Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
Ik hoop het ook Q.

So, gefeliciteeeeeeeeeeerd!!
Vanmorgen in bed heb ik een soort van een opmerking gemaakt over mijn dikke billen (nee ik weet ook wel dat ik niet dik ben, maar stond niet bepaald achteraan bij het uitdelen van heupen en billen etc en het was gewoon meer een soort grapje)... nou dat kan ik nu dus de hele dag aanhoren:

Q: Kom je uit bed Q-man?

Q-man: Nee dat zal niet gaan, er staat iemand in de gang met enorme billen en ik kan er niet meer bij!

Ok, geen dikke billen dus.. maar wel een vent die er niet meer over op kan houden, en man wat een lol dat ie der in heeft zeg.. pff.. (zo vervelend als ze zichzelf zo enorm humoristisch vinden)
Ghe, ik vind je man eigenlijk wel grappig Q. Grinnik.

Ik heb een beetje een baaldagje/nachtje achter de rug. Ik ben aan de ene kant heel blij dat ik al 37 kilo kwijt ben, maar ook frustrerend dat ik nog lang niet op een gezond gewicht ben. Nu moet ik dat gezonde gewicht ook een beetje uit mijn hoofd zetten. Want ik val niet af om een bepaalde streefgewicht te bereiken, maar ik val af om meer te kunnen stralen oid. Maar ik vind het allemaal gewoon best lastig. Ik ben 37 kilo kwijt en nog word ik aangekeken op mijn dikheid. Nog steeds krijg ik in de rij bij de kassa commentaar. En ik moet nog steeds naar grote maten winkels. Ik raak gedemotiveerd van mezelf. Bah.
quote:Quirijn schreef op 21 augustus 2009 @ 11:30:

Vanmorgen in bed heb ik een soort van een opmerking gemaakt over mijn dikke billen (nee ik weet ook wel dat ik niet dik ben, maar stond niet bepaald achteraan bij het uitdelen van heupen en billen etc en het was gewoon meer een soort grapje)... nou dat kan ik nu dus de hele dag aanhoren:

Q: Kom je uit bed Q-man?

Q-man: Nee dat zal niet gaan, er staat iemand in de gang met enorme billen en ik kan er niet meer bij!

Ok, geen dikke billen dus.. maar wel een vent die er niet meer over op kan houden, en man wat een lol dat ie der in heeft zeg.. pff.. (zo vervelend als ze zichzelf zo enorm humoristisch vinden)

hahaha, klinkt als een opmerking die bij mij thuis ook gemaakt zou kunnen worden!

Gelukkig ben ik gezegend met een vriend die vind dat ik overal mag (moet) afvallen, behalve op mijn billen (nou ja, een beetje dan om het in proportie te houden )....een echte billenman dus

Maar je hebt gelijk, wat zijn ze vermoeiend als ze zichzelf grappig vinden he?!
quote:Hemera schreef op 21 augustus 2009 @ 12:16:

Ik heb een beetje een baaldagje/nachtje achter de rug. Ik ben aan de ene kant heel blij dat ik al 37 kilo kwijt ben, maar ook frustrerend dat ik nog lang niet op een gezond gewicht ben. Nu moet ik dat gezonde gewicht ook een beetje uit mijn hoofd zetten. Want ik val niet af om een bepaalde streefgewicht te bereiken, maar ik val af om meer te kunnen stralen oid. Maar ik vind het allemaal gewoon best lastig. Ik ben 37 kilo kwijt en nog word ik aangekeken op mijn dikheid. Nog steeds krijg ik in de rij bij de kassa commentaar. En ik moet nog steeds naar grote maten winkels. Ik raak gedemotiveerd van mezelf. Bah.Dat gevoel heb ik nu al, met nog niet eens 15 kilo eraf. Zou zoooooo graag elke dag een pond afvallen ofzo. Ben officieel ook niet bezig met een streefgewicht, maar ja, dat stiekeme stemmetje in dat achterhoofd hè.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio

Gefeliciteerd met je oudste!

Ik moet gewoon even uit deze gedachten, want hier kom ik niet verder mee. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat voor elkaar krijg.
Een klein oppepertje voor de dames die al zo goed zijn afgevallen:

Een bescheiden gewichtsreductie kan echter al veel gezondheidsvoordelen opleveren:

• Tegenover elke kilo gewichtsverlies staat een 16% afname van het risico van diabetes

• 5 kg afvallen leidt tot aanzienlijke daling van de bloeddruk

• 10 kg afvallen leidt tot meer dan 20 daling van alle oorzaken van sterfte

(als je het niet fijn vind dat ik dit zeg moet je het zeggen dan haal ik het weg)

En als iemand nog een beetje bloeddruk over heeft, kan je het opsturen, ik kom te kort.

Ik heb een beetje een baaldagje/nachtje achter de rug. Ik ben aan de ene kant heel blij dat ik al 37 kilo kwijt ben, maar ook frustrerend dat ik nog lang niet op een gezond gewicht ben. Nu moet ik dat gezonde gewicht ook een beetje uit mijn hoofd zetten. Want ik val niet af om een bepaalde streefgewicht te bereiken, maar ik val af om meer te kunnen stralen oid. Maar ik vind het allemaal gewoon best lastig. Ik ben 37 kilo kwijt en nog word ik aangekeken op mijn dikheid. Nog steeds krijg ik in de rij bij de kassa commentaar. En ik moet nog steeds naar grote maten winkels. Ik raak gedemotiveerd van mezelf. Bah.

Een hele dikke voor jou Hemera.

Een baaldag hebben we allemaal wel eens. Nu is het de kunst om weer vooral heel trots te zijn op wat je bereikt hebt! Je bent al zoveel gezonder als je was, dat is toch al een hele prestatie.

Hoe moeilijk ook, probeer je niets aan te trekken van wat andere mensen van je zeggen/denken (I know, makkelijker gezegd als gedaan!).

Tsjonge, wie ben ik eigenlijk om dat te zeggen....alsof het bij mij zo makkelijk is....

Nou ja, het is altijd makkelijker om over/tegen een ander iets te zeggen als over jezelf.
JIPIIEEEEE Het is er maar 1!!!!!!!!!! te vroeg gejuigd

Nog wat dip-tips:

Tip: Last van een dipje? Probeer eens deze opkikkers:

• Een mok sterke koffie met een flinke scheut warme opgeklopte magere melk en een snufje cacao of kaneel.

• Een grote mok zoethoutthee (heerlijk voor zoetekauwen!) of andere kruidenthee

• Een kop drinkbouillon met wat rauwkost om te knabbelen

• Een glas koel tomatensap met een drupje tabasco voor extra pit
-
-
Suzeli
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar

Het is een hele lange rit he.. ik kom natuurlijk van minder ver, maar ook ik heb het af en toe ook als een heel lang eindeloos verhaal ervaren, vooral het stuk boven de 90 kilo.

Wat mij hielp is ten eerste het opbreken in stukken, dus wel streefgewichten aanhouden, maar die dan eigenlijk vrij snel op elkaar volgen (mijn bekende mijlpalen).. dat maakte in ieder geval dat ik in mijn hoofd wat korte termijn doelen had.

Daarnaast moet je je proberen te realiseren dat alles wat je al gehad hebt winst is. En denk ik dat je dat 'gezonde gewicht' nog even uit je hoofd moet zetten. Geniet van alle dingen die je nu al hebt, die je daarvoor niet had. Het is zo zonde om nu niet te genieten van dat wat je al wel hebt bereikt, want ook als je straks precies bereikt wat je wilt (en dat ga je doen, daar heb ik alle vertrouwen in), is het anders dan je vooraf denkt.

Misschien is het voor jou ook een goed idee (of doe je dat al) om op te schrijven welke positieve punten je nu al kunt merken, nu je 37 (!!!!) kilo kwijt bent. Dat motiveert wellicht om weer verder te gaan.
Solomio, gefeliciteerd met je oudste. Wat worden ze ineens groot dan he?

Q, heel grappig zo een man. Gewoon negeren, gaat het het snelste over.

Hemera, knuffel voor jou. Ik kan me heel goed voorstellen dat het frustrerend is. Nu eenmaal de knop om is, wil je het zo snel mogelijk klaar hebben. Ik ken het maar al te goed. Zorg dat je niet echt gedemotiveert raakt. Je bent al zo ver, het zou zonde zijn als je terugvalt. Beloon jezelf, verwen jezelf. En spui je frustratie hier gewoon.
Suzeli, wat is er toch met dat drie keer posten? Iets in je pc of iets in het forum dat niet helemaal goed gaat? Ik drink altijd zoethoutthee (of venkel met zoethout of sterrenmix). Mijn bloeddruk is standaard aan de lage kant (ja zelfs met mijn gewicht!), dus zoethoutthee kan ik prima hebben.
tis iets met net netwerk oid. zou niet moeten posten, alleen 's avonds. Alleen afkicken van het forum lukt zo slecht.
Uit pure frustratie een 2e spaanse maaltijdcracker opgesnoept. Blijken die krengen absoluut niet light oid
Driemaal is scheepsrecht
Afkicken van het forum is onmenselijk! Dat mogen ze niet van je verwachten LOL. Ik hoop dat het netwerk snel normaal gaat doen!
Ach Suze, al het goede komt in 3en zou mijn moeder zeggen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Succes ermee Suzeli! Ik zou de dubbele berichten gewoon laten staan.. Vivaforum werkt niet optimaal dat is duidelijk. In IE zit ik nog steeds met die irritante foutmelding.

Dank voor de opbeurende woorden!! Ik ben niet van plan om de brui aan het afvallen te geven, ofzo hoor. En ik word ook moe van mijn eigen gemiep. (Sorry.) Maar naja. Pf. Zegmaar.
Ik ga zo naar de huisarts voor mijn aanhoudende buikpijn. Ben benieuwd.

Hoe lang duurt het voordat jij wat meer te horen krijgt zwieber over de uitslagen.

Knuffel voor Hemera. Ik ook moeilijk hoor zoveel afvallen en nog opmerkingen enzo erover krijgen. Mag je best eens over "miepen"

Suzeli, wat vreemd dat je alleen in de avond kan posten. Gewoon in drievoud blijven posten hoor. Zien ze tenminste dat het mis blijft gaan.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Zo terug van de dokter en die gaat zowel hormonen als mijn allergie testen (tja, ik dacht nu ik er toch zit...)!
Ik ben nog niet heel veel afgevallen, maar merk (misschien door meer bewegen, spieren ofzoiets?) wel; verschil in omvang. Alleen het hoe is wat genant. We hebben eetkamerstoelen met armleuningen (ik zoek wel even een plaatje). Die leuningen komen dus tegen mijn benen aan als ik zit. Ze snijden een beetje zeg maar. Ik begin nu te merken dat die leuningen wijder lijken te worden. Maar dat is dus eigenlijk ik die smaller begint te worden. Cool en eng tegelijk!

Deze stoelen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven