Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
quote:boebele schreef op 06 januari 2012 @ 22:40:

Ik ontdooi het fruit altijd even, vind zo'n koude kledder in mijn maag 's ochtends nooit zo fijn...

Ik ben nu aan het kijken voor een sapcentrifuge. Wie eet er trouw groentesappen?
quote:SeptemberGirl schreef op 07 januari 2012 @ 12:23:

[...]

Ik ben nu aan het kijken voor een sapcentrifuge. Wie eet er trouw groentesappen?Ik heb een slowjuicer en neem bijna elke dag wel een groente- of fruitsapje. Fruit is veel lekkerder maar groente beter voor de suikerspiegel.
En wat is het verschil tussen een slowjuicer en een sapcentrifuge?
Een sapcentrifuge perst heel snel, waardoor alles heel kort even wordt verhit. Daardoor verlies je veel vitamines.

Een slowjuicer perst het langzaam en daardoor behoud je alle vitamines.

Volgens mij staat er ook een stuk over in het boek van Amber Albarda maar dat weet ik niet meer zeker.
Ohja, en de prijs... Slowjuicer is ontzettend duur. Vanaf 200 euro ongeveer tot eh... ver boven de 1000 euro.
Oef, dat gaat er voorlopig niet van komen!

Iemand een lekker groentensap recept wat ik met de blender kan maken?

Zometeen ga ik een smoothie maken die ik net op culy.nl (leuke site!) Heb gelezen: melk, yoghurt en rode vruchten en een drupje honing.

Vanmiddag wordt mijn zoet-moment van deze week, want we gaan met de familie naar een pannenkoekenrestaurant. Daarna gaan we nog wel een boswandeling maken, en ik ga vanavond nog een rondje hardlopen.

Mijn lijstje van gisteren

0900 smoothie van yoghurt/banaan/rode vruchten. Groene thee. Gekookt ei

1000 sporten: buikspierkwartier, kettlebell training, halve liter water

1130 biologische couscous met rucola/tomaat/avocado

1300 twee geroosterde zuurdesem boterhammen met humus, glas water

1600 borreltijd bij ouders, maar heb het beschaafd gehouden: een glas jusdorange, wat verse nootjes, 1 peppadew, 1 blokje kaas, 3 groene olijven

1830 uiteten: driegangen tapas variaties. Heb vanalles geproefd, maar in kleine porties. Daarbij gedronken: 3 rode wijn en 3 glazen water

2200 kop thee

Niet echt een topdag, maar het moet wel leuk blijven :-)
Ik lees regelmatig mee, vond nog een leuke pagina met fijne recepten:

http://www.twopeasandthei ... recipes-to-kick-off-2012/
Leuke site, die ga ik eens op mijn gemak bekijken!

Vandaag geen topdag, maar ook niet superslecht... dit is 'm:

1030 smoothie van yoghurt, melk, frambozen en blauwe bessen

1230 twee koppen thee. Pannenkoek met appel, rozijnen en kaneelsuiker

1530 smootie van peer, appel en honing en water (als je maar een klein beetje water gebruikt, is het een lekker verantwoorde appelmoes! Kwam ik per ongeluk achter :-), als smoothie was het iets minder geslaagd, maar wel pitamientjes)

En een half worstenbroodje gemaakt door mams

1600 half uur hardlopen

1630 glas water

1730 hachee, aardappel en rode kool

2000 twee koppen thee, handje verse noten
Chayenne: dank voor de link, ook daar staan heerlijke recepten op, mjam
Dit recept lijkt me ook heerlijk: chocoladecake Van het weekend maar eens uitproberen. Er stond in het kookboek van Amber ook een recept voor pindakaasfrieten van pastinaak of zoete bataten. Iemand al uitgeprobeerd?
pindakaasfrieten en die van pastinaak allebei uitgeprobeerd met de dip. Vond het heel lekker. Wel dik genoeg snijden, de uiteinden waren bij mij dunner en daardoor de puntjes zwart geworden.
Wat is jullie lievelings ontbijtsapje of smoothie? Wil er nu echt aan beginnen :-D
Daatje jouw 'niet zo'n topdag' klinkt me nog behoorlijk goed hoor. Hoe was je ontbijtsmoothie?

Chayenne die site ziet er geweldig uit.. die ontbijt/lunch ideeen zien er zoo lekker uit.. gewoon taartjes!
Ik ben fan van de smoothies! Hij staat sinds een paar dagen weer in zicht, en wordt goed gebruikt.

Vanochtend had ik een smoothie die erg lekker was: scheutje melk, yoghurt, hele banaan, 1 sinaasappel. Heerlijk! Volgende keer doe ik er twee sinaasappels is, want banaan overheerste nu wel. Mijn moeder heeft sinds een week ook een blender, en zoekt ook allerlei lekkere recepten op, en komt dan aan met dingen als: vanille ijs met ferrero rocher!! Dat moet echt HEAVEN zijn, maar ik ga me er voorlopig toch maar niet aan wagen, het gaat net zo lekker met AA-en!
Heb trouwens net mijn eerste ervaring met quinoa gehad..... tja... omdat het zo gezond is heb ik het maar oogegeten, maar dol enthousiast was ik nog niet.

Heb de quinoa gekookt in melk, toen wat diepvries frambozen en blauwe bessen erbij, handje amandelen en kaneel.

Hapjes met die ' extra's' waren lekker, maar de kale quinoa niet echt. Dus de volgende keer meer fruit en nootjes er bij
En dan nog even mijn lijstje van gisteren:

0930 yoghurt met haverzemelen, lijnzaad, walniten, halve banaan en cranberrys. Kop groene thee. Gekookt ei

1030 sporten: beatbelly, halve liter water

1230 meergranen spaghetti met tonijn uit blik, cherrytomaatjes en rucola

1300 kop thee

1500 twee zuurdesemboterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade: tonijn uit blik, diepvriestuinerwtjes, augurk, ui, lik yoghurtmayo om het smeuig te maken. Glas water

Om 1600 moest ik werken, daar op:

Drie glazen water, twee stukjes ciabatta met kruidenboter, kleine salade van feta bleekselderij en augurk, drie happen bospaddestoelensoep

2000 eet date bij vriendin: couscoussalade met tomaat komkommer er rozijnen. Stukjes kip met satesaus. Handje kroepoek. Een rode wijn en twee glazen fruitsap
quote:daatje86 schreef op 10 januari 2012 @ 12:50:

Heb trouwens net mijn eerste ervaring met quinoa gehad..... tja... omdat het zo gezond is heb ik het maar oogegeten, maar dol enthousiast was ik nog niet.

Heb de quinoa gekookt in melk, toen wat diepvries frambozen en blauwe bessen erbij, handje amandelen en kaneel.

Hapjes met die ' extra's' waren lekker, maar de kale quinoa niet echt. Dus de volgende keer meer fruit en nootjes er bijEn vergeet een beetje honing of agavesiroop niet
Daar kom ik weer met m'n lijstje :-)

0900 smoothie van een banaan, een sinaasappel, melk en yoghurt

1000 uur pilates, halve liter water

1130 gekookt ei

1215 quinoa met melk frambozen, blauwe bessen en amandelen en kaneel

1500 twee zuurdesemboterhammen met humus

1700 sinaasappel en een kop thee

1800 biologische biefburger, aioli, champignonroerbakmix

2000 danstraining, glas water

2200 peer, tien amandelen
Leuk om jouw lijstjes te lezen daatje! Ik ben zelf niet zo interessant qua lijstjes, blijf weer een beetje in hetzelfde hangen. Je lijkt best veel te eten, lekker voldoende brandstof voor t sporten, ziet er goed uit!

Het enige interessante wat ik de afgelopen week had, was gemarmerde chocolade-vanille cake met gepureerde witte bonen ipv bloem. En dat proef je echt niet meer. Zelfs al niet meer als het nog niet is gebakken.

Ik zal deze week weer eens lijstjes gaan plakken. Motiveert misschien voor mij ook om wat innovatiever te zijn.

Om dan maar meteen te beginnen:

O: warm water, brandnetelthee. Havermout-gerstepap met hennepzaadmelk, kokosolie, rozijnen en vanille. Koffie met amandelmelk en misschien een beetje palmsuiker, ga ik zo maken.

T: gestoomde groente, weet niet welke ik nog heb en een beker kefir van rauwe volle melk. Heb het een paar dagen met melk uit de winkel gemaakt, maar met rauwe biol-dyn melk vind ik het toch beter.

O ja ik heb nog wel wat anders gemaakt: cashewnotenmelk. Lekker romig en je hoeft het niet te zeven na het blenden. Weken moet wel om het heel zacht te maken. Ik wil bij de sligro of makro gaan kijken of ze ook cashewstukjes ipv hele noten verkopen, die schijnen goedkoper te zijn want cashews zijn wel prijzig vind ik.
Goedemiddag allemaal,

Ik zou heel graag met jullie mee willen schrijven. Ik ben sinds kort bezig met bewuster leven en eten.

Ik ben nog enorm aan het leren en zie soms door de bomen het bos niet meer wat nou gezond is en wat niet. Ik heb alle twee de boeken van Amber aangeschaft, ben sinds kort begonnen met sporten en al een tijdje gestopt met roken

Zouden jullie je mening willen geven over hoe gezond mijn ontbijt is en of ik misschien te weinig eet?

Ik ben 1.71, weeg nu 64 kilo, heb een zittend beroep en (vooralsnog) fitness 1 tot 2 keer in de week.

Ontbijt:

Magere yoghurt (250 ML) helaas met cruesli..niet AA proof..

Lunch:

3 vezelrijke crackers, 2 met smeerbare geitenkaas en een gekookt eitje en 1 cracker met pindakaas.

1 plak roggebrood met een plakje geitenkaas.

Tussendoor: eat natural muesli reep

Ik heb nog een groene appel, een kiwi en 1 plakje roggebrood liggen, als avondeten staat er volkoren pasta met een zelfgemaakte pastasaus op het menu.

Ik heb 2 cappucino zonder suiker (wel met zoetje) twee koppen thee en zal gedurende de dag wel aan mijn liter water komen.

Alles beter dan mijn koffie met croissant of bagel toch?

Lieve groet,
Wat wordt hier veel geschreven en wat een lekkere recepten en eetlijstjes weer

Bedankt voor alle tips over de "melk". Ik had nog een vraag: Hoe maak je dan van kokosrasp (uit een zakje) die melk? Of bedoelden jullie dat niet?

Mijn lijstje van gister:

Ontbijt: havermout, kokosmelk, rozijnen, kaneel, theelepel biologische honing, lijnzaad en een banaan eroverheen gesneden.

Koffie en water, kop thee

Tussendoor en lunch

Zo'n superdure, lekkere fruitreep van eat natural geloof ik

3 sneetjes duits roggedesembrood van de AH, zit weinig suiker in en tarwe en is erg lekker! 2 met pindakaas, een met appel/peer stroop.

2 kiwi's

Een paar dropjes (droptoppers..mm)

3 koppen thee en twee flesjes water

Thuis:

Een plakje zelfgebaken kokosvolkorencake

Zelfgemaakte soep van restjes: bouillonblokje, magere gehaktballetjes, prei, 2 uien, courgette, paprika, knoflook en wat kruiden erdoor.

Thee

Vandaag:

Ontbijt:

2 roggebroodjes met ei en roomboter,

koffie

thee

flesje water

Tussendoor

een kop soep van gister

2 kiwi's

Avondeten:

Ik heb eiermie gekocht, heeft iemand nog een lekker recept?
@trustinme welkom en goed bezig! Inderdaad, lekker die cruesli laten zitten, gewoon echte muesli halen en dan allerlei lekkers erdoor gooien, zoals fruit want je ontbijt is best karig nu.

Ik zou geen vezelrijke crackers gebruiken, dan liever desembrood, roggebrood, speltbrood of quinoa wat veel mensen hier eten. Je kunt ook een salade van zilvervliesrijst maken met een beetje feta en verse groente en wat citroensap en kruidenzout.

Wat grappig dat je ook die reep hebt gegeten, ha ha.

Verder klinkt het allemaal prima, goed zeg! ook dat stoppen met roken.. dat moet nog bij mij..
Je moet ervan houden, maar dit is mijn lievelingssapje voor 's morgens:

stukje verse gember

2 sinaasappels

geschraapte worteltjes (6 kleintjes of 2 grote winterpenen)

sinaasappels eerst persen, dan de gember en wortels in de blender en goed klein maken en steeds wat sinaasappel sap erdoor heen.
Ha Eefje1980,

Die reep is inderdaad niet de allerbeste keuze nee. Ik blijf er enorm veel moeite mee hebben die suikers te weren hoor. Ik gebruik in mijn koffie alleen nog maar agarve.

Goede tip om een salade van zilvervliesrijst etc te maken. Klinkt erg lekker en gezond.

Soms ben ik bang dat ik te weinig eet en daardoor juist misschien meer vet vasthou..Maar ik eet gelang ik honger heb...
Die repen zijn lekker inderdaad!! En het is niet de állerbeste keuze misschien, maar als je dan toch even wat zoets binnen wilt krijgen, kun je beter daarnaar grijpen dan naar een iets als een snicker ofzoiets. Je kan ook niet alleen maar wortels, radijsjes en rauwe bloemkoolroosjes eten ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven