Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha Ariel! :bye: misschien toch weer beginnen?? Wat leuk, jij hebt de tabel 1,5 jaar geleden nog van mij over genomen op dit forum :-)
Is Redmissy ook nog bezig en actief hier? Zie haar wel in de tabel staan.. Wat een respect had ik toen voor haar zeg.

Wat betreft het sporten en CB (500), het klopt dat dit niet wordt aangeraden. Maar ik wil dan ook overleggen met de weegjuf over andere mogelijkheden zoals, in een hogere stap beginnen, met meer calorieën. En/of voor het sporten een bepaalde maaltijd eten oid.

Het wordt wat mij betreft sowieso sporten, met of zonder shakes. :cheer2:

Succes allemaal weer en een fijne dag
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Na vandaag is de 1e week om. En wat vond ik het af en toe zwaar.
Ik verheug me er wel heel erg op om wat resultaten te gaan zien na een week hard ervoor te hebben gestreden (want ja zo voelde het een paar keer echt!)

@pipo ik heb heel erge respect voor je dat je 2 in 1 doet, hoppa! Dag kilo’s en dag sigaretten. Zelf ben ik 30 sept gestopt met roken, wilde ook eerst beide tegelijkertijd, maar had afvallen met cb toch maar uitgesteld tot 3 januari omdat ik het te lastig vond. Dus RESPECT!!! Super knap.

Ik vind het echt een fijn forum om lekker van je af te schrijven en tips te lezen.. keep on writing :HA:

Gezellige dag allemaal en zal het vanavond even laten weten hoeveel kilo’s eraf zijn!
Alle reacties Link kopieren
@ariel149 ter aanvulling voor de tabel: ik ben 30!
-
Alle reacties Link kopieren
:jump: :blob: Even heel kort want ik zit op mijn werk. Ik heb vanmorgen gewogen en ben gewoon 4,5 kg afgevallen!!

Dus voor de tabel:
Startgewicht: 112 kg
Deze week afgevallen: 4,5 kg
Huidige gewicht 107,5 kg
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Pipo* schreef:
09-01-2018 12:07
:jump: :blob: Even heel kort want ik zit op mijn werk. Ik heb vanmorgen gewogen en ben gewoon 4,5 kg afgevallen!!

Dus voor de tabel:
Startgewicht: 112 kg
Deze week afgevallen: 4,5 kg
Huidige gewicht 107,5 kg

Wooooohoooooo
-
Alle reacties Link kopieren
Wauw Pipo, goed zeg!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd wat een lekkere start!!!
Alle reacties Link kopieren
Dag 4! Ging helemaal prima. Geen honger. Enige verleiding in de vorm van het koekje dat bij de koffie lag. Niet aangeraakt. Omdat dat hongergevoel er niet is is het goed uit te houden. Wel is het behoorlijk saai zo. Vanavond bij het avondeten je soepje oplepelen of even lekker een bord naar binnen kauwen is wel een groot verschil.

Ik wil komende week de pap wel eens uitproberen. Variatie is wel welkom. Pfff. Normaalgesproken ontbijt ik graag met Brinta. Is dit vergelijkbaar? Wat zijn jullie ervaringen?
-
Alle reacties Link kopieren
Hallo! :hello:
Allemaal bedankt voor jullie enthousiaste reacties!Ariel, wat fijn om te lezen dat je helemaal geen honger hebt! Als je zou besluiten om toch weer CB te gaan doen, hoeveel wil je dan kwijt?

Mauvi, als je niet in ketose bent heb je dan constant honger? Wellicht zijn die chroomtabletten dan inderdaad een goed idee? Ik houd het iig ook in mijn achterhoofd voor als ik straks weer uit ketose raak.
Heb je je body analyse al gehad? Wat kwam er uit?

Roxy, heb jij morgen je eerste weegmoment? Spannend!

Jufengels ik eet graag havermoutpap en de pap van CB lijkt daar zelfs met heel veel fantasie niet op :-) Ik vind het heel erg zoet maar daardoor kan ik het wel met vrij veel water aanmaken en daardoor vult het weer lekker.
En wat goed dat je het koekje hebt weerstaan!!

Ik heb vanmiddag bij mijn weegjuf aangegeven dat ik niet van plan ben om het volgens het stappenplan te gaan doen maar het op een oude manier wil doen.
Ze heeft aangegeven dat ze me nergens toe kan verplichten en de beslissing hoe het te doen, aan mij is. Psies, zo is het!

Meiden allemaal weer een fijne avond en houd vol!!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
@jufengels ik vind pap sowieso niet lekker dus ik kan je niet adviseren hierin! Ik neem ‘s avonds of een shake of een groente of champignonsoep met een klein theelepeltje buillon voor een wat smaakvollere soep... best te doen. Chili vond ik niks op zo’n rommelende buik

@pipo ik mag over 3 kwartier wegen bij mn consulent!!!! SPANNEND
Alle reacties Link kopieren
Pipo wat een goed resultaat al zeg!!! Was t bij de consulent even veel als thuis. Fijn dat je op je eigen manier kunt opbouwen.

Ik heb niet continu honger zonder ketose. Wel soms. En de eerste dagen. Vandaag een dag als is stap 4 en beviel eigenlijk ook wel.

Jufengels ik heb de pap alleen als pannekoeken gegeten maar dat is met ei er bij en dat mag dan niet in stap 1.
Alle reacties Link kopieren
Zet hem op roxy. Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Lucyda ik twijfelde al, leuk zeg! ik heb niet altijd nog meegeschreven hoor, ben in juni bevallen en toen wilde ik na een maand alweer gaan cb-en maar na een paar dagen begon ik letterlijk te shaken :roll: daarna nog wel een keer geprobeerd maar ik ben er nog niet aan toe. 2 kinderen onder de 2,5 die de laatste maanden lastig slapen kost toch wat meer kruim dan ik aanvankelijk dacht...

Ik wil sowieso 15 kilo kwijt, cb of geen cb... Ik hoop dat de chroomtabletten me helpen :) Woog vanmorgen 88,8 maar dat wil niet zoveel zeggen want ik schommel al een maand of 3 rond de 88/89 dus we kijken het nog even aan. Maar aan de hand van wat ik nu eet op een dag moet dat haast wel goedkomen al zal het dan niet zo snel gaan als met cb...

Redmissy heeft al even niet meer gereageerd helaas. Ik heb ook super veel respect voor haar!!! Wow..!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben terug van mijn consulent.... en het is FANTASTISCH nieuws! Er is namelijk wel -5.1 kg af!!!!! :blob:

Startgewicht: 110.9
Afgevallen na 1 week: 5.1
Gewicht nu: 105.8

Heerlijk, wat een kick geeft dit om door te knallen!!! Ik ga super mijn tweede week in! :hello:

Fijne avond allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Super Roxy!!! Wat kun je daar lekker hyper van worden hè?! Kicken!
Gefeliciteerd!!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wauwwwww goed bezig roxy en pipo!!!

5 kilo is bijna een broek maat😉
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Deze ochtend mn ketose test gedaan met de plasstrip. Hij kleurde perfect en ik zit er goed in. Mijn consulent zei ook dat ik me daarom waarschijnlijk zo rot voelde dit weekend, de ene reageert daar heftig op en de ander wat minder. Ik voel me nu heerlijk, heb geen honger gevoelens en ik voel me sterk!!

Ik wens jullie allemaal weer een fijne dag. :daisy:
Alle reacties Link kopieren
@Roxy123 dat rotte gevoel herken ik helemaal. Fijn dat je er doorheen bent en nu volle bak in de ketose bent!

Morgenavond heb ik m'n eerste weegmoment. Ik ga mezelf eerst thuis wegen, heb het idee dat onze weegschaal me iets lichter maakt dan ik bij de consulent ben.

Heb die ketose nog steeds niet gedaan. Zal een stickje klaarleggen, dan vergeet ik het vast niet de volgende keer.

Vannacht droomde ik dat ik een kapsalon bestelde en er baklava bij kreeg. Pfff. Ik liep er mee naar buiten en dacht: wat moet ik hier mee? Toen werd ik wakker. Het gaat je beheersen!! Haha
-
Alle reacties Link kopieren
@jufengels spannend ik hoop dat je ook een lekkere knaller maakt!
Heb jij ook al het gevoel dat je in ketose bent?

Grappig van die kapsalon. Heel herkenbaar..
Ik droomde 1 van de eerste nachten dat ik een warm saucijzenbroodje aan het wegkanen was die net bij ons uit de oven kwam (ik werk bij een bakkerswinkel) en het voelde zo echt toen ik wakker schrok #guiltyfeelings o_o

Maar hey, het was gelukkig een droom

Ik zal voor je duimen voor je eerste weegmoment!
Alle reacties Link kopieren
Zo ...dag 5. Pittig!! Werd licht in m'n hoofd en benen in de middag. Ook een bouillon hielp niet. Heb gegoogeled welke etenswaren geen of heeel weinig koolhydraten bevatten. Kaas had ik in huis... Maar even wat van gegeten, want ik wil echt niet tegen de vlakte slaan. Als het morgen weer zo is bespreek ik het met m'n consulent.

1 ketosestick heb ik nu gebruikt, daaruit was duidelijk af te leiden dat ik in ketose stand ben.
Morgen nog een keer testen.
-
Alle reacties Link kopieren
Ah wat vervelend. Maar liever dat je een plak kaas neemt dan dacht krijg de *** ik pak een stukje chocola of een zak chips bij wijze van!!

En idd, goed dat je het bespreekbaar gaat maken bij je consulent want dat lijkt me niet helemaal in orde. Ben wel is wat licht in me hoofd geweest de eerste 3 dagen, maar echt niet t gevoel dat ik flauw zou vallen oid!! Sterkte. Laat even weten wat ze zei. Lekker vroeg naar bed vanavond? :zzz:

Ik betrap mijzelf er net op dat ik pas 1.5 shake op heb. Ik neem mijn vierde halfje altijd rond 16:00. De honger is echt een soort weg? Ik kreeg een klein knorretje en ik dacht naa nog ruim een uur tot me soep, nu niet gaan zeuren buik. Maar toe dacht ik oh shit!! Ik mis nog een halve. Dit keer een mango shake geprobeerd vandaag, ik ben géén fan. Misschien diep van binnen dus ‘expres’ een beetje vergeten haha. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt altijd een gekookt ei eten of wat ik wel eens deed was een zak wokgroenten of iets opbakken. Zit ook bijna niks in en raak je echt wel vol van!

Vanmorgen 88,6 dus toch 9 ons kwijt vanaf vrijdag zonder echt moeite te doen. En niet dat ik dan niks ongezonds meer eet maar ik heb er gewoon zoveel minder behoefte aan. Echt bijzonder vind ik dit en hoop dat het doorzet.

Succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Knap Ariel!
Mag je in stap 1 ook al een gekookt ei?
Alle reacties Link kopieren
Roxy123 schreef:
10-01-2018 18:36
Knap Ariel!
Mag je in stap 1 ook al een gekookt ei?
Stap 1 is echt hardcore alleen maar CB producten. Maar in een ei zit bijna niets aan koolhydraten, net als in kaas of vele vleeswaren. Dat verstoort niet de ketose maar verhoogt natuurlijk wel de calorie inname.
-
Alle reacties Link kopieren
-
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven