Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
quote:Solomio schreef op 16 augustus 2009 @ 09:29:

[...]

Wil eigenlijk mijn gewicht pas vertellen al sik onder de 100 ben, maar ja, dan mag ik niet meer in dit topic. Nou ja joh dan heb je in ieder geval al wel een doel bereikt
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ow, wat lijkt me dat al een mijlpaal, als die eerste 1 niet meer op de weegschaal verschijnt.
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
Ah het gaat helemaal fout.

Ik zit ben veel teveel koffie, wijntjes en af en toe een biertje aan het drinken. Maar ja eerste weekend dat ik er weer van kan genieten. Samen met vrienden....ach gelukkig valt het nog meer hoor 3 wijntjes tot nu toe en 1 biertje over 2 avonden. Maar toch meer dan normaal.

Vandaag naar hartjesdag, dus dat zal ook wel een wijntje worden.

Nou ik ga even een ontbijtje maken, met een lekker kopje nespresso.....jaaaaa ik heb mijn vriend clooney gemist hoor.
Solomio, welkom!

Pippi, maakt het niets uit? Hoezo dan?
Gisteren wezen uit eten voor ons 10 jarig jubileum. Was heerlijk maar moet er toch echt weer wat aan gaan doen want het loopt hier de spuigaten uit. Dus moet mezelf weer even in de hand krijgen. Maandag is daar een super mooie dag voor en makkelijker om aan te beginnen voor mij... Vandaag al wel opletten natuurlijk zoals iedere dag maar goed...

En vandaag ga ik wandelen met mijn vriendin. Dus over een uurtje ga ik lekker lopen in de bossen met hond en vriendin. Heerlijk. En dan morgen beginnen met wandelen tussen de middag. Ieder begin is er weer 1 natuurlijk. Nu nog vol houden en mijn eetpatroon weer in de klauwe krijgen en dan gaat het helemaal goed komen...

HotPip, (speciaal op verzoek) wat balen dat je zoveel ruzie hebt met MrNilson maar ook wel begrijpelijk nu hij zo zonder baan zit en dus veel frustraties kan opbouwen en je elkaar misschien ook wat meer ziet. Vooral lief blijven doen tegen elkaar dat helpt heel erg veel. En goed dat je weer uit je dip aan het klimmen bent. Het 1e begin is er dan weer he....

Lola, hier ook altijd problemen met laarzen. Heb 1 setje die ik aan kan maar dat zijn laarsjes die net stoppen bij je kuiten en dus weinig problemen geven. Heb ook nog een set laarzen die ik aan kon toen ik 70 woog maar die nu dus niet meer geschikt zijn... Moet nog even heel wat afvallen dus... Maar herken wel je frustratie... Geen idee waar je goede laarzen kunt kopen.

Doedel, wat gaaf 11 weken curacao! Ik wil ook mag ik ook nog met je mee in je koffer....(wordt wel erg veel betalen voor overgewicht dan als ik samen met cherry in je koffer duik...)En boos vanwege wat dan? Nee hoor, gewoon lekker hier stiekem mee blijven schrijven en Q je op break laten zetten of illegaal ofzo...

Aan de nieuwe: van harte welkom. Maandag/dinsdag is weegdag en graag even al je gegevens dikgedrukt aangeven voor in de tabel. Dan kan ons opperhoofd en mega voorbeeld Q je in de tabel zetten.

Nou ga me nu maar eens klaarmaken voor te gaan wandelen...
Zoebie en Luonto knuffels!!!
Oeh Iejoor, je wilt met mij de koffer induiken?? Olala...
quote:Iejoor schreef op 16 augustus 2009 @ 09:42:

Aan de nieuwe: van harte welkom. Maandag/dinsdag is weegdag en graag even al je gegevens dikgedrukt aangeven voor in de tabel. Dan kan ons opperhoofd en mega voorbeeld Q je in de tabel zetten.Kijk, dat bedoel ik. Dikgedrukt zelfs. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Hoe het precies zit weet ik niet meer, google ff op Dr maarten (of martijn of martin ofzo) Katan.
Hebben jullie er helemaal geen moeite mee om je gewicht hardop te zeggen?

In mijn omgeving weet echt niemand hoe zwaar ik ben. Nou ja, mijn kinderen. Vooral mijn jongste vraagt regelmatig naar mijn gewicht, kan ie weer uitrekenen hoeveel ik afgevallen ben.
Hier vinden de kersjes mamma helemaal niet dik. Ze snappen er niets van als ik een rotopmerking krijg van iemand op straat. Ik ben niet dik volgens hen, ik ben gewoon mamma.
HotPip, ik ga even googlen.
Ow, ja, dat herken ik wel. Mijn kinderen vinden het ook totaal oninteressant verder.

Ik ben lang, 1.90 (ja, dat mag best dikgedrukt, is niet geheim) en zelfs toen ik slank was (was 78 kilo voordat ik kinderen kreeg) reageerden mensen nog wel es geschokt op mijn gewicht. Want 78 kilo is voor veel mensen nog steeds heel zwaar.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 augustus 2009 @ 09:48:

Hoe het precies zit weet ik niet meer, google ff op Dr maarten (of martijn of martin ofzo) Katan.Is het niet Dr. Marten(s) Pips?
quote:Solomio schreef op 16 augustus 2009 @ 09:53:

Ow, ja, dat herken ik wel. Mijn kinderen vinden het ook totaal oninteressant verder.

Ik ben lang, 1.90 (ja, dat mag best dikgedrukt, is niet geheim) en zelfs toen ik slank was (was 78 kilo voordat ik kinderen kreeg) reageerden mensen nog wel es geschokt op mijn gewicht. Want 78 kilo is voor veel mensen nog steeds heel zwaar.

Welkom Solomio!!!

Herkenbaar, ik ben 1.85, en had als streefgewicht ook 78, (wat een heel mooi gewicht voor mij is), mensen vinden dat echt megaveel!

Over het gewicht kenbaar maken, ach wie doet je wat.. het is niet minder waar als je het hier niet opschrijft.

Hier vanmorgen een weegschaal-dieptepunt.. hij liet en 6 als eerste cijfer zien, ben helemaal van slag (kan me niet meer herinneren wanneer ik die 6 voor het laatst als eerste heb gehad). Ik ga nu naar m'n moeder toe, ik hoop dat die me kan helpen...
quote:Zoebie schreef op 16 augustus 2009 @ 10:04:

[...]

Is het niet Dr. Marten(s) Pips?

Hebben jullie het nou over de schoenen dr martins (lelijk!!)

Of over prof. Katan? (van de voedingsleer en dat leuke boek over wat is nou gezond?)
Quirijn, ik zag in de tabel al dat jij zo ver onder je streefgewicht zat. Leek me al niet helemaal gezond meer, maar wilde daar niet gelijk over beginnen. Stopt het bij jou niet meer?
Ah ik zie het al, je bedoelt Katan.

Die zegt inderdaad in zijn boek dat het tijdstip waarop je eet niet uitmaakt. Je stofwisseling gaat 's avonds helemaal niet langzamer, das een fabel. Hij zegt dat het puur gaat om de hoeveelheid die je binnenkrijgt tov wat je verbrand (en je verbranding werkt altijd, ook 's nachts)

Toch eet ik in de avond niet meer, niet om bovenstaande reden, maar omdat ik zo gewend was om de hele avond door te vreten, was echt een gewoonte geworden. Daar ben ik tijdens het lijnen dus mee gekapt (inmiddels neem ik om acht uur nog een boterham, maar dus nadat ik op gewicht was)
quote:Solomio schreef op 16 augustus 2009 @ 10:15:

Quirijn, ik zag in de tabel al dat jij zo ver onder je streefgewicht zat. Leek me al niet helemaal gezond meer, maar wilde daar niet gelijk over beginnen. Stopt het bij jou niet meer?Nee het stopt niet, en das niet goed/gezond/leuk.. hoewel het deze week wel minder is dan de weken daarvoor, dus ik hoop dat het volgende week nog minder is.
quote:Quirijn schreef op 16 augustus 2009 @ 10:19:

[...]

Nee het stopt niet, en das niet goed/gezond/leuk.. hoewel het deze week wel minder is dan de weken daarvoor, dus ik hoop dat het volgende week nog minder is.Dat is idd weer het andere uiterste. Kan me voorstellen dat je daar ook niet blij van wordt.
Solomio, ik vond het ook niet écht prettig om mijn gewicht hier te delen met iedereen. En dan denk je nog niet eens na over de eventuele meelezers.

Dus ik zeg, "Doe niet zo moeilijk en schrijf het gewoon op. Echt waar, het gaat daarna steeds makkelijker!"

Eigenlijk is het best vreemd, dat je wel wilt afvallen maar niet wil vertellen wat je weegt.

En sommige Doc. Martens zijn niét lelijk Q!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Quirijn, ik hoop voor je dat hetsnel stabiliseert. Balen dathet maar door blijft gaan.

Solomio, terwijl je met jouw lengte makkelijk 78 kan hebben toch. Hier schrikken mensen wel van mijn gewicht, maar dat is meer omdat ze me minder zwaar inschatten. Als ik zeg datik 138 kilo weeg vallen ze zowat om. En het is toch echt zo.
Het is niet of ik ondergewicht heb , heb ook gewoon maat 38/40.. dus dat is prima. Maar ik wil de tijd krijgen om aan een gewicht te gaan wennen, om een eetpatroon te kunnen ontwikkelen waarbij ik niet aankom/afval en tijd om mezelf te gaan accepteren (van binnen blijf je dik).. en nu blijft het afvallen..

Maar goed, ik ga nu lekker naar mn moeder, die weet vast raad (zo gaat dat toch met moeders!), ik ga lekker op de fiets want het is lekker weer..
quote:nikkinuts schreef op 16 augustus 2009 @ 10:22:

Solomio, ik vond het ook niet écht prettig om mijn gewicht hier te delen met iedereen. En dan denk je nog niet eens na over de eventuele meelezers.

Dus ik zeg, "Doe niet zo moeilijk en schrijf het gewoon op. Echt waar, het gaat daarna steeds makkelijker!"

Eigenlijk is het best vreemd, dat je wel wilt afvallen maar niet wil vertellen wat je weegt.

Tuuk heb je gelijk. Maar ik wil straks tuuk ff extra applaus als ik dan toch mijn gewicht hier neerzet. Dikgedrukt ook nog.

De beslissing om te gaan schrijven hier betekent al dat ik er bijna aan toe ben om mijn gewicht te melden.
Ik heb heel wat moeten overwinnen om hier neer te zetten dat ik 103.5 woog. Maar wel gedaan en dat voelde best stoer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven