Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaanz, ik heb 'm nog! Misschien moet je even met een PB je e-mailadres sturen, dan mail ik je het boekje.
Ik weet alleen niet of de PB functie werkt, dat schijnt nogal te wisselen ...
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Super! Heb je een pb gestuurd met mijn mailadres😀
Alle reacties Link kopieren
Jaanz ik heb je PB ontvangen en het boekje gemaild. Laat je even weten of je het hebt ontvangen?

Ik kon het niet laten en ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan. Resultaat: -2,5 kg. En ja ik weet dat het allemaal vocht is (ik woon deze dagen bijna op het toilet) maar toch is het fijn!!

Hoe gaat het met de rest?
pipo* wijzigde dit bericht op 05-01-2018 11:46
1.56% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ontvangen, thanks! Vanavond meteen even uitprinten.

Min 2,5 voelt lekker he. Ook al is het alleen vocht, het stimuleert wel.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je 'm hebt ontvangen Jaanz, ik hoop dat je wat inspiratie uit het boekje kunt halen.
Ik heb een mooie stok achter de deur voor mezelf gecreëerd: we hebben gisteren een vakantie richting de Antillen geboekt. We vertrekken eind juli en ik wil dan graag een soort van comfortabel in het vliegtuig zitten. Dus hoe kleiner mijn kont is, hoe lekkerder ik zit. Mooi iets toch om naar toe te werken?!

Waar zitten alle andere CB'ers? Want ik zie er een hoop in de tabel staan maar ik lees er maar een paar?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! :cheer2:
Ik heb donderdag mijn 1e afspraak (niet voor het eerst overigens.. :-$ )
En ik heb er zin in! En dan vooral in het slank worden, haha

Nu ga ik het programma wel helemaal afmaken, want zwanger worden verwacht ik nu niet meer te gaan doen.
Ben wel benieuwd hoe zwaar ik het ga vinden, met 2 kids van 2,5 jaar en 6 maanden.

Ik ben ook wel benieuwd naar de ‘nieuwe’ stappen van het CB-dieet? Of zijn deze stappen eigenlijk helemaal niet nieuw? :biggrin:

PS. Voor degene die meldingen willen krijgen van nieuwe posts in dit topic: klik rechts bovenin op het envelopje, en je krijgt een mailtje als er een nieuwe post is geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lucyda, bedankt voor de tip!
En succes met het opnieuw starten, maar je weet wat je te wachten staat.

Volgens mij zit je met dit nieuwe stappenplan langer aan de producten vast. Ik ga wel effe in overleg met m'n weegjuf als ik zo ver ben want ik wil eigenlijk liever gewoon op de ouderwetse manier af-/opbouwen.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ook ik ben van start gegaan met Cambridge500. Dag 3 zit er nu bijna op.
Kan ik ook in de tabel?

Naam: Roxy, 22 jaar
Lengte: 1.80 cm
Startdatum: 03-01-2018
Startgewicht: 110,9
Streefgewicht: 78,0

Wat zijn jullie favoriete shakes, soepjes, repen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen...

Motiverende groetjes van een nieuwkomer in dit forum! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Roxy!

Ik neem alleen shakes/smoothies en vindt dan vooral de fruit smaken heerlijk! Maar dat is voor een ieder verschillend offcourse 😀.

Succes Lucyda! Ook jij kan het!

Verder nog niet veel reacties van de anderen helaas...

Succes allemaal! Komend weekend mag ik 2 nachtdiensten werken, merk dat ik de dagen dan enorm goed moet plannen anders komt het niet goed. Maar ook dat redden we wel weer
Alle reacties Link kopieren
Welkom Roxy, mijn favoriete shake smaken zijn vanille en butterscotch. De soep laat ik nu nog even voor wat het is maar als ik wel weer aan de soep ga wordt het groentesoep. Die is namelijk heel neutraal van smaak waardoor je er makkelijk een andere smaak aan kunt toevoegen. Bij mijn vorige keer shaken at ik de soep bij voorkeur met een lepel mosterd, of paprikapoeder of garam masala. Maar ik neem nu in de avond pap.

Jaanz, nachtdienst draaien en shaken lijkt me een uitdaging. Succes!

Lucyda, je tip werkt bij mij jammer genoeg niet, ik krijg nog steeds geen melding.

Ariël, hoe gaat het met je?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het goed dank je :) ik ben niet aan het cb-en dus officieel mag ik hier niet meeschrijven :-P ik ben vandaag begonnen met chroom tabletten in te nemen en ik heb de hele dag geen moment snaaibehoefte gehad o_o heel bizar. Hopelijk geen toeval want het geeft me meteen heel veel rust en een “nu komt alles toch nog goed” gevoel :-D dus ik hoop dat het iets is wat mij goed op weg kan helpen gezonder te gaan eten/leven..

Ik zet de nieuwe mensen later even in de tabel, zit nu op m’n telefoon en m’n wekker gaat om 6.15u. Succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal bedankt voor het warme welkom.

@Lucyda, knap met een onregelmatig ritme CB volgen!! Erg veel respect

@Jaanz smoothies? Daar heeft mijn consulente niks over gezegd... :-o of is dat al een stap verder in het dieet?

@Pipo grappig dat iedereen weer wat anders lekker vind! Ik hou zelf helemaal niet van pappen. En vond de vanille erg zoet

Tot nu toe ben ik gek van de chocolade en bosvruchten (ijskoud) en ga vandaag lekker cappuchino proberen. Donderdagavond een champignonsoepje geprobeerd met een klein schepje buillon, stukjes champignon en wat peper. Heerlijk!

Mijn consulent verwacht dat ik vandaag in ketose kom en zei ‘zaterdag wordt een zware dag’.
Hoe hebben jullie het ervaren om in ketose te komen?

Groetjes, Roxy :bye:
Alle reacties Link kopieren
Welkom voor de nieuwkomers!! Zet hem op.

Wat een heerlijk vooruitzicht pipo, de Antillen.

Gister gewogen. 1.7 eraf! Blij mee. Was in 2 weken en tijdens feestdagen dus valt me alles mee.

Butterscotsch klinkt lekker. Heeft mijn consulent niet. Ik drink shakes t liefst warm: cappuccino en chocola. Walnoot kan ook. En vanille is ook lekker warm met flink wat kaneel er door. De smooties met ijsblokjes het lekkerst. Lemon pie vind ik ook lekker. Qua repen hou ik van die plakkerige: chocola, toffer en sinaasappel. Van de papa maak ik weleens pannenkoeken met 100 water en 1 ei. Soepen en andere maaltijden ken ik niet. Misschien omdat ik niet in stap 1 ben begonnen...

Ga nu naar stap 4 en dat vind ik best lastig. Vond het wel fijn dat ik niet zoveel hoefde na te denken over wat ik wel en niet mag eten. Gewoon altijd een product of avond maaltijd. Nu weer kiezen en maat houden... en meer momenten. Ben heel benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen :hello:

Leuk wat van je te lezen Ariel! En tuurlijk mag jij meeschrijven als oud CB'er!
Destijds schreef Anky toch ook mee en die deed ook geen CB maar Straight Away, en Fata deed ook geen CB. Als het je helpt om hier te schrijven dan lekker doen!
Fijn dat de chroomtabletten je helpen.

Roxy ik ga nu mijn 5de dag in dus zal ongetwijfeld nu ook in ketose zijn maar daar heb ik niks van gemerkt. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat je er van moet merken?
Ik ben zelf wel erg van de pap maar ik vind de pap ook erg zoet, net als de shakes. Ik maak ze dan ook met extra water. Ik deel mijn shakes in 2 en maak ze aan met 200 ml water.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ariel: ik begrijp toch niets van mezelf in de tabel haha. Hou het zelf bij in een appje en t is toch zo dat ik gestart ben met 100 kg. Nu weeg ik 84.2. (Vorige X 85.9) en daardoor deze keer 1.7 afgevallen en in totaal 15.8 afgevallen. Geen idee waardoor t de vorige keer niet klopte...
Gebruik jij chroom tabletten om af te vallen? Nog nooit over gehoord

Hebben jullie nog drink tips?? Dat ging bij mij steeds heel goed maar nu echt te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Mauvi ik drink 2 liter water op een dag aast mijn koffie, thee en shakes. Alles bij elkaar krijg ik zo'n 4 tot 4,5 liter vocht binnen. Dat lijkt me ruim voldoende.
Ik begin 's ochtends al met een halve liter, meteen na het opstaan. Die drink ik zo weg, geen punt. Dan drink ik nog een liter voor 12 uur zodat ik in de middag nog maar een half litertje hoef. Ik doe het bewust zo omdat ik anders 's nachts meerdere keren wakker word om te plassen en dat wil ik niet.

Toen ik in 2014 voor de eerste keer CB ging doen had ik ook heel veel moeite met het drinken. Temeer omdat ik daarvoor veel te weinig dronk, denk aan één kop koffie op een dag en meer niet.
Sinds ik CB heb gedaan ben ik blijven drinken en eigenlijk altijd water dus ik ben het inmiddels heel erg gewend.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
@mauvi: drink tips, als je thuis bent zet een karaf bij je in de buurt dan vul je misschien sneller bij, schijfje limoen erin, ijsblokjes. Lekker! Ik drink sowieso uit mezelf wel veel door de shakes ik krijg er enorme dorst van! Hebben jullie dat niet?

Ik vind het heel moeilijk dat ik niks te kauwen heb en heb vaak erge trek het uurtje voor mn volgende shake (ik neem ze in halfjes). Hoe gaan jullie met de hongergevoelens om?

Fijn weekend allemaal! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Jaanz, ik vroeg me af of je het boekje al had bekeken. Heb je wat aan de recepten die er in staan?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd gelezen dat chroom kan helpen om af te vallen omdat het zorgt dat je bloedsuikerspiegel gelijk blijft en je er energie van krijgt. Las verder geen nadelen dus vond het wel de moeite waard om te proberen, energie drankjes en heel de dag zoetigheid naar binnen stouwen lijkt me ongezonder :-P vandaag 2e dag en geen moment moeite gehad. Niet gesnoept en geen energie drankjes gehad terwijl ik meerdere keren de kans had. Ik woog vanmorgen 89,5 dus ben heel benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
Heb het boekje ontvangen en bekeken Pipo. Wasmachine even tijdelijk offline; heb gistermiddag mijn telefoon in de wc laten vallen. Nu een reserve en hopen dat mijn eigen het morgen weer doet.

Staan leuke, lijkt mij heerlijke recepten in. Ga ze van de week maar eens proberen.

Ik krijg nog steeds geen meldingen van deze applicatie, jammer. Misschien een WhatsApp-groepje beginnen? Misschien kunnen we mekaar dan wat makkelijker steunen op moeilijke momenten.

Hebben jullie het ook dat je op een gegeven moment zo gigantisch zin in iets krijgen? Ik heb dat nu met patat, was altijd al groot fan van patat; maar here, here, heb daar toch zin in! Hoe gaan jullie daar mee om?

Fijne avond/weekend allen. Ik zal aan et werk :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@Jaanz dat herken ik heel erg!! Ik ben zelf ook gek van een heerlijk patatje. Ik hou sowieso erg van hartig en zoutjes en ik at zeer regelmatig chips, dat is echt even helemaal loskomen voor mij nu! Ben jij ook van de hartig?

Gelukkig heb ik met snoep/chocola/frisdrank/alcohol helemaal geen moeite..

Gisteravond erg beroerd geweest. Geen eetlust, nog geen half kommetje champignonsoep op dus met een lege maag naar bed. Ik had heel erge koude handen en voeten, maar mn hoofd stond op ontploffen!! Erg misselijk en buikpijn.
Toen ging ik vanmorgen naar het toilet en was mijn urine echt héél donker!! Wat is dit nou weer dacht ik?

Vandaag voel ik mij beter. Gelukkig! :cheer: ik dacht even mijn motivatie te gaan verliezen hoe ik mij gister voelde. Maar ik laat me niet uit het veld slaan!

Hoe gaan jullie om met beroerde momenten? Daar tips voor? Kan een paracetemolletje kwaad

En een whatsappgroep is wat mij betreft ook prima/handig :-)

Gr Rox :shame:
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen :hello:

Roxy wat vervelend dat je je zo beroerd voelde, fijn dat je weer wat opgeknapt bent.
En als je niet lekker bent, hoofdpijn hebt, kun je best een paracetamolletje nemen, da's echt geen probleem.
Als ik heel erge honger heb en ik moet nog een uur wachten op mijn volgende shake, dan neem ik vaak een kop thee of een bakkie koffie. Bij mij helpt dat.

Jaanz wat balen van je telefoon! Ik hoop dat ie het vandaag weer doet.

Wat mij betreft hoeft een app-groep niet. Ik kom een paar keer per dag op het forum en als ik morgen weer ga werken wordt dat wss 1 x per dag. Een app-groep gaat me te veel afleiden als ik aan het werk ben.

Ik ben vanmorgen weer even op de weegschaal gaan staan en die zakt nog steeds erg lekker :blob: Ik een dat ik mijn eerste week ga afsluiten met zo'n -4,5 kg!

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier hebben we een strak blauwe lucht. Ik ga straks lekker effe een uurtje lopen. Hebben jullie nog plannen voor vandaag?

Fijne zondag allemaal.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf dat je zoveel kilo’s al zo snel bent verloren! Heerlijke start. Wanneer ga je naar je consulent? :-o
Alle reacties Link kopieren
Dinsdagmiddag, na m'n werk.
Ik zal bij haar ongetwijfeld meer wegen want thuis weeg ik in Eva kostuum, na m'n ochtendplas. Bij haar weeg ik natuurlijk met kleding aan en met 2 shakes en een liter of 3 vocht in mijn lijf. Verschil tussen thuis en bij mijn weegjuf is meestal iets van 2,5 kg. Ik houd dus gewoon mijn eigen weegschaal aan.

Wanneer heb jij je eerste weegmoment Roxy?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies en dat is misschien ook wel een idee.
Ik moet dinsdag avond! Ik heb mij ook in de avond voor de eerste keer gewogen vorige week na een erg gezellige dag vol eten met vrienden.. oeps. Ik hoop ook op zo’n lekker begin als jij!

Ik heb geen weegschaal thuis en wilde hem ook nog niet in huis halen omdat ik er anders 2 keer per dag op ga staan vrees ik. Dit houd het ook wel lekker spannend voor mij.. heb er zin in

Veel plezier met wandelen het is echt mooi weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven