Lijf & Lijn alle pijlers

borstzelfonderzoek

27-05-2012 09:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week zag ik op tv ( in dit is mijn lijf) dat ze bij de dokter hun borsten gingen onderzoeken en bekijken, en waar je op moet letten. Ik zelf doe dit weinig tot nooit, en vond dit een goede aanleidign om eens te beginnen. Dus voor de spiegel en kijken. Nu moet ik zeggen,. ( ik ben nog onder de 40) toch al aardig wat ouderdoms dingetjes zie. Vlekjes op de huid. Borsten wat gezakt. Minder volume, en onderin de huid, vooral op een borst wat rimpeliger. ( niet opvallend in bikini of bh) dan vind ik ze best mooi. Maar zonder bescherming, vind ik het toch wel even anders. Hoe is dat bij jullie? En hebben jullie nog een hele gladde huid, of bemerken jullie ook wat rimpelige huid op de borst, en dan ook wel op een borst of zijn jullie borsten vooral gelijk? even benieuwd.
Gelijk? Neuh. Zonder ondersteuning, ach, wat zal ik zeggen, 2 kinderen en 42 jaar. Tja, jammer.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik doe overigens geen zelfonderzoek. Wordt ik paranoia van.
Fame schreef op 27 mei 2012 @ 09:39:

Ik doe overigens geen zelfonderzoek. Wordt ik paranoia van.

Lijkt me toch wel verstandig...

als je 1x per half jaar controleert is het toch niet erg?

Borstkanker kan in een beginstadium heel goed en succesvol behandeld worden en ken dan echt geen hoge sterftecijfers!
Ik ook. Voelde een bobbeltje, huisarts ook, mammografie en echo gehad: niks te zien, gewoon klieren&vetweefsel. Terwijl ik dat bobbeltje nog steeds voel.

Nog een paar laatste vlekjes van een allergie die ik laatst waarschijnlijk had. Mijn hele lijf zat onder! Verder wel eens een pukkeltje.

Borsten wat gezakt.

Geen last van, maar er valt bij mij ook weinig te zakken.

Minder volume,

Juist net een tikje meer, ik zit voor mijn ongesteldheid.

en onderin de huid, vooral op een borst wat rimpeliger.

Geen rimpels te bekennen.

zijn jullie borsten vooral gelijk? even benieuwd.

De rechter is net ietsje groter dan de linker.

Nieuwsgierigheid bevredigd? O ja: ben 43, geen kinderen, draag nooit een bh, gebruik hooguit nu en dan een body lotion waar dan per ongeluk een likje van op de borststreek terecht kan komen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
genkie schreef op 27 mei 2012 @ 09:43:

[...]

Lijkt me toch wel verstandig...

als je 1x per half jaar controleert is het toch niet erg?

Borstkanker kan in een beginstadium heel goed en succesvol behandeld worden en ken dan echt geen hoge sterftecijfers!
Alweer een jaar geleden of zo was in het nieuws dat zelfonderzoek niet nuttig is. Er wordt niet meer kanker door opgespoord, vrouwen signaleren wel vaak onverwachte bobbeltjes, maar dat blijkt dan niks te zijn. Zit je onnodig in spanning, onnodig naar de dokter, onnodig onderzoek. Zoiets was de conclusie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Zelfonderzoek is achterhaald. Vrouwen kwamen te vaak in paniek naar de dokter. Maar gewoon naar je lijf kijken hoe het eruit ziet mag best :)

Ik ben 43, 2 kinderen, links groter dan rechts maar nog niets hangend. De test is: als de tepel gelijk is met de plooi hangen ze nog niet. Wel cup E, dus de potloodtest gaat hier niet door ;-)
ze zijn gelukkig ook bezig met betere screeningsmethodes.

zo heeft mijn moeder het destijds wel gevonden.

mijn vader en ik hebben het toen nog gecontroleerd of het echt zo was en helaas wel.

smerige rot ziekte iig
origineel schreef op 27 mei 2012 @ 09:58:

Zelfonderzoek is achterhaald. Vrouwen kwamen te vaak in paniek naar de dokter. Maar gewoon naar je lijf kijken hoe het eruit ziet mag best :)

Ik ben 43, 2 kinderen, links groter dan rechts maar nog niets hangend. De test is: als de tepel gelijk is met de plooi hangen ze nog niet. Wel cup E, dus de potloodtest gaat hier niet door ;-)
Onderzoekje. (Niet staffen, is curieus vraagstuk) Ben je ook linkshandig?
origineel schreef op 27 mei 2012 @ 09:58:

Ik ben even nieuwsgierig: welke plooi bedoel je?
Links groter dan rechts en rechtshandig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven