damloop 2015, wie nog meer?
vrijdag 10 juli 2015 om 01:58
Ik ga de damloop lopen op 20 september. Althans dat is nog steeds de bedoeling. En een heel stout (maar nu nog onbereikbaar zo lijkt) plan is om daarna door te gaan voor de halve marathon van Amsterdam eind oktober. Das tenslotte maar een paar km verder
Loopgeschiedenis: Nooit echt een loper geweest. Waar anderen vrij makkelijk een 5 km lijken te lopen, moest ik daar echt langzaam naar opbouwen. Eind 2012 begonnen met Evi's start tot run en in maart 2013 eerste 5 km gelopen. Daarna kwam er een beetje de klad in en eind 2013 echt goed begonnen. In 2014 meerdere keren 5 km gelopen met een beste tijd van 27,5 minuut en in september de damloop by night (4 miles ofwel 6.5 km). Daar liet ik me vlak voor de finish overhalen door collega om dit jaar de echte damloop te doen.
Plannen werden echter flink verstoord door gescheurde enkelbanden (binnen en buiten) eind oktober. Maandenlang niks kunnen doen en eind feb weer heel voorzichtig begonnen met lopen. Inmiddels Evi 1 (halverwege begonnen) achter de rug en in week 8 van deel 2. Kan nu 55 minuten rennen aan 1 stuk en deze week staat de 60 op het programma.
De 10 km komt dus heel rap in zicht, maar het lijkt nog zoooooo ver naar die 10 miles (16,1 km). Wie is er ook in training voor de (eerste) damloop en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen? Lijkt mij heel motiverend en gezellig!
Loopgeschiedenis: Nooit echt een loper geweest. Waar anderen vrij makkelijk een 5 km lijken te lopen, moest ik daar echt langzaam naar opbouwen. Eind 2012 begonnen met Evi's start tot run en in maart 2013 eerste 5 km gelopen. Daarna kwam er een beetje de klad in en eind 2013 echt goed begonnen. In 2014 meerdere keren 5 km gelopen met een beste tijd van 27,5 minuut en in september de damloop by night (4 miles ofwel 6.5 km). Daar liet ik me vlak voor de finish overhalen door collega om dit jaar de echte damloop te doen.
Plannen werden echter flink verstoord door gescheurde enkelbanden (binnen en buiten) eind oktober. Maandenlang niks kunnen doen en eind feb weer heel voorzichtig begonnen met lopen. Inmiddels Evi 1 (halverwege begonnen) achter de rug en in week 8 van deel 2. Kan nu 55 minuten rennen aan 1 stuk en deze week staat de 60 op het programma.
De 10 km komt dus heel rap in zicht, maar het lijkt nog zoooooo ver naar die 10 miles (16,1 km). Wie is er ook in training voor de (eerste) damloop en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen? Lijkt mij heel motiverend en gezellig!
vrijdag 10 juli 2015 om 07:17
Leuk doe om naar toe te werken. En de meeste mensen (waaronder ik zelf) moesten langzaam opbouwen naar de 5km hoor. Heel vervelend die grote tegenslag van de gescheurde enkelbanden (is nu weer helemaal oké? Maar je hebt nu begrijp ik de draad al weer lekker opgepakt, hebt nog een paar maandjes te gaan dus je komt er vast wel. Geduld , discipline en doorzettingsvermogen en niet al te veel pech, dat is wat je nodig hebt om er te komen. Succes!
vrijdag 10 juli 2015 om 07:57
vrijdag 10 juli 2015 om 09:45
vrijdag 10 juli 2015 om 11:12
Wow maiskip, van 8 km gelijk door naar 10? Dat kan ik niet hoor denk ik. Ik zit nu op de 9 maar doe steeds kleine stapjes van 5 minuten erbij. Hoe hard loop jij nu? Laat je weten hoe die 10 gegaan is? Ben benieuwd!
En handigmetgeld, 1,5 uur klinkt superhard. Loop je nu ook al dat tempo? En wat is de langste afstand die jij nu gelopen hebt?
Ik loop minimaal 2 x per week (1 x 5/6 km en die andere keer dus steeds een stukje verder). Dan doe ik 1 x per week bootcamp en daar doen we veel interval. Ik wil nu eigenlijk gaan proberen om ook nog een derde keer te lopen, een kort trainingsloopje dan.
En handigmetgeld, 1,5 uur klinkt superhard. Loop je nu ook al dat tempo? En wat is de langste afstand die jij nu gelopen hebt?
Ik loop minimaal 2 x per week (1 x 5/6 km en die andere keer dus steeds een stukje verder). Dan doe ik 1 x per week bootcamp en daar doen we veel interval. Ik wil nu eigenlijk gaan proberen om ook nog een derde keer te lopen, een kort trainingsloopje dan.
vrijdag 10 juli 2015 om 11:27
Langste wat ik gelopen heb is 12 kilometer, maar dat was vrij langzaam. Ik kan 10 kilometer in een uur nu, met wat moeite. In dat tempo zou ik de DtD in 1:36 halen, en dat is volgens mij wel haalbaar met nog een paar maanden trainen. Die laatste 6 minuten eraf wordt wel een uitdaging, dat tempo houd ik nu misschien 5 kilometer vol.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
vrijdag 10 juli 2015 om 12:35
Nou dat zou ik ook heel knap vinden hoor maiskip. Ik kan me nog herinneren hoe blij ik was met mn eerste 5 km een jaar nadat ik een aantal operaties had gehad. Dat gevoel dat je lijf het 'weer doet'.
Qua damloop ga ik ook absoluut voor de prestatie op zich en maakt tijd me helemaal niks uit. Ga ervan uit dat mn km tijd nog wel verder zal stijgen als ik langere stukken ga lopen.
Eerst zondag maar eens een uur proberen te lopen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Jij al geweest vandaag?
Qua damloop ga ik ook absoluut voor de prestatie op zich en maakt tijd me helemaal niks uit. Ga ervan uit dat mn km tijd nog wel verder zal stijgen als ik langere stukken ga lopen.
Eerst zondag maar eens een uur proberen te lopen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Jij al geweest vandaag?
zaterdag 11 juli 2015 om 23:16
en maiskip?
baukje, ga jij eigenlijk ook de damloop doen?
ik ga morgen voor de 60 minuten. Zie er een beetje tegenop want gisteren ging mn korte loopje moeizaam. Werd beetje ziekig wakker vanmorgen dus misschien had het daarmee te maken. Voel me nu weer helemaal fit trouwens dus gelukkig niet echt ziek geworden.
Drinken jullie tijdens het lopen? Ik nu nog alleen ervoor en erna. Het lijkt me zo'n gedoe haha
baukje, ga jij eigenlijk ook de damloop doen?
ik ga morgen voor de 60 minuten. Zie er een beetje tegenop want gisteren ging mn korte loopje moeizaam. Werd beetje ziekig wakker vanmorgen dus misschien had het daarmee te maken. Voel me nu weer helemaal fit trouwens dus gelukkig niet echt ziek geworden.
Drinken jullie tijdens het lopen? Ik nu nog alleen ervoor en erna. Het lijkt me zo'n gedoe haha
zaterdag 11 juli 2015 om 23:38
Niet gelukt. Na 5km moest ik echt stoppen ( wel flink doorgelopen maar niet hard).
Vind het jammer dat ik na +- 5 km hoofdpijn krijg. (Hoofdpijn heb ik al genoeg gehad).
Zou heel erg graag de damloop doen. Manlief heeft er hoop in,me iig nog niet afmelden voor het bedrijventeam.
Weet niet of het realistisch is dat ik binnen 6maanden na ok al 10 mijl wil lopen. (Heb 4 ok's binnen 5 maanden gehad dus ik ben nog 'herstellende').
Maandag ga ik iig weer proberen voor de 8km.(en hopen dat t niet zo warm is).
Vind het jammer dat ik na +- 5 km hoofdpijn krijg. (Hoofdpijn heb ik al genoeg gehad).
Zou heel erg graag de damloop doen. Manlief heeft er hoop in,me iig nog niet afmelden voor het bedrijventeam.
Weet niet of het realistisch is dat ik binnen 6maanden na ok al 10 mijl wil lopen. (Heb 4 ok's binnen 5 maanden gehad dus ik ben nog 'herstellende').
Maandag ga ik iig weer proberen voor de 8km.(en hopen dat t niet zo warm is).
zondag 12 juli 2015 om 07:15
Mereltje nee de damloop is me veel te druk en te veel gedoe, zeker om hem enkel als training te lopen. Ik heb 4 oktober een marathon dus de wedstrijden daar voorafgaand loop ik enkel als training met ervoor en erna nog extra km's. Loop een week eerder elders een halve marathon. En dan heb ik tot de marathon geen wedstrijden meer gepland.
Ga dit jaar wel de zevenheuvelenloop doen, ook eigenlijk veel te druk en te veel gedoe. Maar ik ben dit jaar toch gezwicht vanwege de toezegging dat ik voorin mag starten.
Ga dit jaar wel de zevenheuvelenloop doen, ook eigenlijk veel te druk en te veel gedoe. Maar ik ben dit jaar toch gezwicht vanwege de toezegging dat ik voorin mag starten.
dinsdag 14 juli 2015 om 15:39
dinsdag 14 juli 2015 om 15:59
Denk het wel. Heb van de week mijn rondje ook afgemaakt al wandelend.
De motivatie ontbreekt mij ook gewoon om te gaan lopen.
Ik loop gelijk na het werk en dan is er niemand thuis om samen mee te gaan lopen.
Misschien ligt het ook aan de route dus ga dat nog even uitzoeken
Heb nu een schema vanaf volgende week wat me binnen 9 weken tot de 16km moet brengen. ( met 3x per week lopen).
De motivatie ontbreekt mij ook gewoon om te gaan lopen.
Ik loop gelijk na het werk en dan is er niemand thuis om samen mee te gaan lopen.
Misschien ligt het ook aan de route dus ga dat nog even uitzoeken
Heb nu een schema vanaf volgende week wat me binnen 9 weken tot de 16km moet brengen. ( met 3x per week lopen).
woensdag 15 juli 2015 om 23:04
vrijdag 17 juli 2015 om 22:54
Ik ga de Damloop by Night doen! Heb echt een schurfthekel aan hardlopen dus die volledige loop ga ik niet voor de lol doen. Die kortere loop os een leuk doel om een beetje naartoe te blijven trainen om de conditie wat op peil te houden en een (naar mijn doen) goede tijd neer te zetten. Dan is het het toch weer waard geweest.
zaterdag 18 juli 2015 om 17:52
zaterdag 18 juli 2015 om 23:00
Leuk! Ik ga de Damloop by night lopen, de Damloop zelf was al vol toen ik me bedacht dat de inschrijving geopend was.
Wel ga ik de week ervoor de 10 EM lopen bij de Bridge to Bridge. Train nu bijna wekelijks ook de afstand en red het bijna altijd binnen de 1.30. Met de komende 2 maanden nog flink trainen voor de boeg moet het zeker goed gaan komen
!
Wel ga ik de week ervoor de 10 EM lopen bij de Bridge to Bridge. Train nu bijna wekelijks ook de afstand en red het bijna altijd binnen de 1.30. Met de komende 2 maanden nog flink trainen voor de boeg moet het zeker goed gaan komen
dinsdag 28 juli 2015 om 12:16
Hallo allemaal,
Spannend he? Ik doe ook mee met de dam tot damloop 10EM.
Ik heb al jaren de wens om deze run te doen en nu gaat het er van komen. Ik ben in mei lid geworden van een loopgroep en ik probeer minimaal 2x in de week te lopen. Vorige week heb ik 10KM gelopen, morgen ga ik voor de 11KM. Spannend of het gaat lukken. Vanaf nu elke week een KM erbij.
Lijkt me gezellig om mee te praten.
Spannend he? Ik doe ook mee met de dam tot damloop 10EM.
Ik heb al jaren de wens om deze run te doen en nu gaat het er van komen. Ik ben in mei lid geworden van een loopgroep en ik probeer minimaal 2x in de week te lopen. Vorige week heb ik 10KM gelopen, morgen ga ik voor de 11KM. Spannend of het gaat lukken. Vanaf nu elke week een KM erbij.
Lijkt me gezellig om mee te praten.