Amber Albarda
zaterdag 25 september 2010 om 17:31
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
woensdag 8 augustus 2012 om 13:18
trotter zo gek is het toch niet om trek te hebben met wat je gegeten hebt? een komkommer is vooral vocht en 1 wortel is ook niets (daarbij geeft wortel mij persoonlijk ook altijd snel een hongergevoel net als een appel) en 1 kom geitenyogurt (weet niet of dat zwaar is maar daar zou ik ook niet lang vol van blijven) dr zijn van die dagen dat je lichaam om meer vraagt en dr zijn dagen dat het niet vraagt (denk ik...waarschijnlijk als je trek/honger hebt) heb je wat nodig..? een zuurdesembotherham of wat vlokken in de yogurt is dat niet zo erg denk ik.. maar wil je natuurlijk niet van je pad af brengen als je echt wilt afvallen succes in ieder geval, de lunch klinkt heerlijk
woensdag 8 augustus 2012 om 13:56
woensdag 8 augustus 2012 om 14:30
Dat zou heel goed kunnen, vandaar dat ik laatst ook al schreef dat ik eens wat vaker havermout moet gaan eten als ontbijt i.p.v. elke dag yoghurt met muesli (maar toen ontdekte ik gisteren geitenyoghurt in de winkel, dus dat wilde ik vanochtend natuurlijk meteen proberen ).
Het probleem is echter dat ik eerst thuis een glas groentesap drink, en dan mijn ontbijt meeneem naar mijn werk om het daar op te eten. Roerei wordt dus al wat lastiger, brood zou wel kunnen. Ik sta nu tussen half zes en zes uur op, nog vroeger opstaan om ook nog thuis te ontbijten is echt geen optie.
Het probleem is echter dat ik eerst thuis een glas groentesap drink, en dan mijn ontbijt meeneem naar mijn werk om het daar op te eten. Roerei wordt dus al wat lastiger, brood zou wel kunnen. Ik sta nu tussen half zes en zes uur op, nog vroeger opstaan om ook nog thuis te ontbijten is echt geen optie.
woensdag 8 augustus 2012 om 16:12
woensdag 8 augustus 2012 om 19:20
Er vroeg laatst iemand van welk merk het rodebiet-mierikswortelsmeersel is. Ik heb een potje van De nieuwe band - die ik absoluut niet pittig vind. Vanmiddag ben ik weer even bij de natuurwinkel geweest. Even m'n voorrad aangevuld (o.a. noten. spelt en Dr. Kargcrackers) en nog wat nieuwe ontdekkingen gekocht. O.a. amandelmeel, handig om amandelmelk te maken zonder amandelen te moeten malen, en een soort feta met basilicum van geitenmelk. Ik ben benieuwd! Vanavond (eigenlijk vanmiddag, want ik heb al om kwart over vijf gegeten omdat mijn man toch laat thuis zou zijn) heb ik spelttagliatelli gegeten met veel gebakken ui en knoflook, heel veel gestoomde broccoli en wat pesto en parmezaanse kaas.
woensdag 8 augustus 2012 om 20:46
Ik heb vanmiddag weer eens twee rijstwafels met amandelpasta van Horizon op. Zo lekker. Het is voor mij gewoon een attractie.
Net een schaaltje volle bioyoghurt op. Aalbessen en aardbeien er door. Dat fruit is dan niet bio. Ik kan dat niet gemakkelijk ergens kopen. Evengoed smaakte het heerlijk.
Wat is jullie lievelingsnoot? Ik ga voor de pecannoot, hoewel ik rauwe cashewnoten die je zelf roostert in de oven ook heerlijk vind.
Net een schaaltje volle bioyoghurt op. Aalbessen en aardbeien er door. Dat fruit is dan niet bio. Ik kan dat niet gemakkelijk ergens kopen. Evengoed smaakte het heerlijk.
Wat is jullie lievelingsnoot? Ik ga voor de pecannoot, hoewel ik rauwe cashewnoten die je zelf roostert in de oven ook heerlijk vind.
woensdag 8 augustus 2012 om 22:27
donderdag 9 augustus 2012 om 09:22
Hallo allemaal, ik wil ook graag meeschrijven. Ben een actieve meelezer geweest de afgelopen tijd en heb het hele forum ondertussen gelezen. Wat zijn jullie allemaal goed bezig en wat een lekkere dingen heb ik ondertussen verzameld, waarvoor dank! Ik ben nu bijna 2 weken aan het eten volgens AA en het bevalt prima. Ik doe het vooral omdat ik heel veel last heb van de candida schimmel en van PDS. Ik heb regelmatig het gevoel dat mijn darmen in een opgeblazen ballon zitten en dat voelt niet fijn! Ik merk nu al verschil, minder opgeblazen en geen krampen. Dat ik er daarnaast misschien ook nog een paar kilo mee kwijtraak is mooi meegenomen maar is niet het hoofddoel.
Ik vind de dagelijkse eetlijstjes zo leuk dus hierbij mijn lijstje van gisteren:
Ik ben begonnen met een glas lauw water en een glas vers groentesap.
O: Volkoren wentelteefjes met kaneel en agavesiroop
T: geitenyoghurt (ben allergisch voor koemelk), sesamzaad, lijnzaad, frambozen, bramen & blauwe bessen
L: salade met geitenkaas (in een restaurant)
T: speltwafel met witte amandelpasta (gekocht omdat iedereen dit zo lekker vond en inderdaad, het is heerlijk!)
D: volkoren pasta met zelfgemaakte pesto, rucola en kipstukjes met ratatouille (nog over van de dag ervoor)
Sorry voor het lange verhaal al meteen!
Ik vind de dagelijkse eetlijstjes zo leuk dus hierbij mijn lijstje van gisteren:
Ik ben begonnen met een glas lauw water en een glas vers groentesap.
O: Volkoren wentelteefjes met kaneel en agavesiroop
T: geitenyoghurt (ben allergisch voor koemelk), sesamzaad, lijnzaad, frambozen, bramen & blauwe bessen
L: salade met geitenkaas (in een restaurant)
T: speltwafel met witte amandelpasta (gekocht omdat iedereen dit zo lekker vond en inderdaad, het is heerlijk!)
D: volkoren pasta met zelfgemaakte pesto, rucola en kipstukjes met ratatouille (nog over van de dag ervoor)
Sorry voor het lange verhaal al meteen!
donderdag 9 augustus 2012 om 09:41
donderdag 9 augustus 2012 om 09:50
Dank voor jullie welkom! Ik zal proberen niet elke keer zo'n lang verhaal te schrijven hoor... .
@rawfoodje: ik eet zeker noten (ben er gek op)! Ik vind eigenlijk alle noten lekker maar macademia's zijn wel mijn favoriet. Ik bedenk me nu dat ik gisteren door de yoghurt ook nog een handje noten had gegooid.
@rawfoodje: ik eet zeker noten (ben er gek op)! Ik vind eigenlijk alle noten lekker maar macademia's zijn wel mijn favoriet. Ik bedenk me nu dat ik gisteren door de yoghurt ook nog een handje noten had gegooid.
donderdag 9 augustus 2012 om 11:58
Hallo allemaal, leuk en motiverend om hier even bij te lezen! Ik doe mijn best om hier op de camping niet meteen weer alle kilo's aan te komen die ik verloren ben maar het is best moeilijk hoor. Ik heb me al bezondigd aan cafe noir-koekjes, naturelchips, twee derde pizza en dus de friet en kaassoufflé van de eerste dag. En een aantal wijntjes en een aantal stukjes 64% chocola. Maar: verder echt gezond gegeten: maaltijdsalades smiddags, ontbijt met havermout en fruit, tussendoor veel biofruit, avocado's, rijstwafels met cashewnotenpasta, water, kruidenthee, gister volkorenspagghetti met een van huis bevroren meegenomen tomatensaus gegeten, de anderen met tivallballetjes, ik met een extra tomaat en flink parmezaanse kaas. De citroenbloemkool ga ik zo voor de lunch nog een keer maken, was ook een groot succes hier op de camping. Ik zal netjes mijn eetzonden hier komen opbiechten als stok achter de deur om niet kilo's zwaarder naar huis te gaan.
Wat trowens voor mijn man en mij reuze motiverend werkt is het observeren van de ranzige eetgewoonten van de overige campinggasten. Standaard gaat met de lunch de frituurpan aan om frikadellen te bakken, elke avond bbq met grote bakken huzarensalade, stokbrood, vette sauzen, ontbijten met witte bolletjetjes en croissantjes. Sinas, cola, echt kratten vol. En sloten alcohol achteroverslaan vanaf lunchtijd, echt niet normaal, ook door de jonge pubers. En roken, een en al gore hoestgeluiden. Ze staren ons ook raar aan als we met rauwkost, salades, kiwi's en bananen in de weer zijn. Ik ben totaal niet jaloers op ze, een lekker gevoel.
Wat trowens voor mijn man en mij reuze motiverend werkt is het observeren van de ranzige eetgewoonten van de overige campinggasten. Standaard gaat met de lunch de frituurpan aan om frikadellen te bakken, elke avond bbq met grote bakken huzarensalade, stokbrood, vette sauzen, ontbijten met witte bolletjetjes en croissantjes. Sinas, cola, echt kratten vol. En sloten alcohol achteroverslaan vanaf lunchtijd, echt niet normaal, ook door de jonge pubers. En roken, een en al gore hoestgeluiden. Ze staren ons ook raar aan als we met rauwkost, salades, kiwi's en bananen in de weer zijn. Ik ben totaal niet jaloers op ze, een lekker gevoel.
donderdag 9 augustus 2012 om 14:31
Fijn dat jullie het wel naar de zin hebben, pichegru.
Ongelooflijk hè, wat sommige mensen allemaal weg stouwen.
Ik ben mijn dag begonnen met een glas water, 2 maiswafeltjes met pindakaas en een speltbolletje (zelfgebakken met cranberries, rozijnen en hazelnoten) met wat roomboter en geitenkaas.
Daarna naar school gegaan om mijn klas vast in te richten. Ik had samen met een collegaatje afgesproken en daarna zijn we gaan lunchen: een geitenkaassalade, wel met 5 sneetjes wit stokbrood. Was wel heel lekker!
Ongelooflijk hè, wat sommige mensen allemaal weg stouwen.
Ik ben mijn dag begonnen met een glas water, 2 maiswafeltjes met pindakaas en een speltbolletje (zelfgebakken met cranberries, rozijnen en hazelnoten) met wat roomboter en geitenkaas.
Daarna naar school gegaan om mijn klas vast in te richten. Ik had samen met een collegaatje afgesproken en daarna zijn we gaan lunchen: een geitenkaassalade, wel met 5 sneetjes wit stokbrood. Was wel heel lekker!
donderdag 9 augustus 2012 om 14:43
Hi dames, net bevallen en nu weer écht gezond eten (had tijdens mijn zwangerschap ontzettend veel behoefte aan 'slechte' dingen en daar heb ik af en toe aan toegegeven. Nu, na een week waarin ik persé dingen als filet americain en rosbief wilde eten, vandaag weer goed begonnen met guinoa/rijstewafels met humous en komkommer en een zelfgemaakte gebonden groentesoep... Zal wel wat afkickverschijnselen krijgen de komende dagen, want ik heb tijdens mijn zwangerschap ook gezondigd met supermarktsapjes van roosvicee en dubbel fris enzo... Als jullie het okay vinden, schrijf ik graag mee hier...
donderdag 9 augustus 2012 om 19:50
Hallo allemaal
Ok dag denk ik, ontbijt amandelmelk met banaan ,speltvlokken en lijnzaad, lunch twee zuurdesem met licht roomboter en salade van ei courgette, prei, tuinkers, wortel roerbak. En diner omdat geen tijd twee zuurdesem boterhammen met humus en als fout toetje een beschuit met kaas. En ergens nog 30 gram noten.
Morgen een bbq verjaardag dus dan dag ervoor en erna geen vlees zoiezo.
De groentesappen moet ik nog echt aan wennen om te maken... Heb ook geen sap machijne dus koop zo nu en dan een fles...
Succes!
Ok dag denk ik, ontbijt amandelmelk met banaan ,speltvlokken en lijnzaad, lunch twee zuurdesem met licht roomboter en salade van ei courgette, prei, tuinkers, wortel roerbak. En diner omdat geen tijd twee zuurdesem boterhammen met humus en als fout toetje een beschuit met kaas. En ergens nog 30 gram noten.
Morgen een bbq verjaardag dus dan dag ervoor en erna geen vlees zoiezo.
De groentesappen moet ik nog echt aan wennen om te maken... Heb ook geen sap machijne dus koop zo nu en dan een fles...
Succes!
donderdag 9 augustus 2012 om 20:25
Welkom lilaemme, leuk dat je meeschrijft!
Pichegru, zo te lezen eet je behoorlijk gezond hoor, voor op vakantie. Zeker als je nagaat wat je campinggenoten allemaal wegwerken. Wel herkenbaar hoor, tot voor kort vond ik een croissantje ook het toppunt van luxe bij het ontbijt, maar nu taal ik er (gelukkig) niet meer naar.
Vanochtend toch maar weer onbeten met geitenyoghurt met vulling (na m'n sap). Vanaf morgen ben ik drie dagen thuis, en ga ik variëren met verschillende ontbijtjes. Als lunch at ik salade met sla, avocado en zonnebloempitten, en als diner de citroenbloemkool. Tussendoor wortel, komkommer, banaan, een gekookt eitje en een handje noten (hazel/para/macademia).
Pichegru, zo te lezen eet je behoorlijk gezond hoor, voor op vakantie. Zeker als je nagaat wat je campinggenoten allemaal wegwerken. Wel herkenbaar hoor, tot voor kort vond ik een croissantje ook het toppunt van luxe bij het ontbijt, maar nu taal ik er (gelukkig) niet meer naar.
Vanochtend toch maar weer onbeten met geitenyoghurt met vulling (na m'n sap). Vanaf morgen ben ik drie dagen thuis, en ga ik variëren met verschillende ontbijtjes. Als lunch at ik salade met sla, avocado en zonnebloempitten, en als diner de citroenbloemkool. Tussendoor wortel, komkommer, banaan, een gekookt eitje en een handje noten (hazel/para/macademia).
donderdag 9 augustus 2012 om 21:17
@Pichegru, wat knap dat je zo gezond eet tijdens je vakantie!
@Lilaemme, gefeliciteerd!
Lijstje van vandaag:
Begonnen met lauw water en vers groentesap
O: 2 ontbijtmuffins
T: geitenyoghurt met muesli, lijnzaad, sesamzaad en rood fruit
L: pastasalade (nog over van gisteravond)
T: 2 spelt rijstwafels met een gekookt ei
D: prutje van kip, tomaat, champignons met peultjes en worteltjes
Tot op heden heb ik nog geen behoefte aan zoet. Gaat vast nog komen ben ik bang... maar tot nu toe gaat het goed! Ik heb ook geen honger.
@Lilaemme, gefeliciteerd!
Lijstje van vandaag:
Begonnen met lauw water en vers groentesap
O: 2 ontbijtmuffins
T: geitenyoghurt met muesli, lijnzaad, sesamzaad en rood fruit
L: pastasalade (nog over van gisteravond)
T: 2 spelt rijstwafels met een gekookt ei
D: prutje van kip, tomaat, champignons met peultjes en worteltjes
Tot op heden heb ik nog geen behoefte aan zoet. Gaat vast nog komen ben ik bang... maar tot nu toe gaat het goed! Ik heb ook geen honger.