Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
quote:Bethenny schreef op 14 maart 2016 @ 21:09:

Ik heb de laatste dagen telkens last van duizelingen. Vandaag had ik er ook weer heel veel last van, dus ik heb m'n bloeddruk maar eens opgemeten. Ik had een bloeddruk van 101/67. Behoorlijk laag dus. Normaal heb ik altijd een bloeddruk van zo'n 125/80. Ik heb nog nooit zo'n lage bloeddruk gehad, dus ik vermoed dat 't wel eens aan 't dieet kan liggen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?Ik had daar erg last van en het is ook de reden waarom ik gestopt ben met het dieet. Mijn bloeddruk ging onder de 100/60 dus ik ging gewoon tegen de vlakte.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond naar de consulent
Alle reacties Link kopieren
@daan morgen heb ik de laatste dag van mijn eerste tussen/eetweek.. Ik heb zelf geen weegschaal en ben dus ook reuze nieuwsgierig wat de "schade" is, al denk ik dat er toch wel wat af is..ik vind het best wel veel, ook omdat ik met de shakes en soep zakjes helemaal geen honger heb of behoefte aan eten.. Maar goed toch braaf gedaan, maar stap vrijdag eigenlijk weer net zo makkelijk terug naar de 3 CB500 maaltijden denk ik nu..we zullen zien.

@Bethenny, hele mooie score!!!



Ook voor mij geldt dat ik veel pogingen heb gedaan de afgelopen jaren, dat de knop nu om lijkt en dat CB500 echt op dit moment het juiste is voor mij..maar goed dit is pas mijn 4e week geweest. als ik dan naar jou kijk @Redmissy met meer dan 1 jaar CB500 achter je kiezen dan maak ik toch een diepe buiging !! Goed hoor! Want een echt sociaal dieet is het niet en je houdt het maar wel mooi vol met een prachtig resultaat nu!!!

Ik heb deze week een erg drukke week dan zijn de zakjes soep ook wel erg makkelijk op het werk, volgende week meer op pad, dus maar weer wat extra zakjes van de shakes besteld.

Mensen beginnen nu te zeggen dat ik er goed uitzie, dat ik straal . Zo voelt het ook wel met -10 kg (2,5 kg van griep en daarna 7,5 van CB) is het zeker zichtbaar in mijn gezicht en verder zitten kledingstukken ook wel wat losser.. En dat voelt gewoon ook een stuk lichter en geeft mijn zelfvertrouwen ook wel een boost! Ze weten niet dat ik op dieet ben, ik werk veelal met mannen, waaronder wat sport/ fitness ;baten en die zijn meestal niet zo enthousiast over dit soort diëten

Zelfs mijn man weet het niet , hij werkt veelal in het buitenland en komt over 2 weken thuis (na 6 wkn CB500) en ik hoop in het totaal bijna -15 kg.... Nou al snij dat niet ziet..😉 .. Nog genoeg kg te gaan maar dat geeft niet we komen er wel!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat mensen het al gaan zien, 12,9 is natuurlijk ook best veel aan verloren kilo's. Bij mij is de drang naar eten ook veel minder. Dit geeft veel rust in mijn hoofd.



Lucyda 800 calorieën is inderdaad niet veel . Wat fijn dat mensen het bij jou ook al zien.



Noekie gewoon gaan beginnen hoor! Daar zal je geen spijt van krijgen.

Succes ook Pilou



Annemarie: eerlijk gezegd weet alleen mijn familie dat ik dit doe. Ik heb ook geen zin in negatieve reacties. Ik doe dit voor mijzelf. Te dik zijn is ook niet gezond.



Degene die ik niet hebt genoemd allemaal succes meiden. De bikini's liggen al op ons te wachten in de winkel!!!!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik vertel het juist wel. Niet iedereen is enthousiast maar ik heb me voldoende van te voren ingelezen om er mee door te willen gaan. En niks eten vind ik veel makkelijker dan soms wel wat mogen eten.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Annemarie echt een sociaal dieet is het niet...het went wel, en heb af en toe wel wat gehad wat niet mocht, wel gezonde keuzes en niet en/en.
Alle reacties Link kopieren
@marmar83 Dat vond en hopelijk vind ik dat straks, ook. Gewoon 3 shakes en klaar. Niks meer en niks minder. Geen geklooi met nadenken over hoeveel kcal er in iets zit.

@Annamarie Waarom heb je het je man niet verteld? Of vertel je het als hij weer terug is? Wel knap hoor, zo veel al kwijt en het stil houden.



Mijn vriend weet dat ik dit ga doen en hij vindt het prima. De rest (collega's met name) komt er vanzelf wel achter.



Zojuist had ik een hele leuke intake met de consulent. Ze heeft anderhalfuur de tijd genomen om alles door te nemen en uit te leggen. Heel prettig. Voor de tijd tot ik met de shakes begin, heeft ze ook al wat tips gegeven om de koolhydraten af te bouwen en even tips gegeven voor met name het ontbijt.



Ook de tip, misschien voor sommige van jullie met de lage bloeddruk wel handig, om een lepeltje cbbouillon door de soep te doen en een los soepje overdag nemen. Daarnaast iets van bubbeltjeswater drinken ivm de zouten die daar in zitten.



Ik heb er heel veel zin in en echt een goed gevoel over
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb mijn intake gehad. Ik had in de mail al geschreven dat ik al eerder cb heb gedaan. Aan de telefoon om een afspraak te maken was het van "en je hebt dit nog nooit eerder gedaan?" Uhhh ja wel dus en ik vertelde nog eens dat dat jaren geleden was bladibla. Kom ik daar, vraagt ze het wéér!



Nou, toen ging ik wegen "oh, je BMI is wel heeeel hoog!" Ehmmm... ja, goh, dat wist ik nog niet...?! En toen was het van

"heb je hoge bloeddruk?"

"nee"

"Suikerziekte dan?"

"nee"

"Hoog cholesterol dan?"

"nee"

"oh...hmmm dat is wel heel bijzonder..."



Goed, wat mijn doel was vroeg ze toen, nou ik zeg, als ik ooit weer 80 zou wegen, zou ik enorm blij zijn

"Hmm, dan is je BMI nog steeds wel hoog he"

.... O M G...! Ik zeg, dat was ik voor het laatst toen ik 14 was (ze valt zowat van dr stoel van verbazing), dus dat zou voor mij geweldig zijn.



Ze is al 8 jaar consulent. Tot nu toe alleen maar mensen met 5 kilo teveel gehad ofzo? Nou, ik mag vrijdag pas beginnen, omdat ik momenteel niet dagelijks 2,5 liter water drink en ik dat eerst dus nog een dag moet opbouwen, want anders kunnen mijn nieren het niet aan schijnbaar.



Nouja, echt heel geweldig vind ik haar op dit moment niet, maar ik ga er gewoon voor en kom hier wel voor steun
I'm not myself, I'm a replica of me
Alle reacties Link kopieren
@redmissy, ik denk dat dat ook prima is, als er in de toekomst een etentje is waar ik toch echt bij wil/moet zijn, dan maar een soort van eetweek maaltijd, dus bewuste keuze

Je kunt ook niet alle sociale bezigheden afkappen. Tot nu gaat het thuis, op vakantie, op het werk, cursusavonden etc prima.

Voor de Pasen ga ik ook gewoon voor iedereen een lekkere paasbrunch maken en ik ga gewoon aan mijn 3 maaltijden.. Ik vind het okay... Want zoals @daan al zei...

die bikini/dat badpak/mijn streefgewicht wacht aan het einde...

Ik ben nu al super trots op mijzelf! En merk dat mijn zelfvertrouwen groeit..



Succes voor iedereen die de eerste stappen al heeft gezet of die het besluit heeft genomen om te starten.. 👍 nu maar eens gaan slapen...dat schijnt ook te helpen..😴
Alle reacties Link kopieren
Ohja, wat ik vorige keer trouwens deed als ik aan mn shake zat en de rest lekker aan de paaseitjes en de gourmet oid (toen begon ik toevallig ook net voor pasen), was bedenken hoeveel zij allemaal aankwamen door dat gevreet en ik lekker afviel
I'm not myself, I'm a replica of me
Alle reacties Link kopieren
Jeetje noekie, waardeloos. Dan naar hier. Start jij morgen?
Alle reacties Link kopieren
@PilOu nog niet verteld om het eigenlijk een verrassing te laten zijn.. Hij is deze keer 10 weken weg voor werk wat wel langer is dan normaal (8 weken) voor mij zal straks de weken dat hij thuis is ook wel weer moeilijker zijn, maar ik weet dat hij mij steunt dus dat gaat wel goed komen.

@Noekie als je gevoel bij de consulente niet beter wordt dan gewoon voor een andere kiezen. Ik heb zelf gekozen voor iemand die niet direct het dichtste bij mij haar praktijk heeft, maar heb goed gekeken naar wat voor soort cliënten zij begeleid heeft en er echt ook heel lang over nagedacht. Moest zelfs even wat langer wachten omdat ze helemaal vol zat, maar goed dat had ik er voor over. Maar wel goed dat je haar wel een kans geeft!



Ik vind dat er toch nog wel veel verschil zit met de adviezen van consulenten. Ik heb deze week toch maar kauwgom genomen, door de ketrose rook mijn adem echt niet fris en ik heb de hele week elke dag veel gesprekken die ik moet voeren..nou dat kan ik die mensen niet aandoen... Die mintblaadjes werken wel van CB maar omdat nu de hele dag in mijn mond te stoppen, voelt een beetje alsof je een klodder tandpasta in je mond hebt...

Als het echt van invloed is op de snelheid van afvallen..nou dan moet dat dan maar... Dan maar iets langzamer...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje noekie, dat klinkt niet echt leuk en motiverend. Hopelijk had ze een slechte dag en is ze de volgende keer wat beter bij de les. Heel veel succes iig!



En het mooie weer komt zeker steeds dichterbij. Kan niet wachten op warmte. Heb het zo koud tegenwoordig.



Annemarie, ben erg benieuwd hoe je man reageert als hij je ziet. Zal wel al een heel ander gezicht moeten zijn als je al zoveel kwijt bent.



Hier vertel ik het ook gewoon. Mensen vragen toch Hoe je zoveel afgevallen bent. En mijn collega wist het van de start omdat we altijd gezamenlijk lunchen. Ik heb op zich geen nare of negatieve gesprekken erover gehad. Mijn ouders vragen wel wanneer ik nou ga stoppen want die vinden het toch wel een beetje spannend. Je kan er natuurlijk wat negatieve gevolgen van krijgen hebben ze op Internet gelezen. Ha ha.



Nou meiden, succes weer vandaag. Ga me maar eens mijn bed uit hijsen. Jammer want het is er zo lekker warm.
Alle reacties Link kopieren
@noekie als of iedereen met een hoog BMI al die kwalen heeft en bij voorbaat ongezond is... Ik was en ben ook zonder hoge bloeddruk, suikerziekte, hoog cholesterol etc...

Natuurlijk is er wel het gevaar dat je het krijgt, maar het beeld is al snel je bent veel te zwaar dus dan heb je al die zaken ook...

Voor haar wel goed om ook eens een andere client te begeleiden ..

Mijn consulent gaf het advies ondanks een bepaald doel wat ik voor ogen heb (65 kg) tijdens het afvallen ook gewoon te kijken welk gewicht het beste bij mij past..dat kan ook hoger zijn dan dat doel van 65 kg. Dat vond ik wel een mooi advies. Niet alleen kijken naar al die cijfertjes maar ook kijken naar hoe je in je vel zit. Een laag gewicht in kg wil niet bij voorbaat zeggen dat je gelukkiger bent met je lichaam en jezelf.. Als je alle je rondingen kwijtraakt kan je je ook minder goed voelen... We zullen het zien..nu nog genoeg rondingen 😂😂
Alle reacties Link kopieren
@chocolate.. Het voelt een beetje zoals toen ik zwanger was van de eerste (18 jaar geleden) en hij daar ook niet veel van heeft mee gekregen omdat hij veel weg was toen (en toen nog geen Skype of FaceTime ) en als ik hem dan ging ophalen op Schiphol het elke keer weer een verrassing was hoe ik er uitzag met buik...een zgn uitbuikende metamorfose 😂

Mensen hebben veel meningen over dit soort diëten (had ik eigenlijk eerst ook wel, dus goed over nagedacht en informatie over ingewonnen want je leest inderdaad ook regelmatig negatieve zaken) daarnaast vinden ze ook al vaak dat je niet te mager moet worden, wanneer stop je er nu eens mee? Dus ik vertel het een aantal mensen en de rest merkt het vanzelf.

Voor Eind juni mij opgegeven om om 5 km loop te gaan doen. gewoon als doel gesteld dat vind iedereen wel heel goed van me! Ik ook, soort stok achter de deur om ook meer te bewegen met zo'n doel achterstand gaat het niets worden.volgende week met startschema's beginnen..rustig opbouwen het minder kg ik moet meesjouwen..hoe beter!
Alle reacties Link kopieren
Wat een superdoel Annemarie! Ik hoop dat je dat gaat lukken. Je hebt nog even.

Dat advies kreeg ik ook van de consulent btw, niet blind staren op cijfers. Mijn ideale gewicht zou 72 zijn. Nou, daar voel ik mij helemaal niet fijn bij. Mager bekkie heb ik dan. Dus ik ga voor rond de 80.



@Noekie heb je het inschrijfformulier meegekregen? Daarmee kun je overstappen naar een andere consulent en hoef je niet opnieuw inschrijfgeld te betalen. Misschien handig om even achter de hand te hebben/weten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al flink lopen zoeken naar een leuke consulent. Ik wilde eigenlijk iemand die ook veel was afgevallen, maar die zitten hier niet helaas. En ver weg is helaas niet echt een optie ivm de kindjes. Deze is op fietsafstand, dus dat is wel weer praktisch en ik kreeg korting op de intake, omdat ik jaren geleden al eens cb heb gedaan en ze dus geen vol uur kwijt was aan me.



Misschien valt het straks mee als ze haar ideeën over mensen met mijn gewicht aan de kant heeft geschoven. Dus eerst maar eens proberen hier en dan zie ik het wel!
I'm not myself, I'm a replica of me
Alle reacties Link kopieren
Niet een hele positieve intake dus noekie. Ook ik met mn 142 geen klachten of rare dingen. Hoop dat de ervaring met haar positiever gaat worden. Mijn consulent doet niet aan bmi haha hij zegt welk gewicht voel jij je goed bij, daar gaan we voor. Ben ook de eerste bij hem die zoveel afgevallen is dat was voor hem ook anders. Ook met mijn voortgang was het soms ff zoeken. Viel minimaal af maar als ik eens gezondigd had ging het snel dus mocht ik af en toe zondigen. Hij volgde mijn lichaam met zijn advies...heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat is iedereen goed bezig.

@redmissy, ik moet me nu echt inhouden om niet te gaan zondigen na jou berichtje. Ik ben nu met mijn 6e dag bezig, niet echt honger, maar gewoon zo'n zin in iets met chocolade. Gewoon iets om lekker op te kauwen.



Mag morgen wegen, dus ik hou me in



Succes allemaal
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Niet zondige hoor dropsleutel! Mijn lichaam heeft meer dan alleen shakes nodig om af te vallen. Daarom ook tussendoor de 800 gedaan 😉 en zelfs nu val ik nog af met een normaal eetpatroon.

Die lekkere trek blijft helaas wel is mijn ervaring. Vooral met pasen pffft zou verboden moeten worden chocola en zoetheid 😂😁
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt wel. Heb ontzettend bewondering voor jou Remissy. Wat ben jij veel afgevallen zeg. Ik ga maar weer even glas water drinken, en even wat boodschappen doen. Heb ik even wat om handen. En nee, ik ben niet van plan om te zondigen
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Hier weer een dag verder, ben nu vanaf 1 februari bezig. Gaat redelijk oke allemaal. Afgelopen weging had ik weer een invaller voor mijn consulent. Ik vind dat toch lastig, ik stel dan niet echt vragen enzo. Maar maakt niet uit, aankomende week is mijn eigen consulente er weer.



Ik vind het wel echt belangrijk dat je een klik hebt met de consulent. Hij/zij begeleid je toch in het afvallen, thuis moet je al alles zelf doen.



Zet hem weer op allemaal! dan zijn we volgende week weer allemaal een paar kilo's lichter!



Groetjes! XX
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens wel echt last van die vieze smaak in m'n mond. Die blaadjes helpen echt maar heel even om een normale smaak te hebben. Ik weet dat het een goed teken is, maar bah.



Dat ga ik zeker niet missen hierna
Alle reacties Link kopieren
Als ik eerlijk ben koop ik alleen de producten bij de consulent. De rest weet ik zelf wel. Degene die het verkoopt heeft zelf nooit overgewicht gehad.

Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand.



Ik ben eigenwijs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven