Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.

Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.

Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:

afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1

*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!

let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
hollandstheemutsje schreef:
22-05-2017 15:01
@puss; ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring met ww. Ik ken iemand die er goed door is afgevallen en dat met een zittend beroep. Ik vraag me af of je vast zit aan recepten of dat je dat wel zelf kan bepalen en dan punten telt (ofzo).

Welkom mrs Twirre. Lastig lijkt me dat als je ouders niet inzien dat gezond eten beter is. Ik merk wel dat ik me fitter voel als ik gezonder eet. Heb je wel zelf geld tot je beschikking, anders zou ik toch zelf eten komen. Bv lunch is wel makkelijker te regelen?
Dankjewel! Ja ik heb zelf wel wat geld ter beschikking. Momenteel kan ik zo'n 15 euro per week missen, dat ik dan uitgeef aan gezonde tussendoortjes (aardbeien, appel), yoghurt en groenten. Helaas kan ik niet zo heel veel uitgeven, ben nog schoolgaand, en een baan erbij kost op het moment teveel tijd.
MrsTwirre schreef:
22-05-2017 18:38
Dankjewel! Ja ik heb zelf wel wat geld ter beschikking. Momenteel kan ik zo'n 15 euro per week missen, dat ik dan uitgeef aan gezonde tussendoortjes (aardbeien, appel), yoghurt en groenten. Helaas kan ik niet zo heel veel uitgeven, ben nog schoolgaand, en een baan erbij kost op het moment teveel tijd.
Hoe oud ben je?

Als je nog onder de 18 bent zou je ook naar een diëtist kunnen gaan zonder dat het je geld kost (eigen risico anders)
Zo jong al best veel wegen is een gezondheidsrisico en misschien nemen je ouders je dan wel serieus.
beelicious schreef:
22-05-2017 18:00
Maandag weegdag. De week isvoorbij gevlogen. Dat nwe forum bevalt me niks. Elke keer inloggen, niet gelijk meer naar de laatste post kunnen..

Maar goed, er is 0,3 af.. :'(
Alle af is goed!
Hier exact hetzelfde als vorige week.
Ik moet ook echt wennen aan het nieuwe forum.
-Puss-in-Bootz- schreef:
22-05-2017 18:58
Hoe oud ben je?

Als je nog onder de 18 bent zou je ook naar een diëtist kunnen gaan zonder dat het je geld kost (eigen risico anders)
Zo jong al best veel wegen is een gezondheidsrisico en misschien nemen je ouders je dan wel serieus.
Ben met mijn vader al een keer meegeweest, dietist heeft dit echter afgeraden om echt op dieet te gaan, omdat ik nog "jong" ben. Verder ben ik wel 1 meter 80, en zit er wel degelijk wat spieren aan vanwege mijn werk op boerderij. BMI zegt in mijn geval ook nog niet zoveel, omdat spierpercentage niet meegerekend wordt. Neemt niet weg dat ik toch maat 42 heb, en graag toch een kleiner maatje wil.
Ouders geloven trouwens ook niet in diëtist, moeder heeft al talloze shake diëten doorstaan, zonder blijvend succes, en vader houd zich simpelweg niet aan de regels van een diëtist. Gezond eten zou dan dus alsnog niet makkelijker worden. Zou hier liever niet te lang op ingaan, maar volgens diëtist en huisarts hangen er nog geen gezondheidsrisico's aan. Pas als ik minder ga bewegen, en dus echt vet wordt. Neemt niet weg dat ik liever afval.
MrsTwirre schreef:
22-05-2017 23:49
Ben met mijn vader al een keer meegeweest, dietist heeft dit echter afgeraden om echt op dieet te gaan, omdat ik nog "jong" ben. Verder ben ik wel 1 meter 80, en zit er wel degelijk wat spieren aan vanwege mijn werk op boerderij. BMI zegt in mijn geval ook nog niet zoveel, omdat spierpercentage niet meegerekend wordt. Neemt niet weg dat ik toch maat 42 heb, en graag toch een kleiner maatje wil.
Feit blijft wel dat er niet gezond gegeten wordt bij jouw thuis toch.
Een voedingsadvies van een diëtist zou niet verkeerd zijn.
Jij wilt wel maar als je ouders vette dingen blijven voortzetten wordt het erg lastig.
Advies is al gegeven, maar dan lukt het niet en wordt het opgegeven. Het lukt me momenteel aardig om hier zelf toch in te voorzien, maar ach ja, ben na de vakantie op kamers dus dan kan ik het zelf regelen.
Nouja het was ook maar een idee.
Zelf weten uiteraard :)
Geeft niks, ik kom misschien wat chagrijnig over, maar heb het al vaker geprobeerd. Dus dan wordt je er een beetje moe van. Alsnog was aanraden van de diëtist dus dat ik niet echt ging diëten en meer fruit at als tussendoortjes. Heb dat ook heel braaf gedaan. Aardbeien, kiwi's en groene appels zijn nu mijn standaard tussendoortje :applause: Diëtist was bang voor eetstoornis, maar ouders moesten inderdaad meer groenten eten, minder vet en minder tussendoortjes. Dit is net, na anderhalve week, opgegeven. Vandaar dat ik nu op eigen houtje verder wil. Vandaag trouwens gewoon meegegeten, allen in plaats van de gebakken patat, spinazie en schnitzel heb ik spinazie met wat gekookte aardappelen en een ongepaneerde schnitzel gegeten. Een kleine vooruitgang dus.
Hallo Dames!
Gisteren heb ik een goede dag gehad, kan qua portiegrootte nog beter. Maar ondanks dat ik erg zin had in zoetigheid in de avond heb ik het niet gedaan in plaats daarvan heb ik wat fruit genomen.
Erg misschien dat ik hier trots op ben, maar moet het momenteel hebben van kleine overwinningen zeker nu het op het werk ook niet lekker loopt. Ik neem mezelf voor positief te denken en als ik me betrap op een negatieve gedachte probeer ik die meteen om te buigen. Want zoals mijn gewicht vast zit (gaat niet voor of achteruit) zo voel ik me ook in mijn leven en dan met name mijn werk op dit moment.
hollandstheemutsje schreef:
23-05-2017 09:29
Hallo Dames!
Gisteren heb ik een goede dag gehad, kan qua portiegrootte nog beter. Maar ondanks dat ik erg zin had in zoetigheid in de avond heb ik het niet gedaan in plaats daarvan heb ik wat fruit genomen.
Erg misschien dat ik hier trots op ben, maar moet het momenteel hebben van kleine overwinningen zeker nu het op het werk ook niet lekker loopt. Ik neem mezelf voor positief te denken en als ik me betrap op een negatieve gedachte probeer ik die meteen om te buigen. Want zoals mijn gewicht vast zit (gaat niet voor of achteruit) zo voel ik me ook in mijn leven en dan met name mijn werk op dit moment.
Natuurlijk mag je daar trots op zijn Htm. Alle kleine beetjes helpen en ik vind dit toch best een overwinning. En wat je leven betreft: die momenten horen er ook bij denk ik. Er komt vanzelf weer beweging in.
Hallo dames,

Ben alweer 0,5 kg afgevallen, ondanks dat de gezondere keuzes er nog niet altijd bij zitten. Nadat mijn ouders en ik gepraat hebben, ik heb ze het forum laten zien, hebben we afgesproken dat ik vier keer in de week "mag" koken, en dus al veel makkelijker meer gezond kan eten. In plaats van snacks alleen nog maar fruit als tussendoortje genomen.

Buurvrouw die ik een tijd niet gezien had, vroeg meteen of ik was afgevallen ^^ Voelde wel goed. Voel mezelf onderhand ook beter. Heb wel meer slaap nodig (ik eet veel minder suikers), maar ben minder moe en kan me beter concentreren.

@Hollandstheemutsje Wees trots op wat er wel goed gaat! Al helemaal omdat je -vast- voelt. Dan is het heel knap dat je je huidige dieet kan behouden en niet te vervallen in oude gewoontes! Komt wel weer goed..
Aan het gebrek aan reacties neem ik aan dat ik niet de enige ben die het momenteel moeilijker heeft? :)

Verjaardag, ineens beginnen met binge-eten (hoe dan, nooit last van gehad?!) en studiestress eisen zijn tol. Vanaf mijn laatste weegmoment (10 mei, 105,6) 0,7 kg aangekomen, zag ik vandaag op de weegschaal. Ik had het ergens erger verwacht, maar toch stiekem best wel zwaar klote (excuse my french) dat ik nu dus waarschijnlijk niet mijn doel ga halen om vóór juli op 100 te zitten. :cry:

Eigen schuld dikke bult, nu weer de draad oppakken door naar de sportschool te gaan en aan mijn eten te denken. Ik wil ook meteen weer intermittent fasting oppakken, omdat dit toch wel lekker ging (en het er blijkbaar wel af blijft ook!).

Dus, nu 106,1, -3,9 in totaal.
anoniem_203378 wijzigde dit bericht op 06-06-2017 22:41
Reden: extra info toegevoegd
1.04% gewijzigd
Hier gaat het best goed eigenlijk. Ik kon alleen het topic niet weervinden op mobiel.

90 kilo smorgens thuis bleek bij de Weight Watchers savonds met kleren aan 90,8 te zijn.
Dat is dus met officiële dieptestartpunt.

nu 88,4 kilo dus 2,4 kilo eraf in 2 weken. In de avond met kleding..dat hou ik maar zo aan voorlopig.
Sjit DKB maar wat je zelf ook zegt, de schade valt nog mee.

0,7 is te overzien.

(niet zo ver laten komen als ik sinds de start van dit topic, zie onderin de tabel)
@Puss-in-Bootz: netjes, die 2,4 kilo eraf!

En hey, zolang we de draad maar weer oppakken! ;) Merk wel dat dit topic een goede stok achter de deur is!

(offtopic: terugvinden is idd drama, maar dat is een ander verhaal)
Ik vond het dankzij jouw reactie en heb het gelijk in favoriete topics gezet. (sterretje rechtsboven)
Eindelijk, topic weer in beeld ! Hopelijk kunnen jullie mijn bericht lezen want ik probeer al 2 weken in te loggen en dan iedere keer krijg ik een error en dan is mijn bericht weer pleite >:-(
Hier gaat het goed, maandag woog ik 76,5 dus in totaal -18.6 !

Vol goede moed er weer tegenaan DKB !
Goed bezig Boots, nu zo doorgaan he niet zwichten voor de Tony's :proud:
Wat goed puss in boots. Lekker bezig.

Helaas gaat het hier een stuk minder. Zit niet lekker in mijn vel, heb echt vreselijk lopen snoepen afgelopen tijd. Ben nu sinds 3 dagen gestart met shakes in de hoop dat het me dan beter lukt om in het regime te komen.
Zo gek: ik ga 1 stap vooruit om vervolgens er weer 2 achteruit te gaan. Dus hopelijk doorbreek ik het met de shakes.

Ik denk dat ik de komende tijd waarschijnlijk wat minder meeschrijf, want het meeschrijven lijkt me op dit moment niet te helpen met het afvallen, eerder andersom. Sorry dames. De meeste van jullie zijn top bezig!
Ik was heerlijk op vakantie. En kon toen het topic dus niet meer vinden hier.
Maar ben er weer... De weegschaal heb ik maar even gelaten voor wat hij is. Maandag weer haha.
Dank voor de tip van het sterretje. Ik hoop het topic nu ook weer in beeld hou.
-Puss-in-Bootz- schreef:
06-06-2017 22:33
nu 88,4 kilo dus 2,4 kilo eraf in 2 weken. In de avond met kleding..dat hou ik maar zo aan voorlopig.
Hoe irritant is dat savonds wegen... vanmorgen in mijn blootje 86,5
Dat klinkt toch echt beter.
Hai Allemaal,

Even wat anders ik wilde de tabel bijwerken, maar de html opmaak is totaal verdwenen :(

Zie:
Afbeelding

Iemand een idee, hoe het nu moet?
Ik heb al een tijd niet meer gereageerd, dit komt omdat ik niet meer via mijn mobieltje kan inloggen en reageren. Heel raar, het begon na de update van het forum. Ik ben daardoor naar een andere site gegaan met een afval forum. Maar ik wilde jullie wel even bedanken, dus even via de pc ingelogd. Ik ben nog druk bezig, ik zit nu op 29,7 kilo eraf en sta op 80,3 kilo. Ik voel me goed en het is geen opgave en ik geniet van alle voordelen die het afvallen met zich meebrengt. Vooral nu het lekker weer is is het zo fijn dat er niet zoveel meer te verhullen is. Ik wens jullie allemaal succes en geniet van het mooie weer!
Als iemand trouwens weet hoe ik dit oplos, dan hoor ik het graag want ik vind het hier uiteindelijk nog het gezelligst :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven