Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Missfitz, fijn dat je toch wat afgevallen bent! Sommige weken gaan sneller dan anderen, dus helemaal prima toch! Ik herken het wel dat blij zijn als er toch iets af is ondanks mindere dagen.

Eefje, wat supergoed! Succes de komende week. Ik las laatst als tip voor buffetten etc: neem wat je lekker vindt, maar beperk het tot 1 bord. Dat leek me wel een goede.

Ik heb ook gewogen vanmorgen: 60.6 , dus in totaal -4.6. Het verbaast me een beetje want ik had ook wat slechte dagen. Ik heb vanavond een pizzadate en morgen gaan we friet eten, dus er zal hier ook wel wat bijkomen vermoed ik :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
O jee, hier 75,8 dus da's niet heel best. De schuld geven aan menstruatie? En eigenlijk mag ik de zak taaitaai en de ijsjes van de afgelopen dagen niet vergeten :$ En o ja, ook het sporten (noodgedwongen) een keertje overgeslagen...

Even een reset, nieuwe week, nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
O sorry, 75,8 als gewicht dus, en in totaal 0,7 eraf.
Hm, dat ziet er nóg treuriger uit
Alle reacties Link kopieren
73.3

totaal 6.7 eraf!
En nu ik dichterbij de 70 kom, merk ik aan mezelf dat ik mijn doel mentaal aan het bijstellen ben naar 68, wat ik altijd was voor 3 zwangerschappen. Maar twijfel of ik dit wel moet willen.
Beetje lastig allemaal..
Alle reacties Link kopieren
Yes!! Ik zit op mijn streefgewicht... iets wat ik al jaaaaren niet meer gewogen heb!

Aangezien het me eigenlijk wel makkelijk af gaat en er nog vet op de botjes zit is er nog wel een winst te behalen en ga ik nog even door.

Beginnend met 1 kilo en dan zien of het goed is en anders nog 1 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
22-11-2019 12:39
Yes!! Ik zit op mijn streefgewicht... iets wat ik al jaaaaren niet meer gewogen heb!

Aangezien het me eigenlijk wel makkelijk af gaat en er nog vet op de botjes zit is er nog wel een winst te behalen en ga ik nog even door.

Beginnend met 1 kilo en dan zien of het goed is en anders nog 1 kilo.
:cheer2: :cheer2: gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
22-11-2019 12:39
Yes!! Ik zit op mijn streefgewicht... iets wat ik al jaaaaren niet meer gewogen heb!

Aangezien het me eigenlijk wel makkelijk af gaat en er nog vet op de botjes zit is er nog wel een winst te behalen en ga ik nog even door.

Beginnend met 1 kilo en dan zien of het goed is en anders nog 1 kilo.
Geweldig!! :applause:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, Friet!
Ik ben niet afgevallen deze week. In plaats van 2 had ik 1 vastendag, geen zin :$ Komt wel weer!
Ik heb wel weer een broek aan die al heel lang ongebruikt in de kast lag wegens net te strak. Nu zit ie prima. Da's toch winst.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
22-11-2019 12:39
Yes!! Ik zit op mijn streefgewicht... iets wat ik al jaaaaren niet meer gewogen heb!

Aangezien het me eigenlijk wel makkelijk af gaat en er nog vet op de botjes zit is er nog wel een winst te behalen en ga ik nog even door.

Beginnend met 1 kilo en dan zien of het goed is en anders nog 1 kilo.
Whaaa! Wat goed zeg!! Echt super fijn voor je!

Ik heb deze week stil gestaan. Qua kilo’s niets veranderd maar wel qua postuur. Heb al meermaals de vraag gehad of ik ben afgevallen. Dus dat is goed. Zal je zien, komende week ineens een kilo eraf ofzo.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 75.3 deze week dus 300 gram afgevallen, in totaal 5.4 kg afgevallen. Niet veel deze week, maar niet vreemd na afgelopen weekend en vandaag ongesteld geworden. Ben in ieder geval blij dat er nog wel iets af is gegaan deze week. Hopelijk volgende week onder de 75.
Vandaag alle ramen gewassen en het hele huis gepoetst, vond het een prima workout ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie resultaten dames!!

@Femke, zal ik hem gewoon niet aanpassen voor je deze week? Doe ik ook nooit als er iets bijkomt ipv eraf gaat :P
Volhouden hoor, het duurde bij mij een paar weken voor er uberhaupt wat gebeurde!

@Frietmetmayo, super, geweldig gedaan!! :cheer:

Hier ook eindelijk weer een halve kilo eraf. Het gaat met veel ups en down en mijn app zegt dat ik pas in maart klaar ben met deze 7 kg :mrgreen: Maar ik vind het niet erg, dan blijft het er daarna hopelijk ook echt af.
Alle reacties Link kopieren
Stroofwapel, dank voor het aanpassen van de tabel. Werkt wel motiverend moet ik zeggen!
Fijn dat je weer een halve kilo kwijt bent. Ik vind maart ook niet zo ver weg eigenlijk! Voor je het weet is het zo ver :-)

Hebben jullie al ideeën over de feestdagen? Ik twijfel nog een beetje over de teugels laten vieren of toch proberen streng te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Nog niet gewogen (maandag weegdag) maar wel een doel gehaald: in broekmaat 38 passen! Ik ben er nog niet qua gewicht, maar ik had me op 1 januari voorgenomen om eind dit jaar in maat 38 te passen en dat is nu gelukt. Heb bij de kringloop een spijkerrokje maat 38 gescoord en die zit zelfs ruim.
Ik vraag me af of het gelukt is door IF of door mijn doel om 10.000 stappen per dag te zetten. Misschien van allebei een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Fijn tuingravin!!!!!



Wat betreft de feestdagen; wij zijn dan 2 weken op wintersport dus aangezien er veel gesport wordt mag er ook iets meer gegeten worden.
Normaal ontbijt ik niet maar ga dat nu wel doen en probeer op die manier mijn window beetje te verleggen door savonds niks meer te eten.

Zien mensen aan jullie dat jullie zijn afgevallen?
Ondanks dat ik dus 5 kg kwijt ben en op mijn steeefgewicht zit heeft nog niemand het opgemerkt ( doe het voor mezelf maar een complimentje is toch altijd leuk om te krijgen)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn weegdag. 56,5 precies evenveel als vorige week. Ben wel ongesteld nu dus geen idee wat het anders zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Karly33 niet verkeerd toch 4,6 er af. Met kerst eet ik gewoon binnen mijn eetraam maar wel wat luxer. Dus op tijd beginnen met de gourmet maar dat vinden mijn kids wel fijn. Het kerstontbijt wordt dit jaar dan een kerstbrunch.
Met oudjaardag hou ik me niet aan het eetraam dat red ik gewoon niet tot 24.00

Femke 0,7 is toch weer 0,7 en altijd nog beter dan niks toch. En ze zeggen wel eens dat je tijdens je menstruatie meer vocht vast houd geen idee of dit echt zo is.

Friet met mayo wow je streefgewicht gewoon al gehaald :high5: Grappig dat je dat vraagt bij mij zien de mensen het maar op een negatieve manier. Ik was gisteren op een verjaardag en mijn moeder vroeg meteen gaat het wel goed met je? Je gezicht is zo smal geworden of ik niet te veel werk. En ze zat me daarna de hele tijd in de gaten te houden. En twee weken geleden op mijn werk ook al een paar collega's die vroegen of ik mij wel goed voelde omdat ik was afgevallen. Maar wat ik eerder al aangaf ik val voornamelijk in mijn gezicht het meest af :cry:

Streepjessokken en wiriehorn deze week gaan jullie vast wel weer wat omlaag.

Jakkes ik ben gisteren weer ongesteld geworden en weer zo heel erg. Ik heb een app waar ik het bij hou omdat ik altijd heel veel pms klachten had. In juni, juli, aug en september ben ik zomaar niet ongesteld geweest (dacht misschien overgang). Tot ik op 2 oktober ineens mega ongesteld werd en ook nog eens 2 weken lang :cry: . En hoppa 30 oktober weer ongesteld en weer zo erg maar dan maar 5 dagen. En nu weer zo erg bah wel shit dit want ik had voor die maanden dat het weg gebleven was altijd licht bloedverlies wel extreme buikpijn maar nu is de buikpijn weg en heb ik mega veel bloedverlies. Ik had gelezen dat sommige van jullie ook andere menstruaties hadden herkent iemand van jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat als je afvalt de oestrogeen die opgeslagen zit in je vet vrijkomt en alles dus even in de war raakt. Heb me er nog niet over ongelezen maar wil niet ongesteld zijn dus hoop dat 't bijtrekt met een paar maanden (hopelijk eerder)
Alle reacties Link kopieren
Hier is mijn ongesteldheid ook anders, langer heftiger en vaker.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik de pil dus dat is sowieso anders, maar mijn menstruatie is ook heviger. Normaal bijna non-existent dus nu echt niet overmatig, maar voor mijn doen (met pil) wel meer bloedverlies.
Alle reacties Link kopieren
Zijn we lekker mee dan. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben heel blij dat jullie dit ook hebben je gaat toch even denken waarom dit ineens zo is. Nou ik heb veel liever die hevigere menstruaties dan die mega buikkrampen en opgeblazen buik die ik had voor ik met IF begon. En OB, Always en Libresse zijn ook weer blij met ons ;-)

Friet met mayo leuk twee weken op wintersport nog nooit gedaan lijkt me zo gezellig. Ga jij dan skieen of snowboarden?
Alle reacties Link kopieren
Meatlover schreef:
25-11-2019 16:22
Oh ik ben heel blij dat jullie dit ook hebben je gaat toch even denken waarom dit ineens zo is. Nou ik heb veel liever die hevigere menstruaties dan die mega buikkrampen en opgeblazen buik die ik had voor ik met IF begon. En OB, Always en Libresse zijn ook weer blij met ons ;-)

Friet met mayo leuk twee weken op wintersport nog nooit gedaan lijkt me zo gezellig. Ga jij dan skieen of snowboarden?
Ik ga skiën en wanneer man en kinderen lange dagtochten gaan maken ga ik wandelen of hardlopen.

Ik kan ivm slechte rug geen lange dagtochten maken maar vind het ook heel fijn om de bergen rennend of wandelend te doen.

Op vakantie met de feestdagen is echt zo fijn!! Zo heerlijk relaxed!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag prima vastendagje gehad, maar het avondeten was zó lekker dat ik wel wat meer heb gegeten dan de bedoeling was.
Morgen op de fiets naar het werk (52 km totaal, wel met speed pedelec) en de komkommertjes en paprika staan al klaar.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging het weekend niet zo goed, op congres in hotel, met allerlei lekkere hapjes tussendoor en een laat diner. Ook voor het eerst sinds ik begonnen ben weer normaal ontbeten. Overigens niet overmatig, maar wel buiten het eetraam dus. Nu maar weer gauw netjes doen.
Alle reacties Link kopieren
@meatlover mag ik vragen hoe oud je bent? Aangezien je de overgang overwoog? Je menstruatiepatroon klinkt namelijk precies zoals dat van mijn moeder was en zij heeft de novasure behandeling laten doen. Kleine ingreep en geen menstruatie meer. Mijn menstruatie is juist veel minder geworden. Voor if was ik 7 á 10 dagen ongesteld, met heel hevig bloedverlies. Nu duurt het maar een dag of 5 en is het bloedverlies normaal.

@frietmetmayo wat goed dat je op streef bent!! :cheer2: :cheer2:

Hier een goed weekend gehad. Zaterdag enorm zin in pizza, dus voor het eerst bloemkoolpizza gehaald. Wat is dat lekker!! Glaasje wijn erbij..

Over een kleine 3 weken gaan we met de familie een weekend weg, ben nu aan het bedenken hoe ik dat het beste kan aanpakken. Zat zelf te denken aan een vastendag voor en na het weekend. De vrijdag kan ik gewoon mijn Window aanhouden en de maandag moet dat ook wel lukken. De zaterdag en zondag ga ik denk ik wel lekker ontbijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven