Lijf & Lijn alle pijlers

drie maaltijden per dag

09-08-2018 13:38 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil een kilo of 6 kwijt.
Nu heb ik bedacht dat ik naar 3 maaltijden per dag wil.
Zodat ik niet constant aan hoef te denken wat ik (tussendoor) ga eten en ik denk ook dat het mijn bloedsuikerspiegel ten goede komt (vaak als ik wat eet, krijg ik daarna weer extra trek).
Wie doet dit nog meer en wat eet je dan zoal?
Ik ben vandaag begonnen en het bevalt me tot nu toe goed. Ik eet wel ongeveer 500 kcal per maaltijd zodat ik er een paar uur tegen aan kan.

Dit is wat ik vandaag eet/ heb gegeten

Ontbijt om 6.30 : 300 ml magere yoghurt met 5 eetlepels havermout, handje rozijnen en handje blauwe bessen
Lunch om 12.30: 3 bruine boterhammen, met pindakaas en met jam en 2 pruimen
Avondeten om 18 uur: 3 kleine gekookte aardappelen, een tartaartje en spinazie

Als ik ga hardlopen (45 min) zal ik na het hardlopen nog wel iets extras eten zoals een bakje yoghurt met een appel bijvoorbeeld.

Wat vinden jullie ervan?
anoniem_372094 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:40
3.54% gewijzigd
Daev83 schreef:
17-08-2018 16:33
Het zou ook beter zijn om het zo te doen :-) daarom wil ik mijn eetpatroon ook aanpassen.
Je hebt gelijk Xanthan, hoort bij het leven. Maar alle nieuwe veranderingen zijn even wennen.
Ik ga ervoor :-)
:daisy: Goed dat je doorzet!
Daev83 schreef:
17-08-2018 16:22
Als je om 7 uur ontbijt, 13 uur middageten en 18 uur avondeten
kun je tussendoor wel wat trek krijgen.
Ja, daarom doe ik dat niet. Op die manier loop ik echt grote delen van de dag met trek rond en ik ben zo iemand die dan constant aan eten denkt.

Door pas om 11 uur te beginnen met eten is het zoveel makkelijker.
Ikigai schreef:
17-08-2018 16:15
Veel commentaar van collega's? Drie maaltijden op een dag is toch redelijk standaard?
Dat was vroeger zo. Tegenwoordig worden er veel tussendoortjes gegeten. Ik werk in het onderwijs en veel collega's grijpen naar een Snelle Jelle of een mueslibar zodra de bel gaat omdat ze vinden dat ze iets moeten eten. Traktaties zijn er ook vaak, veel ouders geven ook iets extra's voor de leerkrachten als de kinderen jarig zijn. Ik zet dat altijd in de koffiekamer neer voor de liefhebbers, is altijd in no time op.
Alle reacties Link kopieren
Daev83 schreef:
17-08-2018 15:52
Hoe ging dat vanmorgen?
Heb smorgens nooit geen trek dus op 2 cappucino na pas om 12.00 uur gegeten.

Net een kopje soep en zo avondeten.

Vanavond hardlopen en wil daarna nog iets eten dus daarom zo ingedeeld.

Iemand schreef het al eerder maar het fijne hieraan vind ik dat je niet meer hoeft na te Denken over de tussendoortjes.
Dit klinkt wel goed zeg. Ik eet maar twee keer per dag, maar dat bevalt me niet zo goed en is ook niet gezond geloof ik. Ik ga met je meedoen.

Ik lees dat juist volle producten aangeraden worden? Ik dacht dat mager beter was.
elske1975 schreef:
17-08-2018 17:26
Dat was vroeger zo. Tegenwoordig worden er veel tussendoortjes gegeten. Ik werk in het onderwijs en veel collega's grijpen naar een Snelle Jelle of een mueslibar zodra de bel gaat omdat ze vinden dat ze iets moeten eten. Traktaties zijn er ook vaak, veel ouders geven ook iets extra's voor de leerkrachten als de kinderen jarig zijn. Ik zet dat altijd in de koffiekamer neer voor de liefhebbers, is altijd in no time op.
Misschien is dat wel de reden dat 50% inmiddels overgewicht heeft. Al die extraatjes tikken wel aan naar verloop van tijd.
Ikigai schreef:
17-08-2018 18:03
Misschien is dat wel de reden dat 50% inmiddels overgewicht heeft. Al die extraatjes tikken wel aan naar verloop van tijd.
Dat is ook zo. Die tussendoortjes zijn vaak ook ultrabewerkt (granen die tot poeder zijn gemalen, slechte vetten, suiker, glucosesiroop enz.).
elske1975 schreef:
17-08-2018 18:05
Dat is ook zo. Die tussendoortjes zijn vaak ook ultrabewerkt (granen die tot poeder zijn gemalen, slechte vetten, suiker, glucosesiroop enz.).
Het valt me op dat juist mensen die aan de lijn zijn tussendoortjes eten, die zijn (en blijven) vaak te dik.
*Kettricken* schreef:
17-08-2018 17:50
Dit klinkt wel goed zeg. Ik eet maar twee keer per dag, maar dat bevalt me niet zo goed en is ook niet gezond geloof ik. Ik ga met je meedoen.

Ik lees dat juist volle producten aangeraden worden? Ik dacht dat mager beter was.
Onbeperkt vet eten is natuurlijk niet goed, maar volle yoghurt en kwark, roomboter enz. zijn heel gezond.
Ik kan je het boek Lichter van William Cortvriendt aanraden.

2 x per dag eten kan ook, als je er maar voor zorgt dat je voldoende calorieën en voedingsstoffen binnenkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
elske1975 schreef:
17-08-2018 18:16
Onbeperkt vet eten is natuurlijk niet goed, maar volle yoghurt en kwark, roomboter enz. zijn heel gezond.
Ik kan je het boek Lichter van William Cortvriendt aanraden.

2 x per dag eten kan ook, als je er maar voor zorgt dat je voldoende calorieën en voedingsstoffen binnenkrijgt.
Elske raad jij bovenstaand boek aan boven de supervetvetbrander?
Wil graag ook erover lezen.

Ik heb ook nagedacht wat beter is, volle of magere producten.
Maar ik kies ook volle producten omdat ik dan ook beter vol zit en ik vind dat wel nodig als er 5 uur tussen twee maaltijden zit .
Bovendien vraag ik me af, of het geen crashen wordt met maar drie magere maaltijden zonder tussendoortjes.
Ik ben 1.80 cm dus wil wel rond de 1500 kcal per dag uitkomen ongeveer.
Met drie magere maaltijden is het misschien maar 1100.
Alle reacties Link kopieren
*Kettricken* schreef:
17-08-2018 17:50
Dit klinkt wel goed zeg. Ik eet maar twee keer per dag, maar dat bevalt me niet zo goed en is ook niet gezond geloof ik. Ik ga met je meedoen.

Ik lees dat juist volle producten aangeraden worden? Ik dacht dat mager beter was.
Welkom! Leuk dat je met me mee doet .
Ik eet ook volle producten, heb nooit het idee dat je daar zwaar van wordt. Wel alles met mate.
Goeie tips! Ik wil na de vakantie beginnen, er moet hier echt wat gebeuren. Ben eigenlijk ook geen ontbijter, maar gek genoeg is dat er bij mij als kind zo ingeramd dat ik het altijd wel doe.

Enige waar ik tegenop zie is dat ik, omdat ik PDS heb, juist als advies heb gekregen om om de 2 tot 3 uur iets te eten om mijn darmen actief te houden. Mensen die daar ervaring mee hebben?

Koffie drink ik sowieso niet, alleen thee en ik eet zuivelvrij.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
17-08-2018 18:09
Het valt me op dat juist mensen die aan de lijn zijn tussendoortjes eten, die zijn (en blijven) vaak te dik.

Absoluut. Alleen te dikke mensen zitten bij ons op kantoor op elk uur van de dag met bakjes wortels en komkommer en mueslirepen.
En dan ook nog elk trakteermoment meepakken, want tja, je mag 2 tussendoortjes per dag hè en die wortels krijg je alleen maar trek van.

Gewoon accepteren dat een beetje trek en geknor normaal is. Het is niet normaal om nooit een knorrende maag te voelen in mijn ogen. Ik heb 2 x per dag een knorrende maag en echt trek. Zo een uurtje voor de lunch en voor het avondeten. Heel logisch toch?
Alle reacties Link kopieren
Daev83 schreef:
17-08-2018 18:23
Elske raad jij bovenstaand boek aan boven de supervetvetbrander?
Wil graag ook erover lezen.

Ik heb ook nagedacht wat beter is, volle of magere producten.
Maar ik kies ook volle producten omdat ik dan ook beter vol zit en ik vind dat wel nodig als er 5 uur tussen twee maaltijden zit .
Bovendien vraag ik me af, of het geen crashen wordt met maar drie magere maaltijden zonder tussendoortjes.
Ik ben 1.80 cm dus wil wel rond de 1500 kcal per dag uitkomen ongeveer.
Met drie magere maaltijden is het misschien maar 1100.

Misschien maar... ik zou het eens in detail invullen in de eetmeter en tellen. Met 3 normale maaltijden en halvolle producten kom je zo aan de 1500 calorieën minimaal. Ik wel in ieder geval. En anders schep je wat meer op?

En als je in het weekend dan 2 dagen wat tussendoor eet en wat luxer, drankje erbij, dan zit je er ruim boven. Wat prima is. Het gaat om het gemiddelde. Dus na 7 dagen alle calorieën delen door 7. Met 3 maaltijden per dag en wat uitgebreider in het weekend kom je gemiddeld echt niet op maar 1100 calorieen.
Xanthan schreef:
17-08-2018 19:09
Misschien maar... ik zou het eens in detail invullen in de eetmeter en tellen. Met 3 normale maaltijden en halvolle producten kom je zo aan de 1500 calorieën minimaal. Ik wel in ieder geval. En anders schep je wat meer op?

En als je in het weekend dan 2 dagen wat tussendoor eet en wat luxer, drankje erbij, dan zit je er ruim boven. Wat prima is. Het gaat om het gemiddelde. Dus na 7 dagen alle calorieën delen door 7. Met 3 maaltijden per dag en wat uitgebreider in het weekend kom je gemiddeld echt niet op maar 1100 calorieen.
Precies. Je komt al snel uit op wat meer. Ik ben over het algemeen vrij sober, maar soms eet ik ineens flink wat sushi, of lekker wat hapjes op een feestje, of ga ik uitgebreid uit eten, maar dat kun je wel hebben als je de meeste dagen niet te gek doet.
Ik eet al jaren 3x per dag, 10:00 ontbijt, 14:00 lunch en om 20:00 eten we met het gezin. Geen tussendoortjes, dat vind ook onzin, voor mezelf dan. De kinderen eten natuurlijk wel tussendoortjes anders houden ze het niet tot 20:00 vol. Ik heb daar geen problemen mee.
Daev83 schreef:
17-08-2018 18:23
Elske raad jij bovenstaand boek aan boven de supervetvetbrander?
Wil graag ook erover lezen.
Ik vind het allebei goede boeken!
Ik heb ook nagedacht wat beter is, volle of magere producten.
Maar ik kies ook volle producten omdat ik dan ook beter vol zit en ik vind dat wel nodig als er 5 uur tussen twee maaltijden zit .
Bovendien vraag ik me af, of het geen crashen wordt met maar drie magere maaltijden zonder tussendoortjes.
Ik ben 1.80 cm dus wil wel rond de 1500 kcal per dag uitkomen ongeveer.
Met drie magere maaltijden is het misschien maar 1100.
Heel verstandig! 1100 calorieën is echt te weinig als je 1.80 meter bent.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
17-08-2018 19:09
Misschien maar... ik zou het eens in detail invullen in de eetmeter en tellen. Met 3 normale maaltijden en halvolle producten kom je zo aan de 1500 calorieën minimaal. Ik wel in ieder geval. En anders schep je wat meer op?

En als je in het weekend dan 2 dagen wat tussendoor eet en wat luxer, drankje erbij, dan zit je er ruim boven. Wat prima is. Het gaat om het gemiddelde. Dus na 7 dagen alle calorieën delen door 7. Met 3 maaltijden per dag en wat uitgebreider in het weekend kom je gemiddeld echt niet op maar 1100 calorieen.
Als ik 3 boterhammen met slankie smeerkaas zou nemen kom ik uit op ongeveer 300 kcal .
Alle reacties Link kopieren
Ik kom vandaag op 1500 calorieën (ingevuld) met volle producten..
En ga nu hardlopen, dus minder doe ik echt niet aan.
Ik hou het op volle producten.
Alle reacties Link kopieren
Daev83 schreef:
17-08-2018 20:29
Als ik 3 boterhammen met slankie smeerkaas zou nemen kom ik uit op ongeveer 300 kcal .

Waarom zou je slankie nemen als je gewoon lekkere belegen kaas kan nemen? En halfvolle margarine?
Xanthan schreef:
17-08-2018 20:36
Waarom zou je slankie nemen als je gewoon lekkere belegen kaas kan nemen? En halfvolle margarine?
Roomboter zul je bedoelen! :-)
Alle reacties Link kopieren
Je bedoeld 20 of 30+ kaas?
Bleghh.. ik eet 48+ kaas ... Met mate .
Daev83 schreef:
17-08-2018 22:20
Je bedoeld 20 of 30+ kaas?
Bleghh.. ik eet 48+ kaas ...
Dat is het allerlekkerst!
Met mate .
Daar is kaas ook voor bedoeld. Je kunt er een boterham mee beleggen of je avondeten mee pimpen. Als je er een pond van uit het vuistje eet ben je verkeerd bezig.
Ik eet ook gewoon roomboter en 48+ kaas. Dat is zoveel lekkerder dan die slanke varianten.
Ik neem dan geen dikke laag boter, maar gewoon een dun laagje. Dat met een snee vers brood van de bakker :-9

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven