Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
Tja, ik zit natuurlijk wel op mijn werk, dus dan is een cup a soup toch handiger dan een kruimelende beschuit boven mijn toetsenbord, haha. Maar klopt, ik voel me elke keer weer schuldig als ik die ingredienten lees. Maar 's middags kak ik helemaal in, dan is het wel fijn hoor.

Bedankt voor de feedback trouwens
Het is de appelchips geworden, want ik had zin in iets zoets :-)

wat met 345 kcal op100gram en 72 gram suiker (op 75 gram koolhydraten) nog best slecht is eigenlijk

Maar vast beter dan chocola en gelukkig zit er maar 75 gram in een zak
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Is dat wat, die appelchips? Ik had laatst boerenkoolchips en dat was verrassend lekker!

Lux, ik vind jouw lijstjes zo lekker klinken!

Tijgertje, ik vind jouw lijstje wel oké, maar ik snap je avondeten niet. Dat vult toch niet? Je cup à soup snap ik wel: goor, ranzig, ongezond en tegelijkertijd zo lekker! Mijn favoriet is champignon!

Mijn avondsnack is een gram of 50 melkchocolade met hele hazelnoten van Cadbury geworden. Eigenlijk ben ik meer van de Cote d'Or, maar ik vond deze lekker!
In elke alinea schrijf ik "lekker"! Staat wel erg suf.
@Mejuffrouwmuis de biologische van de ah, is erg lekker. knapperig. Heb ze ook wel eens gehad die dat niet waren en die vond ik minder. De action heeft ze ook wel eens, maar die zijn volgens mij niet gebakken maar gevriesdroogd. Die hebben meer een kroepoek structuur, ook mega lekker. Ook die van aardbei, al word daar wel extra suiker aan toegevoegd helaas.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 18 mei 2016 @ 21:20:

In elke alinea schrijf ik "lekker"! Staat wel erg suf.

ach zolang je lekker vind wat je in je mond stopt

en nu heb ik die grappen wel uitgemolken volgens mij, grinzz
O: smoothie van yoghurt, banaan, muesli

T: 2 tomaten

L: 3 sneden brood, halvarine, filet americain

T: kop bloemkoolsoep

D: aardappel anders, vis, doperwtjes
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 18 mei 2016 @ 21:19:

Is dat wat, die appelchips? Ik had laatst boerenkoolchips en dat was verrassend lekker!

Lux, ik vind jouw lijstjes zo lekker klinken!

Tijgertje, ik vind jouw lijstje wel oké, maar ik snap je avondeten niet. Dat vult toch niet? Je cup à soup snap ik wel: goor, ranzig, ongezond en tegelijkertijd zo lekker! Mijn favoriet is champignon!

Mijn avondsnack is een gram of 50 melkchocolade met hele hazelnoten van Cadbury geworden. Eigenlijk ben ik meer van de Cote d'Or, maar ik vond deze lekker!

Ik vind mijn eigen lijstjes ook altijd erg lekker

Ik mag er nog een kakifruit, witte boterham met roomboter en een cracker met pindakaas aan toevoegen. Zoals ik al zei: sleep deprivation craving morgen maar dubbele work out then
kakifruit echt nog nooit gegeten. Hoe smaakt het?
quote:lollypopje schreef op 18 mei 2016 @ 21:45:

kakifruit echt nog nooit gegeten. Hoe smaakt het?Heerlijk!! Heel zoet en sappig I love them! In de winter was ik erg verdrietig toen ze gewoon NIET verkrijgbaar waren
misschien morgen in mijn pauze eens langs de turk lopen en kijken of ze daar liggen om te proberen. Komt er daarna waarschijnlijk een post van de categorie "hoe de hell eet je ze"
quote:lollypopje schreef op 18 mei 2016 @ 21:54:

misschien morgen in mijn pauze eens langs de turk lopen en kijken of ze daar liggen om te proberen. Komt er daarna waarschijnlijk een post van de categorie "hoe de hell eet je ze" Haha gewoon helemaal! Hoeft ze niet te schillen en heeft geen klokhuis. Het lijkt een beetje op een oranje appel.
okee, das makkelijk. ideaal voor mij

Ben dol op grapefruits, maar die eet ik nooit want veel te veel gedoe om te pellen.
Vandaag:

O: griekse yoghurt met honing en muesli, cappuccino

T: een paar dropjes

L: drie crackers met kaas

T: plakje spekkoek

D: couscous met ui, knoflook, paprika, courgette en feta en twee (kleine) glaasjes rode wijn

T: festini, plakje spekkoek, grote cappuccino

Niet heel gezond vandaag maar wel lekker..
Ff snel hoor, ben MOE

o: volle yoghurt net chia zaad cacaopoeder cocos banaan havermout

l: 2 bh pindakaas memwt sambal, 1 bh roomboter ( eet eigenlijk altijd volkorenbrood) crackertje notenpasta

d: asperges,botersaus, krieltjes, eitje, peterselie

T: paar lepeltjes witte chocomousse die aan het maken was voor morgen

En kwartiertje hardgelopen, was supergoed hardloopweer. Wilde wel langer maar moest te nodig plassen.
Jeeeez, ik loop echt vet achter de hele tijd. Maar ben druk bezig geweest de afgelopen dagen.

Ik ook van oude huizen. Vind het vooral belangrijk om elke dag mijn wijk/straat binnen te rijden en te denken: "Owww wat is het toch mooi hier " Daarom heb ik een hekel aan Vinex-wijken. Tuin hoeft van mij niet per se maar vind het wel erg jammer dat ik geen balkonnetje heb.

KV, klopt, ik woon in de UK (Wales). Ben je alweer wat uitgerust van je operatie? Eetbui kwam vooral door een slechte planning + te lang wachten met avondeten. Ik moet gewoon vantevoren bedenken wat ik ga eten anders word ik zenuwachtig.

Dit is zeker een goed topic. Ik kan zelf heel slecht tegen die topics waarin mensen haast niks eten of huilie-emoji gaan plaatsen als ze een keer taart hebben gegeten. :-/ In de eerste delen van de voorganger van dit topic was het altijd gezellig. Later kwam ik nog een keer terug toen er andere mensen in zaten en toen kreeg ik bij mijn eerste lijstje meteen een enorme bitch-reactie. Waarom ik soep had gegeten, want ik kon toch ook gewoon groenten wokken? En die appelstroop op mijn boterham was ook puur vergif, geloof ik.

Hou ook niet van topics met zo een tabel. Daar zie je vaak van die reacties als: "Deze week drie keer een dubbel portie Chinees gegeten en zes zakken chips op, maar toch 400 gram afgevallen, dus een goede week gehad!!" Uh, ja hoor.

Kakifruit is indd lekker, dat doet mijn moeder vaak door de salade. Lux heeft altijd lekkere lijstjes maar dat vind ik van de meeste mensen hier wel.

Mijn lijstje van eergister:

Ontbijt: 2 boterhammen met pindakaas

Tussendoor: bakje vanilleyoghurt

Lunch: 2 boterhammen met appelstroop

Tussendoor: een soort stroopwafel met chocolade

Avond: een ruime kwart cup kamut/khorasan (droog gewogen), linzen-wortel-bleekselderij-tomaten prutje uit de vriezer

Sport: kracht- en cardiotraining in de sportschool

Gisteren:

Ontbijt: overnight oats van een halve cup havermout, havermelk, halve granaatappel, 1 kiwi, 1 tl chiazaadjes

Lunch: salade van een kwart cup kamut/khorasan (droog gewogen), halve granaatappel, stuk komkommer, en een gele paprika

Tussendoor: een blokje chocola (85%)

Avond: street food van Wahaca Mexicaans eten in kleinere porties. Twee feta/zoete aardappel taquitos, een halve quesadilla met zwarte bonen en kaas, een empanada met erwtjes en mint, twee cactus&courgette taco's, en een tostada met zwarte bonen, mais ,en guacamole

Sport: ongeveer driekwartier gezwommen in de ochtend

quote:Mandarijn89 schreef op 18 mei 2016 @ 09:14:

Mijn lijstje van gisteren is niet noemenswaardig...... Maar ik ga het toch doen, Kalliope heeft de eetbui het immers ook eerlijk toegegeven

Ik ben blij dat ik mensen inspireer!
Liever elitair dan een pauper!
Helaas geen kaki fruit gevonden, dus daar kijk ik volgende week nog eens voor. Daarom maar wat gezonde appels meegenomen.
Dat Mexicaans klinkt heerlijk Kalliope! En mooi Wales! Woon je daar al lang? Mijn man zou het liefst in Schotland gaan wonen en hoewel ik het er ook echt prachtig vind en de mensen zeer vriendelijk, vind ik wonen toch wel echt een brug te ver. Onze deal is dat we nu om het jaar heen gaan voor een vakantie. Het voelt onderhand al als "home away from home "

Ik heb vandaag een heerlijk dagje voor mezelf, zoon is vanmorgen opgehaald door m'n vader en moeder en zo kan ik even lekker rondlummelen en bijtrekken. Qua eten ben ik ook heeeeel lief voor mezelf vandaag

O: yoghurt met muesli, handje bosbessen, halve appel, gedroogde vijg, cacaonibs en klein handje rauwe noten

T: 2 kleine koffie verkeerd met een speltstroopwafel

L: pompoenpittenpuntje met roomboter, extra belegen kaas, komkommer en radijs, speltcroissant met roomboter en jam, glas karnemelk. Als toetje 3 stukjes pure chocolade met mintvulling van Lindt en een Red Velvetcakeje. Dit laatste stond bij de bakker en daar had ik over gelezen en was ik erg nieuwsgierig naar. Hij was lekker maar ik vond 'm niet heel bijzonder speciaal ofzo..

T: 2 plakjes zelfgebakken ontbijtkoek. Ook een first en de smaak is heel goed maar hij is niet zo luchtig. Daar moet ik nog even mee experimenteren.

D: leftover Jambalaya

T: zelfgemaakt yoghurtijs van banaan, mango en Griekse yoghurt.

En nu nog even fijn op de bank met de Linda. Bijkomen van m'n dutje van net
En kakifruit ga ik zaterdag mee laten nemen door man. Die doet dan altijd boodschappen op de markt en daar hebben ze het vast wel. Volgens mij heb ik het ooit weleens gegeten maar al zolang terug dat ik het me niet zo goed meer herinner. Goeie inspiratie Lux!
O: 2 crackers met pindakaas

T: bloemkoolsoep

L: 3 sneden brood met halvarine en la vache quirit

T: appel

D: stoofpot van rundvlees, sperziebonen en aardappel

T: nog geen idee
-
@mandarijn waarom moet je nog iets eten vanavond? Als je geen zin hebt dan hoeft dat toch niet.
Mijn idee Mandarijn, vol is vol hoor!

En de ontbijtkoek heb ik uit het Skinny Six kookboek van Chicks Love Food. Op hun site staat ook een recept. Ik vond deze dus een beetje "zwaar " en wil de andere variant graag proberen om te kijken of die iets luchtiger is. Als je Googled vind je 'm vast wel
O: cappuccino en yoghurt met honing en muesli

L: twee boterhammen met kaas

T: een cracker met pindakaas en zelfgemaakt ijs met frambozen, bosbessen en melk

D: quiche met spinazie en geitenkaas

Het ijs was lekker maar wel wat zuur. Volgende keer doe ik er ook wat zoeter fruit in zoals aardbeien of een banaan ofzo.

@Kalliope: Ik moet toegeven dat die topics met tabellen wel mijn guilty pleasure zijn Gewoon omdat ik me zo kan verbazen om dingen daar haha.

@Mandarijn: ik sluit me aan bij koffieverkeerd en lollypopje Ik eet ook niet elke dag 1800-2000 calorieën (denk ik, ik tel ze niet), maar gewoon de ene dag wat minder, de andere dag wat meer, en al met al zal ik gemiddeld wel oké zitten.
Ik vrees dat ik gemiddeld wat te hoof zit had wel uit nieuwsgierigheid de app fatsecret gedownload, maar vind alles invoeren echt veel teveel gedoe.

Vandaag:

O: soya yoghurt, spelt muesli, honing

T: kaas-spelttwister en een soyalatte+zoetje

L: speltbol geitensmeerkaas

T: appel, lemoncake en een cappuchino

D: rendang met winterpenen, sperziebonen en zilvervliesrijst

T: olijven met witte kaas

Niet het beste lijstje, dus morgen een bak rauwkost mee als lunch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven