Lijf & Lijn alle pijlers

drie maaltijden per dag

09-08-2018 13:38 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil een kilo of 6 kwijt.
Nu heb ik bedacht dat ik naar 3 maaltijden per dag wil.
Zodat ik niet constant aan hoef te denken wat ik (tussendoor) ga eten en ik denk ook dat het mijn bloedsuikerspiegel ten goede komt (vaak als ik wat eet, krijg ik daarna weer extra trek).
Wie doet dit nog meer en wat eet je dan zoal?
Ik ben vandaag begonnen en het bevalt me tot nu toe goed. Ik eet wel ongeveer 500 kcal per maaltijd zodat ik er een paar uur tegen aan kan.

Dit is wat ik vandaag eet/ heb gegeten

Ontbijt om 6.30 : 300 ml magere yoghurt met 5 eetlepels havermout, handje rozijnen en handje blauwe bessen
Lunch om 12.30: 3 bruine boterhammen, met pindakaas en met jam en 2 pruimen
Avondeten om 18 uur: 3 kleine gekookte aardappelen, een tartaartje en spinazie

Als ik ga hardlopen (45 min) zal ik na het hardlopen nog wel iets extras eten zoals een bakje yoghurt met een appel bijvoorbeeld.

Wat vinden jullie ervan?
anoniem_372094 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:40
3.54% gewijzigd
Lekker bezig Femme! Niet te weinig eten hè, dat is niet vol te houden.
Langzaam afvallen is duurzaam :).
Al een beetje uitgerust?
Balen dat je nog steeds last heb van je knie.
Heb je een schema van de fysiotherapeut daarvoor? Of zou het vanzelf weer overgaan.
Ik heb de laatste tijd last van mijn bekken, het is toch altijd wat met dat hardlopen :facepalm:
Leuk dat je het vraagt, de ladiesrun ging erg slecht !! Baalde er echt van.
Had een slechte start, had last van de hitte en parcours was loodzwaar .
Maar ja niks aan te doen.
Ben nu bezig met wat minder op tijd te lopen en ik moet zeggen dat dat een stuk relaxter loopt dan altijd maar een goede tijd neer willen zetten ..
Ook merk ik steeds meer dat ik gewoon veel beter ben in een vlak parcours op de weg en niet zoveel behoefte heb in trail parcours. Volgende week is hier een trail loopje maar ik denk niet dat ik m mee ga doen, mijn man wel, 6 km :). En zoontje ook met 1 km .
Mijn schoonzus heeft de ladiesrun 10 km trouwens gewonnen in 42.43 :). Zo leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Ben nog niet bij de fysiotherapeut geweest voor deze blessure.
Ja hoorde van mensen uit mijn groep dat de Ladiesrun heel zwaar was. Wat knap van je schoonzus!
Is dat de Mosselloop waar man en zoon aan meedoen? Daar doet mijn groep ook aan mee. Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de behoefte aan dergelijke parcoursen, Het is ook zo blessuregevoelig. Ik doe ze ook niet meer.

Ik heb besloten om per 1 november 3 weken de Pioppi start te gaan doen, inclusief de ademhalingsoefeningen, elke 45 min bewegen en de twee uur voor bedtijd geen blauw licht van schermen (mobiel, tablet, tv). Ik denk dat dit me ook gaat helpen om mezelf meer in balans te voelen.
Wat grappig , is dat je ateletiek groep?
Ja klopt de mosselloop :), wat toevallig dat is niet een erg erg groot evenement.
Zo zie je maar, ons landje is maar klein.
Wat goed dat je met pioppi gaat beginnen. Zal wel even doorbijten zijn maar daarna vast goed resultaat.
Heb je het boek " de verademing" nog gelezen? Zo ja, heb je er wat aan?
Super goed dat je aan je eigen welzijn gaat werken! Gezond eten, goed slapen en bewegen is de eerste stap en de basis.
Ik doe met je mee, heb ook spanningsklachten helaas.
Is er al een last van je afgevallen nu die reis achter de rug is?
Kan me voorstellen dat je daar ook nog erg vermoeid van ben.
Succes met uitrusten, goed voor jezelf zorgen en dagelijks ritme weer terug vinden na dat "avontuur " in China.
Hoe gaat het met jullie?
Ik ben weer teveel aan slecht eten. .
Wil er nu echt weer voor gaan voordat ik weer terug bij af ben.
Ben echt een emotie eter. :mad:
En mijn motivatie is beetje weg omdat mijn gewicht gezond is .
Toch wil ik er graag nog een paar kilo af .
Ben nu aan het aankomen en dat is ook niet de bedoeling.
Dus vanaf maandag weer wat regels opleggen:

3x per dag eten met intermittent fasting
Ik eet tussen 11 en 19 uur .
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik zit nu in dag 3 van Pioppi. Vind het best pittig, vooral op het werk.
Heb nu wel trek terwijl ik dat met 3 keer eten per dag niet meer had. (de eerste week toen wel)
Wel een lekker gevoel dat ik nu weer goed bezig ben. Ben ook bezig met het boek verademing en heb net wat ademhalingsoefeningen gedaan.

Goed dat je je weer herpakt, hoop dat je dat lekkere gevoel ook weer kan krijgen Eva!
Het zat er natuurlijk wel aan te komen dat de weegschaal weer de andere kant zou gaan uitslaan. Waarom begin je vandaag niet alvast met 3 keer per dag eten, geen tussendoortjes en desembrood en andere volkoren dingen?

Fijn weekend :)
FemmeRotterdam schreef:
03-11-2018 13:33
Goedemiddag!

Ik zit nu in dag 3 van Pioppi. Vind het best pittig, vooral op het werk.
Heb nu wel trek terwijl ik dat met 3 keer eten per dag niet meer had. (de eerste week toen wel)
Wel een lekker gevoel dat ik nu weer goed bezig ben. Ben ook bezig met het boek verademing en heb net wat ademhalingsoefeningen gedaan.

Goed dat je je weer herpakt, hoop dat je dat lekkere gevoel ook weer kan krijgen Eva!
Het zat er natuurlijk wel aan te komen dat de weegschaal weer de andere kant zou gaan uitslaan. Waarom begin je vandaag niet alvast met 3 keer per dag eten, geen tussendoortjes en desembrood en andere volkoren dingen?

Fijn weekend :)
Super goed bezig Femme. :thumbsup:
Het is normaal dat je moet wennen aan pioppi in het begin.
Je neemt opeens veel minder koolhydraten.
Wel genoeg blijven eten hè!
En goed drinken!!
Straks vliegen de kilo's eraf en dat zal zeker motiveren.
Ik ben inderdaad vandaag alweer begonnen met drie maaltijden.
Morgen wil ik nog even genieten en maandag ga ik er dan weer vol voor .
Morgen wél hardlopen.
Hoop dat ik ook weer snel lekker in mijn vel zit .
Ga sinds kort naar een psycholoog om wat trauma's uit het verleden te verwerken en dat valt best zwaar.
Maar slecht eten gaat me ook niet helpen.
Komt wel weer goed :).
Jouw post en goede aanpak motiveert me!

Fijn weekend!
Ben ik ook weer eens!
Het eten gaat hier nog steeds goed. Gisteren een verjaardag en wel een plakje cake genomen maar de chips (Croky Bolognese, speciaal voor mij gekocht) heb ik wel laten staan. Daarna als avondeten goed maat gehouden en een beschaafd rondje van 5 km gerend.

Weegschaal schommelt tussen de 70 en de 71,5 en dat is prima bij 1,76 m

Eva, niet opgeven, ik herken het emotie eten en de trauma’s verwerken, maar onthou overeten zal er niet voor zorgen dat je je beter gaat voelen :hug:
Thanks voor de peptalk YAN.
Jij hebt zeker een mooi gewicht voor je lengte!!
Ik heb ervan genoten hoor van al het lekkere eten afgelopen week maar nu weer even wat strenger.

Heb vandaag 5 km hardgelopen en die wilde ik graag onder de 30 min, is gelukt in 29.30 plus nog drie kilometer gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, onder de 30 min! Lekker veel verbrand ook, als je daarna nog gewandeld hebt.
Ik heb vandaag 15 km gewandeld door de duinen. Hardlopen doet nog steeds pijn.

Supergoed gewicht YetAnotherNick!

Ben erg benieuwd of ik met Pioppi echt ga afvallen.
Eet nu veel calorierijker dan ervoor en heb toch echt trek (honger zelfs) :O
Zag vanochtend dat ik was aangekomen. Ik zal donderdag weer wegen, dan ben ik 1 week bezig.
Alle reacties Link kopieren
Toch een kg afgevallen deze week met Pioppi. Had met mezelf afgesproken dat ik zou gaan stoppen als ik niet of weinig was afgevallen. Maar dit is wel fijn.
Ben halverwege de week wel wat gaan minderen met de volvette kazen. Ben er dol op en had er daarom op 1 dag zoveel van gegeten dat ik de calorieën voor de gein ben gaan tellen (is niet de bedoeling) en op 3000 kwam :O
Hongergevoel is iets minder, maar nog niet weg.

Vriend doet ook mee en hoewel hij in het weekend gewoon bier is blijven drinken, is hij 1,5 kg afgevallen.

Hoe gaat het met jullie hier? Ik ga vanavond weer voor het eerst voorzichtig intervallen (1min om 1min) Hoop dat ik snel weer kan opbouwen.
Hey femme!
Pioppi is zo anders dan je normaal at dus je zal echt wel moeten wennen .
Geef het nog even de tijd :), zonde om nu op te geven want je raakt misschien nu net gewend .
En wat fijn dat de weegschaal nu wel daalt!!
Het kan ook een andere reden hebben dat je eerst niet af viel..
Misschien vocht oid, tijd van de maand etc.
Hier gaat ook goed. Ben alweer een halve kilo lichter dan zondag..
Hopelijk gaat het hardlopen goed!!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ga zeker door. 1 kg per week is heel fijn.
Wat fijn dat jij ook weer afvalt. Wat heb je veranderd?

Harlopen ging goed, heerlijk om weer buiten te sporten.
Nou heb nog wel gewoon wat gesnoept hoor her en der.
Ik ben niet meer zo streng :facepalm:
Maar ik heb deze week wel 4x gesport. en niet teveel gegeten.
Ik ben niet veel afgevallen maar ik was na een vreetweek gelijk zwaarder en weeg nu weer 74.5.
Alle reacties Link kopieren
Zo deze is even omhoog gooien!

Wil dit namelijk toch weer even goed gaan oppakken.
Hallo! Beste wensen allemaal!!
Jaaa! Laten we het weer oppakken!
Wil er nog 4 af.
Gelukkig nieuwjaar!!

Ik ga nog steeds goed. Zit nu met gewicht rond de 67 kg.
Ben aan het trainen voor een halve marathon. Zit nu op 17 km :)

Maaltijden zijn er nog steeds 3, voel mij er goed bij.
Wow YAN, wat een doorzettingsvermogen!
Hier is in de maand december echt de klad erin gekomen.
Gelukkig niet veel aangekomen.
Nu 73.5 bij 1.80, maar wil er voor het mooie nog wel 4 kg af .
Jij bent ook lang toch?

Wat goed zeg trainen voor een halve marathon.
Ik ben ook lekker bezig! Vorige week mijn eerste tien kilometer binnen het uur gelopen :).
Ik doe niet meer mee in dit topic, want ik wil het eens anders aanpakken.

Gewoon ‘normaal’ eten, me niet fixeren op een aantal eetmomenten/ aantal calorieën/ bepaalde voedingsmiddelen/ macro’s, geen (mode)dieet, geen goeroe’s, geen beperkingen... Gewoon mijn gezonde verstand. Alles met mate. Back to basics.

Dan zie ik wel welk gewicht daar uit komt. Want ik ben er klaar mee om steeds met mijn eetpatroon en gewicht bezig te zijn. Ik wil die obsessie niet meer. Met een normaal ‘boerenverstand’ eetpatroon word ik wellicht niet superslank, maar vast ook niet moddervet.

Verder blijf ik uiteraard (hopelijk steeds snellere en steeds grotere) rondjes rennen. :proud:

Succes allemaal hier verder!
Iets perzik: eigenlijk vind ik het wel wat , wat jij zegt.
In ieder geval een stuk relaxter om er niet zo mee bezig te zijn!
Zijn er mensen die het leuk vinden om dit topic nieuw leven in te blazen? Ik ben al een maand bezig om volgens het principe 3 maaltijden per dag en geen tussendoortjes te eten. Mijn doel is 15 kilo afvallen. De eerste twee kilo zijn er af. Ik ben tevreden over dit tempo, ongeveer een halve kilo per week. Als ik in mijn gewone ritme ben, aan het, veel thuis, weinig sociale verplichtingen lukt het me prima om me aan de 3 maaltijden per dag te houden. Met een borrel of verjaardag vind ik het iets lastiger.
Hi,

Een oud topic die ik gestart was onder een oude Nick, die ik graag weer omhoog wil gooien.
Nadat de tussendoortjes er weer bij zijn gekomen, ben ik sinds vandaag toch weer begonnen met 3 maaltijden per dag en geen tussendoortjes te proberen.
Wie doet er mee?
hamerhaai schreef:
09-08-2018 14:01
Noten zijn gezond, maar pinda's zijn geen noten en bevatten veel koolhydraten.

Pinda's zijn inderdaad peulvruchten maar worden vanwege de voedingswaarde onder de noten gerekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven