Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
@Kalliope dat is helemaal waar. Vandaag heb ik heel erg slecht gegeten, maar nu heb ik nergens last van

Je avond eten klinkt trouwens erg lekker.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oooh kllinkt klekker Kalliope, die courgettekoekjes!

Hier een slechte dag Ik kwam onverwacht in een borrel-dineren-filmavondje terecht dus heb EN niet gesport, EN veel ongezonds gegeten. De schade:

O. skyr met een hele mango + 3 koppen zwarte koffie

L. klein stukje stokbrood met roomboter en een gebakken eitje

T1. zwarte koffie met een bonbon

T2. 2 stukjes stokbrood met brie, paar walnoten, glas rode wijn

D. gebakken aardappelen (met ketchup en mayo), schnitzel en snijboontjes

T1. halve zak maltesers, cola light (bij de film; The Nice Guys)

T2. glas rode wijn

Sport: NOTHING. Morgen wordt ook al geen goeie dag want dan heb ik een high tea
Ik heb niet echt tijd dus ik schrijf ff m'n lijstje op en dan ben ik weer weg.

Gisteren:

O: twee kaiserbrödchen met kaas en een cappuccino

L: twee crackers met baba anoush

D: vega-kip, paprika, champignons, peultjes met rijst

T: klein flesje cola
Heel verhaal getypt, maar nu is alles weg! Een samenvatting:

Gister een onverwacht feestje gehad en ik lig nu met een kater in mijn nest! Voel me nu niet best, maar het was zo gezellig gister!

Nu mijn idiote lijstje:

O: Griekse yoghurt met aardbeien en honing.

T: Drie rijstewafels.

L: drie boterhammen met frambozenjam.

T: stukje carrotcake. Ik zat bij de kapper en daar krijg je altijd een kopje thee en een stukje taart.

À: we zouden curry eten en alles stond klaar. Eerst gingen we een van onze zoons ophalen van een feestje en we zijn met een ander stel blijven plakken, waardoor mijn avondeten bestond uit een paar stukjes pizza, heel veel chips, nootjes, borrelhapjes en heel veel alcohol. Die Britten zijn gezellig hoor, maar mijn glas is niet leeg geweest en ik geen idee heb hoeveel ik heb gedronken. Ja, te veel.
-
Het was de eerste keer dat ik die courgettekoekjes gemaakt had. Ze waren heel lekker maar de volgende keer ga ik ze net wat anders maken (sowieso met meer kurkuma! Dat zat er nu in maar had sterker gemogen).

Manderijn, ik woon niet in Nederland maar gok dat het wel bij de AH te koop is. Maar ik denk dat je het makkelijk kan vervangen met iets anders, ik heb het ook alleen gemaakt maar met wat ik toevallig in huis had. Gewone melk heb ik nooit omdat dat zo snel bederft/niet handig is een in éénpersoonshuishouden. Koop altijd alternatieven als sojamelk/amandelmelk/oatly (=havermelk)/kokosmelk... en dan pak ik het liefst wat in de aanbieding is. Het bloem kan ook amandelmeel zijn, of kokosmeel, of iets anders wat er toevallig is.

Ik weet niet waar in NL je woont, maar je kan ook kijken of er in de buurt nog een werkende molen staat. In mijn ouders stad staat ook een molen en die verkoopt de leukste bloem- en meel-dingen.
Gisteren ga ik het niet over hebben, dat was gepland slecht eten

Vandaag:

O: 2bruine boterhammen chocopasta

T: cakeje met chocolade

L: 2 volkoren boterhammen geitenkaas

T: kokoskoekje en wat olijven met witte kaas

D: omelet van spinazie, ui, tomaat, geitenkaas, zalm en knoflook

T: ik denk wat appelchips
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Vandaag:

O1: 1.5 plak ontbijtkoek met roomboter, 2 kopjes koffie

O2: 2 geroosterde broodjes, 1 met roomboter en een gekookt eitje, 1 met gesmolten kaas, glas verse sinaasappelsap, grote mok groene thee

L: applecrumble met een koffie verkeerd

T: koffie verkeerd met een bastognekoekje, glas Roses Lemonade met spa finesse en een bakje bolognese chips

D: lauwwarme spinaziesalade met rode ui, champignons, zongedroogde tomaatjes en walnoten

T: skyr met een beetje agavesiroop

Gisteravond was de sushi geslaagd! Zoon wilde alleen de gefrituurde of gegrilde dingen maar vooruit, hij heeft gegeten. Deze fase gaat vast ook ooit weer over

Verder ben ik best heel trots op mezelf want ik zit dit hele weekend niet lekker in m'n vel maar ik heb me niet vergrepen aan chocola!!!
@KoffieVerkeerd goed bezig.

en fijn in elk geval heeft gegeten :-)
Goed zo Koffie!

Ik heb vandaag op mijn avondeten na niet heel veel gegeten. Ik had niet zo'n trek, maar heb mijn gebrek aan eten goed gemaakt door waanzinnig veel avondeten op te scheppen. Mijn man had Indisch gekookt en het was lekker.

O: Twee boterhammen met jam

T: Vier oaty biscuits

L: Twee boterhammen met jam

A: Heel veel kroepoek, pindasaus, sambalboontjes en nasi goreng. Twee borden vol en net heb ik nog het restant rijst gegeten. Alles was "made from scratch" en het was zo lekker!
@Mejuffrouwmuis ik word jaloers. Indisch, zo lekker.
Ja he! Mijn schoonmoeder kan waanzinnig goed Indisch koken (en ook andere dingen) en mijn man heeft het van haar geleerd. Mij hoor je niet klagen!
Oh, heerlijk Indisch en zeker als je kater een beetje afgezakt is!

Ik weet niet of ik het al eerder gevraagd heb maar hoe gaat het met de e-sigaret Mejufrouwmuis?
Hmmm, Indisch, ik heb al vaak geprobeerd tempeh Indisch te bereiden, is me nog nooit gelukt.

Gisteren

o: volle yoghurt cacao lijnzaad banaan honing

Daarna uurtje sportschool

l: bietensalade en witloftartetatin

T: een hele reep niet zo heel lekkere chocolade, ik lag op de bank, was soort lichamelijk uitgeput en wilde SUIKER.

D: ( witte) broodrolletjes, laatste stukje venkelquiche

Rare dag dus. Die chocolade maakt me niet zoveel uit qua calorieen, maar uiteindelijk word ik alleen maar nog meer moe van die suiker

Vandaag:

o: havermout bessen pitjes kokosolie kaneel

l: 2 gebakken eieren met parm. Kaas op 2 volk. Bh, 2 volk. Bh met pindakaas en sambal

D: zilvervliesrijst met curry van paksoy, spinazie, cashewnoten, kokos

T: volle yoghurt met lijnzaad honing en kaneel
Mmmmm, Indisch! Wordt hier helaas maar weinig verkocht, volgens mij zit er in de hele hoofdstad van Wales één Indisch restaurant. Tegen zelf maken zie ik op omdat het dan vast niet zo lekker is als bij mams thuis. En ik heb ook geen goede wok.

Mmmm, sushi!

Kijk, hierom probeer ik dit topic altijd te mijden als ik zelf nog niet gegeten heb.

Lekkere ontbijtjes sense. Leuk om te zien wat andere mensen in hun yoghurt of havermout stoppen, geeft weer goede tips voor de volgende boodschappenronde.

Jammer dat de chocola niet zo lekker was. Het klinkt alsof je lichaam het even nodig had, dus volgende keer iets extra lekkers uitkiezen.

Mijn lijstje voor vandaag:

Ontbijt (wel pas om 12 uur): dezelfde courgettekoekjes als gisteren (met dezelfde hoeveelheden) met 3 grote lepels yoghurt

Lunch: 3 boterhammen met aardbeien

Avondeten: 2 flinke kommen soep van broccoli, rode ui en kokosmelk, bestrooid met gehakte hazel- en pistachenootjes, waterkers, en een lepel yoghurt

Snack: 1 blokje pure chocola (85%)

Sport: 5 kwartier zwemmen
Wooooo, ben precies 5 kilo afgevallen in 3 weken. 12.5% van mijn doel bereikt.
Goed bezig Kalliope. Ik zat op 300 gram na 3 weken
Wat goed Kalliope!

Eetlijstje hier:

O. -

L. -

High tea: kleine stukjes wrap met zalm en roomkaas en hummus en avocado, klein appeltaartje, quiche lorraine, kleine cheesecake en blondie (brownie van witte chocola), druiven en aardbeien, 2 glazen prosecco

D. Tomatensoep en stokbrood met zelfgemaakte tonijnsalade

T. De left over maltesers

Geen sport, zat te vol

Vanaf vandaag weer vol ertegenaan met mijn gezonde leven, en nu geen excuses meer want het komt echt dichtbij langzamerhand, nog 2 maanden tot de eerste spuit!
@ lux.Was je zo laat wakker of was het overslaan van ontbijt en lunch ter voorbereiding op de high tea?
quote:lollypopje schreef op 23 mei 2016 @ 09:27:

@ lux.Was je zo laat wakker of was het overslaan van ontbijt en lunch ter voorbereiding op de high tea? Ter voorbereiding
quote:lux. schreef op 23 mei 2016 @ 09:27:

[...]

Ter voorbereiding Uithongeren zodat er daarna meer inpast
quote:lollypopje schreef op 23 mei 2016 @ 09:31:

[...]

Uithongeren zodat er daarna meer inpast Yup
Spannend Lux! En af en toe een dagje minder gezond mag natuurlijk evengoed best. Als je basisgezondheid goed is dan kun je dat prima hebben. Juist gezond. Ik heb even het gevoel dat ik bovenstaande tegen je moet zeggen gezien wat ik van je gelezen heb over je historie met eten. Je mag me ook compleet negeren

En wat goed Kalliope!!! En Lollypopje ook. 300 gram is toch 300 gram
@koffieverkeerd is waar, maar in dit tempo ben ik 2 jaar bezig Maar ach, het is een begin :-)
quote:KoffieVerkeerd23 schreef op 23 mei 2016 @ 12:17:

Spannend Lux! En af en toe een dagje minder gezond mag natuurlijk evengoed best. Als je basisgezondheid goed is dan kun je dat prima hebben. Juist gezond. Ik heb even het gevoel dat ik bovenstaande tegen je moet zeggen gezien wat ik van je gelezen heb over je historie met eten. Je mag me ook compleet negeren

En wat goed Kalliope!!! En Lollypopje ook. 300 gram is toch 300 gram

Dat weet ik, maar omdat het de kans op succes bij de IVF/ICSI schijnt te bevorderen als je niet drinkt, gezond eet en weinig koffie enzo drinkt vanaf een paar maanden van tevoren wil ik wel een beetje streng voor mezelf zijn vanaf nu is het nog 3 maanden tot de terugplaatsing en is dus een mooi moment om het allemaal echt even goed bij te houden, dus niet na een high tea ook nog de Maltesers

Alles voor het embryootje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven