Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk ook dat stress ook mee speelt.

Accepteren kosten soms moeilijk...

Kun jij een goede balans voor jezelf vinden 040?
Alle reacties Link kopieren
Kan ik nog meedoen of is dit topic vol?
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft ben je welkom Cootje!



Op maandag is het weegdag, wat is jouw huidige gewicht en je doel? Hoe wil je dit gaan bereiken?



Mocht je nog tips hebben dan lees ik ze ook graag!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Cootje!



Hier komende dinsdag een afspraak bij de diëtist om te kijken waar ik beter op moet letten enzo.. ik heb over bijna 6 weken een afspraak bij de fertiliteitsarts, dus moet zo veel mogelijk afvallen in die tijd.. hopelijk de 6 kilo die ik nog moest
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa na 5 dagen creperen op de weight care doos vanochtend 89.4 !

Stiekum valt het me nog wat tegen. De vorige keren ging er meer af.

Maar toch.. Wel echt onder de 90 nu.

Nu hopen dat dat na het weekend ook nog zo is.

Welkom Cootje

Fijn weekend iedereen
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige gewicht is 89 kg, mijn doel 80 kg en dat wil ik bereiken door gezonder te eten en meer te bewegen. Mijn lengte is 1,68 m

Het lastige is dat ik medicatie gebruik waarvan je aankomt, vandaar ook dat ik nu zo zwaar ben. Helaas moet ik deze medicijnen waarschijnlijk levenslang blijven gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Maandag weegdag, ik weeg nu 93,2 kilo en ben dus 16,8 kilo kwijt.

Heel blij mee. Vrijdag een etentje dus volgende week zal wel tegenvallen, maar dat zie ik dan wel.

Gisteren hadden we een verjaardag en niemand zei iets.... Dat snap ik nou echt niet hè. Ik ben van maat 50 naar maat 44! Misschien wist ik het eerst ook goed te verbergen met zwarte vesten enzo, maar toch.



Janneketannekeroverheks, wat heerlijk dat je nu de 8 in beeld hebt! Super gaaf.



paperclip, het was inderdaad van 1 week. Was de week ervoor heel weinig afgevallen, dus ik vermoed dat het met mijn cyclus te maken had.
Alle reacties Link kopieren
Grrrrr vanochtend weer 90.3

Ongelofelijk

Ik doe toch niks geks in het weekend.

Deze week maar eens meer groene thee proberen.

Min lichaam wil gewoon 90 wegen ofzo
Twee weken vakantie en de touwtjes laten vieren geeft geen fijne weegdag.. inmiddels 94 rond. Maar goed, mijn man gaat dalijk op zakenreis dus dat geeft mij weer de touwtjes terug! Mijn man is degene die de koelkast volpropt of met lekkers thuis komt.

Eentje kan toch wel? Je bent al heel de dag streng bezig.. van dat zeg maar..

Of gister een enorme biefstuk, dat je moeite hebt om 'm op te krijgen. Lekker voor je gekookt! Lekker was het zeker, maar echt te veel!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook aangekomen... verbaas me er niet zo over, maar baal er wel erg van! Nu weer 115.

Morgen weer naar de diëtist, dan hopelijk weer snel op het goede pad!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Ik weet het niet meer hoor, heel de week keurig gegeten en heel veel bewogen en dan ben ik gewoon 3 ons aangekomen

Krijg er zo langzamerhand een beetje de pest erin dat er niets meer afgaat, de enige optie is nog een hongerdieet in combinatie met iedere dag 3 uur sporten om af te vallen maar dat zie ik niet zo zitten...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 88,8 kg, dus 0,2 kg eraf, dat schiet niet op zo ..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 88,8 kg, dus 0,2 kg eraf, dat schiet niet op zo ..
Oeps, veel te lang hier niet geweest

Heb wel netjes gegeten en het bewegen weer opgepakt, maar door het patroon van een kilo aankomen - halve kilo afvallen - kilo aankomen etc. had ik even geen zin er mentaal ook zo veel mee bezig te zijn. Dus even gestruisvogeld. Maar vandaag stond ik op de weegschaal en ik ben zowaar afgevallen: ik weeg nu 71,8 dus totaal -6,2



Welkom Cootje! Lastig dat je met je medicatie zit, dat maakt het natuurlijk al een stuk moeilijker. Doe je het afvallen op eigen houtje of heb je begeleiding van een arts/diëtist (misschien dat die je tips kunnen geven over de combinatie afvallen en medicijnen)?



Vervelend voor de dames die zijn aangekomen. Je man lijkt me heel lief beelicious, maar ook lastig om het dan vol te houden!



Frustrerend Janneke en paper-clip. Op zich een goed teken dat je dus dichter in de buurt bent van je ideale gewicht (en jullie zijn allebei al behoorlijk afgevallen) maar wel heel rot dat die laatste kilo's dan zo moeizaam gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met de diëtist afgesproken dat ik strenger ga doen, koolhydraatbeperkt dus. Dan hopelijk snel resultaat!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Succes! Koolhydraatbeperkt werkt voor mij heel goed, hopelijk voor jou ook!
Alle reacties Link kopieren
Had jij ook de eerste dagen dat je erg duizelig was? Dat heb ik namelijk wel... dus ik begin zaterdag, vind het niet vertrouwd als ik zo duizelig ben en voor mijn zoontje moet zorgen
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Maandag weegdag: 88,4 kg. 400g er af. Het gaat niet snel maar het gaat wel de goede kant op!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, zou ik ook mogen aanschuiven? Ik wil vooral afvallen vanwege mijn gezondheid, maar ook omdat ik eindelijk weer eens leuke kleding wil kunnen kopen en niet automatisch in de afdeling 'tent' terecht kom. Bij ons in de familie komt suikerziekte voor, ik ben hier erg bang voor want het lijkt me echt een rotziekte.



Ik ben al wel begonnen (start 110kg) en het gaat met pieken en dalen. Moet voor dit topic mijn weegschaal uit de mottenballen gaan trekken, volgende week geef ik mijn huidige gewicht door.



Nickname: Hollandstheemutsje

Leeftijd: 42

Startgewicht: 110 kg

Streefgewicht: 85 kg

Methode van afvallen: gezonder / minder eten en meer bewegen
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaa 89.3 vanochtend

Dus 1 minder dan vorige week. Eindelijk.

Nu zo proberen te houden hahaha.



Hoe is het met de spataders paperclip?
He, he, eindelijk onder de 90 heks

Hier blijf ik maar schommelen rond de 78, soms eronder en dan weer erboven ik word er gek van, gisteren 79.1 en vanmorgen weer 78.1 wat zou het toch zijn die grote verschillen ??

Ik hou het dus nog steeds maar op 78,1 dus totaal 17 kilo afgevallen en die keer dat ik 77,8 woog zie ik dan maar als heel erg mazzel



Spataders heb ik het idee dat ze minder zijn, alleen na inspanning zijn ze best zichtbaar. Ik heb er geen last van dus ik kijk het nog even aan voorlopig.
Alle reacties Link kopieren
Hier gelukkig weer wat afgevallen! Was aangekomen naar 115, maar nu weer 114

Dus totaal 9 kilo afgevallen!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:04012016 schreef op 23 maart 2017 @ 13:38:

Had jij ook de eerste dagen dat je erg duizelig was? Dat heb ik namelijk wel... dus ik begin zaterdag, vind het niet vertrouwd als ik zo duizelig ben en voor mijn zoontje moet zorgen



Sorry, late reactie! Nee, dit heb ik eigenlijk niet gehad voor zover ik me herinner. Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel koolhydraten je gewend was te eten en hoeveel je er nu binnenkrijgt, als dat een groot verschil is kan ik me voorstellen dat dat wel even een aanslag is op je lichaam. Zelf eet ik nog steeds wel 'langzame' koolhydraten 's middags (havermout) en door fruit/groente krijg ik ze ook nog binnen. Ik heb vooral 's avonds alle koolhydraten geschrapt maar dat heb ik wel redelijk geleidelijk gedaan, dus misschien is het verstandig om dat ook te doen dat je lichaam niet opeens pats-boem moet omschakelen? (als je dat niet al gedaan hebt natuurlijk)



Lekker bezig Cootje en 04010216! En natuurlijk Janneke, wat fijn dat je onder die 90 gedoken bent

Ik kan me alles voorstellen bij je frustratie paper-clip, op een plateau zitten is echt gruwelijk irritant.



Welkom hollandstheemutsje!



Hier nu op 71.0 kilo, dus totaal -7!
O lord het was al weer maandag. Stap

Morgen op de schaal!
Alle reacties Link kopieren
Met een bmi van 29 en nog wat val ik net niet helemaal in de doelgroep, maar ik voel me wel aangesproken door dit topic. Ik wil iets aan mijn gewicht doen en doe daarom graag met jullie mee.



Ik ben 47, ik weeg 82 en ik wil graag onder de 70 komen. Op zich eet ik niet heel slecht, maar ik kan nog veel verbeteren door meer te bewegen. Door een blessure ben ik gestopt met sporten en in een paar jaar tijd 20 kilo aangekomen. Ik wil toch wel weer graag in beweging komen en me fitter voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven