Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stroofwapel schreef:
15-11-2019 21:02
Sorry allen ik ben een paar dagen weg, hoop zondag de tabel aan te passen!!
Ga je iets leuks doen Stroofwapel? Goed weekend in ieder geval. Ben ook benieuwd naar jouw resultaten :)
Alle reacties Link kopieren
Ik pas ook weer een oude jurk. :biggrin: en m'n buikje is gewoon weg. Voor het eerst sinds m'n 16e. Ook met kcal tellen, drie keer per week sporten en weet ik het. Buikje bleef altijd hangen, al werd de rest slanker en strakker. Nu gewoon bijna een platte buik.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
16-11-2019 00:12
Ik pas ook weer een oude jurk. :biggrin: en m'n buikje is gewoon weg. Voor het eerst sinds m'n 16e. Ook met kcal tellen, drie keer per week sporten en weet ik het. Buikje bleef altijd hangen, al werd de rest slanker en strakker. Nu gewoon bijna een platte buik.
Wat goed Koettie! Een platte buik kan ook zo mooi zijn! Dat was voor mij een van de redenen om te beginnen met afvallen. Houd jij ook centimeters bij?

Ik merk ook dat mijn buik steeds platter wordt. Sinds kort zit ik ook weer op wat “gezond” is qua buikomvang. Ik wil nog iets verder afvallen, juist vanwege die buik! Ben jij nu op je streefgewixhf?
Alle reacties Link kopieren
Karly33 schreef:
16-11-2019 12:05
Wat goed Koettie! Een platte buik kan ook zo mooi zijn! Dat was voor mij een van de redenen om te beginnen met afvallen. Houd jij ook centimeters bij?

Ik merk ook dat mijn buik steeds platter wordt. Sinds kort zit ik ook weer op wat “gezond” is qua buikomvang. Ik wil nog iets verder afvallen, juist vanwege die buik! Ben jij nu op je streefgewixhf?
Nee, nu wel spijt van want is best indrukwekkend denk ik. En m'n streef was 58 maar ben nu 58 en nog een kilo of twee zou nog beter zijn. M'n gezicht is ook slanker. Echt fijn. Ben trouwens maar 1.60 dus een ukkie dus dan ben ik alsnog prima op gewicht. Kom van 63 met if en vanaf 61 kilo in combi met keto. Voel me echt fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
16-11-2019 12:33
Nee, nu wel spijt van want is best indrukwekkend denk ik. En m'n streef was 58 maar ben nu 58 en nog een kilo of twee zou nog beter zijn. M'n gezicht is ook slanker. Echt fijn. Ben trouwens maar 1.60 dus een ukkie dus dan ben ik alsnog prima op gewicht. Kom van 63 met if en vanaf 61 kilo in combi met keto. Voel me echt fantastisch!
Dan zijn we ongeveer gelijk qua lengte....mijn streefgewicht is 58 (ik ben nu 61.2), maar wie weet ga ik ook nog wel bijstellen als ik jou zo hoor! Keto hoor ik vaker over. Ben aan de ene kant nieuwsgierig, maar aan de andere kant hoor ik ook vaak dat mensen aankomen als ze ermee stoppen. Dat zou ik echt niet fijn vinden. Het lijkt me ook lastig te combineren met sport. Hoe zie jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het best kan als je goed bedenkt van te voren wat je gaat eten. Ik sport verder niet meer. Probeer wel twee keer per week 10km te wandelen en loop sowieso veel.

En qua aankomen. Ik denk dat ik hierna koolhydraatarm ga eten als ik op gewicht ben, niet zo streng als nu. Met eventueel een vastdag per week.
Alle reacties Link kopieren
Goede berichten hier! Ik had mijn buik bij de start moeten meten, er is vast iets af maar het is echt hèt pijnpunt van mijn lijf, dus eer ik een platte buik heb...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Een platte buik zit er hier niet in, al niet toen ik (ongewenst) in maatje 36 zat. Maar goed, met de juiste kleding en een niet zo heel dikke buik (nu mag er echt wel wat vanaf hoor, jemig!) is het prima leven hoor :P
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt mijn slechtste weekend ever!

Veel ongezond eten en geen tijd om te sporten :cry:

Maandag maar weer even strak in het regime!
Alle reacties Link kopieren
Oh de weegschaal zei net 56.5. Gaat wel heel hard. Dus ontbijt met knakworst en mayo. :biggrin:
Ik ben ook weer begonnen want ik heb de laatste tijd nogal last van mijn maag en toen ik IF deed had ik dat eigenlijk niet dus hopelijk werkt dat nu weer. Ik heb vandaag weer voor het eerst 16 uur niets gegeten en dat ging prima. Ik doe het in combinatie met toegevoegde suikervrij zodat ik ook minder trek heb (Ik eet wel koolhydraten, brood, aardappelen etc, maar geen koekjes, pakjes etc). Ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat.
Alle reacties Link kopieren
Toppers, wat een mooie resultaten!

Frietmetmayo, hier ook de slechtse week ever :D St Maarten, weekendje ertussenuit, you name it. Niet goed maar wel lekker haha.
Volgende week weeg ik weer met jullie mee!

Hier trouwens juist in verhouding wel een platte buik, maar die heupen wil ik het niet eens over hebben :-o :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Karly33 schreef:
15-11-2019 09:04
Eefje en Wiriehorn: fijn dat jullie zo lekker gaan! Zo’n positief weegmoment geeft toch weer energie en motivatie om door te gaan hè. Zeker zonder kcal te tellen vind ik dat echt knap. Wiriehorn, kun je eens vertellen wat je ongeveer eet op een dag?

Ik heb ook gewogen: 61.2 In totaal is dat -4 Ik kon het bijna niet geloven! Gisteren heb ik ook al even stiekem gewogen, toen was het 61.8. Ik denk dus eigenlijk dat er wel weer iets bij komt maar dat is niet erg.

Fijn weekend allemaal!!
Wauw, dat gaat goed :yes:
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de tabel weer up to date, als er nog mensen in willen of er klopt iets niet let me know!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic, ik ga ook beginnen met IF :-).
Vandaag eerste dag gehad, gevast van 22.00 (oeps beetje laat) tot 13.30 uur. Vanavond wil ik wat eerder stoppen met eten, rond 19.30 uur en dan morgen tot minimaal 12.00 uur.

Mijn doel is ca. 4 kilo afvallen. Momenteel weeg ik 64,5 en ik zou graag naar 60kg willen.
Alle reacties Link kopieren
@femke09 ik ben 1.76, Startgewicht was 80.7 en nu dus 75.6 na 4 weken.

@stroofwapel ik wil op zich wel in de tabel, gewicht staat hierboven dus haha. Streefgewicht is 67 kg.

Hier moet het vooral van mijn heupen en benen af. Die 5 kilo is geloof ik volledig van mijn buik afgegaan haha. Heb alleen nog een rolletje op mijn onderbuik (cadeau van mijn dochter denk ik). Ik begon met een taille van 86 en heupen 112 en nu taille 76 en heupen 105 dus er zit zeker vooruitgang in! Dit weekend ook erg genoten van heel veel wijn en eten, maar geprobeerd om het een beetje te compenseren door de rest van de dag te vasten met alleen een lichte avondmaaltijd (behalve gisteren, onbeperkt sushi met een fantastisch dessertbuffet :kwijl: ) morgen even op de weegschaal om de schade op te nemen. Moet eind deze week weer ongesteld worden dus ik verwacht niet veel vooruitgang deze week. Maakt me ook niet zoveel uit ben al super blij met de resultaten tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
@pigstails29: Wat een mooi resultaat in 4 weken tijd zeg! Niet alleen in kilo's, maar ook in centimeters!
Hopelijk viel de weegschaal na dit weekend ook mee.
Alle reacties Link kopieren
pigstails29 schreef:
18-11-2019 21:30
@femke09 ik ben 1.76, Startgewicht was 80.7 en nu dus 75.6 na 4 weken.
Oké, dan ben je iets langer dan ik. Met 1500kc zou ik op gewicht moeten blijven, dus dat jij hiermee afvalt lijkt me logisch. Die 1500kc (het is iets meer dacht ik, 1530 of zo?) heb ik berekend met een app op basis van een zittende kantoorbaan met weinig intensief sporten. En ik neem aan dat je niet steeds tot die 1500 gaat, tot op het randje zeg maar, maar er meestal ietsje onder blijft?
Ik snap je wel, ik val graag af, maar niet te hard, altijd het idee dat het dan net zo hard weer terug komt :P Maar als jij je verder fit voelt, gewoon zo doorgaan. Sowieso mooi resultaat!
Alle reacties Link kopieren
Stroofwapel schreef:
18-11-2019 14:34
Toppers, wat een mooie resultaten!

Frietmetmayo, hier ook de slechtse week ever :D St Maarten, weekendje ertussenuit, you name it. Niet goed maar wel lekker haha.
Volgende week weeg ik weer met jullie mee!

Hier trouwens juist in verhouding wel een platte buik, maar die heupen wil ik het niet eens over hebben :-o :facepalm:
Haha, Stroopwafel. Ik ben ook niet schuldenvrij, heb voor de kinderen zaterdag een zak taaitaai gehaald. Nr. 1 'lust' dit ineens niet, nr. 2 kon met een normale portie toe en moeders...zondagavond was de zak leeg :$
Gevolg: maandag- en dinsdagochtend een knorrende maag omdat ik er weer 'in' moet komen. Wat des te belangrijker is, want die taaitaai moet er weer vanaf. Vanochtend zaten er chocoladecenten in m'n schoen, die heb ik verdeeld onder de kinderen :A:

Bedankt voor het bijwerken van de tabel! Moet zeggen, het motiveert me, ik kan toch moeilijk tegen jullie liegen en het staat zo vervelend als ik in de tabel geen fluit opschiet en jullie wel...
Keep on the good work allemaal! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede berichten allemaal :cheer:

Stoofwapel mijn nieuwe gewicht is 68,5 niet zo veel afgevallen maar dat was te verwachten toch meerdere dagen teveel calorieen ingenomen. Zoveel verjaardagen en feestjes in november en december :-?
Alle reacties Link kopieren
@femke09, ja het is een vreemd aantal, 1508 ofzo voor een halve kilo afvallen per week, soms zit ik er 50 kcal boven soms 100 eronder, dus het compenseert op zich aardig. Heb verder ook geen honger en voel me prima. Nog niet op de weegschaal gestaan, dus morgen even kijken wat afgelopen weekend heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Meatlover dat is toch hartstikke netjes!! Vooral omdat er immers al 4kg af was :)

@Femke, graag gedaan, het motiveert mij ook! Al moet ik zeggen dat we beter op woensdag weegdag hadden kunnen houden, op vrijdag ben ik meestal weer zwaarder haha.
Alle reacties Link kopieren
Kleine reminder, graag vetgedrukt het gewicht doorgeven en ook hoeveel er in totaal af is (anders moet ik steeds zoveel tellen :mrgreen: )
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen week 200 gram afgevallen, huidig gewicht 83,2, totaal 3,7 afgevallen. Het lijkt niet veel maar afgelopen week had ik een feestje en een etentje dus ik ben eigenlijk superblij dat er wat af is i.p.v. bij. Het begint mensen ook op te vallen. Volgende week zijn we een paar dagen naar Wenen dus dan wordt er niet gewogen en waarschijnlijk wel gezondigd. Ik probeer dat dan te compenseren met extra beweging :)
Alle reacties Link kopieren
Jeuh!!! Een hele kilo eraf deze week :yes:

Weeg nu 62.1kg, in totaal 3.4kg eraf.

Aankomende week wordt een uitdaging, ik heb 2x 2dagen cursus met beide hotelovernachting, ontbijtbuffet (ben er nog niet uit of ik dat dan oversla, ben echt dol op ontbijtbuffetten) en uitgebreid diner ( wat tot laat duurt). En ongetwijfeld allerhande lekkere hapjes bij koffie en thee. :yum:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven