Lijf & Lijn alle pijlers

dieetnitwit wil er 5 kilo vanaf!

29-04-2014 22:01 139 berichten
Dag dames,

wie wil er met mij aan dit avontuur beginnen? 5 kilo lichter op 1 augustus? Ik heb nog nooit echt gedieet, ik weet er niet zoveel van en heb nog geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Ik heb wat apps gedownload om calorieën te tellen, en mijn hardloopschoenen weer eens uit de kast gehaald (en me ingeschreven voor een lange afstand in oktober om een stok achter de deur te hebben). Wat zijn de tips en tricks? Hoe beperk ik mijn calorieinname zonder een ingewikkeld dieet? Wat moet ik wel of juist niet eten? Hoe voorkom ik dat ik de hele dag netjes eet maar 's avonds toch een aanval op de zak chips doe? Hoe hou ik het sporten vol?

Ik heb altijd rond de 60 kilo gewogen zonder dat ik er iets voor heb hoeven doen, maar de laatste jaren zijn de kilootjes er stiekem toch aan gekomen. Wie doet er met me mee?

Vlaatje
Ik eet over het algemeen gezond. Ik eet geen vlees, weinig zuivel (alleen kwark), weinig tot geen brood, geen aardappelen, witte pasta of rijst, en ik drink 2 liter water per dag. Maar ik heb zoveel moeite met niet snoepen soms. Ik haal expres niets in huis, maar met anderen of bij feestjes vind ik het zo lastig. Alcohol kan ik ook moeilijk laten staan.
Wat ik jullie trouwens aan wil raden is om te gaan meten in plaats van wegen! Ik zie mijn verandering nooit zo goed in de spiegel, maar met dankzij mijn meetlint weet ik precies hoeveel cm er waar vanaf is. Zo fijn! En heel inzichtelijk! Ik doe het eens per 2 weken (bovenbeen, buik, heup, taille, borst en bovenarm) en schrijf dat op. Van mijn taille is al 10 cm! Dat zegt mij meer dan kilo's.
Alle reacties Link kopieren
@Budapest. Lijkt mij leuk als je ook mee gaat schrijven . Gefeliciteerd! 7 kilo af gevallen is super goed! Hoe heb je dit gedaan? Gezonder eten, niet snoepen en sporten? Wat eet jij zo al als lunch en avondeten? Ik wil ook graag minder brood en aardappelen eten en het liefst ook geen witte pasta of rijst. Ik heb het prikkelbaar darm syndoom en mijn darmen kunnen daar ook niet tegen. Maar ik vind het dan lastig om iets anders als lunch te verzinnen dan brood bijvoorbeeld. En eet jij dan als avondeten meer groente ipv aardappelen? Met anderen, vooral met mijn beste vriendin dus, vind ik het ook zo moeilijk om niet te snoepen.

Dat meten is wel een goede. Ik zal eens even mijn meetlat opzoeken :p.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Dankje!

Ik denk dat het komt doordat ik minder ben gaan eten tijdens het avondeten. Eerst kon ik gerust twee maal opscheppen, maar de laatste tijd koken we gewoon minder en soms eet ik met mensen mee die iets koken waar ik bijvoorbeeld niet zo van houd en dan eet ik vanzelf minder haha (ik lust wel bijna alles, maar het een is toch lekkerder dan het ander) daarnaast ben ik minder gaan snoepen en tijdelijk gestopt met alcohol.

Daarnaast slik ik sinds kort medicijnen en ik heb het idee dat die mijn stofwisseling wat sneller hebben gemaakt.

Ik wil voor nu proberen om een ritme te behouden. Ik ben student en nu mijn stage voorbij is, heb ik totaal geen ritme in mijn leven. Hierdoor kan het soms zo zijn dat ik pas lunch om 4 uur en dat is natuurlijk niet zo slim. Dus ik wil dat de komende weken verbeteren.

Als lunch eet ik vaak een salade of cousous/quinoa. Ook nam ik wel eens een bakje kwark mee naar stage en gooide daar dan fruit doorheen. Nu ik veel thuis ben eet ik vaak soep als lunch, dat is denk ik mijn favoriet. Ik maak dan courgettesoep, broccolisoep of tomaten/paprikasoep. Heb ik ook meteen een berg groenten binnen. (hoewel je de vitamines er natuurlijk wel gedeeltelijk uitkookt)

Ik eet nooit agv natuurlijk, omdat ik dus al geen vlees en aardappelen eet. Ik eet 's avonds vaak curry, pasta, stoofschotels met bijvoorbeeld kikkererwten, soepen, verschillende kleine hapjes, salade, wraps, couscous, quinoa, gevulde paprika. Er zijn heel veel mogelijkheden!

En ja meten is een goed idee. Is bij mij begonnen uit noodzaak, omdat ik gewoon geen weegschaal heb en mezelf daarom eens per maand bij mijn ouders weeg.
Boedapest gefeliciteerd 7 kg eraf

Een b.m.i. van 20 lijk me ook best weinig.

Maar misschien ben je klein ik ben 1.73 m dan zou ik echt sadonia worden ha ha ha .

Ik eet ook bijna geen brood,pasta,s en rijst, ik ben er achter gekomen dat ik daar een opgezette buik van krijg als ik teveel koolhydraten eet.

Oja flower ik gebruik heel veel een spirelli, i.p.v. Spaghetti maak ik courgettie dat is ook nog veel gezonder en lekkerder
Ik ben een stuk kleiner En dankje!

Ja, ik merk het ook, geen buikpijn en stoelgang gaat nu ook veel beter sinds ik zo eet. Ik raad het iedereen aan.
Vanmorgen al lekker met de hond gewandeld het is hier heerlijk weer.

Daarna ontbijtspek met eierengegeten, tussen de middag soep vanavond salade met avocado .

En tussen door wat fruit en genoeg drinken,en hoop niet te snaaien

Mijn gewicht nu 77.3 kg. Schiet niet echt op
Ik lig op bed, voel me helemaal niet goed.

Keelpijn,hoofdpijn, oorpijn en diarree.

De kaartjes van de jazz uitvoering heeft mijn man net teruggebracht, jammer want we hadden er zin in,maar ja ik lig bed of zit op de wc.

En het is ook nog zo,n prachtig weer, straks maar proberen buiten te zitten.

Maar eerst nog proberen te slapen, vannacht de hele tijd wakker geweest

Geniet van de dag ik kruip nog even onder de wol.
@budapest. Ik ben ook een student, maar ik zet mijn wekker elke ochtend om half 8. Op die manier heb ik ritme in mijn dag en eet ik rond vaste tijden. Dat van het avondeten herken ik heel erg. Ik at ook weleens 2 borden als iets heel lekker was. Nu beperk ik dat ook tot maar 1 bord, hoe lekker het ook is. Ik vind het ook altijd moeilijk om eten weg te gooien, dus at ik het maar op. Dat probeer ik ook te verminderen nu. Maandag over een week ga ik weer wegen en dan ga ik ook meten. Ben benieuwd hoe mij dat bevalt . Ik kan helaas niet tegen soepen. Door mijn prikkelbare darmsyndroom, worden mijn darmen helemaal gek als ik soep eet.

@Ine. Aaah wat ontzettend balen zeg. Vooral met dit weer nu :(. Heel veel beterschap! Hopelijk kun je straks toch nog genieten van het mooie weer. Vergeet je niet te weinig te drinken? Want diarree en warmte is echt not done. Daar verlies je zoveel vocht mee.

Ik heb dit weekend een hele grote bak met verschillend fruit gemaakt. Dat ga ik zeker vaker doen, want het motiveert mij heel erg. Als ik trek krijg, dan is het een kleine moeite om wat fruit uit die bak te pakken. Dan hoef ik het niet eerst nog te snijden, etc.
Ine: beterschap! Klinkt echt niet leuk en dat op zo'n zonnige zondag!

Flower: ik probeer dat wel vaak, maar ik werk graag 's avonds van 11 tot 2 ongeveer aan essays etc, omdat dan mijn motivatie vaak op gang komt haha (vraag me niet waarom, want gezond is het niet) en ik werk vaak tot 1 of 2 uur s nachts, dus ook dan kan ik er de volgende ochtend niet zo vroeg uit.
Budapest en flower,

Ik voel me stukken beter

Alleen nog wat zwakjes gisteren alleen beschuit met bouillon op en heeeeeel veeeeeel water dat helpt.

Vandaag eet ik veel fruit en met dit mooie weer ga ik lekker een stuk wandelen.
Budapeat wat is avg?
Aardappels/vis of vlees en groenten neem ik aan.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Hier gaat het wat lijnen betreft niet goed. Blijf al ruim drie weken op hetzelfde gewicht..

Maar we gaan stug door.
Ine fijn dat je weer wat beter voelt! En ja agv is aardappelen vlees/vis en groenten ;D De typische Hollandse maaltijd dus.

Lichtbron, jammer dat er niets af is. Meet je jezelf ook? Voor mij geeft dat veel duidelijkere inzichten. Vriendin van mij die nu al weken hetzelfde gewicht heeft baalde ook. Toen ging ze meten en bleek dat ze wel wat cm kwijt was, dus toch goed bezig! Gewicht zegt niet alles (vet/spieren, vocht vasthouden, tijd van de maand, stoelgang dat telt allemaal mee)

Bij mij is er weer 0,5 kilo af. Nog 1,5 te gaan en dan ben ik er klaar mee
Zo weer wat geleerd betreft avg.

Lichtbron beter niets eraf als iets erbij .

Komt wel weer, met dit mooie weer pakken we vlugger de fiets toch.

Morgen ga ik 12 dagen weg in een stacaravan op een kleine camping mijn hond neem ik mee en ga veel wandelen, en gezond eten. Ik heb er erge zin in. Ga ook yoga doen laat ik thuis.

Morgenvroeg nog op de weegschaal staan en bij terugkomst hoop ik dat de weegschaal vriendelijk is tot over 2 weken.
Eindelijk!! weer één kilo eraf! In totaal nu 7 kilo kwijt. begint ergens op te lijken..
Hallo dames,

Is er nog een plekje over??

Ik wil graag nog wat kilootjes kwijt, door 'gezond' te eten.

Gister weer gewogen zit nu op 63,3 kg (173cm)

Als ontbijt zit ik toevallig nu aan de griekse yoghurt met para/hazelnoten en lijnzaad.

Liefs,
Lantana, Je bent toch al slank genoeg!? ik vind dat een mooi gewicht hoor bij jouw lengte... hoeveel wil je wegen dan?

Welkom trouwens.
Hallo lichtbron!

Bedankt, ik zou graag 60 kg willen wegen, dus er hoeft niet ontzettend veel meer van af. Ik ben niet meer (te) dik (wel geweest!) maar ik heb nog aardig wat vetjes, hoop dat die laatste kg's het verschil maken!

Maar bedankt voor het welkom!

Ik had als ontbijt een kommetje havermout,

Straks even naar de viszaak voor een harinkje bij de lunch salade

Liefs,
Oohh wat is dit balen tijdens de vakantie 2 kg aangekomen.

Dit red ik nooit meer om op mijn zus haar bruiloft 70 kg te wegen tenzij ik een crash dieet ga volgen het moet dan maar niet echt mijn stijl ga uitzoeken welke.

De vakantie was zeer geslaagd mooi weer gehad.

Groetjes
Goedzo lichtbron in totaal 7 kg eraf.

En budapest heb je je anderhalve kg ondertussen eraf is nog maar weinig hoop dat het je gelukt is.

Lantana welkom bij de club
Stop met dieeten, calorieën tellen en streefgewichten. Het is veel belangrijker dat jij je gezond voelt!

Ga meer bewegen en gezonder eten dan gaan die kilo's er vanzelf af!

Enkele tips:

1. Hardlopen is een goede activiteit. Bouw dit rustig op, download een trainingsschema voor beginners en ga 2 tot 3 keer in de week lopen. Let op: de eerste 2 tot 3 maanden is dit niet leuk. Zet door en je gaat vanzelf de lol van het lopen inzien.

2. Eet zo min mogelijk koolhydraten en suikers. Vergeet brood, rijst, pasta, aardappelen en eet wel: linzen, paddestoelen, peulvruchten, bonen, havermoutpap, quinoa, noten en zoete aardappelen.

3. Drink alleen water, thee, koffie. Eventueel 1 glas verse sap per dag.

4. Zit zo min mogelijk stil.

5. Eet zo veel mogelijk groente.

6. Zorg datje geen honger hebt!

7. Zondigen mag af en toe, maar ga dit niet compenseren met vasten.

Heb je vragen dan hoor ik het graag!

Succes!
Hoi allemaal, is er ook nog een plekje over voor mij om mee te schrijven?

Ik ben lafontaine, 1.70m en 66,8 kg. Ik ben vorige week maandag begonnen en er is 1.5 kg af deze week!

Mijn doel is om rond de 60 kg te wegen, in ieder geval moeten de 'vetjes' er af. Op dit moment ben ik namelijk niet tevreden met mijn lichaam..

Ik rijd 2 keer ik de week paard en ik daarnaast (probeer ik) 1/2 naar de sportschool.

Ik hoop dat meeschrijven stimulerend voor mij werkt! Jullie zijn in ieder geval goed bezig :Imao:
Hee Dames,

Sorry dat ik zolang niks van me heb laten horen. Ik was erg druk met van alles. Het afvallen gaat heel erg goed. Ergens kan ik het niet zo goed begrijpen. Ik ben wel echt goed aan het opletten op wat ik binnen krijg en ik beweeg ook meer dan eerst. Ik doe ook elke week een aantal circuittraingen/workouts thuis voor kracht en cardio. Ik ben laatst bijvoorbeeld 4 dagen naar Parijs geweest en daar niet heel gezond gegeten. Dinsdag heb ik een eetbui gehad en veel teveel chocola op en toch val ik elke week weer af. Deze week zelfs 1 kilo volgens de weegschaal. Ik neem aan dat dat ook vocht of iets dergelijks is door het warme weer. Want het lijkt mij raar. Ik probeer in ieder geval nu wel echt gezonder te eten, meer volkoren en echt mijn levensstijl gezonder te maken. Ik ben de laatste tijd bezig geweest om me meer te verdiepen in gezonder eten. En ik merk wel dat ik me daar heel prettig bij voel en het ook echt vol te houden is. Natuurlijk eet ik af en toe wel iets wat minder gezond is of snoep ik af en toe, maar het is wel veel minder. Ik heb vorige week ook mijn buikomvang en bovenbenen gemeten wat een tip was van budapest ;).

Volgens de weegschaal ben ik nu totaal 4,8 kilo afgevallen. Nog 7 ons en ik heb officieel weer een gezond bmi .

Ik ben het trouwens totaal niet eens met de 2e tip van heve. Brood, rijst, pasta, havemout, quinoa, etc. zijn juiste hartstikke goed! Die moet je zeker niet gaan schrappen!

@lafontaine Welkom! Schrijf gezellig mee .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven