Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag!!

01-09-2014 12:34 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij ons! Wij vallen af op onze eigen manier en snelheid. Ondertussen kletsen we, motiveren we en delen we onze ideeën met elkaar.



Wil je met ons meeschrijven? Gezellig voel je welkom!



We hebben een paar spelregels:

- Stel je even voor;

- Geef je lengte, startgewicht en doel door;

- Weegdag is op vrijdag dan geef je in het zwart je gewicht door;

- Het is niet verplicht om in de tabel te staan dus geef even aan als je dat niet wil;

- Schrijf je 2 weken niet mee/geef je geen gewicht door dan haal ik je uit de tabel. Liever hebben we gewoon dat je even aangeeft dat je niet meer meeschrijft. Maakt ons niet uit, al zullen we je missen.



Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Wauw echt een mooie tabel MMB...



Zit nu op de bank en zoek afleiding dus maar even hier neuzen, in plaats van in de snoepkast



Ik heb vanmiddag een uur buiten gelopen heerlijk weer was het.



Morgen werken en dan dinsdag weer richting sportschool...de wil zit er nu nog goed in maar ben altijd zo bang voor een terug val... hopelijk houd dit forum de wil erin



Ik ben altijd 78 kilo geweest toen afgevallen naar 60 kilo 15 jaar geleden, moet ik er wel bij zeggen er 2 jaar over gedaan te hebben. Maar ik kon toen gewoon eten wat ik wou al die jaren erna.

Totdat ik 2 schatjes op de wereld zette



Nu heb ik een poos op 67 gehangen maar nu loopt het echt de spuigaten uit...tij voor actie dus.



Nu weten jullie ook een beetje mijn story



Succes you all....
Alle reacties Link kopieren
Jane en MBB, ik voel me vandaag een stuk beter, dank jullie! De scherpe keelpijn is zo goed als weg, ik snotter, hoest en nies nu nog alleen maar



Knap MBB, zowel chips als taart weerstaan, dan is die oliebol wel verantwoord



Famke, bijna een maand rookvrij! Wauw! En vier kilo in vijf maanden moet zeker te doen zijn



Develina, ik doe niet mee met 5 kilo in een maand, dat gaat me te snel. Jammer dat je niet kunt sporten, maar kun je je energie op dit moment niet beter steken in een gezond voedingspatroon dan in een manier om zo snel mogelijk (en niet op een gezonde manier) af te vallen?



Konijn, ik krijg het al koud als ik alleen maar lees dat je met -4 bent gaan hardlopen



Hebben jullie trouwens wel in de gaten dat we bijna aan deel twee van ons topic toe zijn??
Alle reacties Link kopieren
@MBB & jane-ice: ik ben er nog!! sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd, ik ben vorige week gestopt bij mijn oude werkgever en moest alles afronden en voorbereiden op mijn nieuwe baan etc. en daarna kwam de kerstdrukte Vandaar dat ik zo afwezig was! Maar ik beloof dat ik weer zal reageren. Wel slecht gegeten laatste tijd, en als het hek van de dam is.. Ik denk dat ik na oud en nieuw weer kcal ga tellen in myfitnesspal om op de rit te komen. eerste kerstdag gegourmet en dus teveel gegeten tweede kerstdag viel wel mee eigenlijk.



Ik heb vanavond een lijstje gemaakt met gezonde recepten/eetlijstjes waarmee ik wil starten op 1 januari. Mijn vriend wil ook wat afvallen dus dat zal ook meehelpen. Ik voel mij net als jane-ice wel opgeblazen van dat slechte eten. En nu ik vakantie heb kan ik moeilijk in een goed ritme komen. Mag ik nog even in de tabel blijven MBB? Want ik wil graag weer in januari mijn gewicht gaan doorgeven.



Die sushi bowl ziet er heeel lekker uit! Ga ik zeker ook een keer maken.



@jeetjemina: courgettepasta van Pauline's keuken (een voedselzandloper gerecht) ik eet daar gebakken kipfilet bij. Zalm met spinazie en champignons, of kipshoarma: kipfilet in reepjes snijden met shoarmakruiden en dan wat salade erbij.



@glaasjewater: 10 kilo eraf met je verjaardag is al een mooi streven! Ik hoop echt dat het lukt
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard blijf jij gewoon in de tabel Fish ik was gewoon even benieuwd waar je gebleven was Samen met je vriend afvallen is wel een fijne motivatie. Wanneer mag je beginnen bij je nieuwe werkgever?



Ja Glaasje bijna nieuw topic! Ik kijk er naar uit.



Maar Elisan je hebt dit topic toch uitgekozen om zijn mooie tabellen??



Mijn vent zit te sjipsen naast mij Dus ik heb toch maar snel een bakje yoghurt met muesli en wat rode druifjes gepakt.
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die suggesties voor recepten!



MBB, jij noemde ook couscous, dat vind ik ook heerlijk!!

Knap dat je niet ook chips bent gaan eten maar braaf wat yoghurt :-)
Valt me best moeilijk om na die feestdagen weer streng te zijn.. blijf een beetje in mijn snoepgedrag hangen.. gelukkig maar een stuk of 5 dropjes vandaag gezondigd en verder netjes gegeten.. en 3 km gewandeld.... toch blijf ik een beetje in de feest(vreet)stemming merk ik..
Famke, ik vind het knap dat je niet meer rookt.

Ik ben een mee-roker, vooral met een drankje op smaakt het lekker en het is zo gezellig en soms wil ik ff stoom afblazen.

Nou bijvoorbeeld..

Het is nog geen volgend jaar.

Dus toch een laatste afspraakje gemaakt met de man die ik niet kan weerstaan. Ik wou gewoon even bij hem zijn.

Hij zou komen...maar ik vind het al behoorlijk laat en mijn overgebleven chocoladeletter lonkt.



MBB...sushi bowl, de moeite waard om te proberen.



Develina, ik heb vandaag amper gegeten, weinig trek na de kerstdagen.

Als de lente begint wil ik graag 60 wegen, 21 maart. +/- 5 kilo in 3 maanden.

Gebeurd het eerder, gebeurd het eerder.
Alle reacties Link kopieren
:quote:MadameBonBon schreef op 28 december 2014 @ 14:05:

Ik had gister trouwens bijna gechipst maar ik heb mezelf tegen kunnen houden. We waren film aan het kijken en ik had zo'n zin in chips....



En vandaag heb ik taart afgeslagen. Ik zei 'heel lekker maar bedankt, de kerst is voorbij'.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Develina schreef op 28 december 2014 @ 14:43:

Wie doet er mee t/m 30 januari om 5 kilo af te vallen? Dit als QuickStart om even goed gemotiveerd te beginnen.Gaat mij echt nooit lukken!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Fish!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen deze vroege ochtend!

Vanavond lees ik even alles, nu geen tijd voor! ;)



Net gewogen, en ben 0,1 kilo te zwaar..

Dus die wil ik donderdag eraf hebben, nu even 2,5 dag balansen! Oudjaar avond niet dus..

Gaat niet zo goed hier laatste tijd, want probeer eigenlijk alle ongezonde dingen voor 2015 op te hebben in dit huis, maar heb al gezien dat gaat niet lukken.

Sporten doe ik vanaf donderdag weer!



Succes vandaag iedereen!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Nog even mijn kcal lijstjes

Zaterdag

O: koffie met melk en zoetje : 36

100 gram magere franse kwark (53) met elstar appel (80): 133

T: 2 glazen thee pickwick 1 mandarijn: 25

L: 1 bruine boterham (76) met boter (35) komkommer (8) en 30+ kaas (80) : 199

T: 3 glazen lipton tea: 12

D: 200 gram artisjokharten: 70

2 gamba's met knoflook: 97

4 dadels (36) met spek (140): 176

1 biefstukpuntje (65) : 65

2 bollen sorbetijs (140) met slagroom (134): 273

1/4 liter sangria: 203

1 glas martini: 73

totaal kcal: 1362



zondag

O: uitgeslapen

T: 2 glazen thee pickwick 2 mandarijnen: 50

L: 1 mango: 231

T: 4 glazen lipton tea: 16

D: salade met 150 gram garnalen (135) 100 gram veldsla (24) limoensap (5) en mayonaise (90) met kwark (35) en 200 gram snoeptomaatjes (30) : 319

100 gram kwark (53) met 4 mandarijnen (100): 153

kcal totaal : 769

Valt me op, dat mijn kcal innames heel erg verschillen, als ik 1 maaltijd oversla zit ik al snel veel te laag.

Helaas vandaag ziek dus zal niet veel eten, ga het daarna meer proberen te plannen...
*Doubt kills more dreams than failure ever will*
Net gewogen en ik woog afgelopen vrijdag 76.7 en vanmorgen 76.1 !!! echt apart, maar ik denk dat het komt door mijn ongesteldheid van vorige week
Wow Develina, ik zou echt duizelig en slap worden als ik zo weinig als jou zou eten :-) .. maar iedereen is anders..

Ik moet echt iedere dag wel 1500 calorieën eten.
hij is zooo gemeen, hij zocht contact met mij...ik ga erin mee laat hij mij zitten..ik geef het op!

De chocoladeletter was lekker.

Ik heb ff een weekje niets..(heaven)

De jaarwisseling zal rustig verlopen, blijf bij mijn

Even nergens zin in.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook redelijk wat eten, anders ga ik me snel duizelig voelen..

Maar volgens mij komt dat omdat ik gewoon een dikke vette koolhydraat verslaafde ben!

Maar mijn plannen zijn om in het nieuwe jaar koolhydraten te minderen, met bijvoorbeeld nog maar 1 maaltijd met koolhydraten te eten en voor de rest alleen uit fruit e.d.



@famke, nou echt volhouden dat niet roken! Als je al een maand zonder kunt, lukt de rest ook wel!

Ben trots op je!



Mijn eetlijstje van vandaag;

O: 2 eieren en doosje rozijnen

T: Bakje griekse yoghurt en een sinaasappel

L: Sushi

T: Mijn buurvrouw is oliebollen aan het bakken, en het ruikt zo lekker! Denk dat ik geen nee kan zeggen..

Oliebol

D: Rollade met sla en komkommer.

T: Denk wat olijfjes of niets.



@speels, Aaah, hoe kan die jou nou laten zitten? Je lijkt me echt een leuke meid!

Jou geluk in de liefde komt nog wel, wie weet wat 2015 jou brengt!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
quote:*speels* schreef op 29 december 2014 @ 12:55:

hij is zooo gemeen, hij zocht contact met mij...ik ga erin mee laat hij mij zitten..ik geef het op!

De chocoladeletter was lekker.

Ik heb ff een weekje niets..(heaven)

De jaarwisseling zal rustig verlopen, blijf bij mijn

Even nergens zin in. Ohhh zo herkenbaar dit uit mijn vrijgezellenperiode.... spannende maar onzekere tijd... mannen ook he.
@Famke, stoppen met roken, super!!! Ik was een fulltime roker (vanaf mijn 13e) en dat 15 jaar lang...

Ben 3 jaar geleden gestopt en ECHT WAAR, ik ben er zooooo blij mee..

Het voelt gezond en ik stink niet meer naar rook.

En ik kan van het geld allemaal extra kleren kopen..

Echt waar, ookal is het soms moeilijk, het is echt de moeite waard.

Als je weer gaat beginnen krijg je gegarandeerd spijt.



Ik heb het ook moeilijk gehad, maar heb er totaal geen trek meer in nu...
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstje vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

L - 3 speltboterhammen, 2x kaas en pesto, 1 gekookt ei met een beetje mayo

T - appel

D - een pannenkoek uit een pannenkoekenrestaurant, straks kijken op de menukaart welke!
Alle reacties Link kopieren
@jane-ice



@speels: laat zitten die man! Pff
Alle reacties Link kopieren
Mijn kerel haat mij Na twee dagen gesjipst te hebben heeft hij nu een mega verse appelflap gemaakt met gecarameliseerde appel Ik vind dat toch ook lekker



Zo genoeg huilie gedaan



Speels wat stom van die man. Hij speelt een vies spelletje met je. Nu sterk zijn hoor!



Ik stond vanochtend op de weegschaal en ik was niet blij 67,2 en dat is vrijdag niet beter vrees ik. Woensdag 4-gangen diner en natuurlijk mag ik ook een oliebol. Naja daarna hard werken om het er weer af te krijgen allemaal.



Vandaag ook geen topdag qua eten. We waren op visite met lekkere lunch.



O: havermout, soyamelk, druiven, banaan

T: -

L: 2 harde broodjes met rookvlees, kaas, salade en chocopasta. 1 croissant met amandelspijs

(wel taart afgeslagen)

T: -

D: spinazietaart met zalm (geen koolhydraten)

T: 1 hapje van de appelflap
Maar ik heb niet gechipst...
Ahhhh 1 hapje appelflap... Dat is wel heeeel sneu voor je nou dat heb je echt heeeel goed weerstaan hoor! Onwijs moeilijk als je man naast je zit te chipsen en te appelflappen..



Ik heb gelukkig geen snoeper als man (ja op zijn werk, maar dat merk ik niet)... Alleen in het weekend houdt hij van chips of nootjes.. en ik heb een enorm zwak voor naturelribbelchips..

Nu haal ik tegenwoordig nootjes voor hem die ik toch niet lust :p
....
Alle reacties Link kopieren
quote:Develina schreef op 29 december 2014 @ 08:29:

Nog even mijn kcal lijstjes

zondag

O: uitgeslapen

T: 2 glazen thee pickwick 2 mandarijnen: 50

L: 1 mango: 231

T: 4 glazen lipton tea: 16

D: salade met 150 gram garnalen (135) 100 gram veldsla (24) limoensap (5) en mayonaise (90) met kwark (35) en 200 gram snoeptomaatjes (30) : 319

100 gram kwark (53) met 4 mandarijnen (100): 153

kcal totaal : 769

Valt me op, dat mijn kcal innames heel erg verschillen, als ik 1 maaltijd oversla zit ik al snel veel te laag.



En dat is dus de reden dat je geen maaltijden moet overslaan! Of zoals deze dag zelfs twee, want een mango kun je natuurlijk geen maaltijd noemen

Ik kan me best voorstellen dat je een keer wilt uitslapen, dat willen we allemaal wel eens, maar tot het avondeten leven op 6 koppen thee, 2 mandarijnen en 1 mango? Daar zitten nog wel heel wat verbeterpunten meid!
Alle reacties Link kopieren
Fishie!! Heb je je oude baan een beetje goed af kunnen sluiten? Je zag daar nogal tegenop als ik het met goed herinner… Wat fijn dat je vriend meedoet met afvallen, dat scheelt vast!



MBB, wij blijven allemaal hangen vanwege de mooiste tabellen van het hele forum, dat heb je nu toch wel in de gaten? Er wacht je dus nog een zware taak in deel twee om ons allemaal vast te houden

En met die kerel van je moet je maar eens een goed gesprek hebben (maar o, kon die van mij maar appelflappen maken……… )



Speels, laat zitten die vent en ga op zoek (of juist niet, wie weet wat je dan tegenkomt) naar een beter en betrouwbaarder exemplaar



Liefzoontje, heerlijk hè, dat niet meer roken! Ik geloof dat ik er nu weer een jaar of zeven, acht af ben en wil niet meer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven