Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Ik doe ook al weer meer dan een week 16:8 en inderdaad wel wat meer energie. Maar ik eet tegelijkertijd weinig toegevoegde suiker dus ik weet niet precies waar het aan ligt (Ik hou het maar op combinatie)
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie het ook zo koud? Of koud hebben, meer koud zíjn.
Sinds twee weken ben ik de hele dag koud. Mijn neus is koud, mijn handen, ik heb al speciaal mijn laarzen aan naar het werk want pumps zijn ook veel te koud. De verwarming loeit, het is in mijn werkkamer echt vele malen warmer dan elders in het pand, dat voel ik ook, maar toch blijf ik koud.

Kan dat met intermitted te maken hebben? Verder voel ik me namelijk gewoon fit. Ook geen rare bloeddrukissues of zo. Lijkt alsof m'n lichaam door dat intermitted overdag in de pauzestand gaat. Om half één begin ik met eten, maar voordat ik dan weer opgewarmd ben, ben ik al thuis, en daar heb ik het (inderdaad) niet zo koud, verwarming op 19 graden en niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Femke09 ik heb het ook vreselijk koud. Normaal gesproken heb ik het snel warm en zet ik bijna nooit de verwarming aan. Nu is dat het eerste wat ik doe als ik uit bed kom.

Zijn er nog meer meiden die zich meten? Ik heb me vanochtend weer gemeten en ben al heel wat centimeters kwijt. Heb het 3 keer na gemeten, omdat ik dacht dat het niet klopte. Ik ben in 5 weken tijd 9 cm kwijtgeraakt om mijn taille (van 83 naar 74) en 11 cm om mijn heupen (van 112 naar 101).
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet gemeten. Maar heb wel een broek aan die continue van m'n kont glijd, en dat deed ie nooit :yes: En dat ondanks dat er nog niet zoveel vanaf is.

Er ligt nu 9 kilo pepernoten in de kantine :O Dat wordt nog wat om vanaf te blijven zeg. En een zak met hele lekkere bonbons ernaast... De voorspelling is dat er zoveel hongerige collega's rondlopen dat het lekkers binnen no time is verdwenen...lijkt me nogal een prestatie, maar goed, dat zou het mij makkelijker maken :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het juist warmer merk ik! Maar volgens mij is dat door het keto dieet, niet door if of afvallen.
Ik heb het inderdaad koud maar dat heb ik altijd dus dat is niet echt een verschil voor mij.
Alle reacties Link kopieren
@pigstails; ik zou het denk ik ook op die manier doen. Dan kan je zaterdag en zondag toch gewoon mee eten en valt de schade doordat je 2 dagen vast uiteindelijk wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het op een vastendag ook kouder.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook kouder! En ik heb het altijd al koud.
Deze week ook echt niet lekker geloof ik, zo ongelooflijk moe, koud en misselijk enzo. Ik heb ook meer gegeten, beetje ontbeten hier en daar, en ook meer wat meer chocolade gegeten. De ochtend vasten kost me nu heel veel moeite, en voelt ook niet goed. Maar die chocolade hoeft natuurlijk niet....
Vanmorgen ook ontbeten want moet nu de auto in voor anderhalf uur, overal file, regen, ongelukken. Ik wil me dan niet slap en ongeconcentreerd en hongerig voelen. Stond al duizelig en moe op, dus geen goed idee om dan ook nog eens niet te eten.
Ik heb me vandaag vast gewogen, want morgen in een hotel.
Vanmorgen 62.7kg, das dus +0.6kg tov vorige week. Tja, krijg je ervan. Hopelijk voel ik me binnenkort weer beter en gaat ook het vasten weer beter.

Ik zal me trouwens ook weer eens meten binnenkort. Aan het begin wel gedaan, en broeken zitten ook inderdaad wat losser.
Alle reacties Link kopieren
Hier heel ziek geweest, was even bang voor malaria, maar was “gelukkig” maar gewone griep..
Dus wel 3 vasten dagen gehad daardoor haha. Ben sinds gister weer beter en weer “normaal” gaan eten om even bij te komen. Weegschaal vanochtend 72,5 kg.

Best blij met het resultaat, al ben ik niet zo blij met de manier waarop... maar ok..

Vanaf maandag weer even back on track!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend appletree! Gelukkig ben je er weer bovenop. Als je lichaam aangeeft dat even “normaal” eten nodig is zou ik dat zeker doen. Er is al best veel af bij jou trouwens!

Hier ook gewogen: 60.3 dat is —4.9 blij mee! Ik had geen heel goede week, minder gesport en teveel pepernoten enz gegeten, dus blij mee!
Alle reacties Link kopieren
@appletree86 brrr hopelijk ben je er weer bovenop! Geef je lijf maar even de tijd om goed te herstellen.

Hier gaf de weegschaal 73.8 aan. Dat is totaal 6.9 kg. Net toen ik dacht dat het langzamer ging is er deze week 1,5 kg afgegaan. Waarschijnlijk doordat mijn menstruatie is afgelopen. Over 2 weken een weekend weg. Hopelijk weeg ik dan rond 72.5. Merk het ontzettend aan mijn kleding. Alles is te groot en zakt af. Ik pas ook weer in een broek die ik 3 jaar niet heb aan gehad. Voelt goed!

Lopen jullie ook tegen vervelende reacties aan? Als mensen vragen hoeveel ik nog kwijt wil en ik zeg dat er nog 7 af moet, krijg ik steeds te horen dat dat te veel is, het niet nodig is, enz. Ik weet niet zo goed hoe ik daarop moet reageren. Ik heb snel de neiging om in de verdediging te schieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd ik merk het wel aan de spiegel. Daar kunnen ze weinig commentaar hebben. Ik denk dat ik wel op m'n streefgewicht zit, 56,5. Mag van mij nog een beetje af maar eigenlijk zie ik er heel goed uit, ben echt heel tevreden! Ben nog steeds verbaasd dat m'n buikje weg is, die heb ik al sinds m'n 16e en is er altijd geweest. Zooveel praktischer met broeken en mooier in jurken.
Wil toch ook wel weer sporten maar vind 't zo'n gedoe altijd.
Alle reacties Link kopieren
Nou, 74,9 dus totaal -1,6, we hebben de draad weer opgepakt.
Morgenochtend in plaats van sporten een sinterklaasfeest, dus da's weer een uitdaging. Maar goed, m'n chocoladeletter is op (in plaats van de gebruikelijke kiwi's en banaan :$ maar, calorie is calorie, toch? :A: ) dus die vormt geen gevaar meer.

Is het al half één???? (ik heb er vandaag een beetje moeite mee :flag: )
Alle reacties Link kopieren
Koettie, klink erg fijn zeg!

Pigstails, hoeveel er nog af moet vind ik een rare vraag eigenlijk. Zou eerder iets verwachten over hoeveel je kwijt bént. Ik zou denk iets zeggen als 'oh, er mag nog wel iets vanaf, maar voorlopig ben ik al heel tevreden met hoeveel er al vanaf is'

Karly, leuke meevaller dan!

Appeltree, lijkt me logisch zo, fijn dat je weer opgeknapt bent! En als je weer fit bent, kun je idd altijd nog weer beginnen.

Koud is voor de meesten dus herkenbaar. Ik heb twee heerlijke truien gekocht om te compenseren :) Ik draag/droeg namelijk het liefst driekwart mouwen omdat ik het altijd warm heb, maar dat volstaat op dit moment niet. Toch m'n 'huidige' grotere maat besteld, maar moet zeggen dat één trui daarbij toch nogal groot uitviel :yes: Bij de andere valt het minder op. Toch een teken aan de wand :-D
Alle reacties Link kopieren
Positief allemaal zeg! Goed bezig!!


Hier vanmorgen mijn ski broek gepast en die is veel te wijd bij mijn buik. Helaas gaat een maar kleiner nog niet passen want hij zit goed bij mijn benen dus straks opzoek naar een naai atelier voor bovenband in laten nemen.

Vanmorgen gewogen en zit aan mijn 2e gestelde doel! Dus nu doel weer herzien en dan kijken hoe het dan is... voor dit doel stel ik wederom geen termijn alles war eraf gaat is meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Dames wat gaan jullie allemaal lekker met afvallen :hyper:

Viel mij vanmorgen 100% mee, toch nog 100 gram afgevallen deze week. Dat ondanks een paar verjaardagen en teveel taart :D

Vind het momenteel wel lastig me eraan te houden, hier thuis allemaal een beetje in de ziekenboeg en niet fit. En zoals sommigen hierboven ook al zeiden, ik krijg het er erg koud van.
Ik ga gewoon lekker zo door en we zien wel waar t schip strandt!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer stabiel gebleven, beetje jammer, maarja dan moet ik ook maar van de pepernoten afblijven denk ik... :rolling:
Eén vastendag deze week, ik schakel voorlopig maar even over naar 16:8, lijkt me nu even makkelijker.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo, lekker dat je op je tweede doel zit!

Stroofwapel, dit is wel een lastige tijd hè? Er zijn zoveel verleidingen in deze periode. Of heeft het daar niet mee te maken bij jou? Ik herken het wel, het koud hebben. Sporten helpt bij mij goed :)
In ieder geval fijn dat er toch iets af is, alle beetjes helpen :-D
Alle reacties Link kopieren
Koud hebben hoort toch bij afvallen heb ik gelezen.
Ik heb het zo ie zo altijd al koud dus ik merk geen verschil.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de manier gevonden tegen verleidingen. Gewoon niets nemen. Niet één koekje oid. Merk dat dat het zoveel makkelijker maakt! Maar dat is ook omdat ik geen suiker meer eet, de verslaving is blijkbaar overwonnen dus een koekje/chocolaatje/pepernoot maakt het meteen weer heel moeilijk.

Enige wat ik wel eens doe is 90% pure chocolade in de avond. En dat vind ik al zoet. :p
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,
Hoe gaat het bij iedereen met vasten? Ik heb vandaag mijn vastendag, valt flink tegen vandaag helaas :( al de hele dag hongerig en een mehhhh gevoel. Ik heb een boterham mee naar het werk voor de zekerheid, maar eigenlijk wil ik vanavond pas eten en dan ook een flinke maaltijd kunnen nemen........
Succes allemaal! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me weer vergrepen aan de pepernoten o_o maar goed, morgen zijn de kinderen niet thuis, dat scheelt, kan ik een lichte maaltijd samenstellen en dan moet het per saldo weer goed komen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de afgelopen week gelijk gebleven in gewicht. Wel een etentje gehad en wat gesnoept, dus eigenlijk helemaal niet zo gek. Het niet ontbijten lukt nog steeds goed. Verder loop ik wat af, toch gemiddeld 15.000 stappen per dag. Dat zal zeker meehelpen.... Deze maand wil ik zien dat ik in gewicht gelijk blijf, dan kan ik in januari weer verder met het doel van volgend jaar: nog 10 kilo afvallen. En als dat is gelukt, heb ik er in totaal ruim 30 kilo af. Maar goed, dat zal pas eind volgend jaar zover zijn.

Vandaag en de komende dagen zal het niet zo lastig zijn om niet te snaaien, want ik heb een zere mond. Gisteravond een implantaat laten zetten in mijn bovenkaak, nu heb ik napijn en een dikke wang. Eten is nu echt minder leuk. Zo meteen maar aan de havermoutpap, al vind ik dat geen straf. :)
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin, wat goed zoveel stappen! Ik doe ook mijn best om extra te wandelen maar vind het toch wel lastig merk ik. 7000 kost me al heel veel tijd. Merk jij ook echt dat het helpt?

Succes allemaal en ik hoop op goede berichten vrijdag!! :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven