dagmenu, wat vinden jullie

vrijdag 12 januari 2018 om 12:06
Sinds deze week probeer ik een paar kilo af te vallen. Dat had ik ook al in een ander draadje aangegeven. Ik heb ene verleden met eetstoornissen, ik wil het nu dus goed aanpakken. Op dit moment ben ik onzeker over de hoeveelheid die ik eet.
Ik heb niet echt honger. Het probleem is vooral dat ik naar mijn idee qua calorieën laag zit. En hoewel ik gene honger heb ben ik soms wat trillerig. Betekent dat dan dat meer andere dingen moet eten? Dit is me niet duidelijk
Vb van eten van afgelopen dagen
Ontbijt: 2 EL havermout, beetje gemengde noten, ongeveer 20 frambozen uit de diepvries, griekse yoghurt 2%. Ik schat zo’n 150 ml maar ik meet dat niet. 1 tl suiker.
Tussendoor- appel
Lunch: 1 kom tomatensoep. 1 appel
Tussendoor: 1 banaan of 1 havermout koekje of 1 milk break
Avondeten: veel groenten, probeer te minderen in pasta, aardappelen. Gisteren een salade met ik schat ongeveer 150 gram gekookte pasta met verse groente en pesto. De avond ervoor soep en een noten rozijnenbroodje. Vanavond wilde ik me een zalmpakketje met groenten en pesto maken.
’s Avonds een blokje chocola voor de lekker of wat mm’s
Ik vind het op zich een goede hoeveelheid, ik heb dus ook geen honger alleen soms bij fietsen en wandelen trillerig. Ik heb wel een actief leven. Ik fiets of ren dagelijks, ik heb niet bepaald een zittend beroep.
Wat vinden jullie hiervan?
mocht ik zelf blijven twijfelen dan ga ik trouwens naar een dietist. vind hetr alleen een beetje raar om die paar kilo niet zelf te kunnen doen.
Ik heb niet echt honger. Het probleem is vooral dat ik naar mijn idee qua calorieën laag zit. En hoewel ik gene honger heb ben ik soms wat trillerig. Betekent dat dan dat meer andere dingen moet eten? Dit is me niet duidelijk
Vb van eten van afgelopen dagen
Ontbijt: 2 EL havermout, beetje gemengde noten, ongeveer 20 frambozen uit de diepvries, griekse yoghurt 2%. Ik schat zo’n 150 ml maar ik meet dat niet. 1 tl suiker.
Tussendoor- appel
Lunch: 1 kom tomatensoep. 1 appel
Tussendoor: 1 banaan of 1 havermout koekje of 1 milk break
Avondeten: veel groenten, probeer te minderen in pasta, aardappelen. Gisteren een salade met ik schat ongeveer 150 gram gekookte pasta met verse groente en pesto. De avond ervoor soep en een noten rozijnenbroodje. Vanavond wilde ik me een zalmpakketje met groenten en pesto maken.
’s Avonds een blokje chocola voor de lekker of wat mm’s
Ik vind het op zich een goede hoeveelheid, ik heb dus ook geen honger alleen soms bij fietsen en wandelen trillerig. Ik heb wel een actief leven. Ik fiets of ren dagelijks, ik heb niet bepaald een zittend beroep.
Wat vinden jullie hiervan?
mocht ik zelf blijven twijfelen dan ga ik trouwens naar een dietist. vind hetr alleen een beetje raar om die paar kilo niet zelf te kunnen doen.

dinsdag 16 januari 2018 om 21:34
Goed ik heb jullie adviezen ter harte genomen en eens gekeken naar maaltijden die wat meer vullen. Vandaag als lunch bv een ceasarsalade. Wel zonder vlees want vegetarisch maar met wat extra advocado erin. Wel voorzichtig met de dressing. Qua avondeten probeer ik me wel nog steeds zoveel mogelijk te richten op groenten en vis en wat minder koolhydraten.
Ontbijt vind ik het lastigste eigenlijk.
Maar voel me afgelopen dagen wel beter.
Ontbijt vind ik het lastigste eigenlijk.
Maar voel me afgelopen dagen wel beter.