Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Indie, welkom. Ik ben zelf ook nog maar net hier begonnen. Ik weet eigenlijk zelf niet of mijn BMI 30+ is, maar mijn gewicht vind ik wel echt te hoog; 110 bij ongeveer 1.74m. Dus ik vond het tijd worden om niet meer te klagen maar te doen.
Alle reacties Link kopieren
Al zijn het nog maar een paar dagen, maar het is best goed gegaan. Ik probeer ook erg te letten op mijn suikerinname, want dat liep de spuigaten uit. Ik merk dat ik me anders voel als ik veel suiker heb gegeten tov als wanneer ik dit tot het minimale beperk. Nu nog meer beweging. Dat is toch lastiger voor me merk ik.
Alle reacties Link kopieren
04012016: ik ben benieuwd of je nu ook sneller gaat afvallen als je duidelijk minder koolhydraten gaat eten. Als ik te weinig zal afvallen komende tijd ga ik dit denk ik ook eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
@hollandstheemutsje,

Nog niet op de weegschaal gestaan, maar ik merk het al wel aan mijn buik.. die lijkt met de dag wat platter te worden!



Net gehoord dat ik een baan heb gekregen, dus ben benieuwd hoe het dan zal gaan. Flink actieve baan namelijk!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
@04012016: gefeliciteerd met je nieuwe baan. En je zal er lekker slank van kunnen worden lees ik



Die buik vind ik bij mezelf misschien wel het ergst. Ik heb altijd een platte buik gehad en nu lijk ik wel zwanger...Dus daar werkt het ook goed op, ik bedoel dat die slanker wordt! Neig ernaar om toch eens flink te gaan minderen met het aantal koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Weer een goede dag (en nacht) achter de rug. Geeft toch wel een goed gevoel. Ik probeer zo 'normaal' mogelijk te eten, hopelijk zorgt dit ervoor dat ik afval.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

sorry dat ik vorige maandag niet heb gewogen, we hadden twee etentjes en ik heb even mijn kop in het zand gestoken, maar ben wel doorgegaan. Nu weeg ik 91,2 kilo en ben dus 18,8 kilo afgevallen. Echt blij verrast. Nog even en ik zit onder de 90! Kan niet wachten.

En ik heb gisteren een broek van toen ik begon aangedaan en het is echt verrassend, ik kan er zo een brood tussen schuiven bij mijn taille.
Alle reacties Link kopieren
Even snel m'n gewicht, 79.3 kilo. Aangekomen dus eigen schuld, ben te veel aan het snoepen..



Nu opschieten voor werk, ik reageer later even op de rest
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas hetzelfde gebleven.. maar heb 2 verjaardagen gehad en ook niet zo goed gegeten... dus ik vond het al goed dat ik niet was aangekomen!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Dat is al een meevaller inderdaad. Zie nu al op tegen de Pasen. Ik wil eigenlijk niet van mijn eetplan afwijken, zal een uuitdaging worden.
Alle reacties Link kopieren
Kleine aanpassing.. stond net weer op de weegschaal (ff checken) en toch wat afgevallen! Iets van 0.5 kilo. Dus nu 9.5 kilo er af!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Gewicht deze ochtend: 99 kg. Ik ben echt blij, had al een tijdje niet op de weegschaal gestaan. Ik ben dus afgelopen half jaar toch afgevallen (ben zeker al een half jaar weer bezig met afvallen). Ik ben al zeker 5 jaar niet meer onder de 100kg geweest dus ik vier mijn privéfeestje (met rijstwafels en fruit )
Wat er is gebeurd weet ik niet maar vanmorgen woog ik 76,8 ! Hopelijk ben ik nu van mijn plateau af en ga ik deze week ook verder naar beneden. Totaal dus 18,3 kg afgevallen
Jij gaat als een speer Saartje, knap hoor !

Fijn dat je onder de 100 zit hollandstheemutsje, dat is een reden voor een feestje
Alle reacties Link kopieren
@paper-clip; wat knap van je, zoveel afgevallen!



btw leuke avator
Alle reacties Link kopieren
Onder de honderd is zo fijn inderdaad, fijn voor je Hollandstheemutsje!



@ paperclip, Dank je. Ik ben blij met hoe het nu vordert, maar kan voor nu dromen van een gewicht zoals het jouwe.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollandstheemutsje schreef op 29 maart 2017 @ 07:27:

Hallo Indie, welkom.

Dank je, hollandstheemutsje.





Ik heb geen digitale weegschaal, dus het blijft een beetje gokken, maar volgens mij is er wel een halve kilo af. 81.5 dus nu.



Iedereen met goede resultaten: top, ga zo door.



quote:04012016 schreef op 29 maart 2017 @ 12:43:

Net gehoord dat ik een baan heb gekregen, dus ben benieuwd hoe het dan zal gaan. Flink actieve baan namelijk!Gefeliciteerd. Ik ga in september met een flink actieve baan beginnen. Voor mij één van de redenen om nu iets aan mijn lijn te doen. Ik hoop dan zo fit mogelijk te kunnen starten.
quote:saartje007 schreef op 03 april 2017 @ 12:55:

Onder de honderd is zo fijn inderdaad, fijn voor je Hollandstheemutsje!



@ paperclip, Dank je. Ik ben blij met hoe het nu vordert, maar kan voor nu dromen van een gewicht zoals het jouwe.



Jij bent voorlopig meer afgevallen dan ik niet vergeten dat ik al bijna 1,5 jaar bezig ben he !



Ik doe het bewust langzaam dat het een normaal patroon wordt en ik er eigenlijk niets voor hoef te laten staan.

Ik kan gewoon alles eten alleen met mate en dat had ik niet, die hele reep chocolade MOEST op en de zak chips leeg terwijl ik nu voldoende heb aan 2 blokjes chocolade en een klein bakje chips als ik daar zin in heb.



Ze zeggen dat de knop om moet en dat is bij mij écht zo, voorheen hield ik geen enkele lijnpoging langer vol dan 3 weken en dan gaf ik het alweer op. Ik ben 2 jaar geleden naar een psycholoog gegaan omdat ik met mezelf in de knoop zat door gebeurtenissen in mijn verleden en heden en daar ben ik ontzettend van opgeknapt en ik denk dat dat nu net het zetje voor mij is geweest dat het rustig is in mijn hoofd en ik lekker in mijn vel zit en daardoor het dus nu wel volhou.



En vooral kijken naar wat ik nu al bereikt heb, ik zie er zoveel beter uit en voel me ook zoveel beter nu ik die bijna 20 kg minder niet meer hoef mee te slepen iedere dag.



Zo, einde ego post !
quote:hollandstheemutsje schreef op 03 april 2017 @ 10:34:

@paper-clip; wat knap van je, zoveel afgevallen!



btw leuke avator Dank je wel ! Het zou zo mijn kat kunnen zijn als hij een andere kleur had. Mijn kat is nogal bekend op Facebook dus ik plaats er liever geen foto's van maar deze komt heel goed in de richting
Ik geloof dat ik de motivatie weer gevonden heb! Hij lag in een foto album van voor ik getrouwd was en kinderen had hahaha.. man ik vind mezelf daar slank! (79kg)



Vandaag woog ik vanmorgen 92,5 en dat is netjes gezien de 2w vakantie en verjaardagen met taart.



Ik heb me weer redelijk herpakt ook qua koelkast inhoud haha. De dietist was tevreden en ik ben nu 4cm van mijn taille kwijt. Volgende keer dat we elkaar zien is het doel 1,5kg (3w) dus dat moet goed te doen zijn. Babysteps babysteps
Tabel is bijgewerkt
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 03 april 2017 @ 15:01:

Tabel is bijgewerkt

Dank je wel beelicious. Eén opmerking: mijn methode is meer bewegen. Ik ga absoluut niet diëten, zoals jij hebt vermeld. Ik geloof meer in normaal eten. Gewoon fatsoenlijke voeding, vers, voedzaam, voldoende, niet al te bewerkt, geen dieetproducten en met mate iets lekkers als ijs, chips, e.d. Gewoon gezond en niet al te veel. Een dieet, daar geloof ik niet zo in voor de langere termijn.



En inderdaad ook babysteps. Lijkt me huidtechnisch meer verantwoord en het is er tenslotte ook niet in een paar weken aangekomen.
Bedankt Bee
Alle reacties Link kopieren
Yes Yesssss paper clip

Mooi zo. Hopelijk ben je er door heen.





Hier geen verschil met vorige week. Maar met een verjaardag en dagje weg met vriendinnen ben ik hier gelukkig mee. In ieder geval niet weer 90. Hahaha



Fijn het hollandstheemutsje. Ik weet nog zo goed dat dat voor mij ook een mijlpaal was. Eindelijk onder de 100.



Ik kom dan ook van ver. Toen ik hoogzwanger van mijn dochter was,woog ik ruim 118 kilo ????
Ja, eerste zwangerschap +18kg, maar was er in 3 dagen af. 2e was 12kg en binnen 10dg eraf.



Kijken jullie trouwens my 600lbs life op tlc?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven