Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met ww!

09-03-2018 10:05 399 berichten
Om goed in het ritme te komen en vooral te blijven ben ik op zoek naar een groepje die mee doen met de weight watchers of op een andere manier kan natuurlijk ook!

Eerste doel -10 voor 1 juni 2018. Samarkand

Nieuw doel: -7 kg van 1 juni tot 1 aug.

Wie doet er mee!? Zet je gegevens in reactie en ik voeg ze bij in de tabel!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtWeek -/+TotaalDoel 1 juni - 1 aug.
Martine89291.71cm110.5 kg104.8 kgvrij 29-6 -0.4-5.72.6
Unica371.76 cm83,5 kg74.9zon 24-6 -0.4-8.61.8
Samarkand371.63 cm 87.6 kg 75.9 kgdon 28-6 -0.7-11.73.1
Rosings401.68 cm 97.1 kg 95maan 18-6 +0.5-2.10
Ikjuh-1.77 cm 96 kg 94.1vrij 15-6 -1.9-1.9 1.9
Depster271.77 cm 77.9 kg 76.4don 28-6 -0.2-1.31.3
------
Wie langer dan 2 weken niet heeft meegeschreven haal ik even uit de tabel, uiteraard wel weer van harte welkom om weer mee te komen schrijven en wekelijks gewicht door te geven.
anoniem_640109a1b93c2 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 07:06
78.65% gewijzigd
Hallo Dames,
Zou ik mee mogen schrijven. Ik heb me vandaag ingeschreven online en wil maandag cold turkey beginnen. Ik merk wel dat het even zoeken is en best tegenvalt hoe weinig je mag, maar we gaan ervoor.
Misschien hebbennjullie tips en goede ervaringen voor mij
Alle reacties Link kopieren
Hi Zoë, tuurlijk mag je meeschrijven, er zijn nog maar een paar dames over. Helaas is de TO ook al een hele tijd niet meer hier geweest. En je mag ons zeker alles vragen. Wij zijn ondertussen ervaringsdeskundigen haha

Iemand enig idee hoe we de tabel nu kunnen aanpassen? Gaat niet lukken zonder Martine vrees ik hè? Dat is wel erg jammer, want is altijd fijn voor het overzicht.

Ja Haley dat is wel grappig en typisch dat we alledrie rond hetzelfde gewicht hangen nu, leuk idd om naar hetzelfde doel toe te werken! Wat is jouw lengte?

Bij mij gaat het deze week even wat minder goed. Niet dat ik niet wil tellen, maar had/heb gewoon teveel leuke gelegenheden deze week. Afscheidsborrel vriendin gehad die naar het buitenland vertrekt, afdelingsuitje vh werk en vanavond ook nog uit eten met vrienden. Dus vrees dat de weegschaal zondag niet heel lief zal zijn voor mij haha. We gaan het zien.

Allemaal succes weer en fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ha Zoë, welkom hier en succes met beginnen! Ik ervaar dat het best lukt om met de punten uit te komen wanneer ik mijn tussendoortjes laag houd, dus vooral groente fruit of een eitje met magere vleeswaren. Ondanks dat ik het heb laten versloffen in de vakantie, geloof ik echt dat WW werkt! Als ik het kan, kan jij het ook!

Herkenbaar hoor Unica, dat het niet lukt bij te veel sociale gezellige dingen. Heb ik dit weekend ook... ik probeer naar toch wat keuzes te maken en niet alles te nemen en dan maandag weer fris beginnen.
En ik ben bang dat wij niets kunnen met de tabel. Ik schreef ooit eerder mee in een WE topic en daar was een algemene inlog, zodat iedereen zelf zijn gegevens kon bijhouden. Dat was handig! Zal kijken of ik dat topic kan vinden, want dan zouden we dat ook kunnen gebruiken? Moeten we alleen allemaal overstappen. Ik ben nu op mijn mobiel, dus kan niet zo handig zoeken maar kijk het later op de laptop na.
Veel plezier dit weekend!!
Ben wel beetje aan t oriënteren. Maandag eerst een weegschaal kopen. Ik moet zeggen dat ik 25 punten echt heel weinig vind. Ik ontbijt altijd met Musli en zag door te scannen dat dat 11 punten is met yoghurt niet meegerekend. Nu ik wel foto's van Musli in de app voorbij komen, welke is dit dan?

Ik weet dat ze zeggen dat snel gaan niet goed is blabla... maar zeker in het begin is het wel enorm motiverend. 0.5 kilo per week vind ik dat dus niet ...
Maar goed we gaan het eens proberen en vind het het stiekem spannend, maar we gaan ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zoë, welkom! Hoeveel weeg je en hoeveel mag er af bij jou? Heb je al vaker WW gedaan of een ander dieet misschien? Succes komende week!

Ik wil komende week eens wat dingen gaan veranderen. Ik zit zo vastgeroest in de WW-sleur dat ik het daardoor minder leuk vind en dus lastiger om vol te houden. Ik ga eens kijken naar andere tussendoortjes. Ik kom vaak nooit veel verder dan fruit en zo goed is dat ook weer niet. Iemand nog tips voor tussendoortjes? Liefst iets wat je mee naar je werk kan nemen? S.v.p. geen 'snacktomaatjes en stukjes komkommer' zeggen, dat lees ik al in die andere 100 topics over afvallen :P
Ik weet 92 en wil het allerliefst naar de 75 terug.
Ik heb wel een geshaked en dat ging goed , alleen heb ik lastige darmen waardoor de boel vast loopt daar en ik zomaar 9 dagen niet naar toilet kan. Ik voel me dan zoo ellendig. Dus dat is niks voor mij. Ik heb nog repen liggen, ik zal eens kijken hoeveel punten die zijn. Is wel makkelijk voor tussendoor.
Verder heb ik ooit HCG dieet gedaan. Ik woog toen na een zwaar ongeluk ook 88 en hiermee in korte tijd naar de 75 gegaan en toen jaren op gewicht gebleven, tot de kids en een burn out om de hoek kwamen kijken. Nu dus even knallen en dan zou het weer goed moeten zijn.

Hoeveel vallen jullie gemiddeld af?
Alle reacties Link kopieren
Bij HCG mag je toch maar 500 Kcal per dag? En die shakediëten zijn ook altijd laag in calorieën. Ik denk dat je bij WW meer mag eten, sowieso al van de nul-punten lijst. Ik denk dat je nu het beste dieet van de drie te pakken hebt. WW leert je hoe je gezond moet eten, goede keuzes kunt maken en op de lange termijn normaal met voeding kunt omgaan. Ik zou het idee van "knallen" ook loslaten als ik jou was want afvallen met WW gaat niet heel snel. Ik val gemiddeld een pond per week af. Maar het maakt me niet uit dat het langzaam gaat, ik ben ontzettend blij dat ik m'n lijf eindelijk goed behandel en genoeg goede voeding geef.
Het eten is eigenlijk niet een heel groot probleem. Ik ben super stabiel. Ik had 8 kilo eraan van de zwangerschappen nog en de laatste maanden is er met een burn out en dus emo eten extra bijgekomen. Mede door niet bewegen.

Ja ik vind persoonlijk voor mijn gevoel dat je erg weinig eet met die 25 punten, ik moet daar nog even mijn weg in vinden. Ik zie inderdaad wisselende resultaten. Sommige gaan super hard en andere iets rustiger aan.
Ik ga ondervinden waar ik onder val.

Geen wijntjes enfin de weekende en snacks zal al een hoop schelen.

Ik moet die recepten is gaan uit proberen zag leuke muffins enzo voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even snel om het hoekje kijken... mijn plan voor of of gisteren werd gewoon weer en en. Ik leer het ook nooit om nee te zeggen in sociale situaties. Daar word ik wel echt moedeloos van.

Zoë, bij mij wisselen de resultaten heel erg per week. Ik was vanaf begin januari 17 kilo kwijt, na de vakantie 14 kilo maar ik pak de draad weer op. Ik ben ook weken gehad waarin ik me goed aan het programma hield met dan twee ons of een halve kilo eraf. Maar ook weken met een kilo eraf of iets meer. Ik merk dat ik gedemotiveerd kan raken als er maar weinig af is, maar dan helpt het om te kijken naar de dalende lijn en de stappen die ik al heb gemaakt.
Haley, leuk om te lezen dat je zo positief bent over WW. Heb ik ook, ik voel me soms net een gratis ambassadeur omdat ik er in mijn omgeving zo enthousiast over vertel, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ww is geen dieet, maar een lifestyle. Als je het als dieet ziet begrijp ik dat je het als zwaar kunt ervaren. Ik zie het absoluut niet als dieet, want eet alles wat ik voorheen ook at wbt ontbijt, lunch en diner. Eet nog steeds pasta's en rijst en val daar prima mee af. Ik wil dat ook niet skippen nu, want dan zou ik het nooit meer kunnen eten. Ik val denk ik ook gemiddeld een halve kilo per week af als ik me keurig aan de punten houd. Ik mag er 23 op een dag. Het zijn vooral de tussendoortjes waar je bewustere keuzes in gaat maken.

Samarkand, als je dat topic nog kunt vinden vind ik dat ook een goed plan hoor! Als we dat dan hier vermelden weet iedereen waar we te vinden zijn mochten er nog dames terugkomen. We kunnen ook een nieuw topic openen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even snel om het hoekje kijken... mijn plan voor of of gisteren werd gewoon weer en en. Ik leer het ook nooit om nee te zeggen in sociale situaties. Daar word ik wel echt moedeloos van.

Zoë, bij mij wisselen de resultaten heel erg per week. Ik was vanaf begin januari 17 kilo kwijt, na de vakantie 14 kilo maar ik pak de draad weer op. Ik ben ook weken gehad waarin ik me goed aan het programma hield met dan twee ons of een halve kilo eraf. Maar ook weken met een kilo eraf of iets meer. Ik merk dat ik gedemotiveerd kan raken als er maar weinig af is, maar dan helpt het om te kijken naar de dalende lijn en de stappen die ik al heb gemaakt.
Haley, leuk om te lezen dat je zo positief bent over WW. Heb ik ook, ik voel me soms net een gratis ambassadeur omdat ik er in mijn omgeving zo enthousiast over vertel, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ook lastig, Samarkand. Ik moet echt héél stevig in m'n schoenen staan om bij een borrel of een verjaardag "nee" te zeggen en het ook echt te menen (dus niet vol stiekem zelfmedelijden). Ik probeer m'n agenda zo te managen dat ik mijn sociale momenten een beetje spreid -- dus bijv. geen etentje afspreken in een weekend van een verjaardag. Ik ben daar zelfs zo strikt in geworden dat als iemand datum X voorstelt en ik zit die week al "vol" qua punten, dan zeg ik gewoon "Dan kan ik niet, ik kan wel de week daarna".

Unica, dat je alles mag eten is wat mij betreft het grootste pluspunt van WW. Zodra ik iets niet mag, word ik opstandig. Het valt me op dat bij TV-programma's etc over afvallen echt ie-de-reen door de betrokken diëtistes op een koolhydraatarm dieet gezet wordt. En vervolgens houden mensen het niet vol omdat ze toch zo graag weer een keer chips of chocolade willen. Maar dat past er dan niet in en dus wordt het een onbeheerste vreetbui. En dat snap ik! Zo'n dieet houdt toch niemand een leven lang vol??

Zoe, succes bij de eerste dag! Als het je helpt, kun je hier wel je eetlijstje van vandaag plakken? Misschien hebben we nog tips.

Ikzelf ben heelhuids door het weekend gekomen. Ik vind het vaak best lastig om netjes door te lijnen als ik zo weinig afgevallen ben. Gelukkig ken ik na 3,5 jaar mijn eigen valkuilen onderhand wel. Al moet er donderdag wel echt meer af zijn, anders weet ik niet of ik het nog een week red :-D
Vanochtend ook een nieuw ontbijt genomen, onze discussie hier zette me aan het denken deze week. Het werd magere yoghurt met cruesli (nieuwe smaak: cookies & cream!) en het was heerlijk. Ik ben sowieso wat nieuwe ideeën aan het opdoen, ik heb de neiging om vaak hetzelfde te eten en het werd allemaal een beetje saai.
Ik heb vanmorgen 3 crackers met kaas op. Normaal ontbijt, liefst neem ik Musli of crusli, maar dat zijn zoveel punten zag ik. Ik ga zo eerst en nieuwe keuken weegschaal kopen, ik Kan nu haast niet zonder.
We zien wel hoe snel het gaat, ik eet normaal redelijk veel, blijf wel stabiel op gewicht, dus nu gaat mijn lichaam in stress denk haha. Komt vast goed.
Vanmiddag heb ik huttenkase met een banaan op en vanavond zelfgemaakte nasi. Afgewogen en punten vielen mee. Nu schrok ik wel van lipton ice tea dan is een glas gewoon 4 punten !! Dat en 2 oplos cappuccino dan zit ik al op 24... dat was t voor vandaag alweer !! Verder drink ik gelukkig water.

Is soja melk net als sofa yoghurt ook 0 punten of moet je dat wel rekenen. Morgen maar gewoon zwarte verse bonen koffie met zoetjes....

Ik heb van die Japanse nootjes mix voor eventueel een keer s avonds, maar zo te zien blijft er weinig over en ik heb nu nog honger haha... vanavond vroeg naar bed maar denk..
Alle reacties Link kopieren
Ja het is even wennen Zoë maar na een tijdje weet je niet beter meer. Ja drinken wat je toch gauw tussendoor steeds pakt kost stiekem veel punten. Wij drinken sindsdien Crystal Clear, is er in alle smaken en gewoon zero points, dus fijne afwisseling voor water en thee. Soja melk weet ik niet, dat drink ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oh en voor ‘s avonds als we ons echt niet meer kunnen beheersen en willen snacken hebben we chips en chocolaatjes van WW, gekocht in de webshop. Wel duur maar smaakt erg goed en scheelt veelll punten met de gewone snacks.
Alle reacties Link kopieren
Samarkand, heb Je nog naar dat oude topic gezocht?
Nee ik lust het zo ook niet soja melk, maar het schuimt wel goed voor de cappuccino... dus ik dacht wie weet.

Ja is ook zo , even mijn weg erin vinden en dan word het gewoon.

Hoe vaak wegen jullie? Ik wil graag 1x per week, maar ik eed dat nooit en als ik eenmaal ga , ga ik elke dag. Super demotiverend als ik dan een dag meer weeg. Ik weet dat t onzin is, dat schommelt per dag.

Maar goed ik heb net nog groene thee op, zo nog wat water en dan naar bed. Ga dat wel redden verder vanavond, mijn maag zit vol drinken haha.
Alle reacties Link kopieren
Unica schreef:
03-09-2018 18:36
Samarkand, heb Je nog naar dat oude topic gezocht?
Ja, en ik heb het ook gevonden! Maar vond het toch een beetje lullig voor mijn oude lotgenoten om dat topic helemaal te kapen. Ik heb net onder de gebruikersnaam WW2018 een nieuw topic aangemaakt met een tabel, maar als je een nieuw account hebt word je topic eerst beoordeeld voordat deze geplaatst kan worden. Ik reken er dus op dat er ergens vanavond een nieuw topic wordt geplaatst. Jullie kunnen dan zelf je gegevens in de tabel zetten, ik zal via een berichtje even de inloggegevens sturen.

Fijn die herkenning Haley mbt sociale gelegenheden. Grappig om te lezen dat jij zo strikt bent geworden in het maken van afspraken. Ik vind dat toch moeilijk, want wil WW ook niet mijn sociale leven laten bepalen. Gelukkig dit weekend maar een verjaardag en verder hoop ik vooral alles gewoon.

Zoë, succes met het uitzoeken de komende dagen. Ik drink mijn cappucinnos met 100cl sojamelk. Daar reken ik 1 punt voor. En dat is het enige drinken (afgezien van wijn en af en toe gin tonic, haha) wat ik drink met punten. Verder water, heel veel thee en per dag maximaal twee glazen light frisdrank. Ik vind het zo zonde om mijn punten in te zetten voor eten.... oh nee, ik bedoel DRINKEN

Ik houd jullie op de hoogte van het nieuwe topic! Edit - de DM met de inloggevens blijven hangen in het Postvak Uit, gen idee dus of het jullie bereikt.
anoniem_179032 wijzigde dit bericht op 03-09-2018 21:11
4.76% gewijzigd
Ja dat had ik dus ook, ik schrok van de ice tea. Zoo jammer want de jasmijn is zo lekker van groente thee.
Terwijl het aantal calorië behoorlijk meevalt.
Ik pak voortaan ook maar iets lights als ik iets anders wil.

Soja 1x per dag is lekker voor na het eten. Ik ben een enorme koffie/latte verslaafde dus dat is mijn grootste struikelblok.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag Zoë al in het nieuwe topic, leuk!! Ik hoop dat het berichtje bij jullie aankomt met de gegevens voor de tabel. Ik ga zo naar bed en sta morgen naar de klas, maar kan morgenavond naar eventuele problemen kijken, maar even zien of dit zo werkt...
Alle reacties Link kopieren
Ja met WW kom je er al snel achter welke 'slechte' eet- en drinkgewoonten je hebt. Zelfs dingen waarvan je dacht dat het wel meeviel. En dan ga je toch maar op zoek naar wat anders...
Ik ben sinds een paar maanden helemaal gestopt met frisdrank -- en ik was echt verslááfd aan Fanta Zero Lemon. Ik dronk eigenlijk nooit water, vond het niet lekker. Maar ik ben een beetje gaan experimenteren en ik vind kraanwater nog steeds niet lekker maar water met bubbels en een scheut citroensap, in een fancy glas met een rietje vind ik wél lekker. Ik voel me een beetje als een kleuter waar de groente verstopt door het eten heen zit (lusiknie!) maar hé, als het helpt ;)

PS Met koffie met melk ben ik op enig moment ook gestopt. Tegenwoordig zwart met een zoetje. Ik had berekend dat de punten die ik per week aan melk besteedde, net zoveel waren als twee glazen wijn. Dan had ik toch liever twee glazen wijn :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wachtwoord ontvangen Samarkand, dank je. Inloggen lukte ook, maar toen ik de tabel wilde aanpassen verdween deze, moet eerst goedgekeurd worden. Why? Ik heb m nog niet eens kunnen aanpassen. Straks een nieuwe poging als de tabel weer zichtbaar is. En dan pas op versturen klikken als alles er correct in staat haha
Alle reacties Link kopieren
Ja echt hè Haley ik heb me ook regelmatig verbaasd in het begin. Dacht dan dat het best prima was wat ik in mn mond stopte, maar viel vaak vies tegen. Ik at bv. graag als tussendoor Lu Start ontbijtkoekjes. Soms wel 2 pakjes op een dag. In zo'n pakje zitten 4 kleine koekjes zelfde grootte als bij Sultana. Blijkt dat 1 zo'n pakje met 4 koekjes gewoon 9 punten is! WoW daar schrok ik pas van. WW is echt bewustwording.

En wbt de koffie met of zonder melk heb ik gelukkig geen dilemma over. Lust geen koffie en drink overdag alleen maar thee of water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven