Lijf & Lijn alle pijlers

And way down we go (afvaltopic)

05-03-2023 20:05 420 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, daar gaan we dan. Nog nooit eerder een topic gestart over afvallen, wel een paar laffe pogingen tot meeschrijven, wat dan ook laffe pogingen waren tot afvallen.

Ik ben nooit heel slank geweest, maar altijd wel rond een voor mij acceptabel (niet correct volgens de BMI) gewicht geschommeld, maar de laatste jaren is het wat uit de hand gelopen. Vooral veel stress, slecht slapen en mijn eerste uitvlucht is dan eten, veel en slechte dingen.

De situaties die stress opleverden zijn inmiddels voorbij, maar de erfenis is nu 104,5 kilo... en ik ben 1,78 dus veel te zwaar. Nooit echt serieus of langdurig een dieet gevolgd, weleens 5 kilo afgevallen, maar betere pogingen nooit genomen.

Het tempo maakt me niet uit, en voorlopig het einddoel ook niet, maar ik wil van de stijgende/stilstaande lijn een langzaam dalende lijn maken. Geen specifiek dieet, maar beter slapen, beter plannen en dan beter eten.

Als je met me mee wilt schrijven en mee wilt doen dan heel graag. Leuk om elkaar aan te moedigen, successen te vieren en tips uit te wisselen.

Overzicht:
Kampoez: huidig gewicht 101,9 afgevallen 1,3 kg

Waterjuffer: huidig gewicht 101 afgevallen 3,5 kg

Miepje: huidig gewicht 81,8 afgevallen 4,3 kg

Pamflet: huidig gewicht 87,6 afgevallen 2,6 kg

Whippet: huidig gewicht 100,5 afgevallen 1 kg

Trikkie: huidig gewicht 85,4 afgevallen 5,3 kg

Jodelodiehoho: huidig gewicht 73,2 afgevallen 5,7 kg

LittleBlackDress: huidig gewicht 83,7 afgevallen 3,3 kg

Arkel: huidig gewicht 59,1 afgevallen 0,9
waterjuffer83 wijzigde dit bericht op 29-05-2023 10:25
19.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij zijn de weekenden funest, doordeweeks gaat het over het algemeen wel goed. Ook met bewegen maar in het weekend kan ik mezelf niet inhouden.
Ben weer echt flink zwaarder dan een paar weken geleden. Het sporten gaat dan wel goed 2/3 keer per week egym.
Komende week gaan we 2 weken naar een all inclusive resort. Wil daar sowieso wel gaan sporten.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
07-11-2023 14:56
Bij mij zijn de weekenden funest, doordeweeks gaat het over het algemeen wel goed. Ook met bewegen maar in het weekend kan ik mezelf niet inhouden.
Ben weer echt flink zwaarder dan een paar weken geleden. Het sporten gaat dan wel goed 2/3 keer per week egym.
Komende week gaan we 2 weken naar een all inclusive resort. Wil daar sowieso wel gaan sporten.
Het kan ook zijn dat je door het sporten in spiermassa aan komt. Dus houdt dat lekker vol! En als je door de weeks goed gaat, mag je weekends best lekker genieten. Helemaal als je 2 a 3 keer per week sport.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zal wel iets spiermassa zijn en vast nu ook omdat ik in de stopweek van de pil zit.
Tijdens de vakantie ben ik ook van plan te sporten en bewegen en dan daarna weer ff heel goed op te gaan letten.
Alle reacties Link kopieren Quote
99kg vandaag, het gaat heel hard nu. Hopelijk gaat het nog even door zo en ga ik straks naar een wat mooi plateau toe. Erg tevreden met mijn diëtiste en sportschool begeleiding!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan vandaag op vakantie. Ben gewoon 84 kilo terwijl ik hoopte onder de 80 te zitten voor vertrek. Na de vakantie maar weer serieus aan de slag. Aan het bewegen ligt het niet dat doe ik wel. Heb deze week 3 keer egym gedaan en woensdag 2 x een half uur gefietst.
Nou ja na de vakantie zien we wel verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou hier gaat het nog steeds erg goed.58.1 vanmorgen. Heel blij mee.
Niet gedacht dat het zou lukken,
Heb ook niet het idee dat ik er heel veel moeite voor moet doen. Terwijl het me eerst niet lukte... Ik geniet 1 x per week van een drankje en die dag eet ik ook een chippie of een paar bitterballen of iets. Maar voor de rest gewoon IF en normaal lunchen en avondeten.
Qua sporten gaat het wel lekker, ik moet erg wennen aan nieuw schema en aan nieuwe dingen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf even niet mee door familieomstandigheden. Afvallen is voor mij even niet meer belangrijk.
Over een tijdje haak ik waarschijnlijk wel weer aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik hier meeschrijven?
Ik heb 6 weken geleden besloten om 6 kilo af te vallen. Ik woog 76 en wilde graag naar 70. Nou... dat gaat toch met horten en stoten! Ik volg WW (voorheen weight watchers) en heb niet meer gesnoept, geen alcohol meer gedronken. Ik hou me aan mn punten. Ik was vorige week 73 kilo (dat is heel netjes; 0,5 kilo per week). Vanmorgen gaf de weegschaal weer 73,7 aan. Dat is toch om te janken??
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
15-11-2023 10:15
Ik schrijf even niet mee door familieomstandigheden. Afvallen is voor mij even niet meer belangrijk.
Over een tijdje haak ik waarschijnlijk wel weer aan.

Sterkte, LittleBlackDress.
Alle reacties Link kopieren Quote
95kg vandaag, het gaat heel goed, in de sportschool kan ik steeds meer en ook langer. Het nieuwe jaar onder de 90 hopelijk :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijf in een goede flow.
De weekenden zouden iets beter kunnen gaan, maar ik weeg nu tussen de 57.6 en 58.6. Nou dat is helemaal prima, ben er blij dat het zo goed gaat. IF doe ik nog steeds en gaat ook goed.
Hoe is het met iedereen hier
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook best trots, vanmorgen 72,3 en dat past ook prima bij me. Ik zou best onder 70 willen halen, maar als ik zie dat ik van de 120 kom en nu al 3 jaar tussen 72 en 75 balanceer, ben ik gewoon alleen maar trots.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jodelodiehoho schreef:
07-12-2023 06:00
Ik ben ook best trots, vanmorgen 72,3 en dat past ook prima bij me. Ik zou best onder 70 willen halen, maar als ik zie dat ik van de 120 kom en nu al 3 jaar tussen 72 en 75 balanceer, ben ik gewoon alleen maar trots.
Dat is ook kei goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu een week terug van vakantie en was 2 kilo zwaarder dan ervoor, dat valt nog mee maar er zaten er nog sowieso al 4 teveel aan.
Van de week was er een kilo af. Was van plan om elke dag te gaan sporten maar dat plan is in het water gevallen omdat ik sinds vrijdag snotverkouden ben en er echt geen energie voor heb. Hopelijk is die verkoudheid snel weg zodat ik weer flink aan de slag kan. Qua eten is het ook nog niet helemaal zoals het moet omdat ik me dus echt ruk voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfje, als ik ziek ben kan ik leven op ‘water en brood’.
Beterschap in ieder geval.

Wij nu 2 weken terug van 15 dgn all in resort en ja ik kan dan geen if doen en eet alles met de rest van het gezelschap mee.

Schade was + 2 kg, maar ik kon if meteen bij thuiskomst gelukkig meteen weer oppakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ik kan altijd eten, heb ook gewoon eetlust alleen geen energie om extra te bewegen. De enige paar keer in mijn leven dat ik niet kon eten was met een paar keer buikgriep en narcose.
Ben blij dat ik mijn werk kan doen en verder doe ik niet veel, hooguit een rondje wandelen.
Vandaag gelukkig weer op tijd klaar en morgen weer vrij en was maandag ook nog vrij dus het is een korte werkweek en dit weekend niet echt iets gepland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraaagje @ Dolfje, doe je nog steeds e-gym?

Bevalt dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jodelodiehoho schreef:
07-12-2023 06:00
Ik ben ook best trots, vanmorgen 72,3 en dat past ook prima bij me. Ik zou best onder 70 willen halen, maar als ik zie dat ik van de 120 kom en nu al 3 jaar tussen 72 en 75 balanceer, ben ik gewoon alleen maar trots.
Wat een prestatie. Ik zit momenteel ook op 72,3 maar kom van 76 af. Niet te vergelijken met wat jij hebt bereikt. Het is wel gek dat ik vast zit op die 72. Ik kom er niet onder. Mijn streefgewicht is 70 maar het lukt me niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kwa beweging gaat het hier nog niet helemaal lekker. Merk dat ik sneller geneigd ben om de auto te pakken met dit vieze weer. Wandelen en fietsen zit er niet veel in.
Eten gaat de afgelopen 2 weken prima!
Ontbijt nu met skyr met handje noten, een appel en een eetlepel pindakaas en wat chiazaad + lijnzaad er in.
Lunch vind ik het leuk om te variëren. Met dit weer vooral warme lunch. Verse soep, een pokebowl (helemaal leuk om te maken en te variëren trouwens), gebakken eieren oid.
Daarna eind van de middag nog 2 lichte crackers met kaas of huttenkase, avocado.
Avondeten iets meer groente dan normaal, en vaker vis op het menu.

Blijf wat schommelen rond de 75 a 76 nu.
Nog 10 kilo te gaan… maar de eerste 10 zijn er af en daar ben ik toch best trots op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
07-12-2023 11:01
Wat een prestatie. Ik zit momenteel ook op 72,3 maar kom van 76 af. Niet te vergelijken met wat jij hebt bereikt. Het is wel gek dat ik vast zit op die 72. Ik kom er niet onder. Mijn streefgewicht is 70 maar het lukt me niet.
Sport je veel? Kan best zijn dat je in spiermassa aankomt he? Dat daarom het getal niet omlaag gaat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven