Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

22-03-2009 15:24 4931 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Waterfiets!!

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het vorige topic: Afvallen met Boer zoekt Vrouw!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 april 2009 @ 14:48:

[...]

Ja het verbaasde mij eigenlijk ook nogal. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan (laatste cv/sollicitatie was een jaar geleden), maar als ik nu google, kom ik dat overal tegen. Maarrrr jij hebt er verstand van hè? . Het wordt gewoon een cv met personalia, opleidingen, werkervaring, etc. Dank Op zich is het niet erg als het er wel bij staat, maar ik denk dat de meeste werkgevers er niet echt naar kijken op een CV. Dat gaat over andere dingen. Kijk bv hobby's zou ik er wel op zetten. Maar neem aan dat jij met persoonlijkheidskenmerken dingen bedoeld als bv. nauwkeurig, doorzetter etc? En niet bijvoorbeeld koken en hardlopen?
Ja inderdaad: persoonlijkheidskenmerken. Wacht, ik vond ergens een voorbeeld op internet. Zal even copypasten.
Peas on earth!
Oh zus is er! Later meer!
Peas on earth!
quote:AgentL schreef op 05 april 2009 @ 14:49:

[...]

Ja, kloten is dat! Ze was eerder vandaag al bij een ander ziekenhuis maar daar konden ze niks vinden.

Oma is ws te druk geweest. Na zo'n staar-operatie moet je rust houden. Maar daar is oma niet zo goed in

Mama vreest het ergste trouwens...

Gelukkig is het 'maar' aan 1 oog.Kan me voorstellen dat omaAge niet zo goed is in rust houden. Het is natuurlijk niet echt leuk om ouder te worden, met alles wat daarbij hoort. Je wilt op hetzelfde tempo door blijven gaan... Hopelijk kan mamaAge omaAge een beetje tot steun zijn
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 april 2009 @ 14:54:

Oh zus is er! Later meer!

Succes met Xanzus. Komt vast goed met je CV. Mailen kan ook altijd nog. Maar zoveel kun je er niet verkeerd aan doen!

Ben ook ff weg.
Nee, het is niet zo dat ik denk alles te verzieken met een telefoontje, maar ik heb hem 5 mnd niet gezien of gesproken en dan is die afspraak een eerste stap.

Om hem dan ook weer te gaan bellen vind ik niet zo'n goed plan, en duidelijkheid vragen helemaal niet.

Ik heb hem gevraagd te komen eten, dus vragen naar zijn intenties is dan een beetje vreemd, toch? Ik bedoel: ik nodig hém uit! En dan zou ik moeten vragen naar zijn intenties? Lijkt me de plank een beetje misslaan....

Nee, ik moet hem gewoon niet bellen, elkaar zien is de eerste stap, en dat soort vragen kan ik gewoon beter live stellen.

Het is niet zo dat ik hier afhankelijk ben ofzo. Maar van 5 maanden geen contact naar nu weer bellen vind ik niet slim.

Ik wil heel graag duidelijkheid, maar niet aan de telefoon. We moet elkaar gewoon eerst zien, want als hij me nu al zou afwijzen en de afspraak daardoor niet door zou gaan, lijkt me nou ook niet de bedoeling.
Ik zie de laatste tijd inderdaad sollicitaties voorbij komen waarin persoonskenmerken in het CV genoemd worden. Ken ik eigenlijk ook niet zo goed. Ik heb zelf altijd wel wat zaken in de brief gezet, om op die manier duidelijk te maken waarom een baan geschikt zou zijn voor mij of niet.

Ik heb laatst trouwens een CV gezien, enorm veel pagina's met relatief weinig inhoud. Ook veel persoonskenmerken genoemd maar eigenlijk zo veel dat het nog niets zegt omdat het allemaal wel erg ambivalent beschreven was.

Wat je trouwens wel kunt doen is bekijken of je relevante referenties op kunt geven. Dat zegt vaak ook een hoop. Het wereldje waarin jij wilt werken is toch relatief klein en ik kan me voorstellen dat een goede referentie veel meer doet dan de omschrijving van je persoonskenmerken.
Vinyl, ik denk dat je hem vooral heel graag wilt zien. En dat lijkt me ook logisch want er is zo'n groot verschil tussen de huidige situatie en de laatste keer dat je hem gezien hebt.

Ik kan me trouwens ook goed voorstellen dat je graag zijn reactie ZIET als je dit soort vragen gaat stellen. Ikzelf ben bijvoorbeeld niet zo goed in communicatie via sms, telefoon en mail als het gaat om mijn gevoel voor een ander persoon. Het is toch anders dan wanneer je tegenover elkaar zit.

Dus als jij hem niet wilt bellen nu dan moet je dat niet doen. Maar dan moet je denk ik ook proberen te stoppen te hopen dat hij misschien nog wel wat van zich zal laten horen voor woensdag. Het beste is denk ik als je nergens op probeert te hopen en 'gewoon' rustig afwacht tot woensdag.

Maar ik snap maar al te goed dat dat heel lastig is
Oh, ik hoop ook nergens op

Maar zou het wel fijn vinden

Nee, ik weet gewoon dat ik hem moet zien.

Als ik nu vraag welke intenties hij heeft, of dat er wellicht nog gevoel bij zit is het:

A. te vroeg, want ik denk dat hij dat pas kan beantwoorden als we elkaar zien;

B. moeilijk omdat je elkaar niet in de ogen kunt kijken. We hebben al zoveel destijds over de mail en sms en telefoon besproken dat ik daar klaar mee ben. Moet hem zien, zien wat het met hem doet. Pas dan klopt het plaatje weer.

Krijg net een leuk opdrachtje binnen voor een verjaardagsuitnodiging, dus die ga ik dan maar maken!
Ik had net een enorm paniekmoment. De antwoorden van de meerkeuze onderdelen zouden online komen en met mijn ongeduldige hoofd ging ik vast kijken. Hee, ze staan er al! Lijsten erbij gepakt, pen ernaast, document geopen. Vraag 1: fout. Vraag 2: fout. Vraag 3: fout. Vraag 4: hè, die was toch zeker weten goed? Fout.

Stress, kut, hoe-moet-ik-nu-verder.

Waren het de antwoorden van de toets van vorig jaar

Adem in, adem uit, laat het losssss.

(Even lezen wat jullie allemaal geschreven hebben hoor )
quote:Yoels schreef op 05 april 2009 @ 15:26:

Ik had net een enorm paniekmoment. De antwoorden van de meerkeuze onderdelen zouden online komen en met mijn ongeduldige hoofd ging ik vast kijken. Hee, ze staan er al! Lijsten erbij gepakt, pen ernaast, document geopen. Vraag 1: fout. Vraag 2: fout. Vraag 3: fout. Vraag 4: hè, die was toch zeker weten goed? Fout.

Stress, kut, hoe-moet-ik-nu-verder.

Waren het de antwoorden van de toets van vorig jaar

Adem in, adem uit, laat het losssss.

(Even lezen wat jullie allemaal geschreven hebben hoor )Crisis, wat zul je geschrokken zijn zeg!!!
Die docu ga ik straks ook even kijken, klinkt beklemmend

Tientje, mijn motivatie dinges was natuurlijk heel anders en een stuk simpeler, maar ik ben het met Flora eens dat ik niet teveel de nadruk zou leggen op de niet goede vooropleiding, maar wel een leuk verhaaltje over je interesse in die richting en je wil om die verkorte bachelor te doen.

Age, wat rottig van je oma :(

Fniel, dikke Ik zou hem ook niet bellen denk ik, om alles wat je al zei. Maar misschien woensdag wel aangeven dat je behoefte hebt aan... hem? En hoop, en als die er niet is, dan aan duidelijkheid of zo?

Ja, ik schrok me lam. Sukkel, ze hadden ook gezegd dat het pas volgende week online zou staan
(Maar ik begon ook al wel ernstig te twijfelen toen H2O de scheikundige benaming voor mosterdgas zou moeten zijn volgens die uitslag )
quote:Yoels schreef op 05 april 2009 @ 15:42:

Fniel, dikke Ik zou hem ook niet bellen denk ik, om alles wat je al zei. Maar misschien woensdag wel aangeven dat je behoefte hebt aan... hem? En hoop, en als die er niet is, dan aan duidelijkheid of zo?

Ja, ik schrok me lam. Sukkel, ze hadden ook gezegd dat het pas volgende week online zou staan

Nou... ergens is die duidelijkheid al een paar maanden geleden gecreerd he? Toen hij aangaf dat zijn gevoel weg was en ik er niet op moest rekenen dat het weer goed zou komen.

Dus het is gewoon over en uit. En mocht het anders zijn, dan merk ik dat woensdag wel. Enige intimiteit of aanraking kan anders vermoeden. Is dat er niet, dat is het ook klaar.

Maar wil het sowieso wel even over mijn gevoel hebben hoor, hoe het ook loopt!
quote:Yoels schreef op 05 april 2009 @ 15:44:

(Maar ik begon ook al wel ernstig te twijfelen toen H2O de scheikundige benaming voor mosterdgas zou moeten zijn volgens die uitslag )

Wel maf dat ze het dan een jaar online laten staan he?
Even heel snel tussendoor: Floor, CV is voor XanZus, niet voor mij
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 april 2009 @ 16:37:

Even heel snel tussendoor: Floor, CV is voor XanZus, niet voor mij

Ik dacht ook dat het om je eigen CV zou gaan Erwt... Dus niet alles wat ik geschreven heb is van toepassing. Dacht dat jij je CV ging pimpen wegens je open sollicitatie.

Ik zit toevallig weer even achter de pc want ik zat in de zon maar bedacht me dat ik nog een mail aan wat mensen moest versturen dus dat ben ik direct maar gaan doen toen de zon even achter een wolk verdween.

Yoels, kan me goed voorstellen dat je schrok door dat wat je op internet tegen kwam. Gelukkig maar dus dat het niet de juiste antwoorden waren. Even geduldig zijn tot volgende week dus...
Ineens snapte ik waarom ik de reacties op dat CV niet snapte , omdat ik zelf niet helemaal duidelijk .

CV van XanZus is gemaakt! Nu weer in de zon!
Peas on earth!
quote:Yoels schreef op 05 april 2009 @ 15:42:

Tientje, mijn motivatie dinges was natuurlijk heel anders en een stuk simpeler, maar ik ben het met Flora eens dat ik niet teveel de nadruk zou leggen op de niet goede vooropleiding, maar wel een leuk verhaaltje over je interesse in die richting en je wil om die verkorte bachelor te doen.

Waarom zou jouw motivatie simpeler zijn? Geloof ik niet hoor... Is best nog wel lastig om een goede brief te schrijven trouwens, ben er nu toch wel al een half uur op aan het ploeteren. Heb, geinspireerd door de anderen hier, net ook even mijn CV bijgewerkt. Ik zet er overigens ook competenties en persoonskenmerken bij, mijn huidige werkgever was daar heel enthousiast over. Ik heb zelf ook een aantal sollicitatieprocedures gedaan hier en merk dat een kandidaat die blijk geeft van een paar (voor ons) essentiele kenmerken, toch een voorsprong heeft. Maar wellicht dat dat per functie verschilt?

Gut het is alweer etenstijd... Heb nog helemaal geen trek, zit nog heerlijk op mijn balkon te genieten van het avondzonnetje! Heb vandaag redelijk gegeten geloof ik:

drie pruimen

zelfgemaakte groentensoep met twee tosti's en wortels en komkommers

half bakje kwark naturel met twee schepjes zonnatura jam (tip van Flora, lekker!)

Zo meteen nog maar weer eens soep in de pan opwarmen. Da's het nadeel van een eenpersoonshuishouden: niemand die die soep opeet, dus moet je toch écht zelf de pan leegeten
Zet je er dan wel bij, Tientje, dat je énorm goed kunt waterfietsen en sturen tegelijk?
Godsamme zeg... heeft Oma wel weer: 3 op de 1000 mensen krijgen een ontsteking in het oog na een staaroperatie.

En ja, dat heeft ze dus... Kleine kans dat ze ooit weer kan zien met dat oog

Over een uurtje wordt ze weer geopereerd, onder plaatselijke verdoving. Er wordt een gaatje in het oog gemaakt en een biopt (?) eruit gehaald. Dan krijgt ze ook direct antibiotica achter het oog.

En dan... moet ze een week daar blijven. Ieder uur wordt dan antibiotica gedruppeld.

Hè damn! Ik vind het zóóó NIET leuk om te merken dat opa en oma ouder worden....
Floor, mocht je toevallig achter de tv zitten. Zet 'em effe op rtl4. Je nieuwe lover Laurens is bij Life&Cooking. Hij heeft het er een beetje moeilijk mee dat het steeds maar over zijn uiterlijk gaat dus misschien kun je hem even troosten?

Bovendien noemt hij nu dat er een heel leuk meisje heeft in zijn leven dus ik neem aan dat hij daar jou mee bedoelt?
Arme oma-van-Age... Naar is dat he..
quote:Drift schreef op 05 april 2009 @ 19:01:

Floor, mocht je toevallig achter de tv zitten. Zet 'em effe op rtl4. Je nieuwe lover Laurens is bij Life&Cooking. Hij heeft het er een beetje moeilijk mee dat het steeds maar over zijn uiterlijk gaat dus misschien kun je hem even troosten?

Bovendien noemt hij nu dat er een heel leuk meisje is in zijn leven dus ik neem aan dat hij daar jou mee bedoelt?
Da's een beetje vreemd. Ik ging mijn bericht aanpassen maar nu is 'ie gequoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven