42
Vandaag is mijn weegdag en ik ben gewoon niks afgevallen. Ik heb juist extra bewogen en goed op mijn eten gelet. Vorige week dacht ik dat ik was aangekomen want veel alchohol gedronken en minder bewogen dan deze week en ik was afgevallen. Voelt wel een beetje 'oneerlijk'.
Meestal zit er een beetje vertraging in je gewicht. Zeer waarschijnlijk is dit nu nog door vorige week. Mits je je nu niet opeens bezondigd aan van alles omdat het zo oneerlijk voelt zul je zien dat je volgende week wel weer afgevallen bent. Komt goed!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij afgelopen dagen teveel bezondigd aan nootjes en lekkere broodjes.. vanavond ook nog uit eten.. Ga wel vanmiddag een lekkere linzensoep maken.

@avena: jouw menu zag er lekker uit!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Vergeten om maandag door de te geven: 91 9. Moet dat trouwens hier of in een pb?

Ik kan de tabel niet lezen op mijn telefoon, superonhandig.....
Alle reacties Link kopieren
firedraakje schreef:
20-11-2019 09:41
Meestal zit er een beetje vertraging in je gewicht. Zeer waarschijnlijk is dit nu nog door vorige week. Mits je je nu niet opeens bezondigd aan van alles omdat het zo oneerlijk voelt zul je zien dat je volgende week wel weer afgevallen bent. Komt goed!
Het gaat echt om vorige week zaterdag en ik heb daartussen al 2 keer gesport. Dan zou ik het wel een hele rare vertraging vinden. Maar ik ga niet opeens zondigen omdat ik het oneerlijk vind. Want anders kom ik er nooit en ik ga deze week al uiteten en een feestje. Dus voor volgende week ga ik er maar vanuit dat ik niet afval. Maar dan is er een aanwijsbare reden voor.

@firedraakje: Dan zou ik vanaf morgen gewoon weer op mijn eten letten en er nu van genieten!

@lavenderblue: Je kon het volgens mij in dit topic dikgedrukt neerzetten.
GossipGirl91 schreef:
20-11-2019 07:42
Vandaag is mijn weegdag en ik ben gewoon niks afgevallen. Ik heb juist extra bewogen en goed op mijn eten gelet. Vorige week dacht ik dat ik was aangekomen want veel alchohol gedronken en minder bewogen dan deze week en ik was afgevallen. Voelt wel een beetje 'oneerlijk'.
Gezond eten en veel bewegen is sowieso goed, Gossipgirl. Dat heb je goed gedaan, ook al zie je het niet meteen in je gewicht terug.
Gewoon doorgaan met je goede gewoontes, dan gaat er in de komende weken wel weer een kilootje af.
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik geniet ervan dat ik nu weer veel meer kan bewegen. Toen ik net begon met badminton, had ik de volgende dag overal spierpijn. Nu ga ik vandaag gewoon lekker wandelen!

Het zal best dat er mensen zijn die extra bewegen (ongemerkt) compenseren met meer eten, maar bij mij ziet hier echt de sleutel. Door dat bewegen voel ik me gezonder en ben ik juist meer geneigd om dat niet te verpesten met chips en chocola.

Omdat ik me niet weeg, weet ik niet of ik er daadwerkelijk van afval, maar het voelt wel zo. Kennen jullie dat, dat je buik leger aanvoelt?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames
Mag ik mee kletsen?
In december word ik 26 jaar en ik ben 1.56 lang.
Op mijn zwaarst woog ik 86 maar ik ben al afgevallen naar 73.0.
Helaas zit ik nu met burn out klachten thuis en dus sporten wil ook even echt niet. Ik loop bij de psycholoog nu dus hopelijk kan ik het zwemmen weer snel oppakken..

Mijn streefgewicht is 60 kilo maar met 65 ben ik ook al heel blij :)
Alle reacties Link kopieren
Wees welkom! Het is hier alleen nogal stil...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven