Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de typefouten.
Is er geen knopje voor bewerken meer?
Ik heb juist wel een goede week gehad alleen hang ik weer vast op de 76,8 aaaarrrghhh !
Misschien heeft mijn overdadige Moederdag ontbijt er ook wel wat mee te maken maar ik raak wel een beetje gefrustreerd nu ondertussen, zo kom ik nooit op de 73.
Alle reacties Link kopieren
Goede avond!

Ik zou heel graag mee willen doen als dat nog mag..?
Schrok me vanochtend zo erg op de weegschaal, 100 kilo!
BMI ingevuld en kwam uit op 33,4 met het verhaaltje erbij: je bent veel te zwaar.

Wil graag naar een BMI van 25, daarvoor moet er ook 25 kilo af. Ik realiseer met dat dat nog een hele weg te gaan is.

Nickname: Noukaa
Leeftijd: 27 jaar
Startgewicht: 100
Streefgewicht: 75
Methode van afvallen: gezond eten + extra bewegen

Ik kom dagelijks mee lezen en schrijven om motivatie en inspiratie op te doen :)
Alle reacties Link kopieren
Goede avond!

Ik zou heel graag mee willen doen als dat nog mag..?
Schrok me vanochtend zo erg op de weegschaal, 100 kilo!
BMI ingevuld en kwam uit op 33,4 met het verhaaltje erbij: je bent veel te zwaar.

Wil graag naar een BMI van 25, daarvoor moet er ook 25 kilo af. Ik realiseer met dat dat nog een hele weg te gaan is.

Nickname: Noukaa
Leeftijd: 27 jaar
Startgewicht: 100
Streefgewicht: 75
Methode van afvallen: gezond eten + extra bewegen

Ik kom dagelijks mee lezen en schrijven om motivatie en inspiratie op te doen :)
Welkom Noukaa!
Ik lees met jullie mee. (Bmi van 30,1)
Maar ben erg druk waardoor ik niet veel post op het moment, dus actief schrijven is nu niet handig. Maar ik lees dus mee. 😊
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend een half uur geroeid.
En redelijk gegeten vandaag:

O: magere yoghurt met banaan
L: bruine boterham met omelet van 2 eieren, ketchup
T: rijstwafel
A: groentesoep, 2 stokbroodjes met zelfgemaakte kipsaté

Hoe ging het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, ik ben al een tijdje niet geweest, ik zal volgende week weer wegen, maar denk dat het niet goed is. Stress rond een verhuizing is echt killing voor je goede voornemens..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ook weer een half uurtje op de roeitrainer geroeid. Heb nu wel spierpijn gekregen helaas

Wat ik op heb vandaag:
O: havermout met magere melk
L: bruin pistoletje; ene kant tonijnsalade, andere kant kipfilet en eitje
A: 2 burrito's met een salade erbij
T: plakje zalm met komkommer


Drink nu al 2 dagen alleen water, moet er wel veel van naar de wc maarja het is het uiteindelijk allemaal waard
Zo wanhopig Waarom lukt het afvallen niet ? Waarom verval ik steeds weer in oude patronen Ik wil afvallen en doe het tegenovergestelde
Kan wel janken
Ik loop al bij een psycholoog Heb al eens een diëtiste gehad
Wat moet of kan ik nog doen? Waarom heb ik de wilskracht niet ?
Haai, ik kijk even voorzichtig om een hoekje na weeeeken mijn kop in het gestoken te hebben.

Vanmiddag aangemeld bij de Weight Watchers (damn wat is dat duur) Ik hoop dat ik daar mijn motivatie vind.
Wie er hier nog over zijn :thumbsup: Goed bezig!! Ik zie dat jullie samen al een heel mens zijn afgevallen!
Alle reacties Link kopieren
@canofcoke; :hug: Het is ook niet gemakkelijk.

Ben op dit moment helaas niet beter af. Het gaat momenteel voor geen meter. Zit ook minder goed in mijn vel door werk stress. Weegschaal gaf weer 100kg aan :cry:
Zit zelf te denken aan Sonja B. Daar ben ik eerder 25 kg mee afgevallen, voor zwangerschap en dat bleef er af. Ben nu nog steeds lichter dan toen, maar nog steeds fors te zwaar.
Alle reacties Link kopieren
O nee, 95kg woog na de SB periode. Dus wel lichter dan nu. Maar het moet verdorie toch weer kunnen >:-(
He balen HTM !
Ik heb me niet gewogen vanmorgen omdat ik ongesteld ben geworden, weeg me aan het einde van de week dan heb ik een realistisch beeld. Is niet zo goed voor mijn humeur als ik nu ga wegen want ik ben standaard meer dan een kilo zwaarder in deze periode.
90 kilo vanmorgen :-[

Nouja, ik wist wel dat het niet goed zat. Maar ik had de weegschaal al een poosje genegeerd.
Morgen eerste bijeenkomst WW.
Alle reacties Link kopieren
Hee, Ik zou ook graag met jullie meedoen! Ik probeer dagelijks mee te praten!

MrsTwirre

112,4 kg

Geen specifiek streefgewicht, maar ik wil toch wel richting de 80 kg.

Methode van afvallen: Gezond eten, meer bewegen, beter eetpatroon ontwikkelen.

Ik vind het vooral heel lastig om gezonder te eten. Ik woon nog thuis, maar mijn ouders hebben beide een overgewicht met een ongezond eetpatroon. Ik heb een zeer ongezond eetpatroon geleerd doordat mijn ouders de hele dag door eten (voor lunch pizza, tussendoor een saucijzenbroodje en 's avonds patat). Ik kan moeilijk elke keer iets voor mezelf koken, wat het erg moeilijk maakt. Met z'n allen gezond eten gaat niet, ouders geloven namelijk niet in de mythe van gezond eten. Ze denken dat vers eten goed genoeg is, waardoor er ook niet gezonder boodschappen wordt gedaan.

Ik wil vooral afvallen zodat ik me beter en gezonder voel! Alle tips zijn welkom!
MrsTwirre schreef:
22-05-2017 12:48

Ik wil vooral afvallen zodat ik me beter en gezonder voel! Alle tips zijn welkom!
Dan kan ik je de site (en app voor je telefoon) van het Voedingscentrum aanraden.
Hou eens een paar dagen exact bij wat je eet (en weeg het ook) en kijk dan na een paar dagen of een week wat heel veel calorieën oplevert waar je niks aan hebt.
Zoals die patat bijvoorbeeld.

Dan kun je daarna plan van aanpak maken. Bv dat je de helft van die patat eet of toch voor jezelf iets anders maakt/vraagt.

https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/dashboard
Ik heb in voorbereiding op mijn nu echt serieuze poging ook maatlepels besteld.
Een lepel saus, olie of boter deed ik toch altijd op de gok.

Ik hoop ze volgende week in huis te hebben.

deze: https://nl.aliexpress.com/item/Home-Use ... bbd1cd1cb6
Alle reacties Link kopieren
@puss; ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring met ww. Ik ken iemand die er goed door is afgevallen en dat met een zittend beroep. Ik vraag me af of je vast zit aan recepten of dat je dat wel zelf kan bepalen en dan punten telt (ofzo).

Welkom mrs Twirre. Lastig lijkt me dat als je ouders niet inzien dat gezond eten beter is. Ik merk wel dat ik me fitter voel als ik gezonder eet. Heb je wel zelf geld tot je beschikking, anders zou ik toch zelf eten komen. Bv lunch is wel makkelijker te regelen?
Alle reacties Link kopieren
O ja, had ik Nouka ook al welkom geheten? Nou bij deze dan.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe gegeten:
O 1 boterham met suikervrije hagelslag
T granenreepje
L Salade met zalm

En nog gaat komen:
T fruit en wat vruchtenyoghurt
D Wrapje met verse groenten en tandoori vega kip
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik inderdaad veel heb gelopen in mijn vakantie, is er niet veel af. Zal wel komen door alle suiker. Vooral in de thee werd standaard veel suiker gegooid en normaal drink ik ook geen frisdrank, maar op reis meestal wel cola. Toch wel onder de 80 gekomen, dat is dan wel weer positief. 79.5 Er is nu dus 2.5 af. Het scheelde dat alcohol super duur was, dat zijn toch een boel calorieën minder.

Welkom nieuwkomers. MrsTwirre, wat lijkt me dat lastig als je ouders zo slecht met voeding om gaan. Knap als je dan zelf toch voor je gezondheid kiest. Kun je wat spelen met bijgerechten? Als zij patat eten, dat jij dan een beetje neemt en dan een salade erbij? Dat soort dingen? Succes. Ook voor alle anderen.
hollandstheemutsje schreef:
22-05-2017 15:01
@puss; ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring met ww. Ik ken iemand die er goed door is afgevallen en dat met een zittend beroep. Ik vraag me af of je vast zit aan recepten of dat je dat wel zelf kan bepalen en dan punten telt (ofzo).
Nou echt ervaring qua resultaat heb ik dus nog niet maar heb me gisteren en vandaag al wel goed ingelezen en begonnen.

Ik heb een app voor op de telefoon en kan ook via de laptop/computer op mijn eigen pagina alles bijhouden.
Nav je profiel (leeftijd/gewicht/zittend beroep of niet) krijg je een aantal punten per dag.
Voor mij is dat 30.
En een aantal extra weekpunten (42 bij mij) die je kunt inzetten bij etentje/borrel/whatever. Vrij te verdelen over de week. Of niet als je ze niet nodig hebt.

Verse groente en fruit is 0 punten. Al heb ik wel bedacht dat ik geen kilo druiven en een hele ananas oid per dag ga eten ivm calorieën.

Er zit een heel makkelijk zoeksysteem op je eigen pagina waar je de punten bij je eten kan zoeken.
Ze stimuleren vooral gezonde keuzes, dat schijnt op de duur ook je eetwijze te veranderen en dat wordt nu beloond door lagere punten.

Mijn dag vandaag bijvoorbeeld:
O: krentenbol 5 punten
L: Griekse salade, alle groente 0 punten. De 50 gram feta 4 punten.
A: Stammpot rucola. 300 gram gekookte aardappelen en een beetje melk 8 punten
de rucola, paprika en courgette die er door gaan 0 punten
vleesvervanger erbij 4 punten en 1 lepel margarine om in te bakken 1 punt.

Totaal 24 verbruikt dus ik mag dan na het eten evt nog iets.

Ik vind het fijn dat ik zelf mag weten wat ik eet. Niks opgelegde dagmenu's maar als je wilt ook lekkere recepten en voorbeelden voor dagmenu voor degene die het niet kunnen bedenken
Maandag weegdag. De week isvoorbij gevlogen. Dat nwe forum bevalt me niks. Elke keer inloggen, niet gelijk meer naar de laatste post kunnen..

Maar goed, er is 0,3 af.. :'(
Alle reacties Link kopieren
-Puss-in-Bootz- schreef:
22-05-2017 12:55
Dan kan ik je de site (en app voor je telefoon) van het Voedingscentrum aanraden.
Hou eens een paar dagen exact bij wat je eet (en weeg het ook) en kijk dan na een paar dagen of een week wat heel veel calorieën oplevert waar je niks aan hebt.
Zoals die patat bijvoorbeeld.

Dan kun je daarna plan van aanpak maken. Bv dat je de helft van die patat eet of toch voor jezelf iets anders maakt/vraagt.

https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/dashboard

Daar ben ik mee bezig. De afgelopen twee weken calorie inname op ca. 1700. Ik zou graag wat voor mezelf maken, maar dat mag (en kan) ook niet. Ik sla nu de patat gewoon over, maar dan eet ik dus niks, wat ook niet echt gezond is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven