Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ach weeer zo'n noten, bergeitenmelk, wortelsap en pruimen vlees dieet. Werkt hardstikke goed hoor, als je candida albicans hebt, maar het gaat echt vervelen. Je wil toch niet de rest van je leven al dat grote boze bewerkte voedsel uit je leven bannen? Ga je echt van een cola light verslaving naar alleen nog kamille thee en wortelsap drinken? Even wel, de motivatie is altijd goed de eerste twee weken en het placebo effect met dit dieet blijkbaar zeer sterk (hier heeft men na twee dagen prompt al een platte buik en een hoger energie niveau), maar ga je het VOLHOUDEN?! Nog even los van de kosten van biologisch eten en die gore wortelsap meuk die echt binnen drie weken je strot uitkomt.

Dit is gelukkig wel beter dan een SOnja Bakker dieet, met dit dieet is de kans op jojoen veel kleiner en hoef je niet die fabrieks eierkoeken als "tussendoortje" naar binnen te stouwen, maar het is een pittig dieet. Je gaat echt snakken naar een handje bolognese chips of een glas roosvicee of een toastje met roomkaas. Mag echter niet vanwege de suikers en vetten.

Heus als je candida hebt is dit dieet de enige manier naar herstel maar voor gezonde mensen met een buikje is t pittig. Succes.
Klinkt heel goed Lotusbloem! Mag ik vragen wat Herbam@re is? Spirulina tabletjes wil ik ook weer gaan halen, slikte ik vroeger ook en linzensoep klinkt ook lekker! Wat ik ook een lekker combinatie vind is linzen en gierst. Door de gierst dan wat gesneden groenten (gebruik meestal soepgroenten) en wat parmezan en dan zelfgemaakte ongezoete appelmoes erbij.

Wat ik ook zo lekker vind is dat je niet van alles moet laten (aardappelen etc. mogen gewoon nog) en dat je ook niet opeens heel vet moet gaan eten, zoals bij Dr Frank of crashdieten zoals bij Sonja.

Ik eet ook veel vegetarisch, niet volledig want vind af en toe vlees of vis wel lekker.

Hiervoor at ik niet eens zoveel snoep ed. maar wel veel witmeel ed. en suiker in de koffie/thee, veel melk (ben ik echt gek op, helaas. Dus veel dikmakers. En ik had een zwak voor chocotoff, dat moest ik niet kopen want dat ging gelijk op. Het is er ook echt in geslopen. Ik ben opgevoed met veel gezond en biologisch eten maar sinds mijn studie en mijn werkende leven op kantoor is er ieder jaar een kilo bijgekomen. Ik beweeg ook meer, hardlopen vooral en doe veel lopend en op de fiets (geen auto)

Voor die melkverslaving heb ik trouwens nu geitenmelk, dat mag af en toe wel en ik gebruik het voor in de koffie.

Ik wil ook van de week proberen koekjes te bakken met haver en maismeel, lijken me heerlijk!
quote:Booyahh schreef op 29 december 2010 @ 11:50:

Ach weeer zo'n noten, bergeitenmelk, wortelsap en pruimen vlees dieet. Werkt hardstikke goed hoor, als je candida albicans hebt, maar het gaat echt vervelen. Je wil toch niet de rest van je leven al dat grote boze bewerkte voedsel uit je leven bannen? Ga je echt van een cola light verslaving naar alleen nog kamille thee en wortelsap drinken? Even wel, de motivatie is altijd goed de eerste twee weken en het placebo effect met dit dieet blijkbaar zeer sterk (hier heeft men na twee dagen prompt al een platte buik en een hoger energie niveau), maar ga je het VOLHOUDEN?! Nog even los van de kosten van biologisch eten en die gore wortelsap meuk die echt binnen drie weken je strot uitkomt.

Dit is gelukkig wel beter dan een SOnja Bakker dieet, met dit dieet is de kans op jojoen veel kleiner en hoef je niet die fabrieks eierkoeken als "tussendoortje" naar binnen te stouwen, maar het is een pittig dieet. Je gaat echt snakken naar een handje bolognese chips of een glas roosvicee of een toastje met roomkaas. Mag echter niet vanwege de suikers en vetten.

Heus als je candida hebt is dit dieet de enige manier naar herstel maar voor gezonde mensen met een buikje is t pittig. Succes.

Ik geloof dat je de reactie van Amber zelf hierboven niet hebt gelezen. Dit dieet is echt wel wat uitgebreider dan dat hoor. Alleen noten, pruimen, geitenmelk en wortelsap? Echt niet, zelfgemaakt vruchtensap, aardappelen, yoghurt, speltpasta, zilvervliesrijst, alle soorten peulvruchten, vis, mager vlees, etc. etc. het mag allemaal wel. Dit dieet is meer gericht op "onbewerkt" dan dat het nou zo beperkend is. Laten we ons niet veel meer beperken door al die gemodificeerde voeding te eten?

Het is overigens niet alleen heilzaam voor candida hoor. Ook voor huidproblemen, darmproblemen, roos, andere schimmels, glanzende haren, sterke nagels, beter voor je tanden. Het is niets nieuws dit dieet, dat klopt. Maar soms moet je er weer even aan herinnerd worden.

En als je zo gezond leeft kun je het je juist veel beter permitteren om eens lekker te zondigen

Ik heb ook niet het idee dat ik zoveel mis nu. Ik voel me een stuk energieker dan als ik veel suikers binnenkrijg.

Maar goed, ieder het zijne.
Herbamare is zeezout van Dr Vogel, met toegevoegde kruiden en specerijen..Lekker hartig!
En de kosten vallen mij tot nu toe erg mee. Met de meeste producten doe je erg lang of je kunt ze voor meer toepassingen gebruiken. Al die frisdranken, koeken etc. hoef je niet aan te schaffen, dus dat scheelt ook veel geld.
Lotusbloem dat klinkt erg lekker inderdaad!
En helemaal eensch met je posting trouwens eefje..
Waar vind jij trouwens lijnzaad? Ik geloof dat onze natuurvoedingswinkel toch wat beperkt is.
Hahaha inderdaad een beetje beperkt

Gebroken lijnzaad is ook te koop in de supermarkt , van het merk zonnatura.

Succes met inkopen doen!
Gevonden! Niet bij mijn Appie want daar hebben ze het Zonnatura hoekje opgedoekt
Hoe gaat het met je Eefje?

Houd je de lijn nog wat vast?

Hier gaat het prima, wel even wennen, vooral met vaak kauwen, ik merk dat ik toch snel weer in mn oude patroon van schrokken verval...

Ben ook in gewicht afgevallen...Van 76 naar 74...jeetje! dat heb ik lang niet gewogen!

Ondanks dat ik toch wel meer vet eet als anders, denk aan; lijnzaadolie door de yoghurt, noten als tussendoortje, rijstwafel met sesampasta..

Waaschijnlijk ga ik komend weekend samen met mn vriend een detox weekend houden..

Groente en fruitsap en bronwater..We gaan elkaar masseren en tussendoor lekker zweten in de sauna..

Ik ben benieuwd of het wat vol te houden is!

Heb nu namelijk wel na het warm eten een onstuitbare behoefte aan zoet...

Dan loop ik alle kastjes na naar wat te grazen, maar dat heb ik niet meer in huis natuurlijk..

Mn frisdrank verslaving is minder gelukkig, ik drink veel thee en bronwater..Nog wel af en toe op feestjes oid twee glazen frisdrank, maar dat moet kunnen vind ik..Dat is al beter dan 1 a 2 flessen fris per dag...

Wat zijn jouw smokkelmomentjes?
Ha @Lotusbloem!

Hier gaat het ook goed! Ik moet ook zeggen dat als ik trek heb ik moeite heb met langzaam eten

Jeetje wat goed dat je al zoveel kwijt bent!

Ik heb zelf geen weegschaal maar ga volgende week bij mijn moeder, ben dan een maandje bezig dus ben toch wel erg benieuwd/

Wat goed, zo'n detoxweekend, hoe is het gegaan?

Ik ben niet zo rigoreus als Amber het stelt begonnen. Eet bijvoorbeeld wel roggebrood of zuurdesembrood, zonder brood lukt nog even niet. Heb wel een blender aangeschaft en ben helemaal enthousiast bezig met het maken van lekkere vruchten en groentensappen! Veel lekkerder dan van de natuurwinkel vind ik.

Oh ja, die behoefte aan zoet, dat herken ik erg. En ook melk is voor mij een gemis maar mag af en toe een glas geitenmelk en natuuryoghurt. En af en toe een kopje espresso

Ik heb ook rond de feestdagen wel een beetje gesmokkeld hoor, bijvoorbeeld een paar oliebollen. Maar dan merk je dat meteen, zo raar hoe snel dat gaat!

Ik voel me ook een stuk energieker, hoe is dat bij jou?
@lotusbloem hoe gaat het met jou, nog lekker op de goede weg? Hier gaat het wel goed, begin nu echt te merken aan mijn kleren dat ik afval. Wat ik alleen soms lastig vind is om weer een nieuwe avondmaaltijd te bedenken met wat je mag eten. Heb jij nog suggesties?
@Lotusbloem ben je er nog mee bezig? Ik houd het nog steeds vol! En nu beginnen de eerste tekenen van het afvallen zich te laten zien. Dat is wel een erg leuke bijkomstigheid Ik merk ook dat ik veel minder trek tussendoor heb doordat alles wat je eet zo goed vult. Ik heb heus nog wel eens iets gezondigd 's avonds maar eigenlijk heb ik daar dan helemaal geen zin in, zoals iets bij de koffie is meer vanwege het feit dat het "hoort" dan dat ik er nou zo naar snak. En dat is al een hele vooruitgang voor mij Heb wel moeite om leuke menu's te verzinnen.
Ha Eefje!

Ben er zeker nog mee bezig!

Vriend en ik zijn dit weekend aan het detoxen..

We hadden het even verzet..

Maar het valt me wel beetje zwaar! Vriend is de sapjes al helemaal zat, en zat net aan de broccoli met ketchup ;)

Ik zet door, maar heb wel vreselijk veel trek in van alles!

Over tips voor avondeten; Amber heeft ook een receptenboek uitgebracht volgens de food-iq methode..Mischien heb je daar wat aan?
heej @lotusbloem! Dank voor de tip, dat boek kende ik nog niet! Ga eens even kijken op bol.com

Jeetje wat stoer dat detoxen, dat heb ik nog niet aangedurfd. Ik leef helemaal mee want ik heb laatst zelf een groentesap geprobeerd te maken en het was echt smerig

Verder hou ik het ook nog steeds vol, merk het echt als ik een dagje wat anders eet maar merk ook dat het niet zo'n vaart loopt als je gelijk weer op de goede voet verder gaat.

Heb van het weekend namelijk een heerlijke pizza met tiramisu na gehad, ha ha. Maar verder keurig aan alles gehouden. Kon ook maar een halve pizza op!

Hoe gaat het jou verder af?
Ha lekker man pizza!

Ik heb me voorgenomen om in het weekend te zondigen, dus idd een keer pizza of patatje, en glas frisdrank en een bakje koffie..

En door de week alleen spa blauw, kruidenthee, sojamelk en het food -iq dieet, dus veel verse bio groente, fruit, noten, zaden, rijstwafels, hummus, gekookt eitje..

Het detoxen went wel hoor, maar had op het laatst zo`n trek in wat hartigs, ik droomde zelfs over crackers met kaas en ketchup

Voel me wel heel licht nu, en schoon...

Dud wel een aanrader! Maar bouw het goed op als je het gaat doen, mijn vriend kreeg barstende koppijn..ws van het afkicken van koffie..
Even een kickje...

Ik heb net het boek binnen gekregen en ben benieuwd of bovenstaande 'amberisten' nog steeds volhouden, en of je inderdaad de 'stralende vitale mens' bent geworden?

Ik ga lekker lezen, ben benieuwd.........
@Artio, ik doe het nu 3 weken en was na een paar dagen gelijk een kilo lichter, helaas is het daar bij gebleven. Ik hou nog even vol, maar als er over 2 weken nog niets af is ren ik naar de bakker ;) Ik eet veel fruit & yoghurt (mij niet helemaal duidelijk of dit laatste mag), noten, groentesap, bergen groente, vis, bonen.....ik voel me net een GFT bak. Ik voel me wel fit, maar dat kan ook toeval zijn....mijn zonde zijn 2 kopjes koffie smorgens en heel af en toe een suikervij dropje of kauwgompje.
Nou , ik heb het boek inmiddels uit. Ik vond het wel fijn om te lezen. Als je door alle popyjopie-taal en de geitenwollensokkenstukjes heenleest is het best een eyeopener (al vind ik eyeopener wel een groot woord).

Ik ben nog niet lyrisch, maar ik ben er wel uit dat mijn ik-ben-altijd-moe-maakt-niet-uit-wanneer-je-het-vraagt toch echt niet normaal is en dat dat bij mij echt goed kan samenhangen met wat ik eet.

Ik ben al aan het afvallen, maar idee dat je van beter eten ook veeeeeeeel meer energie krijgt volgens amber spreekt mij het meest aan. Afvallen is een fijne bijzaak, maar ik zou echt een moord doen voor meer energie.

Ik ga langzaam mijn eetpatroon maar weer een beetje bijstellen naar complexe koolhydraten en meer groen.

Dat detoxen vooraf is denk ik nog niet aan mij besteed. Ergens vind ik het gewoon niet echt gezond overkomen als je drie dagen geen vast voedsel eet, maar alleen sapjes.

Ik blijf in elk geval benieuwd naar andere amberisten.....
Als het goed is komt het boek vandaag binnen (gister bij Bol.com besteld Ik ben benieuwd!
meisjes, wil toch graag mijn ervaring met jullie delen. Na jaren van tobben met mijn gewicht, gezondheid en humeur kwam ik 6 weken geleden langs het artikel over het nieuwe boek van Amber. Ik heb direct het boek aangeschaft en mijn voedingspatroon stapsgewijs aangepast.Het gaat zoveel makkelijker dan je denkt maar je moet wel bereid zijn iets nieuws een lans te geven.

De belangrijkste les die ik geleerd heb: Als je je lichaan echt voedsel geeft op dagelijkse basis dan heb je nooit maar dan ook nooit meer een "craving" naar zoet of zout of vet. Ik weet echt niet wat er precies gebeurt is maar de kilo`s vliegen eraf en inmiddels is er weer ruimte voor koek en snoep en chips. Alleen heb ik er nu dus nog nauwelijks trek in. Na jaren van afzien en bikkelen om de weegschaal in bedwang te houden ben ik nu voldaan tot in mijn vingertoppen! Ik zit vol, ik heb genoeg, ik ben tevreden!

Amber, ik ben een fan! Nooit meer iets anders voor mij.
Cic....ik kan me redelijk in je vinden.

Ik doe dan niet zo strikt aan Amber maar wel al veel gezonder en merk het behoorlijk aan mijn maandelijkse ongemak. Voorheen was een uitgekakte zoutzak rond die periode. Het feit dat ik me nu veel energieker voel is me heel wat waard!!
Amber Albarda is cool!
quote:SeptemberGirl schreef op 28 december 2010 @ 14:38:

Wie draagt er hier Louboutins?Alleen Amber denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven