Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!

Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!

We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.

Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Veel plezier in de dierentuin! Olijven zijn zout, ontzettend zout zelfs! Je houdt vocht vast! Net als bij rookworst😞

Ik was 100gr afgevallen...

Goede instelling penny!
@Penny, wat goed dat je je niet laat verleiden tot ingewikkelde en lekkere maaltijden die je niet mag! Groot gelijk.

@Okkie, Aha, dat wist ik niet. Nou ja, dan is het wel duidelijk inderdaad. Niet meer eten dus.

@Ego, het was leuk in de dierentuin. We hadden kaartjes voor 2e persoon gratis en smarttje is natuurlijk ook nog gratis. We zijn naar Ouwehand geweest. Veel heeft smarttje er niet van meegekregen, maar het is gewoon leuk om weer eens rond te lopen in een dierentuin.

Vanmiddag mega honger. Mijn maag knorde heeeeeel hard. Niets gegeten natuurlijk, behalve... een paar olijven. Ik had je berichtje niet gelezen, Okkie

Nou ja, die zijn in elk geval op en er komen dus geen nieuwe meer. Hopelijk doet het honger gevoel ook wat en mag ik morgen weer een lager cijfer verwelkomen.
Hi,hi, grappig dat je dat niet wist. De eerste keer dat ik een olijfje probeerde vond ik het net zoute augurk...

Leuk altijd, de dierentuin!

Pennyw, hoe is het etentje gegaan?

Vanavond maar salade met gerookte kipfilet gegeten ipv soep. En wat kaas gesnoept...

Ik moet maandag weer naar de weegjuf, misschien dat ik dan maar ga afbouwen...maar wil eerst met haar overleggen....

Zal wat zijn om na mijn vakantie weer te beginnen... Maar dan moet gewoon de knop weer om en streng zijn. Ik wil tenslotte nog echt 10kg oid kwijt! In het ieder geval zaterdag, zondag & maandag proberen vol te houden! Ik had niet gedacht dat ik nog eens zou gaan smokkelen😢 Komt toch van het overspannen gevoel.

Mijn man is sporten, kindjes willen nog niet naar bed😳 ik ga ze maar proberen over te halen in het grote bed zo you think you van dance te kijken, kan ik lekker slapen😜
-400gr vanmorgen! 85kg!

Dat is -0,1 vergeleken met 9 april, dat is dan weer jammer...

Maar het is de eerste keer dat ik moeite had, dus dan moet ik ook niet mopperen! -21,6kg in 10,5 week is een prima resultaat😀

Meiden zet 'm op!!!!
@Okkie, wat fijn dat je weer back on track bent!

Het is vandaag 12 april, dus zo lang heb je het niet moeilijk gehad!

Je hebt al eens eerder een plateau gehad en toen heb je bijna een week stil gestaan, weet je nog?

Dus deze 3 dagen zijn helemaal niet erg.

Hoe is het verder met je?

@Ego, ik was vanmorgen 0,3 kwijt, dus 0,1 meer dan 9 april. Haha, zou het aan deze data liggen?

Ik ga dus nu ook weer vooruit, ondanks de olijfjes van gister. Nu geen olijven meer, maar knallen!

Nog wat op de planning staan dit weekend?

Ik ga zo de badkamer schoonmaken (bah) en kijken of ik vanmiddag de bank die ik donderdag heb gemaakt kan schuren. Ligt er aan of smarttje een beetje wil slapen, want manlief is vandaag veel van huis met stiefkind.
Het ligt aan de datum!😉

Stoer, hoor, zelf een bank maken!

Rustig weekendje dit keer. Mijn man is heeft zijn nieuwe hobby weer opgepakt. Hij staat in de garage bier te brouwen. Morgen ook.... En ik doe lekker weinig! Heerlijk!
Waar is iedereen? Toch niet afgehaakt, hè?

Hush en alle anderen?
Hoihoi, het etentje ging goed. Heb ietsje teveel van de zalm gesnoept maar verder prima. De eters vonden het wel lekker geloof ik. Eens een keer wat anders dan mega veel koolhydraten en vettigheid. Bij de koffie had ik wel chocolade en marsepein en die heb ik netjes laten liggen.

Dat is idd wel cool zeg, een zelfgemaakte bank. Ik kan wel een beetje crea zijn maar niet van die grote klussen.

Fijne zondag allemaal!
@Okkie, het is inderdaad erg rustig hier. Ook van het begin van het topic zijn er mensen 'verdwenen'. Jammer, want ik ben wel benieuwd hoe het gaat met Sannenas en Felientje bijvoorbeeld.

@Penny, fijn dat de gasten het lekker vonden. Het is ook een keer wat anders en inderdaad minder uitbuiken dan het meeste eten. Goed van je dat je de chocola en marsepein hebt laten liggen!

@Ego, hier 3 ons af vandaag. Hehe ik zit weer back on track. Straks de rest van de bank beitsen en dan vanavond de rugleuning er op zetten, dan is hij af!

Normaal ben ik niet zo creatief, maar ik wilde het gewoon een keer geprobeerd hebben en het is nog gelukt ook
Tuurlijk is het je gelukt! Als je de werkbeschrijving volgt en het echt wil lukt alles!

Vanmorgen 84,2! Dus -0,8 eraf! Jippie!

Gisteren ook alleen twee hele dunne plakjes pittige worst, twee kersentomaatjes en twee plakjes komkommer gegeten... Het lukt dus nog niet helemaal....

Tot en met donderdag nog even streng en dan afbouwen!

De 25ste gaan we met de hele familie naar de Griek! Lekker en gezellig, dan ben ik net afgebouwd! Daarna naar Toscane! Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat! Wat ik aankom in die week.

Daarna weer streng verder!

Meiden zet 'm op vandaag!
Dat was juist het stoere; er is geen werkbeschrijving!

Ik kwam een plaatje tegen en die heb ik nagemaakt.

Wat ik nog het allerleukste vond; ik ging beitsen en vroeg manlief of ik zijn verfbroek aan mocht doen. Zo gezegd, zo gedaan en hij paste!!! Een maatje 32-34, jawel! Ik had 34-34 en die broek die ik laatst heb gekocht was 33-34, maar nu kan ik in een 32! Goed, er hangt nog wel een randje over, maar hij kon dicht

Mijn schoonmoeder wil met pasen een high tea gaan doen. Pff, vind het zo moeilijk. Kan ik het wel maken om te zeggen dat ik niet wil gaan? Ik wil namelijk niet in de verleiding komen door de scones en andere lekkere dingen. Het is dan mijn laatste of op een na laatste week shaken. Pff, moeilijk. Wat zouden jullie doen?
Goh, dat is pas echt stoer! En knap ook! En dat beitsen in die broek is natuurlijk ook echt superstoer! Dubbeltrots! Ik zou mijn schoonmoeder voorstellen er een paaslunch van te maken. Dan kan je nog een lekkere salade nemen... Bij mij begrijpen ze het wel, hoor!
Help!!!! Ik heb honger!!!

En geen gewone, nee ik heb net bijna de frituurpan aangezet!

Manlief zei al dat ik die extra week moet gaan vergeten, omdat ik de laatste dagen steeds vaker over eten praat.

Maar goed, ik heb het even heel slecht op het moment. Ik wil proberen er niet aan toe te geven omdat ik nog 2 kg moet tot een gezond bmi. Ander deel van mij zegt; kom op je hebt ruim 10 weken je best gedaan nu kan je wel even wat slechts eten.

Help!!!

@Okkie, mijn schoonmoeder zei al; dan maak ik ook wel iets wat jij mag... Broodjes of zo

Toen ik zei dat ik dat niet mocht, zei ze dat ze dan wel een pot thee voor me zou neerzetten. Het is een ontzettend lieve vrouw, maar ik vind het gewoon moeilijk om deze laatste dagen door te komen en zeker als ik dan allemaal lekkere scones enz zie.

De avond ervoor gaan we ook al uiteten en dan eet ik ook een salade, ik wil dus niet 2 dagen achter elkaar 'zondigen'.
Tja, dan wordt het of kiezen op elkaar op die high tea, of niet gaan... Misschien is Smartje wel ziek😁

Getver, ja, ik heb net een plakje ham gesnoept en een plakje gebraden gehakt... En stukje kaas😢 het ging zo goed vandaag....

Mijn dochter had bedacht dat ze koninginnesoep wilde maken, van de site van de allerhande. Ik heb een klein hapje geprobeerd, was heerlijk... Erg he! Wat moest ik, haar eerste zelfgekookte maaltijd moest ik toch proeven?

Ook ik verlang steeds meer naar eten.... Komt waarschijnlijk omdat we meer dan 10 weken bezig zijn Smart.

Laten we elkaar blijven steunen!
Jij zondigt nog verstandig tenminste. Ik heb vanmiddag 2 knakworstjes op. Dat is niet zo erg ook. Maar jeetje wat heb ik het even moeilijk.

Ik wil zo graag eten. Wilde net een plakje kaas nemen maar die wil manlief morgen op brood mee dus kan niet.

Wat leuk dat je dochter aan het leren koken is. Vond ze het leuk?
Nou, gebraden gehakt en kaas bevatten ook koolhydraten volgens mij...

Die zoetigheden heb ik gelukkig geen moeite mee. Ik heb ook gewoon paaseitjes staan...
Volgens mij is het vanavond "IK MOET ETEN"-avond.

Ik heb net een reep op, maar allemachtig... ik wil er nog een. Honger, zo'n honger had ik niet eerder. Geen idee waar het vandaan komt, maar ik heb het opeens echt zwaar.

Voel dus met jullie mee, dames.

Zou er iets in het water zitten?
Wat wilde ik nou toch typen?
He! Mimsey, hoe gaat het met jou? Oeps, dat heb je al verteld, ook jij hebt honger...

Hoe lang ben jij nu bezig?
Mimsey, jij ook al???

Ik heb net een kop bouillon op en er staat er nu nog 1 voor mijn neus. Manlief is zojuist weggegaan en vroeg of hij me wel alleen kon laten...

Het is niet echt honger, maar gewoon het gevoel van willen eten/ kauwen. In de kast liggen stroopwafels en een zak chips. Het is zelfs zo erg dat ik niet eens kan kiezen welke van de twee ik wil eten.

Ow en lagen hier maar paaseitjes in de kast, dan had ik geen probleem want ik lust geen chocola
Overigens heb ik vandaag een jurkje besteld bij de v&d. Ben heel benieuwd of hij staat. De maat heb ik gegokt dus dat is ook spannend.

Ik probeer de volgende mantra om mij uit de keuken te houden; nog 2 kilo, nog 2 kilo, nog 2 kilo...
Heey allemaal wat gaan jullie goed!

ik ben in de laatste afbouwweek (week 3) en die ga ik aankomende week nog eens doen. Dus vanaf 2de paasdag ben ik cb vrij en mag ik gaan opbouwen. Ik moet nog 3 kilo en dan zit ik.op een gezond bmi . En nog 2.1 kilo en dan is er precies 20 kilo af maar denk niet dat ik t ga halen omdat je meestal aankomt door die opbouwweek. Maar we zullen het zien.

Succes weer iedereen en fijne avond

xx
Ik ben nu 11 weken bezig, Okkie, en inmiddels volgens de laatste weging van vorige week dinsdag 18,5 kwijt.

KOmende week is mijn consulent er niet, dus ik weeg pas weer over anderhalve week, en ik verwacht dan (oh halleluyaaa) over de 20 kilo grens te zijn gegaan. Daar hou ik me nu maar aan vast.

Net een halve liter thee gedronken, en het ergste geknaag is nu wel over, maar nogsteeds voel ik me gewoon wiebelig en huilerig voor de allereerste keer. Ik had echt gewoon trek. Behoefte aan een boterham met worst of kaas. Geen dramatische dingen, maar gewoon eten!

Spannend van jouw jurkje, Smart, ik ben benieuwd. Leuk he, nieuwe kleding kopen en zien hoe fantastisch het je nu staat! Geweldig ook van de verfbroek!
Klinkt goed Miss Summer! Fijn dat je er bijna vanaf bent!

Mimsey en Smart, dan ligt het gewoon aan die rond de 11 weken bezig zijn! Dan moeten we gewoon vol houden!

Hoeveel wil jij nog Mimsey?
Ik zit met 20 kilo op de helft, :bloos:. Moet dus nog wel even. Hop dat ik niet alleen qua gewicht maar ook qua tijd ongeveer op de helft zit (dat je later in het proces langzamer af gaat vallen negeer ik dus nog maar even compleet, ).

Pffff, de bui is ongeveer over. Geloof ik. Al zit ik me nu al te verheugen op de porridge van morgenochtend, grijns...
Je moet denk ik ook niet naar de tijd kijken als je een gewichtsdoel voor ogen hebt. Leef met de dag, wees blij met ieder onsje dat eraf is!

Ik ga na mijn weekje vakantie ook weer verder, hoor!

Vanavond naar de weegjuf, heb een keer overgeslagen, dat was misschien toch niet zo handig...

Niks afgevallen vandaag, komt natuurlijk van dat kaas snoepen en die vleeswaren...

Daar ben ik wel bang voor! Als ik nu al door een stukje kaas en twee plakken vleeswaren en een (eet)lepel soep niet afval.... Hoeveel ben ik dan na een week vakantie aangekomen?

Smart ik ben heel benieuwd naar je bank! Kan je hier ook foto's plaatsen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven