Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

22-03-2009 15:24 4931 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Waterfiets!!

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het vorige topic: Afvallen met Boer zoekt Vrouw!
Floor: op www.uitzendinggemist.nl

Moet je even de uitzending van Het Uur Van De Wolf zoeken, en dan de uitzending van 06-03-09.
Peas on earth!
Floor, Erwt heeft ergens op een van de vorige pagina's neergezet van wanneer de aflevering is. Je moet even bij uitzending gemist kijken denk ik. Het is een aflevering van 'Het uur van de Wolf" van een aantal weken geleden.

Familie is daarna te gast geweest bij 'DWDD' en daarna is er veel discussie geweest.
quote:Vinyl schreef op 05 april 2009 @ 14:19:

Omdat ik daar denk ik de boel mee verziek.... We hebben elkaar nu 1x gesproken in 5 maanden en dus nu afgesproken.

Ik wil die afspraak niet op het spel zetten door hem op zijn nek te zitten.

Ik snap wat je bedoelt, maarrrr.... ik vraag me wel twee dingen af. In de eerste plaats: ligt het zó gevoelig dat jij 'alles' (wat dat 'alles' dan ook is) kunt verzieken met één telefoontje. En in de tweede plaats... denk je wel een beetje aan jezelf Kikkertje? Jij hebt toch ook behoeftes? Behoefte aan duidelijkheid bijvoorbeeld? Nu ik er zo even een paar minuten over nagedacht heb, vind ik Age's vragen namelijk nog helemaal niet zo gek: waarom bel je hem niet? Ik kan me namelijk voorstellen dat je hem belt omdat je niet weet wat je van woensdag moet verwachten. Dat je graag van hem wilt horen met welke insteek hij naar je toe komt. Nu maak je jezelf gek, terwijl hij zich in het telefoongesprek (meer of minder bewust) op de vlakte heeft gehouden... ik zou het niet gek vinden als je om duidelijkheid zou vragen over de insteek van zijn bezoek.

Peas on earth!
Ach...iemand bitterballen bij mijn mosterd?
Ik zal trouwens ook nog eens op zoek naar de uitzending van De Wereld Draait Door. Ben daar wel benieuwd naar.
Peas on earth!
Thanks Erwt. Vind het wel spannend om te kijken. Waar we laatst over mailden komt dan weer even heel dichtbij, dus het zal voor mij erg herkenbaar zijn..

Tien, in je brief zou ik niet de nadruk leggen op het feit dat je niet de juiste vooropleiding hebt. Ik zou proberen uiteen te zetten dat je van mening bent dat je over het juiste (denk) niveau beschikt om de opleiding af te ronden. Dat icm een grote dosis motivatie + een groot kritisch vermogen + gezonde dosis zelfreflectie, zouden ze je niet moeten mogen en kunnen weigeren. Word je niet ook nog uitgenodigd voor een persoonlijke intake? Dan kunnen ze waarschijnlijk niet om je heen, je hoeft ze dus alleen maar even te prikkelen.
quote:Drift schreef op 05 april 2009 @ 14:30:

Floor, Erwt heeft ergens op een van de vorige pagina's neergezet van wanneer de aflevering is. Je moet even bij uitzending gemist kijken denk ik. Het is een aflevering van 'Het uur van de Wolf" van een aantal weken geleden.

Familie is daarna te gast geweest bij 'DWDD' en daarna is er veel discussie geweest.Vreemd dat dat totaal langs me heen is gegaan
quote:flora81 schreef op 05 april 2009 @ 14:32:

Thanks Erwt. Vind het wel spannend om te kijken. Waar we laatst over mailden komt dan weer even heel dichtbij, dus het zal voor mij erg herkenbaar zijn.. Je hóeft het niet te kijken he, Floortje
Peas on earth!
Ik deel Erwt haar zorgen trouwens om de verdere ontwikkeling van deze kinderen. Kan me voorstellen dat dat binnen nu en een aantal jaar behoorlijk mis gaat. Ook het volledige gebrek aan contact met hun moeder vind ik zorgelijk, zij lijkt mij op de een of andere manier een wat normaler persoon en dat zou zo goed zijn voor die kinderen. Dat ze ook in aanraking komen met iets dat normaal is.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 april 2009 @ 14:33:

[...]

Je hóeft het niet te kijken he, Floortje Helemaal mee eens! Als jij denkt dat dit even te spannend is, gewoon niet doen en lekker buiten in het zonnetje gaan lopen
En een voor Vinyl. Wachten is niet leuk.

Ik hoop dat je je toch je afleiding kunt vinden in je studie, het mooie weer, ons, het forum en vanaf morgen je werk.

Piekeren kan soms wel effectief zijn, maar overmatig piekeren is niet goed. Misschien helpt het door met jezelf af te spreken elke dag twee keer een kwartier te mogen piekeren? Als je het tussendoor wilt, kun je proberen het uit te stellen. Heb er zelf ook veel last van en deze manier helpt wel om het wat minder te doen.
quote:flora81 schreef op 05 april 2009 @ 14:33:

[...]

Vreemd dat dat totaal langs me heen is gegaan

Ik weet dit vooral omdat allerlei mensen in mijn omgeving 'iets' doen in de geestelijke gezondheidszorg of sociale hulpverlening. Als dan een iemand de rest op zoiets wijst ben je er nogal snel. Daarnaast kijk ik zelf zeer regelmatig naar 'DWDD' en wil daarna nog wel eens iets bekijken wat daar besproken wordt.

De documentaire zelf heb ik dus bekeken binnen mijn opleiding, want het was ernstig opleidingsgerelateerd, helaas
quote:Drift schreef op 05 april 2009 @ 14:34:

Ik deel Erwt haar zorgen trouwens om de verdere ontwikkeling van deze kinderen. Kan me voorstellen dat dat binnen nu en een aantal jaar behoorlijk mis gaat. Ook het volledige gebrek aan contact met hun moeder vind ik zorgelijk, zij lijkt mij op de een of andere manier een wat normaler persoon en dat zou zo goed zijn voor die kinderen. Dat ze ook in aanraking komen met iets dat normaal is.Het is lastig. De moeder hád namelijk wel een keuze om te stoppen met de man en daardoor de kinderen te beschermen. Maar ik ga me er maar even niet in mengen, want heb de uitzending niet gezien en ben bevooroordeeld. Denk dat ik niet vandaag kijken, maar komende week een keer.
Goede tip van Floor over het piekeren! Duurt vaak even voordat het jezelf ook daadwerkelijk lukt het piekeren uit te stellen maar je daar bewust van zijn is ook al heel wat.

En nu ga ik echt even een wasje ophangen want dat wil ik al een half uur gaan doen.
quote:Drift schreef op 05 april 2009 @ 14:38:

[...]

Ik weet dit vooral omdat allerlei mensen in mijn omgeving 'iets' doen in de geestelijke gezondheidszorg of sociale hulpverlening. Als dan een iemand de rest op zoiets wijst ben je er nogal snel. Daarnaast kijk ik zelf zeer regelmatig naar 'DWDD' en wil daarna nog wel eens iets bekijken wat daar besproken wordt.

De documentaire zelf heb ik dus bekeken binnen mijn opleiding, want het was ernstig opleidingsgerelateerd, helaas Zeker helaas, maar wel interessant lijkt me. Er is niet zo veel literatuur over en je hoort er eigenlijk ook weinig over.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 april 2009 @ 14:31:

[...]

Ik snap wat je bedoelt, maarrrr.... ik vraag me wel twee dingen af. In de eerste plaats: ligt het zó gevoelig dat jij 'alles' (wat dat 'alles' dan ook is) kunt verzieken met één telefoontje. En in de tweede plaats... denk je wel een beetje aan jezelf Kikkertje? Jij hebt toch ook behoeftes? Behoefte aan duidelijkheid bijvoorbeeld? Nu ik er zo even een paar minuten over nagedacht heb, vind ik Age's vragen namelijk nog helemaal niet zo gek: waarom bel je hem niet? Ik kan me namelijk voorstellen dat je hem belt omdat je niet weet wat je van woensdag moet verwachten. Dat je graag van hem wilt horen met welke insteek hij naar je toe komt. Nu maak je jezelf gek, terwijl hij zich in het telefoongesprek (meer of minder bewust) op de vlakte heeft gehouden... ik zou het niet gek vinden als je om duidelijkheid zou vragen over de insteek van zijn bezoek.

Precies! En daarom stelde ik de vraag ook

Fnielleke, (ghe, klinkt als: schanulleke) je vraagt je wel af waarom hij jou niet belt. Waarom onderschik je jezelf zo? Jij bent er ook nog en je mag hem wel degelijk bellen als JIJ daar behoefte aan hebt.

En verder... ben ik hier ook niet zo goed is. Ook rete-onzeker als het op dit soort dingen aankomt.

Hoorde ik daar trouwens bitterballen?

*rent naar de keuken voor een glaasje water*

Heb braaf ontbeten met kwark en daarnet bruine boterhammen met kaas en glas optimel. Hoe braafsaai braaf.

Zodadelijk komt XanZus. Ik ga een cv met haar maken. Zit even te googlen. Het lijkt tegenwoordig gebruikelijk om ook ee aantal persoonskenmerken te noemen in je cv he? Hebben jullie daar ervaring mee?
Peas on earth!
quote:AgentL schreef op 05 april 2009 @ 13:18:

Ik moet ook vandaag nog werken, nadat ik m'n huis verder op orde heb gebracht. En daarna moet ik ook nog boodschappen halen, argh! Geen tijd voor waterfietsen dus!

En djiez... mama belde net dat oma blind is geworden aan 1 oog, en ze vrezen het ergste Eind van de middag moet ze in Nijmegen bij de oogkliniek zijn.

Afgelopen dinsdag is ze aan staar geopereerd aan dat ene oog (andere oog is een poosje geleden al gebeurd) en sinds gisteren ging ze steeds slechter zien met dat oog. Sinds gisteravond is het zwart

Wat een kneusjes in m'n familie

Jakkes Age, das geen goed nieuws

Wel fijn dat ze al snel terecht kan. Blind lijkt me echt erg... Zeker als je dus weet wat je mist.
quote:flora81 schreef op 05 april 2009 @ 14:39:

[...]

Het is lastig. De moeder hád namelijk wel een keuze om te stoppen met de man en daardoor de kinderen te beschermen. Maar ik ga me er maar even niet in mengen, want heb de uitzending niet gezien en ben bevooroordeeld. Denk dat ik niet vandaag kijken, maar komende week een keer.

Ik weet dat niet. Uit de documentaire wordt niet helemaal duidelijk wat precies de oorzaak is van haar afwezigheid (tournees in het buitenland), maar ik krijg sterk de indruk dat vader de kinderen geïsoleerd heeft van haar (en andersom) en dat hij haar als het ware 'weggewerkt' heeft. Maar goed... misschien moet je gewoon lekker in de zon gaan zitten Flora

(net als ik nu, tis lekker warm!)
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 april 2009 @ 14:43:

Hoorde ik daar trouwens bitterballen?

*rent naar de keuken voor een glaasje water*

Heb braaf ontbeten met kwark en daarnet bruine boterhammen met kaas en glas optimel. Hoe braafsaai braaf.

Zodadelijk komt XanZus. Ik ga een cv met haar maken. Zit even te googlen. Het lijkt tegenwoordig gebruikelijk om ook ee aantal persoonskenmerken te noemen in je cv he? Hebben jullie daar ervaring mee?Zou ik niet aan beginnen Erwt. Die zou ik bewaren voor je gesprek. Je kunt ze al gebruiken in je eventuele brief, om je brief een persoonlijk tintje te geven. Ik zou als werkgever toch alleen kijken naar de harde criteria in je CV. Das toch de eerste prio om een selectie te maken. Persoonlijkheidskenmerken voegen naar mijn mening op een CV niks toe.
Schanulleke

Dat haar
Peas on earth!
quote:flora81 schreef op 05 april 2009 @ 14:46:

Zou ik niet aan beginnen Erwt. Die zou ik bewaren voor je gesprek. Je kunt ze al gebruiken in je eventuele brief, om je brief een persoonlijk tintje te geven. Ik zou als werkgever toch alleen kijken naar de harde criteria in je CV. Das toch de eerste prio om een selectie te maken. Persoonlijkheidskenmerken voegen naar mijn mening op een CV niks toe.Ja het verbaasde mij eigenlijk ook nogal. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan (laatste cv/sollicitatie was een jaar geleden), maar als ik nu google, kom ik dat overal tegen. Maarrrr jij hebt er verstand van hè? . Het wordt gewoon een cv met personalia, opleidingen, werkervaring, etc. Dank
Peas on earth!
Hhahaa ja dat haar, bijna kaal!
quote:flora81 schreef op 05 april 2009 @ 14:44:

[...]

Jakkes Age, das geen goed nieuws

Wel fijn dat ze al snel terecht kan. Blind lijkt me echt erg... Zeker als je dus weet wat je mist.

Ja, kloten is dat! Ze was eerder vandaag al bij een ander ziekenhuis maar daar konden ze niks vinden.

Oma is ws te druk geweest. Na zo'n staar-operatie moet je rust houden. Maar daar is oma niet zo goed in

Mama vreest het ergste trouwens...

Gelukkig is het 'maar' aan 1 oog.
Ik heb dat er altijd wel opgehad Erwt... Een hele lijst met sterke punten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven