Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
quote:Quirijn schreef op 11 augustus 2009 @ 21:25:

[...]

Als je dik bent lijkt het soms dat alles beter is als je maar slank bent. Slank zijn is echter geen garantie voor gelukkig zijn met je lijf, nogmaals, daar weet ik alles van. Dat betekent echter nog niet dat je meteen hulp moet gaan zoeken als je een gezond gewicht hebt en ontevreden bent met je lijf.. dat schiet bij mij dan weer even in het verkeerde keelgat..Goh, ik kan niet echt iets goeds schrijven hier vandaag geloof ik. Me and my big mouth. Als je een gezond BMI hebt en dan nog steun zoekt bij het afvallen (en dat is wat Suzelli hier zoekt) denk ik dat aan je zelfbeeld werken beter is dan afvallen. Ik bedoelde niet hulp in de zin van een psychiater ofzo.
IBI, dat is helemaal niet zoals je post op me overkwam, maar inderdaad, zoals je zelf al aangeeft als achterbaks.
***toch nog even hier***

Bedankt, ik heb gisteren de link geprobeerd maar die werkte niet, nu wel :-)

Dat vind ik wel het grootste voordeel (financieel gezien een nadeel) van afvallen, dat je nu bijna álles aankan en er niet meer als een rollade uitziet! Ik moet het topic "de voordelen nu ik niet meer zoveel weeg" weer eens omhoog halen....

Veder wil ik jullie allemaal heel veel succes, sterkte en doorzettingsvermogen wensen.
quote:Quirijn schreef op 11 augustus 2009 @ 21:25:

[...]

Als je dik bent lijkt het soms dat alles beter is als je maar slank bent. Slank zijn is echter geen garantie voor gelukkig zijn met je lijf, nogmaals, daar weet ik alles van. Dat betekent echter nog niet dat je meteen hulp moet gaan zoeken als je een gezond gewicht hebt en ontevreden bent met je lijf.. dat schiet bij mij dan weer even in het verkeerde keelgat..Dat geloof ik meteen Quirijn, dat slank zijn niet gelijk staat aan gelukkig zijn met je lijf. ( ) Maar ik denk dat HCP(of dat bedoel ik eigenlijk) meer bedoelt dat als je een gezond gewicht hebt, je hier heel welkom bent om dáár steun mee te krijgen. Lieve woorden, tips, schoppen, ervaringen, een plek om je ei kwijt te kunnen. Maar niet meteen met het afvallen zelf zegmaar. Gewoon omdat dat op den duur ongezond is.
Ga ook maar eens op hyves lezen wat daar allemaal gebeurt
Livre,

Ik heb het woord achterbaks niet genoemd en zo zou ik het ook niet willen noemen.

Persoonlijk denk ik dat het voor Suzelli vervelender is om de hele discussie hier te lezen dan dat het even op de hyves te bespreken. Ik heb duidelijk gevraagd of ik me weer eens "zorgen" om niets maakte. Ik vroeg me alleen af hoe dit in de toekomst zal lopen en heb zeker niet gezegd dat iemand niet welkom zou zijn en zo komt het nu wel over waar ik persoonlijk echt van baal.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik heb net nog eens terug zitten lezen en ik vraag me echt af wat ik verkeerd gezegd heb. Ik ben hier mee gaan schrijven, juist bij dit specifieke topic, om herkenning en steun te vinden van vrouwen die veel moeten/willen afvallen. Juist omdat ik geen connectie heb met mensen die vijf kilo kwijt willen terwijl hun BMI al goed is. Dus vraag ik me af wat iemand die niet (zoveel) hoeft af te vallen hier aan herkenning vindt. Dat is toch niet zo raar?

Quirijn, ik bied je mijn excuses aan als ik je gekwetst heb. Dat is niet mijn bedoeling geweest. Jij weet hoe het is om veel te wegen en om veel af te vallen. En ik denk zeker niet dat alles pais en vree is als ik maar ben afgevallen. Maar als ik iemand die een gezond BMI heeft steun zie zoeken bij afvallen, dan maak ik me zorgen.
quote:Quirijn schreef op 11 augustus 2009 @ 21:01:

Over Suzelli, ik heb haar in navolging van GezondOpViva uitgenodigd op haar topic over onzekerheden. Ik had geen idee wat ze woog, maar vindt het zelf ook niet zo belangrijk. Belangrijk vond ik wel dat ze zich rot voelt en weinig steun ervaart van de mensen in haar leven, en de mensen op het forum.

Onzekerheid, moeilijkheden met eten en ontevredenheid met je lichaam is niet exclusief voor mensen met een gewicht boven de 100 kilo, ik weet daar inmiddels alles van.

Daarbij wil ik nogmaals benadrukken dat ik hoop dat ze hier de steun kan vinden die ze zo mist. Niemand hoeft zich wat mij betreft zo alleen (dat haalde ik er uit, weet niet of dat klopt?) te voelen. Er zijn hier meer mensen die meeschrijven ondanks dat ze niet geheel aan de criteria voldoen. Ik hoop dat ze welkom is.Ja, vanuit die bedoeling heb ik haar ook uitgenodigd. Omdat ik juist dat gebrek aan steun in je eigen omgeving goed herken. Ik vond het sneu voor Suzeli, niet uit medelijden maar juist omdat ik zelf heb ervaren hoe moeilijk het is als je het zonder steun moet doen.
En ik vind het jammer dat hyves blijkbaar gebruikt wordt als 2e praatplek over het topic.

Naja.

Me and my big mouth, hoe goed bedoeld ook @Suzeli, hebben blijkbaar een uitwerking die ik niet verwacht had.
Dames, dames, geen ruzie maken als ik een dagje weg ben!

Wij hebben een heerlijke dag gehad, de andere helft van Utrecht leeggekocht (de kinderafdeling wel te verstaan), ik kwam thuis zonder dat ik iets voor mezelf had gekocht

Maar wijffie is klaar voor de winter.

Superleuk dat ik Q tegenkwam, helaas net op een moment dat ik aan het zondigen was

Echt Q, ik dacht nog toen ik het ijsje kocht....als ik nu maar niet net Q tegenkom.....triest he?

Verder niet gezondigt hoor, echt niet!

Over de discussie, wat mij betreft is iedereen welkom,

maar ook ik vraag me af of iemand die 75 kilo weegt kan begrijpen welke problemen je hebt als je boven de 100 zit.

Dus Q heeft dat wel gewogen dus dat is een heel ander verhaal. En NN is vanaf het begin hier en blijft hier Maar dat is weer zo`n ukkiepukkie dat haar bmi best hoog is.

En nu ga ik even naar hyves.
quote:lola68 schreef op 11 augustus 2009 @ 22:24:

Superleuk dat ik Q tegenkwam, helaas net op een moment dat ik aan het zondigen was

Echt Q, ik dacht nog toen ik het ijsje kocht....als ik nu maar niet net Q tegenkom.....triest he?

@ HotCherry, ik ben niet gekwetst, en excuses zijn niet nodig, ben jij gek! Ik snap wat je bedoelt, ik hoop dat je ook begrijpt wat ik bedoel. Het is prettig dat we ook hierover gewoon kunnen praten hier.

@ GezondOpViva, de hyves wordt niet gebruikt om te praten/roddelen over het topic. IBI heeft op hyves een algemeen topic geopend om te praten over wat we hier in de toekomst mee willen. Haar bedoelingen zijn goed, soms komt het één en ander niet zo duidelijk over voor anderen. Ik hoop dat dit inmiddels uit de wereld is.

@ Suzelli, ik hoop dat je je nog welkom voelt. Wat mij betreft ben je dat namelijk zeker.

Ik blijf mezelf hier ook welkom voelen, en iedereen die dat niet zo vindt die gooi ik lekker uit de tabel!
quote:lola68 schreef op 11 augustus 2009 @ 22:24:

.

Haha Big Q is watching you!!!

(maar serieus: leuk om je te zien! leuke dochter! en dat ijsje: als je er maar lekker van genoten hebt! het was warm!)
quote:Quirijn schreef op 11 augustus 2009 @ 22:39:

@ GezondOpViva, de hyves wordt niet gebruikt om te praten/roddelen over het topic. IBI heeft op hyves een algemeen topic geopend om te praten over wat we hier in de toekomst mee willen. Haar bedoelingen zijn goed, soms komt het één en ander niet zo duidelijk over voor anderen. Ik hoop dat dit inmiddels uit de wereld is.

dat is precies mijn insteek geweest. Fijn dat je het zo benoemd.

Ik blijf mezelf hier ook welkom voelen, en iedereen die dat niet zo vindt die gooi ik lekker uit de tabel! Heerlijk lijkt me dat om die macht te hebben.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
haha.. ja ik voel me zeer machtig!

door al dit 'gedoe' ben ik wel heel erg vergeten de tabel te posten, dus daar ga ik nu nog maar even aan werken!
Wat leuk dat jullie elkaar tegenkwamen Q en lola.

Gezondop, Hyves is absoluut niet een plek waar wordt geroddeld. Als je dat idee hebt dan moet ik je zeggen dat het absoluut niet zo zit. De hyves is ooit geopend omdat er af en toe wat zaken waren (bij mij bijvoorbeeld een medisch dingetje) die we wel wilden bespreken, maar ivm herkenning niet hier op het forum. Ook toen we wilden gaan afspreken was het wel handig om dat via een hyve te doen. Anders stond straks het hele forum op de meeting-locatie

De hyve is ook geen geheime besloten club hoor, er komen af en toe best mensen bij, maar omdat er hier echt al 10-tallen mensen hebben geschreven en na 2 weken weer verdwenen zijn we niet meer zo scheutig met mensen toelaten op de hyve.

Hoop dat dit misverstand weer uit de wereld is.
Q, het boeit me eerlijk gezegd helemaal niet of er nu wel of niet geroddeld wordt op de hyves, maar het komt nogal vreemd over op de mensen hier die niet op die hyves zitten

That's all
quote:Quirijn schreef op 11 augustus 2009 @ 22:46:

haha.. ja ik voel me zeer machtig!

door al dit 'gedoe' ben ik wel heel erg vergeten de tabel te posten, dus daar ga ik nu nog maar even aan werken!Schandalig! 50 keer opdrukken voor straf hoor!
quote:HotCherryPoptart schreef op 11 augustus 2009 @ 21:08:

Mijn standaard dagelijkse lijstje:

Ontbijt:

ontbijtgranen met melk of twee volkorenbrood met halvarine en beleg (kaas of pindakaas en heel soms hagel)

Tussendoor:

fruit of ontbijtkoek (soms een evergreen of sultana als ik onderweg ben)

Lunch:

3 volkorenboterhammen met halvarine en beleg (kipfilet, kaas, smeerkaas, sandwichspread)

Tussendoor:

fruit

Diner

Aardappelen (of rijst of couscous of pasta) onegveer 2 tot 3 opscheplepels

Vlees ongeveer 100/150 gram (of vis 200 gram)

Heel veel groente en sla

Dank je wel .

Ik heb weldegelijk een soort van eetprobleem denk ik. Niet in de zin van een stoornis, maar wel dat ik gewoon consequent verkeerd eet. En ergens weet ik wel dat ik dat niet moet doen. Maar het is een soort van gewoonte geworden.

Als ik bijv. wakker ben, heb ik niet zoveel trek ( dat herkennen een hoop mensen denk ik ) dus stel ik het eten uit. Vaak eet ik dan pas rond elf uur, veel te laat als je om zeven uur opstaat.

Zaak dus om voor de ochtend een ontbijt te vinden wat ik eet, en waar ik rustig aan kan wennen. Ik snap dus dat ik moet eten in de ochtend, maar dat knopje om het ook daadwerkelijk te doen is lastig.

Tussendoor vergeet ik vaak wat te nemen omdat mijn gezin gewoon heel veel opeist. En wat de kinderen eten qua koekjes of snoep eet ik niet. ( ik ben geen zoetekauw ) Op de momenten dat ze wat gezonds krijgen ( fruit, komkommer, tomaat ) neem ik ook wat, maar ook dat schiet er regelmatig bij in.

Eigenlijk he, eigenlijk is het gewoon al zo sinds ik op mezelf woon. Vanaf mijn 17e. Dus dat is al heel erg lang ( ben 30 nu ). En ik heb al veel pogingen gedaan om dat te veranderen, sommige pogingen goed, ik ben ooit 13 kg afgevallen, tussen zwangerschap 1 en 2. En ook slechte pogingen inc. stackers en braken.

Wat ik dus nodig heb is een goede steun in de rug, en eerlijk worden wat betreft mijn eetpatroon, echt eerlijk..

En dat is niet makkelijk. Maar aan de andere kant... stel dat ik net zo gelukkig mag zijn als mijn Oma en Overgrootmoeder, dan heb ik nog zeker 65 jaar te gaan ( !!) en die 65 jaar wil ik graag gezond besteden. En daar wil ik nu mee beginnen.

( en daar heb ik jullie bij nodig )

Bedankt voor het lezen .

Bor.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:josephine69 schreef op 11 augustus 2009 @ 22:46:

Wat leuk dat jullie elkaar tegenkwamen Q en lola.

Gezondop, Hyves is absoluut niet een plek waar wordt geroddeld. Als je dat idee hebt dan moet ik je zeggen dat het absoluut niet zo zit. De hyves is ooit geopend omdat er af en toe wat zaken waren (bij mij bijvoorbeeld een medisch dingetje) die we wel wilden bespreken, maar ivm herkenning niet hier op het forum. Ook toen we wilden gaan afspreken was het wel handig om dat via een hyve te doen. Anders stond straks het hele forum op de meeting-locatie

De hyve is ook geen geheime besloten club hoor, er komen af en toe best mensen bij, maar omdat er hier echt al 10-tallen mensen hebben geschreven en na 2 weken weer verdwenen zijn we niet meer zo scheutig met mensen toelaten op de hyve.

Hoop dat dit misverstand weer uit de wereld is.Ook voor jou dan nog maar even; ik heb nergens (voor deze post dan ) het woord roddelen in de mond gehad.
( en sorry trouwens dat ik zo over jullie discussie heen banjer, maar ik heb er natuurlijk niet zoveel mee te maken :-) )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:borodini schreef op 11 augustus 2009 @ 22:48:

[...]

Dank je wel .

Ik heb weldegelijk een soort van eetprobleem denk ik. Niet in de zin van een stoornis, maar wel dat ik gewoon consequent verkeerd eet. En ergens weet ik wel dat ik dat niet moet doen. Maar het is een soort van gewoonte geworden.

Als ik bijv. wakker ben, heb ik niet zoveel trek ( dat herkennen een hoop mensen denk ik ) dus stel ik het eten uit. Vaak eet ik dan pas rond elf uur, veel te laat als je om zeven uur opstaat.

Zaak dus om voor de ochtend een ontbijt te vinden wat ik eet, en waar ik rustig aan kan wennen. Ik snap dus dat ik moet eten in de ochtend, maar dat knopje om het ook daadwerkelijk te doen is lastig.

Tussendoor vergeet ik vaak wat te nemen omdat mijn gezin gewoon heel veel opeist. En wat de kinderen eten qua koekjes of snoep eet ik niet. ( ik ben geen zoetekauw ) Op de momenten dat ze wat gezonds krijgen ( fruit, komkommer, tomaat ) neem ik ook wat, maar ook dat schiet er regelmatig bij in.

Eigenlijk he, eigenlijk is het gewoon al zo sinds ik op mezelf woon. Vanaf mijn 17e. Dus dat is al heel erg lang ( ben 30 nu ). En ik heb al veel pogingen gedaan om dat te veranderen, sommige pogingen goed, ik ben ooit 13 kg afgevallen, tussen zwangerschap 1 en 2. En ook slechte pogingen inc. stackers en braken.

Wat ik dus nodig heb is een goede steun in de rug, en eerlijk worden wat betreft mijn eetpatroon, echt eerlijk..

En dat is niet makkelijk. Maar aan de andere kant... stel dat ik net zo gelukkig mag zijn als mijn Oma en Overgrootmoeder, dan heb ik nog zeker 65 jaar te gaan ( !!) en die 65 jaar wil ik graag gezond besteden. En daar wil ik nu mee beginnen.

( en daar heb ik jullie bij nodig )

Bedankt voor het lezen .

Bor.

Dappere post (krijg je al een idee wie ik ben? Ssshhht )

Ik herken het wel hoor, qua er bij in schieten ivm gezin. Wat ik doe is smorgens eerst de kinderen eten geven. Dan kunnen ze gaan spelen en/of lekker ff tv kijken (teletubbies/zandkasteel/bumba is hier nog steeds favoriet) En dan ontbijt ik (meestal een bak kwark van optimel, glijdt tenminste zo door je keel ). Fruit eet ik bewust wél met de kinderen mee. Dan krijgen ze tegen bedtijd weer een boterham en dan leg ik ze eerst in bed en eet dan weer zelf. Een soepje oid met een broodje of boterham. Dan eten we vaak 's middags nogmaals fruit en eet ik dus ook weer mee. En dan het warme eten 's avonds eten we gezamenlijk.
Bor,

Ik herken veel van je stuk. Vooral het stuk over het ontbijten. Mij gebeurd het regelmatig dat ik pas rond 1 uur ga eten omdat ik dan gewoon letterlijk tril. Stom ik weet het en mijn man geeft me ook altijd op mijn kop.

Ontbijten en tussendoortjes zijn belangrijker dan ik me vaak besef. Door jouw stukje even door te lezen ben ik me er weer even bewust van. Dank je!
IBI; probeer eens om samen met je man te gaan ontbijten. Ook al is het alleen een kopje thee met een cracker ofzo. Juist die regelmaat inbouwen deed en doet bij mij heel veel goeds.

Voordat ik begon met afvallen begon ik pas met eten wanneer ik écht enorme honger had. Dan pakte ik dus ook altijd iets wat zo klaar lag of was (lees: chips/stukken kaas, harde worst uit de koelkast, of ik bakte een uitsmijter of maakte tosti's). Juist het wachten totdat je zoveel honger hebt zorgt bij mij voor de lekkere trek. Dat ondervang ik door op gezette tijden wat te eten (hoeft zeker in het begin bv bij het ontbijt niet veel te zijn). Naarmate je meer regelmaat er in hebt, weet je lichaam dat je gaat eten en heb je vanzelf op die momenten wel meer zin
Boro, ik wil jou even een hele dikke knuffel geven.

Voor mij is het niet duidelijk wat de bijzondere problemen zijn van 100 + kilo wegen. Dat is vast een andere discussie, maar ik zat het me af te vragen. Ik zie weinig verschil tussen 5 of 50 kilo, of in mijn geval 65 kilo, af moeten/willen vallen. Mijn gewicht is ongezonder dan dat van de 5 kilo te zware, dat snap ik wel. Maar verder begrijp ik het niet zo goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven