Lijf & Lijn alle pijlers

drie maaltijden per dag

09-08-2018 13:38 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil een kilo of 6 kwijt.
Nu heb ik bedacht dat ik naar 3 maaltijden per dag wil.
Zodat ik niet constant aan hoef te denken wat ik (tussendoor) ga eten en ik denk ook dat het mijn bloedsuikerspiegel ten goede komt (vaak als ik wat eet, krijg ik daarna weer extra trek).
Wie doet dit nog meer en wat eet je dan zoal?
Ik ben vandaag begonnen en het bevalt me tot nu toe goed. Ik eet wel ongeveer 500 kcal per maaltijd zodat ik er een paar uur tegen aan kan.

Dit is wat ik vandaag eet/ heb gegeten

Ontbijt om 6.30 : 300 ml magere yoghurt met 5 eetlepels havermout, handje rozijnen en handje blauwe bessen
Lunch om 12.30: 3 bruine boterhammen, met pindakaas en met jam en 2 pruimen
Avondeten om 18 uur: 3 kleine gekookte aardappelen, een tartaartje en spinazie

Als ik ga hardlopen (45 min) zal ik na het hardlopen nog wel iets extras eten zoals een bakje yoghurt met een appel bijvoorbeeld.

Wat vinden jullie ervan?
anoniem_372094 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:40
3.54% gewijzigd
Ontbijt weglaten kan inderdaad ook.
Alle reacties Link kopieren
Daev83 schreef:
17-08-2018 15:29
Xanthan: dankjewel voor je tips.
Alleen chocomel zitten best wat calorieen in.
Ik drink eigenlijk ook geen calorieen, liever
De rozijntjes zijn er een stuk of tien, puur omdat ik het lekker vind.
Weet dat het geen toevoegde waarde is, maar ach die 40 calorieen.

Ja, echte chocomel. Uit een pak. Uit een gemiddeld koffieapparaat op een kantoor komt gewoon wat poeder met water en daar zitten niet meer calorien in dan in die 10 rozijnen. Maar dan neem je een kop thee of koffie, het gaat om het idee dat je even wat drinkt zodat je het trekt tot je thuis gekookt hebt.
Alle reacties Link kopieren
elske1975 schreef:
17-08-2018 15:41
Ik mis vet in je menu. Ik zou meer gezonde vetten gaan eten als ik jou was. Dus:

O: volle yoghurt of volle kwark bij het ontbijt
L: 3 boterhammen, roomboter, 1 plak kaas, een (halve) avocado en 2 eieren
D: spinazie, paar gekookte aardappelen en een vettere vleessoort.

Als je brood eet zou ik kiezen voor brood zonder toevoegingen, voor mij is dat volkoren brood (soms desem, soms gist) van de biologische winkel. Dat is brood dat mij goed bevalt omdat het verzadigt en geen hongergevoel oplevert.
Bedankt voor je feedback!! Inderdaad weinig fruit vandaag.. ben niet zo`n fruiteter, maar meestal eet ik wel twee stuks, maar niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
17-08-2018 15:45
Ja, echte chocomel. Uit een pak. Uit een gemiddeld koffieapparaat op een kantoor komt gewoon wat poeder met water en daar zitten niet meer calorien in dan in die 10 rozijnen. Maar dan neem je een kop thee of koffie, het gaat om het idee dat je even wat drinkt zodat je het trekt tot je thuis gekookt hebt.
Heb ik vandaag gedaan! geen tussendoortjes, alleen net een chocomelk uit de automaat hier op het werk :-)
Alle reacties Link kopieren
elske1975 schreef:
17-08-2018 15:45
Ontbijt weglaten kan inderdaad ook.
Ik vind het geen slecht idee.. het is even af zien, ik hou van het ontbijt, maar het is dan ook maar even afzien en daarna zit er niet meer dan 4 uur tussen de maaltijden.
Alle reacties Link kopieren
Daev83 schreef:
17-08-2018 15:34
En hoe bevalt dat?
Tot nu toe goed!
Alle reacties Link kopieren
3 x per week hardlopen vind ik overigens niet zo noemenswaardig dat je daar je eetpatroon op zou moeten aanpassen. Tenzij je elke keer meer dan 10 k loopt. Dan kan je een boterhammetje eten een uurtje vantevoren.

Ik sport 5 a 6 x per week op het moment en ik eet hooguit een banaantje extra rondom de training. Koolhydraatarm zou ik sowieso niet willen of kunnen maar volgens mij zou je ook koolhydraatarm prima 3 x per week kunnen hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
elske1975 schreef:
17-08-2018 15:44
Ik zou de rozijnen door walnoten of lijnzaad vervangen. Rozijnen zijn pure suikers en die zorgen voor een schommelende bloedsuikerspiegel: een snelle piek en een snelle daling en dat levert trek/hongergevoel op.
Lijnzaad zat ik toevallig aan te denken.
Heb nogal last van obstipatie namelijk
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
17-08-2018 15:51
Tot nu toe goed!
Hoe ging dat vanmorgen?
Alle reacties Link kopieren
Daev83 schreef:
17-08-2018 15:48
Heb ik vandaag gedaan! geen tussendoortjes, alleen net een chocomelk uit de automaat hier op het werk :-)

En das ook echt genieten dan hè :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
17-08-2018 15:51
3 x per week hardlopen vind ik overigens niet zo noemenswaardig dat je daar je eetpatroon op zou moeten aanpassen. Tenzij je elke keer meer dan 10 k loopt. Dan kan je een boterhammetje eten een uurtje vantevoren.

Ik sport 5 a 6 x per week op het moment en ik eet hooguit een banaantje extra rondom de training. Koolhydraatarm zou ik sowieso niet willen of kunnen maar volgens mij zou je ook koolhydraatarm prima 3 x per week kunnen hardlopen.
nee hoor, maar 3x 5 kilometer.
Welke sport doe je?
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
17-08-2018 15:52
En das ook echt genieten dan hè :biggrin:
Alle maaltijden zijn extra genieten zonder tussendoortjes :-)
En de chocomelk was echt heeeeerlijk
Ik ben op die manier ook veel kilo’s kwijt geraakt!
Het is in het begin even wennen (en kreeg veel commentaar van collega’s) maar nu weet ik niet beter.
Tijdens de vakantie de afgelopen weken de teugels iets laten vieren maar nu weer thuis en meteen weer in het gareel.
Ik heb geen vreetaanval meer gehad sinds ik alleen 3 maaltijden eet.
Ik loop ook hard trouwens, maar eet niet veel extra op die dagen. Als ik ‘s ochtends loop eet ik wat fruit of een cracker vooraf. Na het lopen dan een boterham. Als ik na het avondeten loop eet ik juist minder omdat ik anders over mijn nek ga. Na het lopen dan weer wat fruit of groente.

Succes!!

Heb dat supervetverbrander boek ook even besteld :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Daev83 schreef:
17-08-2018 15:52
nee hoor, maar 3x 5 kilometer.
Welke sport doe je?

Zwemmen 3x per week en 1 a 2 x per week hardlopen (5-10k).
YetAnotherNick schreef:
17-08-2018 16:10
Ik ben op die manier ook veel kilo’s kwijt geraakt!
Het is in het begin even wennen (en kreeg veel commentaar van collega’s) maar nu weet ik niet beter.
Tijdens de vakantie de afgelopen weken de teugels iets laten vieren maar nu weer thuis en meteen weer in het gareel.
Ik heb geen vreetaanval meer gehad sinds ik alleen 3 maaltijden eet.
Ik loop ook hard trouwens, maar eet niet veel extra op die dagen. Als ik ‘s ochtends loop eet ik wat fruit of een cracker vooraf. Na het lopen dan een boterham. Als ik na het avondeten loop eet ik juist minder omdat ik anders over mijn nek ga. Na het lopen dan weer wat fruit of groente.

Succes!!

Heb dat supervetverbrander boek ook even besteld :biggrin:
Veel commentaar van collega's? Drie maaltijden op een dag is toch redelijk standaard?
Alle reacties Link kopieren
YetAnotherNick schreef:
17-08-2018 16:10
Ik ben op die manier ook veel kilo’s kwijt geraakt!
Het is in het begin even wennen (en kreeg veel commentaar van collega’s) maar nu weet ik niet beter.
Tijdens de vakantie de afgelopen weken de teugels iets laten vieren maar nu weer thuis en meteen weer in het gareel.
Ik heb geen vreetaanval meer gehad sinds ik alleen 3 maaltijden eet.
Ik loop ook hard trouwens, maar eet niet veel extra op die dagen. Als ik ‘s ochtends loop eet ik wat fruit of een cracker vooraf. Na het lopen dan een boterham. Als ik na het avondeten loop eet ik juist minder omdat ik anders over mijn nek ga. Na het lopen dan weer wat fruit of groente.

Succes!!

Heb dat supervetverbrander boek ook even besteld :biggrin:
Wat goed!! Ik heb ook het idee dat daardoor je bloedsuikerspiegel gelijkmatiger blijft.
Heb ook nog geen snoepbui gehad deze week (normaal wel 1 a 2x per week)
Natuurlijk moet je soms de teugels even laten vieren, anders is het niet vol te houden.
Ik doe dat op zondag. :-)

Wat ik aan jou wil vragen: je zei dat het wennen was, had je ook een knorrende maag af en toe? Werd dat minder?
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
17-08-2018 16:15
Veel commentaar van collega's? Drie maaltijden op een dag is toch redelijk standaard?
Echt veel mensen eten rond 10.00/ 15.00 en 21 uur een tussendoortje
Daev83 schreef:
17-08-2018 16:18
Echt veel mensen eten rond 10.00/ 15.00 en 21 uur een tussendoortje
Ik heb dat nooit gedaan en nooit iets over gehoord. Ik vind tussendoortjes zo'n onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
17-08-2018 16:19
Ik heb dat nooit gedaan en nooit iets over gehoord. Ik vind tussendoortjes zo'n onzin.
Als je om 7 uur ontbijt, 13 uur middageten en 18 uur avondeten
kun je tussendoor wel wat trek krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Daev83 schreef:
17-08-2018 16:18
Echt veel mensen eten rond 10.00/ 15.00 en 21 uur een tussendoortje

Hm oké. Ik ken echt heel veel mensen die dat niet doen hoor. Geen slanke mensen iig :lol:
In mijn opvoeding (en bij mijn vriend ook merk ik) eten wij alleen in het weekend bij de koffie een tussendoortje. En op zaterdagavond een bakje chips en wijn enzo. Maar dat is dus echt weekend. Doordeweeks gewoon 3 maaltijden en that’s it.
Alle reacties Link kopieren
Daev83 schreef:
17-08-2018 16:22
Als je om 7 uur ontbijt, 13 uur middageten en 18 uur avondeten
kun je tussendoor wel wat trek krijgen.

Tussen 7 en 13 vind ik wel lang maar verder is het gewoon een kwestie van wennen hoor. Natuurlijk krijg je trek maar dat hoort gewoon bij het leven. Dat is een teken dat je langzaam de volgende maaltijd moet gaan bereiden, niet dat je moet gaan snacken.
Alle reacties Link kopieren
Het zou ook beter zijn om het zo te doen :-) daarom wil ik mijn eetpatroon ook aanpassen.
Je hebt gelijk Xanthan, hoort bij het leven. Maar alle nieuwe veranderingen zijn even wennen.
Ik ga ervoor :-)
Ikigai schreef:
17-08-2018 16:15
Veel commentaar van collega's? Drie maaltijden op een dag is toch redelijk standaard?
Er heerst nogal een cultuur van wekelijks gebak en snacks, dus het commentaar kwam toen ik daar nee op bleef zeggen.
Daev83 schreef:
17-08-2018 16:17
Wat goed!! Ik heb ook het idee dat daardoor je bloedsuikerspiegel gelijkmatiger blijft.
Heb ook nog geen snoepbui gehad deze week (normaal wel 1 a 2x per week)
Natuurlijk moet je soms de teugels even laten vieren, anders is het niet vol te houden.
Ik doe dat op zondag. :-)

Wat ik aan jou wil vragen: je zei dat het wennen was, had je ook een knorrende maag af en toe? Werd dat minder?
Nee geen echte honger, maar meer de gewoonte die moest slijten.
Ik eet rond 7 uur en dan om half 1, tegen half 12 begint mijn maag wel te knorren maa dat negeer ik gewoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven