Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
Gaat hier beter. Gewoon in de middag gegeten en niks meer gesnaaid.

Maeijken, in het zelfde schuitje vandaag zo te lezen. Sterkte vandaag!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
of helemaal nix met een kop thee Ben blij dat er 100 soorten thee bestaan. Ookal ben ik af en toe wel thee-moe

Nog ff vraagje:

Ik had mijn eten ingevuld in de caloriechecker en nu keek ik naar de lijst aan het einde met alles wat je die dag gegeten heb en daar wordt marmite als 'bij uitzondering'product aangegeven. Iemand een idee waarom? Vind het zo lekker.

Als hij 8 boterhammen, gebakken ei met spek en 2 borden avondeten eet kan ie nog steeds afvallen Als ie 1 weekend slecht eet kan hij zo 3 kilo afgevallen zijn. (en hij had al 2 weken zin in chocola zei die )
quote:GezondopViva schreef op 11 augustus 2009 @ 15:06:

Man doet gezond met me mee. Al snaait hij wel meer dan dat ik doe. Maar ik heb geen trek aan snoepen. In de avond pak ik fruit, japanse mix of soms een schaaltje (of 2 ) light chips. Voor de rest is het sterk zijn of bedenken dat je beter een boterham kan pakken

Heb je de calorieen van de light en gewone chips al eens naast elkaar gelegd?

Daar zit zo weinig verschil tussen!

Als ik dan toch chips wil eten neem ik liever (1 bakje) superlekkere ribbelchips, als die laffe lightchips..... (maar smaken verschillen natuurlijk )

En voor de mensen die willen oppassen met de koolhydraten, die kunnen de japanse mix beter laten staan. Even uit mijn hoofd, maar geloof dat van elke 100 gr er 84 gr koolhydraten in zitten (maar ik kan er een grammetje naast zitten ), het viel mij in elk geval heel erg tegen.
@Suzeli; geen idee, ken Marmite ook eigenlijk niet.
quote:Chicku78 schreef op 11 augustus 2009 @ 15:16:

[...]

Heb je de calorieen van de light en gewone chips al eens naast elkaar gelegd?

Daar zit zo weinig verschil tussen!

Als ik dan toch chips wil eten neem ik liever (1 bakje) superlekkere ribbelchips, als die laffe lightchips..... (maar smaken verschillen natuurlijk )

En voor de mensen die willen oppassen met de koolhydraten, die kunnen de japanse mix beter laten staan. Even uit mijn hoofd, maar geloof dat van elke 100 gr er 84 gr koolhydraten in zitten (maar ik kan er een grammetje naast zitten ), het viel mij in elk geval heel erg tegen.

Van caloriechecker:

chips 25 gram -> 134 kcal/4 verz.vet/9 totaal vet

chips light 25 gram -> 116 kcal/1 verz. vet/6 totaal vet

Dus nee, het gaat me niet om de calorieën, maar wél om de (verzadigde) vetten. Bovendien; als je aan de light chips gewend bent en eet dan eens een keertje gewone chips, dan is dat echt ranzig vettig. Dus tis maar net wat je gewend bent
Marmite is heel zout, dus niet goed voor je lijf. Vnadaar de uitzondering. Maar Voedingscentrum geeft wel vaker rare kleurcodes aan producten. Niet al te veel op letten dus.

Ik heb meer last van visite die als verrassing chocolade toffe cake meebrengt. Kan ik normaal goed vanaf blijven (want veel te zoet), tenzij ik ongesteld ben. En dat ben ik natuurlijk weer. Zucht. Ik doe de boodschappen, dus als ik geen snaai haal is het er ook eigenlijk niet.
Ik doe trouwens niet echt aan al die light dingen hoor. Lightchips, light koekjes, snoepjes zonder suiker etc. Alleen fris is light, maar dat drink ik zelden. Ik wil normaal eten. En een normaal eetpatroon. Dus af en toe een keertje chips moet daarin kunnen. Bovendien is het niet haalbaar om voor iedereen hier iets aparts te halen. Dus eet ik gewone dingen.
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van 'light'. Alleen Crystal Clear vind ik lekker.

Tnx voor meedenken HCP. Als het alleen aan het zout ligt is het niet erg mag wel wat meer hebben ivm bloeddruk.
Ik doe alleen de light van de cola en de chippies
Ik doe graag mee! Nundi, leeftijd 34, bij de start 120 kilo, 1.80 m., bmi 37. Afgelopen week 4,5 kilo afgevallen.
Hey kom je hier ook! Leuk Je krijgt het druk met al die topics
quote:Suzeli schreef op 11 augustus 2009 @ 14:58:

Hoe doen jullie dat in het weekend en 'savonds als anderen wel zitten te snoepen enzo? Mijn vriend heeft een megachocoladereep en een zak milkyway's gekocht om weer een beetje aan te komen (bah waarom hij wel)Het is of meedoen of sterk blijven en gewoon niet meedoen... Niet dat dat altijd lukt maar toch....
Hier overigens ook geen light freak... Wel in frisdrank maar voor de rest ook niets... Aan frisdrank idd de crystal clear ontdekt en dan de lemon variant.. Was vroeger altijd helemaal weg van spa citroen en daar lijkt het wel een beetje op.... Dus ideaal... En cola light zonder cafeine.... Ook altijd goed...

Hebben jullie het trouwens ook dat als je veel fris drinkt je de andere dag veel vocht vasthoud en ook in gewicht ben aangekomen? Ik dus wel...Ook zo verschrikkelijk...
Ik heb wel gemerkt dat ik te veel naar de colafles grijp. Staat in de koelkast, dus = koud, maar ik heb ook een koudwatertapje in de koelkastdeur. Ik woon hier nog niet zo lang, en ben er dus nog niet helemaal aan gewend, maar het is een ideaal ding. Sinds deze week pak ik dus een stuk bewuster de koudwater-tap ipv de colafles. Ik merkte de laatste 2/3 weken dat ik veel hoofdpijn had, ik vermoed van de colalight. (dronk meer dan een fles dagelijks )
Oei Gezond, daar lijkt me wel een verband tussen hoofdpijn en de cola. Heb je nu ook minder hoofdpijn?

Welkom Suzelli en Nundi!
Over dat light: Laatst had ik het met iemand over afvallen en wat ik nu allemaal at enzo. En toen vroeg zij eet jij dan nu ook weleens die Mars delight, omdat ze dus (echt waar!) dacht dat dat een light mars was. Haha. Vond ik wel grappig.
Livre; vandaag geen hoofdpijn in elk geval, gister nog naweeën van zondag, toen kreeg ik een kopstoot van oudste (en die hééft een hard hoofd.... ) Maar eeh so far so good dus inderdaad
quote:GezondopViva schreef op 11 augustus 2009 @ 14:31:

[...]

Ik las gisteren het topic van Suzeli en heb haar uitgenodigd om hier te komen. Ze mist steun en motivatie in haar dagelijkse leven en ik dacht dat hier voldoende was om haar een beetje mee te geven. Blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat.

Suzeli, wat mij betreft ben je echt welkom, ondanks dat je geen 100+ bent (ben ik ook niet meer, en meerderen met mij). Maar goed, ik ben hier niet alleen natuurlijk en ik wil zeker niet voor de anderen gaan beslissen!

Nog eens terug gelezen, maar helemaal eens met GOV, ik val niet onder je verkeerde inschatting blijkbaar.

Als jullie commentaar impliceert dat er een exclusief "ik ben héél zwaar, dus ik heb héle erge problemen"-groepje aan het groeien is, wil ik dat graag weten. Dat is namelijk niet mijn stijl, en dan kan ik daar eens over nadenken.
Gelukkig GOV, even in de gaten houden maar. Fijn, zo'n enthousiaste oudste.
quote:Livre schreef op 11 augustus 2009 @ 20:04:

Gelukkig GOV, even in de gaten houden maar. Fijn, zo'n enthousiaste oudste. Hmhm, hij vertrok geen spier en ik kreeg spontaan de tranen in mijn ogen
hello allemaal :-)

De rust is weer terug in huize boro, kinderen zijn weer beter, moeders is weer aan het wii-fitten. Ik had 6 dagen niet meer op de wii fit gestaan, maar was toch nog afgevallen.

Net dus weer op de wii fit. 30 minuten yoga en 30 minuten op het hoogste tempo gestept. Er moet een hoger tempo bij komen, want ik word er niet meer moe van . ( Met de spiertraining trouwens wel hoor, ik ben niet zo sterk )

Vandaag heb ik met 2 wasa lichtgewicht crackers en een perzik en necktarine ontbeten.

Tussen de middag 2 koppen verse groentesoep. ( met heel veel groentes en weinig vleesch ) Als avond eten weer 2x groentensoep en 2 boterhammen. Zometeen neem ik nog een appel en een cracker, om snacken te voorkomen.

Best aardig lijstje. 2 kopjes cappo ( ben zwaar afgekickt. ) en veel water gedronken.

Liefs,

Boro.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Livre schreef op 11 augustus 2009 @ 20:02:

[...]

Nog eens terug gelezen, maar helemaal eens met GOV, ik val niet onder je verkeerde inschatting blijkbaar.

Als jullie commentaar impliceert dat er een exclusief "ik ben héél zwaar, dus ik heb héle erge problemen"-groepje aan het groeien is, wil ik dat graag weten. Dat is namelijk niet mijn stijl, en dan kan ik daar eens over nadenken.Ik denk niet dat het zo in elkaar zat. Van mij uit niet in ieder geval. Maar ik vraag me wel af hoe iemand met een gezond BMI die toch vind te zwaar te zijn wil meepraten over het afvallen met een groep vrouwen die ook daadwerkelijk veel te zwaar is. Ik zie het verband niet zo. De opmerking over meeschrijven ten voorkoming van ooit echt bij deze groep te horen schoot bij mij verkeerd. Vind het eigenlijk zorgelijk dat iemand met een gezond BMI kennelijk toch vind bij een 100+ topic te moeten gaan schrijven om gemotiveerd te worden om af te vallen. Dan denk ik dat werken aan je zelfbeeld een betere zou zijn. Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening.
Boro, fijn dat iedereen weer beter is. Je lijstje lijkt mij vrij weinig eigenlijk.
Mij ook HCP,

Ik wilde nog vertellen dat ik niet zozeer moeite heb met gezond eten, maar wel gezonde hoeveelheden.

Ik ga proberen om dagelijks een lijstje neer te plempen, zodat jullie mee kunnen denken over wat ik erbij kan doen om te eten :-)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Q, ik zit nog met mijn kop in het zand en heb dus niet gewogen

Maar voor je me uit de tabel gooit meld ik me wel even.

Ik moet veel bijlezen zo te zien. Jeetje wat gaat het hier opeens hard! Ga ik nu mee beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven