Body for Life
zondag 30 september 2012 om 16:30
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort starten met het body for life programma.
Ik ga het samen met mijn vriend doen. Ik zelf zou er voor willen kiezen de cardio trainingen thuis te doen. Hij zegt dat ie alles op de sportschool wil gaan doen, maar dat houdt dus in 6x per week sporten en de 3 cardio trainingen zijn volgens mij op nuchtere maag.
Wie heeft hier ervaring mee?
Alle adviezen zijn welkom!
Ik ga binnenkort starten met het body for life programma.
Ik ga het samen met mijn vriend doen. Ik zelf zou er voor willen kiezen de cardio trainingen thuis te doen. Hij zegt dat ie alles op de sportschool wil gaan doen, maar dat houdt dus in 6x per week sporten en de 3 cardio trainingen zijn volgens mij op nuchtere maag.
Wie heeft hier ervaring mee?
Alle adviezen zijn welkom!
zondag 30 september 2012 om 17:26
Ik zou inderdaad zeker niet gaan trainen op een nuchtere maag. Schiet je niks mee op. In dat artikel in m'n vorige post staat het duidelijk uitgelegd: als je 's morgens met een lege maag gaat sporten verbrand je naast vet ook spiermassa. Als je erg gespierd bent, verbrand je zelfs meer spiermassa dan je vet verbrand. Niet handig, want ik neem aan dat je juist spieren wil trainen..
zondag 30 september 2012 om 17:40
nou nou wat een overdreven reacties zeg.. er is echt nog nooit iemand dood gegaan van een rondje rennen voor het ontbijt hoor... ze gaat neem ik aan geen marathon lopen. Ik doe altijd cardio op een nuchtere maag gewoon omdat ik zo vroeg nog geen zin heb ik eten en dan barst van de energie. Ik heb meer spieren dan menigeen en merk echt niet dat die afbreken. Vlak erna een banaantje en muesli en niks aan het handje hoor.
Ik heb altijd het vermoeden dat de mensen die hier zo hysterisch reageren op iemand die iets afwijkends wil doen qua sport, hetzij 5x per week trainen, hetzij cardio op een nuchtere maag, óf zelf zo professioneel trainen dat ze zich niet meer kunnen voorstellen dat een lichaam heel flexibel is bij gewoon huis tuin en keuken training óf het zijn juist mensen die zelf helemaal niets doen en dus bij de gedachte aan cardio zonder eten al omvallen.
Ik heb altijd het vermoeden dat de mensen die hier zo hysterisch reageren op iemand die iets afwijkends wil doen qua sport, hetzij 5x per week trainen, hetzij cardio op een nuchtere maag, óf zelf zo professioneel trainen dat ze zich niet meer kunnen voorstellen dat een lichaam heel flexibel is bij gewoon huis tuin en keuken training óf het zijn juist mensen die zelf helemaal niets doen en dus bij de gedachte aan cardio zonder eten al omvallen.
zondag 30 september 2012 om 18:06
eh bloemetje, ze gaat geen marathon lopen, klopt. Maar Body for Life, zeker de cardiotraining is een niet misselijke interval waarbij je tot je totale max gaat. Zwart voor de ogen enzo.
Toch echt even een bammetje eten hoor. Daarbij moet je echt niet drie keer in de week tot je max gaan, daar moet je te lang van herstellen en dat gaat ten koste van je spiermassa
Toch echt even een bammetje eten hoor. Daarbij moet je echt niet drie keer in de week tot je max gaan, daar moet je te lang van herstellen en dat gaat ten koste van je spiermassa
zondag 30 september 2012 om 18:18
Bedankt voor de reacties.
Ik heb mss te weinig informatie gegeven.
Momenteel sport ik 3x per week redelijk intensief. De cardio training doe ik zelf bij voorkeur nuchter; dat is een redelijk intensieve interval en ik voel me daar prima bij.
Ben dus geen beginneling op dit gebied, overigens ook niet op gebied van gezonde voeding.
SM: zwart voor de ogen??? Dat is niet de indruk die ik heb van het BfL programma,
Het max wordt iedere keer opgebouwd, zodat je steeds een stapje verder gaat.
De reacties hier dus tot zover negatief. Oke, wat zou dan een beter alternatief zijn?
Sportschool die ik bezoek staat toch behoorlijk goed aangeschreven, heb daar ook 3 maanden gebruik gemaakt van een personal coach en dat is goed bevallen. Hij had niet zo veel bezwaren tegen een cardio (ca. 20-30 min) op nuchtere maag.
Maar dat de meningen daarover verschillen, dat had ik al vaker gehoord. Misschien verschilt dat wel weer per persoon hoe je daarop reageert.
Ik heb mss te weinig informatie gegeven.
Momenteel sport ik 3x per week redelijk intensief. De cardio training doe ik zelf bij voorkeur nuchter; dat is een redelijk intensieve interval en ik voel me daar prima bij.
Ben dus geen beginneling op dit gebied, overigens ook niet op gebied van gezonde voeding.
SM: zwart voor de ogen??? Dat is niet de indruk die ik heb van het BfL programma,
Het max wordt iedere keer opgebouwd, zodat je steeds een stapje verder gaat.
De reacties hier dus tot zover negatief. Oke, wat zou dan een beter alternatief zijn?
Sportschool die ik bezoek staat toch behoorlijk goed aangeschreven, heb daar ook 3 maanden gebruik gemaakt van een personal coach en dat is goed bevallen. Hij had niet zo veel bezwaren tegen een cardio (ca. 20-30 min) op nuchtere maag.
Maar dat de meningen daarover verschillen, dat had ik al vaker gehoord. Misschien verschilt dat wel weer per persoon hoe je daarop reageert.
zondag 30 september 2012 om 18:35
zondag 30 september 2012 om 19:02