Lijf & Lijn alle pijlers

Coronakilo’s

11-02-2021 17:37 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, bijna een jaar na de start van de covid pandemie. Ik ging zo lekker, maar sinds de 2de lockdown is de motivatie ver te zoeken. Ik ben het nu echt zat en wil de kilo’s eraf voordat de lockdown voorbij is (of iig voordat het juni is). Dus... wie doet er mee? Start vrijdag 12 februari. Afvallen door normaal te doen, dus gewoon eten en sporten. We kunnen elkaar motiveren. Ik wil 5 kilo eraf (waren er 2 voor de 2de lockdown 2🥲). Let’s go.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee. Sinds vorig jaar maart 6 kg aangekomen. Ben best sportief maar een hoop van deze activiteiten konden langzamerhand niet meer. Daarbij werk in de zorg en veel stress gehad door de steeds maar wisselende maatregelen op het werk. Twee keer corona gehad, veel collega's ziek geweest waardoor de werkdruk giga was. Ik ben een emotie-eter. Enige waar ik nog niet aan heb toegegeven is alcohol. Zou best dagelijks een wijntje lusten maar daar pas ik.

Zou de 6 kg graag weer kwijt willen
Ik doe ook graag mee! Probeer al een tijd van mijn suikerverslaving af te komen, ik snaai gewoon te veel. En sinds corona en alle stress is 't erger geworden. Zit niet lekker in mijn vel, ik weet gewoon hoe ik mij voel bij 10 kg minder en dat, is al veel beter.

Start is 86kg
Streef (voorlopig) is 76

Ik weet dat mijn eetpatroon wel oké is. Kan ook beter, maar drink water, thee en koffie, 3 prima maaltijden per dag, maar vooral dus 't snaaien.

En avondeterijen! Moet er echt mee stoppen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook een poging!

Voor de 1e lockdown was ik 10kg kwijt, daar zitten er weer 4,5 kg van aan.
Ben ook een emotie-eter, dus mij zelf dit jaar teveel lekker snaaien / afhaalmaaltijden gegund.

Huidig gewicht: 89 kg
Streefgewicht: 80 kg (liever meer maar dit is al een uitdaging)
Lengte: 1.75
Leeftijd: 37 jaar

Vorig jaar koolhydraatarm gegeten maar dat dieet lukt me (nu) niet meer.
Leuk om elkaar te kunnen motiveren! Voor de tabel:

Huidig gewicht:
Streefgewicht:
Lengte:
Leeftijd:
anoniem_64b83f9698965 wijzigde dit bericht op 17-07-2021 21:41
6.61% gewijzigd
Ik doe ook graag mee.

Voor de eerste lockdowm gestart met sport. Wat vervolgens moest sluiten.
Voor de tweede lockdown opnieuw gestart met sport, wat vervolgens moest sluiten.

Ben nu weer enorm aan het snaaien, dat moet dus anders.
anoniem_642433f9e7e2c wijzigde dit bericht op 02-03-2021 13:31
75.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen, wat een hoop reacties ineens! Gezellig!

Vooral snaaierij avondeterij en wijn herkenbaar hier... en met name die laatste twee gaan lastig worden denk ik.

Heb de weegschaal afgestoft. Het goede nieuws is dat mijn startgewicht lager is dan ik stiekem dacht:

Startgewicht: 80 kilo
Streefgewicht: 75 kilo
Lengte: 1.78m
Leeftijd: 35
Don't bug me!
Ik doe ook graag mee. Fijn om te weten dat ik niet de enige met die coronakilo's ben... Voor mij was het gebrek aan beweging en de koekjes/chocola bij de thee 's avonds. En man is weer meer van de alcohol met kaas/chips dus daar doe ik dan ook weer aan mee ..

Starr: 69 kilo
Streef: 64 kilo
Lengte 1,68
Leeftijd 44
Alle reacties Link kopieren
Min10
Start 72,5
Naar 67
Lengte 1,69
Leeftijd 44
Alle reacties Link kopieren
Iemand zin om met ommetje een team te beginnen? Ik had de app en een team met familie, maar niemand doet eigenlijk echt mee... een team erbij zou voor mij ideaal zijn dus!

Voor wie ommetje niet kent, het is een gratis van de hersenstichting doe je motiveert om elke dag een ommetje te lopen van 20 minuten. Als je maar se bus moet lopen en terug bijvoorbeeld ben je er al! En de motivatie is fijn voor die dagen dat je je voelt alsof je aan je bureaustoel zit vastgeplakt...

Ik heb een team aangemaakt... is het handig om hier de gegevens te delen of kan dat beter in een pm?
Don't bug me!
Alle reacties Link kopieren
Start; 83
Streef: 73
Lengte: 1,74m
Leeftijd:42
Alle reacties Link kopieren
Start: 85
Streef: 70
Lengte: 1.70
Alle reacties Link kopieren
Maxymags schreef:
12-02-2021 07:44
Iemand zin om met ommetje een team te beginnen? Ik had de app en een team met familie, maar niemand doet eigenlijk echt mee... een team erbij zou voor mij ideaal zijn dus!

Voor wie ommetje niet kent, het is een gratis van de hersenstichting doe je motiveert om elke dag een ommetje te lopen van 20 minuten. Als je maar se bus moet lopen en terug bijvoorbeeld ben je er al! En de motivatie is fijn voor die dagen dat je je voelt alsof je aan je bureaustoel zit vastgeplakt...

Ik heb een team aangemaakt... is het handig om hier de gegevens te delen of kan dat beter in een pm?
Lijkt me prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee met een ommetje team, Maximags
Leuk, ik doe ook graag mee met Ommetje!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee. Ik ga maandag beginnen (slecht, ik weet het).
Maar tot die tijd heb ik geen tijd om er even rustig naar te kijken en mijn vriend heeft bij de plaatselijke ondernemer hier drie maaltijden besteld voor Valentijnsdag. Maandag is voor mij dus wel ideaal.

Ik ga dan op de weegschaal. Ik schaam me wel een beetje, eerlijk gezegd. Ben korter en ongetwijfeld zwaarder dan de meesten in dit topic.

Dus, maandag ga ik de schade hier doorgeven. De ommetje app heb ik al :)
Alle reacties Link kopieren
Ik daag je uit! Ik doe mee aan Ommetje en ben benieuwd of jij mij kan verslaan. Gebruik de code (LCEQR) en sluit je aan bij: coronakilo's!. Download op https://hersenstichting.nl/ommetje
Don't bug me!
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel:

Gewicht nu : 62
Streefgewicht: 57
Lengte: 16.64
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleem is overigens dus echt het avondeten. De hele dag houd ik mezelf prima aan mijn wase cracker / groente soep / salades. Maar ik ben echt dol op zware winterse kost, volle olijfolie pasta en roomboter sauzen... daar ga ik dus bij het avondeten echt de mist mee in..want dat is mijn verwen momentje haha
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleem is dat ik rond 16:00 en s' avonds voor de tv snaaizin krijg. Ben nu al sinds 1 januari op de gezonde toer en nu neem ik of gewoon niets of fruit/rauwkost maar voorheen waren dat de ongezonde dingen. Dat kan best af en toe, maar ik deed dat op een gegeven moment alle dagen.
En mijn avondeten heb ik ook veranderd sindsdien, ik ben dol op koolhydraatrijk avondeten, maar dat ook veranderd. Veel groente, beetje vis/vlees en beetje aardappel. Zodra ik op gewicht ben zal ik af en toe wel weer koolhydraatrijk eten maar niet meer alle dagen zoals ik deed.

Overigens ben ik chronisch ziek, waardoor sporten niet gaat. Wandelen gaat wel, en dat deed ik altijd al en ben ik blijven doen. Nadeel is wel het thuis zijn. Toen ik nog werkte kwam ik stukken minder in de verleiding om te koelkast/kast in te duiken en meer regelmaat omdat je voornamelijk eet in de pauzes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks even proberen nieuwe batterijen voor mijn weegschaal te kopen.

Zit nu lekker voldaan achter glas van het zonnetje te genieten met een kopje groene thee. Dat was voorheen altijd een latte met tig calorieën. Die skip ik door de weeks maar even.

Vanmorgen om kwart over acht mijn hardlooprondje gedaan en daarna nog wat Yoga oefeningen. Heerlijk gedoucht en nu dus even rust.

Hoop dat ik dit ritme weer kan oppakken (3x per week).

Wat snaaien betreft merk ik dat ik daar meer last van heb in de week waarin ik ongesteld moet worden.

En ook het vele thuiszitten doet de zaak geen goed.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ravenna_90 schreef:
12-02-2021 09:44
Mijn probleem is overigens dus echt het avondeten. De hele dag houd ik mezelf prima aan mijn wase cracker / groente soep / salades. Maar ik ben echt dol op zware winterse kost, volle olijfolie pasta en roomboter sauzen... daar ga ik dus bij het avondeten echt de mist mee in..want dat is mijn verwen momentje haha
Ja, dat herken ik heel erg. En dan na het avondeten is het hel van de dam, want toch al verloren. Dan blijf ik eten tot ik naar bed ga.

Ik ben er voor mezelf wel achter dat het voor mij echt beter is om overdag ook gewoon goede (gezonde) vullende maaltijden te nemen. Dan lukt het me veel beter om 's avonds ook nog maat te houden.
Als ik overdag alleen maar crackers enzo eet dan heb ik 's avonds zo'n honger dat ik letterlijk aanval :-/

De lockdown heeft mij (en mijn kind ook) geen goed gedaan qua gewicht :-(
Winterseizoen helpt ook niet mee natuurlijk.

Vervelend vooral is dat ik vooral buikvet kweek, hoop er ongveer 6/7 kilo coronavet af te krijgen voor de lente en daarna gewoon weer rustig verder.
Alle reacties Link kopieren
elsjeregen schreef:
12-02-2021 11:37
Ja, dat herken ik heel erg. En dan na het avondeten is het hel van de dam, want toch al verloren. Dan blijf ik eten tot ik naar bed ga.

Ik ben er voor mezelf wel achter dat het voor mij echt beter is om overdag ook gewoon goede (gezonde) vullende maaltijden te nemen. Dan lukt het me veel beter om 's avonds ook nog maat te houden.
Als ik overdag alleen maar crackers enzo eet dan heb ik 's avonds zo'n honger dat ik letterlijk aanval :-/

De lockdown heeft mij (en mijn kind ook) geen goed gedaan qua gewicht :-(
Winterseizoen helpt ook niet mee natuurlijk.

Vervelend vooral is dat ik vooral buikvet kweek, hoop er ongveer 6/7 kilo coronavet af te krijgen voor de lente en daarna gewoon weer rustig verder.
Ik herken het buikvet, voor de rest kom ik weinig aan! Wel een buik, maar waar ik juist wat meer zou willen (borsten en billen) blijft juist volledig uit. Maar dat komt natuurlijk door alle koolhydraten.... na het avondeten is het voor mij ook wel klaar, maar tijdens het avondeten eet ik rustig 1500 kcal aan een maaltijd weg. Portioneren vind ik ook heel lastig, want mijn vriend moet juist aankomen, dus ik maak altijd te veel eten, wat over is eet ik dan op want: lekker🥰. Ik probeer nu rond 3 uur iets van fruit of iets kleins te eten, maar dat wil nog niet echt vlotten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al trots op mezelf. Ik heb op het werk namelijk geen taart gegeten maar in plaats daarvan een mandarijntje!

En nu zit ik hier met knorrende maag :-?
Don't bug me!
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
12-02-2021 09:10
Ik doe graag mee. Ik ga maandag beginnen (slecht, ik weet het).
Maar tot die tijd heb ik geen tijd om er even rustig naar te kijken en mijn vriend heeft bij de plaatselijke ondernemer hier drie maaltijden besteld voor Valentijnsdag. Maandag is voor mij dus wel ideaal.

Ik ga dan op de weegschaal. Ik schaam me wel een beetje, eerlijk gezegd. Ben korter en ongetwijfeld zwaarder dan de meesten in dit topic.

Dus, maandag ga ik de schade hier doorgeven. De ommetje app heb ik al :)
Mijn viel ook op dat mijn streefgewicht hier bij sommigen het startgewicht is, bij ong. zelfde lengte.
Oeps, ben vergeleken met de mensen hier toch wel echt een stuk zwaarder.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mee doen? Ik ben eerlijk gezegd al jaren te zwaar, na het stoppen met borstvoeding bij de jongste telkens een paar kilo per jaar aangekomen. Dat is 6 keer 2 is 12 kilo erbij... En het afgelopen jaar bijna 10 kg aangekomen door veel meer zittend thuiswerk, geen woon werkverkeer per fiets en afgelaste wandelgroep. En ik hou van eten en snaaien. Dus, veel te zwaar nu.
Ik weet wat ik moet doen om af te vallen: meer bewegen en minder eten, vooral minder snoepen.
Ik wil in totaal 20 kg kwijt, ben nu 98 bij een lengte van 1.78.
Durf ik? Nou vooruit met de geit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven