Afvallen met...
woensdag 23 september 2009 om 20:32
Ik heb een grondige hekel aan dat soort nakijk en uitzoek avonden. Assurantiemannetjes zijn algemeen niet mijn grootste vrienden omdat ik meestal iets wil wat niet bestaat waarover ik vervolgens een inhoudelijke discussie ga voeren met iemand die er wel verstand van heeft
Maar wel nuttig om het allemaal weer eens na te lopen.
Ik heb helemaal geen uitvaartverzekering trouwens.
Maar wel nuttig om het allemaal weer eens na te lopen.
Ik heb helemaal geen uitvaartverzekering trouwens.
woensdag 23 september 2009 om 20:35
woensdag 23 september 2009 om 20:36
Ik heb al een jaar of 5 een uitvaartverzekering, de meest basale die er maar is volgens mij. Kost me 5 euro per maand. Heb laatst toch eens uitgezocht hoe&wat en het is eigenlijk niet voldoende volgens mij. Op zich is het volgens mij wel verstandig om een uitvaartverzekering te nemen Drift. Hoe langer je daarmee wacht, hoe duurder je premie per maand wordt (omdat de kans natuurlijk statistisch groter wordt dat je doodgaat ).
Peas on earth!
woensdag 23 september 2009 om 20:38
Ik twijfel altijd een beetje over een uitvaartverzekering. Aan de ene kant snap ik best dat het verstandig is en dat het slim is er op relatief jonge leeftijd een te nemen. Aan de andere kant denk ik een beetje hetzelfde als Vinyl.
Daarnaast ken ik wat negatieve verhalen over de mogelijkheden (of eigenlijk vooral beperkingen) van uitvaartverzekeringen. Dat er voor nabestaanden zo weinig keuzemogelijkheden zijn bijvoorbeeld.
Daarnaast ken ik wat negatieve verhalen over de mogelijkheden (of eigenlijk vooral beperkingen) van uitvaartverzekeringen. Dat er voor nabestaanden zo weinig keuzemogelijkheden zijn bijvoorbeeld.
woensdag 23 september 2009 om 20:40
woensdag 23 september 2009 om 20:42
Weet je wat het ook is: als ik doodga, vind ik het vervelend voor de mensen om me heen dat ze alles zelf zouden moeten regelen/betalen (of voorschieten, als je bijvoorbeeld huis zou verkopen daar) en er dan veel 'gedoe' van hebben, terwijl ze al verdrietig genoeg zijn. Dan is het wel fijn als er een en ander geregeld wordt voor je. Heb nu een uitvaartverzekering waarover ik ook niet zulke goede verhalen gehoord heb (Dela) en overweeg over te stappen naar uitvaartverzekering waarover ik wél goede verhalen heb gehoord (Monuta).
Peas on earth!
woensdag 23 september 2009 om 20:44
woensdag 23 september 2009 om 20:44
Weet je wat het ook is: als ik doodga, vind ik het vervelend voor de mensen om me heen dat ze alles zelf zouden moeten regelen/betalen (of voorschieten, als je bijvoorbeeld huis zou verkopen daar) en er dan veel 'gedoe' van hebben, terwijl ze al verdrietig genoeg zijn. Dan is het wel fijn als er een en ander geregeld wordt voor je. Heb nu een uitvaartverzekering waarover ik ook niet zulke goede verhalen gehoord heb (Dela) en overweeg over te stappen naar uitvaartverzekering waarover ik wél goede verhalen heb gehoord (Monuta).
Peas on earth!
woensdag 23 september 2009 om 20:45
woensdag 23 september 2009 om 20:48
Jullie hebben gelijk hoor, over nabestaanden en kosten enzo. Klopt helemaal.
Maar toch zit het me op de een of andere manier niet lekker een uitvaartverzekering af te sluiten. Al heeft dat misschien ook nog wel te maken met mijn algemene houding ten opzichte van allerlei verzekeringen. Ik heb bijvoorbeeld ook geen rechtsbijstandverzekering.
Nederland is geloof ik het land waar je de meeste soorten verzekeringen kunt afsluiten. Je kunt je hier voor veel meer verzekeren dan in de meeste andere landen.
Maar toch zit het me op de een of andere manier niet lekker een uitvaartverzekering af te sluiten. Al heeft dat misschien ook nog wel te maken met mijn algemene houding ten opzichte van allerlei verzekeringen. Ik heb bijvoorbeeld ook geen rechtsbijstandverzekering.
Nederland is geloof ik het land waar je de meeste soorten verzekeringen kunt afsluiten. Je kunt je hier voor veel meer verzekeren dan in de meeste andere landen.
woensdag 23 september 2009 om 20:49
woensdag 23 september 2009 om 20:50
REchtsbijstandverzekering heb ik inderdaad ook nooit gehad. Eigenlijk alleen ziektekostenverzekering, WA- en inboedelverzekering. Ohja, en een uitvaartverzekering dus. Verder niet. Is volgens mij redelijk normaal. Ik zou, als ik niet zo verzekerig ben en niet al te veel poespas wil, volgens mij de goedkoopste en meest simpele uitvaartverzekering nemen. Dan wordt je uitvaart in ieder geval wél geregeld (hoeft familie dat niet zelf te doen en te bedenken, want anders moet je álles zelf doen... ), maar kan familie zelf bedenken of ze méér dan dat basale willen en eventueel dat zelf betalen.
Maar goed... ik ga maar eens even horen hoe&wat vanavond.
Maar goed... ik ga maar eens even horen hoe&wat vanavond.
Peas on earth!
woensdag 23 september 2009 om 20:51
woensdag 23 september 2009 om 20:52
quote:Drift schreef op 23 september 2009 @ 20:50:
Bieb, ben jij nog steeds op je werk?
En Vinyl, kun je je presentatie voor nu niet even laten rusten en er morgen mee verder gaan? Of wil je 'em graag vandaag af hebben?
Nou, de presentatie zou ik nu wel grofweg in elkaar willen hebben zitten, kan ik morgenavond oefenen
Maar goed, heb niet zo zin meer, dus of dat ook zal gebeuren vanavond? Mss wel lekker vroeg naar bed en een beetje bijslapen!
Balen trouwens van je werk.... Niet leuk als het zo loopt!
Bieb, ben jij nog steeds op je werk?
En Vinyl, kun je je presentatie voor nu niet even laten rusten en er morgen mee verder gaan? Of wil je 'em graag vandaag af hebben?
Nou, de presentatie zou ik nu wel grofweg in elkaar willen hebben zitten, kan ik morgenavond oefenen
Maar goed, heb niet zo zin meer, dus of dat ook zal gebeuren vanavond? Mss wel lekker vroeg naar bed en een beetje bijslapen!
woensdag 23 september 2009 om 20:53
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 23 september 2009 @ 20:50:
Dan wordt je uitvaart in ieder geval wél geregeld (hoeft familie dat niet zelf te doen en te bedenken, want anders moet je álles zelf doen... ), maar kan familie zelf bedenken of ze méér dan dat basale willen en eventueel dat zelf betalen.
Maar goed... ik ga maar eens even horen hoe&wat vanavond.Volgens mij als je gewoon Monuta belt wordt alsnog alles gewoon voor je geregeld, alleen krijg je dan aan het eind een factuur...
Dan wordt je uitvaart in ieder geval wél geregeld (hoeft familie dat niet zelf te doen en te bedenken, want anders moet je álles zelf doen... ), maar kan familie zelf bedenken of ze méér dan dat basale willen en eventueel dat zelf betalen.
Maar goed... ik ga maar eens even horen hoe&wat vanavond.Volgens mij als je gewoon Monuta belt wordt alsnog alles gewoon voor je geregeld, alleen krijg je dan aan het eind een factuur...
woensdag 23 september 2009 om 20:54
@ Erwt: De familie moet nog steeds heel veel keuzes maken. Valt vies tegen. Moet nog steeds een kist uit zoeken, muziek, teksten, kaartjes, wat komt er op de kaartjes, bloemen, koffie, cake ( ) broodjes, dranken, condoleance, opbaren of niet, waar opbaren, begraven of cremeren, uitstrooien of steen?
Maar dat kan je wel allemaal zelf al vast laten leggen...
Maar dat kan je wel allemaal zelf al vast laten leggen...
woensdag 23 september 2009 om 20:54
Drift heb je ook al ontslag ingediend?
Balen van je baaldag...komt ook altijd precies als je ongesteld bent..
Ik heb al van kind af aan een Ovelijdensverz.
Mn ouders hadden die voor het hele gezin en toen het Huis uit ging heb ik mijn deel meegenomen.
ook bij Dela en kost geloof ik eur 27 per half jaar ofzo.
(maar als ik even omreken Eur 54 x 38 jaar....heb ik al een leuk uitvaartfeestje bij bekaar gespaard...)
Balen van je baaldag...komt ook altijd precies als je ongesteld bent..
Ik heb al van kind af aan een Ovelijdensverz.
Mn ouders hadden die voor het hele gezin en toen het Huis uit ging heb ik mijn deel meegenomen.
ook bij Dela en kost geloof ik eur 27 per half jaar ofzo.
(maar als ik even omreken Eur 54 x 38 jaar....heb ik al een leuk uitvaartfeestje bij bekaar gespaard...)
woensdag 23 september 2009 om 20:55
quote:Vinyl schreef op 23 september 2009 @ 20:53:
[...]
Volgens mij als je gewoon Monuta belt wordt alsnog alles gewoon voor je geregeld, alleen krijg je dan aan het eind een factuur...
Dat zou heel goed kunnen hoor, geen idee.
Ik vind het wel een fijn idee om het geregeld te hebben
Denk dat mannetje er zo is
Even thee zetten....
[...]
Volgens mij als je gewoon Monuta belt wordt alsnog alles gewoon voor je geregeld, alleen krijg je dan aan het eind een factuur...
Dat zou heel goed kunnen hoor, geen idee.
Ik vind het wel een fijn idee om het geregeld te hebben
Denk dat mannetje er zo is
Even thee zetten....
Peas on earth!
woensdag 23 september 2009 om 20:55
quote:Vinyl schreef op 23 september 2009 @ 20:52:
Het hele crisisgebeuren hoort ook gewoon bij het werk wat ik doe, is algemeen gewoon leuk. Die arts hing me vandaag wel echt mijn keel uit met haar rare beslissingen.
Presenatie gewoon lekker laten dan vanavond en inderdaad op tijd je bed in. Jij weet sowieso veel van dit onderwerp dus het presenteren lukt echt wel. Bovendien hadden ze je samenvatting al gelezen toch?
Het hele crisisgebeuren hoort ook gewoon bij het werk wat ik doe, is algemeen gewoon leuk. Die arts hing me vandaag wel echt mijn keel uit met haar rare beslissingen.
Presenatie gewoon lekker laten dan vanavond en inderdaad op tijd je bed in. Jij weet sowieso veel van dit onderwerp dus het presenteren lukt echt wel. Bovendien hadden ze je samenvatting al gelezen toch?