Lijf & Lijn alle pijlers

Cuppen, ervaringen?

05-03-2021 12:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring met cuppen. Gisteren is mijn setje cups binnengekomen die ik had besteld. Ik wil dit gaan gebruiken voor mijn armen. Heb helaas cellulite op mijn bovenarmen (ondanks dat Ik slank ben) ik hoop het met cuppen een beetje minder zichtbaar te krijgen. Ook wil Ik er mijn bovenbenen mee gaan doen.

Iemand hier ervaringen mee? Helpt het echt ?
Ik wilde mijn cups bestellen en toen waren ze uitverkocht ( ik ga uiteraard voor de goedkope ;) )

Nog geen ervaring mee, weet dat het in Russische beautysalons meer gebruikt wordt en dat je de huid goed moet insmeren met olie voor gebruik zodat de cups beter over je huid glijden na het vacuüm zuigen.

tvp!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.
Ik heb ze ook in huis, maar nog niet gebruikt.
Ik ben erg afgevallen, dus wil dit voor mijn losse vel doen.
Staan veel filmpjes op youtube.
En inderdaad veel olie gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee. Ben benieuwd hoe dit werkt als je het zelf doet. Heb wel ervaring met bindweefsel massage en vind dit erg fijn. Volgens mij zoutje iets soortgelijks kunnen bereiken met cups
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee. Ik ken wel veel mensen die ze gebruiken als behandeling van blessures (in de aikido wereld) en je krijgt er flinke beurse plekken van. Het lijkt mij niet heel prettig. Ik heb ook nooit het idee dat het echt veel goed doet.
Ik krijg er blauwe plekken van.
Ik ben anderhalve week geleden begonnen met cuppen op de bovenbenen en billen. Heb wel het idee dat het helpt, maar ik sta daarnaast op sportdieet, drink veel water, train mijn benen zwaar en wandel elke dag voor het afvoeren. Mijn benen ogen in elk geval strakker en steviger.

Ik doe het onder de douche. Na het scheren insmeren met olie en dan cuppen.
Alle reacties Link kopieren
Het helpt wel, maar je moet het heel consequent/regelmatig doen voor resultaat, daarnaast doet het in het begin nog best pijn waardoor je motivatie misschien naar beneden zakt (bij mij wel). Ik deed het onder de douche met massageolie, goed vacuüm zuigen en snel en vaak over hetzelfde bewegen zodat je geen blauwe plekken krijgt. Mn gezicht cuppen vind ik minder pijnlijk en makkelijker dus dat doe ik dan weer wel regelmatig.
Ik heb er aan gedacht toen ze een tijd terug in de aanbieding waren bij Kruidvat maar toen ook filmpjes bekeken en ik weet het niet. Ik ben best gevoelig voor blauwe plekken en dat het pijn doet stond me tegen.

Maar ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel gevoelig voor blauwe plekken op mijn benen maar van het cuppen krijg ik geen blauwe plekken en het doet ook geen pijn. Het is hooguit gevoel op plekken die ik wat harder aanpak, zoals m’n dijen. Het wordt vooral lekker warm. Zoals Fluttershy ook zegt gebruik ik ze meestal tijdelijk, als ik weer eens een hard-trainen+gezond-eten opleving heb. Het ondersteunt elkaar maar eigenlijk moet je het volhouden, zoals met alles.
Wat is cuppen?? (Ben ik nu zo wereldvreemd dat iedereen dit weet behalve ik?)
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
05-03-2021 20:50
Wat is cuppen?? (Ben ik nu zo wereldvreemd dat iedereen dit weet behalve ik?)
Ik heb het gegoogeld. Het is je huid vacuüm trekken met een bakje, net als een zuigzoen. Ik kan me niet voorstellen dat dat iets positiefs doet.
KamilleT schreef:
05-03-2021 21:21
Ik heb het gegoogeld. Het is je huid vacuüm trekken met een bakje, net als een zuigzoen. Ik kan me niet voorstellen dat dat iets positiefs doet.
Je moet met een cup vacuüm zuigen op een goed geoliede huid en de cup verschuiven, schijnt te werken als een stevige massage.
Zo ver ik het begrepen heb is cuppen goed om je bindweefsel losser te maken wat dus weer goed is voor de doorbloeding en de afvoer van afvalstoffen en water wat je onnodig vasthoud.

Heb wel goede resultaten gezien van mensen die bindweefsel massages deden bij een salon maar dat is vrij duur en met 1 behandeling ben je er natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Hm klinkt wel interessant. Heb al jaren wat cellulite op billen maar niet echt storend. Ben wel op een jaar tijd 4 kg aangekomen waardoor ik ineens cellulite rond mn knieën en binnenkant bovenbeen heb en dit stoort me heel erg. Het moeilijkste lijkt me om het vol te blijven houden. Want ze zeggen toch 8 min per dag per lichaamsdeel? Dan ben je iedere dag toch een 20 min bezig. Ik overweeg het wel... Welke heb jij aangeschaft?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vraag me dan sf of het niet vooral of alleen het hard trainen en gezond eten is wat zorgt voor het pisitieve effect. Als je alles tegelijkertijd doet kun je niet zeggen dat het komt door het cuppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik cup al een anderhalf jaar en bij mij zie ik wel echt resultaat van een gladdere huid. Ik smeer mijn benen rijkelijk in met babyolie en doe dan steeds een klein stukje en zo behandel ik mijn hele benen. Toevallig vanmorgen weer begonnen nadat ik het even had laten versloffen.
In het begin kan het erg pijnlijk zijn en blauwe plekken geven, maar dat wordt vanzelf minder.
Ik begin nu weer met drie weken om de dag en daarna 1x per week.
Voorbereiden op pijn :)

En inderdaad wat mensen eerder als advies heb gegeven: voldoende babyolie smeren. Heb je met een pomp? Dan kan het lastig zijn om het bij jezelf de armen te doen. Misschien dat vriendlief wil helpen met pompen en evt bewegen over je armen zelf.

Als je het goed doet, voel je als het ware het onder het cup rollen. Vergelijkbaar met een pittige bindweefselmassage.

Ben benieuwd naar het resultaat :)
Voor wie in het gezicht gaat cuppen, niet bij je ogen doen!
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
06-03-2021 14:56
Voor wie in het gezicht gaat cuppen, niet bij je ogen doen!
Heb je je oog eruit geplopt?
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
06-03-2021 14:57
Heb je je oog eruit geplopt?
*plop* O_O
aikidoka schreef:
06-03-2021 09:04
Tja, ik vraag me dan sf of het niet vooral of alleen het hard trainen en gezond eten is wat zorgt voor het pisitieve effect. Als je alles tegelijkertijd doet kun je niet zeggen dat het komt door het cuppen.
Maar gezond eten en hard trainen doe ik inmiddels al sinds 2017 :P
Het cuppen is nieuw.
Ik denk wel dat het een optelsom is, dat het weinig zin heeft om te cuppen als je verder je sportkleding alleen gebruikt om op de bank chips te zitten eten. ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven