Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring met VP3?

07-08-2009 16:13 683 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.

Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:

tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano

champiognsoep: verse peterselie

kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie

aardappelsoep: peper

Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.

broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen

crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)

shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje

thee brandnetel (zonnatura)

elke kruidenthee

verse munt

rooibos

groene thee (pickwick)
Heej Diana!

Ja een heerlijk gevoel! Maar ben er nog lang niet, wil op zn minst 30 kilo afvallen. Dus nog een lange weg te gaan. Maar zoals het nu gaat blijf ik positief!

Heb ook de nieuw bestelde spullen binnen, de chocolade repen, de crackers ben zo benieuwd, en ook de broodjes wil ik gaan bakken! Meel heb ik ook binnen!

Jeetje zeg jij gaat ook goed! Al acht kilo!!! Die tien kilo voor de 26ste ga je vast redden! Je hebt nog bijna 10 dagen! Dat gaat helemaal goed komen!

Zelf ga ik vrijdag naar Marieke! Ben benieuwd!!!!

Hoe gaat het met de rest hier? Gaat alles goed!

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Tine
Hallo allemaal,

Ik lees nu een weekje mee op dit forum, en ik moet zeggen dat het me heeft geholpen! Ben nu 8 dagen bezig met VP3 en heb het in het begin wel moeilijk gehad. De dagen gaan wel, maar de avonden!!! Toen ik jullie berichtjes las en las wat voor resultaten jullie allemaal bereikten gaf me dat de kracht om door te zetten. En ik moet zeggen dat het me nu een stuk makkelijker af gaat. Ben vandaag voor het eerst op de weegschaal gaan staan en ik was al 4,5 kilo kwijt. Zal wel voornamelijk vocht zijn, maar blij ermee ben ik zeker. Ik woog vorige week 102 kilo en ik wil naar de 78 kilo. Ben 1.80 dus dat lijkt me een gezon gewicht.

Hebben jullie ook zo'n moeite met de shakes? Ik moet nog 5 dagen voordat ik weer gewogen ga worden en mijn koekjes zijn bijna op. Zal er deze week dus nog wel aan die shakes moeten geloven .

Groetjes,

Bianca
Tine, het broodmeel moet ik ook nog mee aan de slag, iedereen om me heen zegt dat het heerlijke broodjes zijn. Marieke had nog de tip om een 1/2 broodje te nemen met een 1/2 kopje soep dan heb je toch een hele maaltijd en het lijkt veel!! goeie tip lijkt mij.

Bianca, wat goed al 4.5 kilo je gaat als een trein. Ik heb zelf geen moeite met de shakes alleen de voorkeur gaat bij mij naar de mocca smaak die is heerlijk. Maar als je nog 5 dagen moet kun je toch ook wat je wel lekker vind bestellen via de site, anders zit je tegen heug en meug te eten dat lijkt me niet de bedoeling toch!! 's avonds vind ik het ook moeilijk hoor ik zoek afleiding zoals hier op het forum. Voor mij is het moeilijkste moment met het gezin aan tafel eten jeetje miena, maar gewoon denken mijn tijd komt nog wel. Tot gauw en allemaal succes want: Yes we can!!!!
Ik zal me even voorstellen, ik ben Arjan, 33 jaar,

Vorig jaar ben ik gestart met VP3. November en december ben ik gestopt met VP3. Ik wil het nu graag weer oppakken en ben vandaag weer begonnen. De reden dat ik aan VP3 doe, is mijn suiker. Mijn suikerwaarden zijn te hoog. Doormiddel van VP3 krijg ik mijn suiker onder controle, waardoor ik in plaats van 3 pillen per dag, nu nog maar 1 pil per dag hoef te slikken. De bekende maanden (november en december) ben ik even gestopt. Immers je hele leven lang VP3 zie ik niet zitten. Maar nu ga ik er weer vol tegen aan. Ik ga nu ook weer intensief sporten (minimaal 5 keer in de week). In maart moet ik weer naar de huisarts, controle suiker. Dan wil ik weer rond de 88 kg wegen. Het gaat me lukken, 100%. Ik weeg nu rond 94 kg.

Vp3 is voor mij echt ideaal, ieder uur eten, dus mijn suikerspiegel blijft de hele dag gelijk. De koekjes, soepjes en shakes van VP3 zijn goed te doen. Door de week sowieso geen probleem, alleen het weekend vind ik zelf lastiger!
@Bianca, Welkom! Wat goed joh! 4,5 kilo is al veel! Gewoon zo door gaan! De shakes heb ik zelf eigenlijk helemaal geen problemen mee. Zet ze altijd in de koelkast dan zijn ze lekker koud! Zelf vind ik die reepjes die in het startpakket zitten echt niet te eten. Heb de aardbei nog dicht maar word al misselijk van alleen het idee al om hem open te maken. En je kan altijd al bij bestellen, dat heb ik ook gedaan want mn shakes waren op, en dat vind ik makkelijker meenemen dan de soep omdat dat dan weer moet afkoelen.. En in de kinderopvang is dat niet het handigeste. Een fles met shake erin kan ik zo uit de koelkast vissen, klok em achterover en ga weer verder met mn werk!

@Diana, Die tip van het aantal broodjes halveren had ik inderdaad ook al hier op het forum gelezen. Maar dat ga ik zeker doen! Ben benieuwd hoe ze smaken!

@Arjen, Welkom! Gezellig weer een man in ons midden! Wat fijn dat je al 2 pillen minder kunt slikken! Super toch! En dan ook nog afvallen, nou wat wil je nog meer?! Die 6 kilo die je er nog af wilt gaat je zeker lukken! Jullie mannen gaan altijd als een speer:) Als ik thuis ben in het weekend vind ik het nooit zo erg, maar als ik deur uit ben vind ik het ook vaak wel lastig.

Iedereen succes weer!!!

Groetjes Tine
Wat fijn om te weten dat er weer zoveel mensen met VP3 bezig zijn. Dat geeft steun.

Vandaag weer heel goed gegaan. Ik vind de avond het allermoeilijkste. Het sporten gaat echt steeds beter, vandaag met een goede hartslag 30 minuten achter elkaar kunnen cross-trainen en nog een half uur fietsen en een half uur krachttraining.

Dat komt echt door het verlies van ruim 20 kilo.

Voor moeilijke momenten: er is een viva-forum met 'dingen die zo fijn zijn nu ik ben afgevallen.' Daar word je heel blij van en geeft mij veel moed om door te gaan.

Arjen, dat gaat je zeker lukken, 6 kilo.

Zet m op iedereen, Zosha
Hoi hoi,

Wat leuk om mijn nieuwjaarsleus voor 2010 "yes we can" zo vaak terug te lezen bij de nieuwe VP3 ers!!! Fijn weer gemotiveerde mensen erbij. Als je een langere weg te gaan hebt en het ook nog eens in etappes doet zoals ik is het lastig om weer 100% te gaan is mijn ervaring. Maar...ben net als Zosha weer op de goede weg. Zit op -10 kilo; heb dat dankzij VP3 en met heel veel gewone eetdagen (6 weken met de decembermaand erbij) weten te stabiliseren en ga voor de volgend 5. Ben 1.72 en wil in totaal 20/25 lichter zijn.

Tip voor de musli: 1/2 theelepeltje vanille frap erbij en dan samen met de zemelen een nachtje laten wellen en je hebt een heerlijk ontbijtje.

Ik gebruik heel veel verse kruiden in mijn soepen en doe fijngesnipperde uitjes, paprika en knof door mijn broodbolletjes. Het geheel bestrooi ik met italiaanse kruiden of rozemarijn.Het is mijn avondmaal en denk de wijn erbij.Tja ik ben en blijf een bourgondier!

Graatje..je hebt je eetpatroon blijvend doorbroken zo te lezen.

Groetjes, Snel
Goedemorgen!

Hoe is het met jullie allemaal? Gaat alles goed?

Hier is het deze week niet helemaal lekker gegaan,

had nogal wat dipjes... Morgen naar Amsterdam

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Tine
Hallo allemaal,

Ik ben sinds afgelopen zaterdag begonnen met vp3. Het valt me heel erg mee, heb geen honger (integendeel zelfs) en ik voel me goed.

Alleen heb ik al wat andere dingen besteld, want wat er in het startpakket zat, dat was niet allemaal even lekker.

De champignonsoep vond ik ECHT niet te eten en de appel en tarwe crackers vind ik net hondekoekjes. De mocca shake vind ik nu het lekkerst en de carob repen en toscane toast zijn ook heel lekker. Verder lees ik bij velen van jullie dat de aardappel-spelt koekjes favoriet zijn: bij mij ook.

Ik hoop dat ik het zo vol houdt en kijk uit naar zaterdag, dan mag ik van mezelf weer op de weegschaal......

Succes allemaal, leuk om ervaringen van anderen te lezen!
Hallo allemaal,

Ik ben sinds afgelopen zaterdag begonnen met vp3. Het valt me heel erg mee, heb geen honger (integendeel zelfs) en ik voel me goed.

Alleen heb ik al wat andere dingen besteld, want wat er in het startpakket zat, dat was niet allemaal even lekker.

De champignonsoep vond ik ECHT niet te eten en de appel en tarwe crackers vind ik net hondekoekjes. De mocca shake vind ik nu het lekkerst en de carob repen en toscane toast zijn ook heel lekker. Verder lees ik bij velen van jullie dat de aardappel-spelt koekjes favoriet zijn: bij mij ook.

Ik hoop dat ik het zo vol houdt en kijk uit naar zaterdag, dan mag ik van mezelf weer op de weegschaal......

Succes allemaal, leuk om ervaringen van anderen te lezen!
He Tine, hier ook een flinke dip hoor, ben zo slap als een dweil. Tip van Marieke om even meer te eten, gedaan en ja dat hielp gelukkig. Hoe was het in Amsterdam Tine, een goed resultaat hoop ik. Ik hoor het wel. Diana
Hi Diana!

Hier is mn dip weer over gelukkig! Laatste 3 dagen gaat het nu goed! Vanmiddag bij Marieke in Amsterdam geweest, bijna 5 kilo en daarvan 3 kilo vet kwijt! Dus toch tevreden:) Op naar de volgende 5! Hoop dat het snel weer beter gaat met je, vandaag ook de haver koekjes mee genomen en de crackers mmm dat word smullen de aankomende dagen!

Hoe gaat het met de rest? Arjen zijn je 6 kilos er al vanaf? Casey welkom hier! Laat je morgen je resultaat van de eerste week even weten! Ben benieuwd!

Snel hoe is het met jou? Gaat het nog steeds lekker?

Zosha, lekker he dat sporten, ik ben zelf ook weer aan het trainen na een hardnekkige enkel blessure. Maar je merkt het wel hoe meer je afvalt hoe makkelijker het gaat!

Nou ik ga zo maar eens lekker slapen!

Succes weer!

Groetjes tine
Het eten gaat niet heel goed moet ik zeggen.

's avonds kost het me zo veel moeite, ik snak naar sla en iets gewoons en ik doe dat dan ook. Overdag geen enkele moeite.

Ga dit ook overleggen met de VP3-mevrouw.

Maar het sporten gaat echt supergoed.

En daarom val ik weer af.

Maandag krijg ik weer een test om te kijken of mijn conditie is verbeterd en ik weet dat dat zo is.

Toch wil ik doorzetten, ik wil de rest er ook nog af.

Goed resultaat Tine!

Veel succes allemaal.
De 6 kilo's zijn er nog niet af. Dat had ik ook niet verwacht na 1 week. Ik ben nu 2 kilo kwijt. Afgelopen week heb ik niet zoveel kunnen sporten als ik eigenlijk zou willen. Tijdens een wedstrijdje voetballen in de zaal is het in mijn rug geschoten. Het enigste wat ik nu kan doen is op de hometrainer zitten, maar dan verbrand ik niet zo veel calorieen als met hardlopen. Met een halfuurtje hardlopen verbrand ik 500/600 calorieen. Nu 45/60 minuten fietsen 300 calorieen. Het is nu eenmaal niet anders. Het belangstrijkste is dat ik mijn doel bereik, of dit nu een week of 2 weken langer duurt, geen probleem! In oktober moet ik in ieder geval op gewicht zijn, want dan ga ik trouwen.

Eerder zou ook fijn zijn....i.v.m. het passen vanmijn trouwpak!
Heej Arjan!

Super zeg dat je gaat trouwen! Leuk! Gefeliciteerd!

Vervelend dat het in je rug is geschoten, dat soort dingen

komen helaas altijd op de momenten dat het niet uit

komt. Doe rustig aan he, anders gaat je herstel weer langer

duren. Nou oktober gaat je natuurlijk helemaal lukken! Waarschijnlijk met een beetje mazzel ben je met twee drie weken op gewicht. Dan hoef je alleen maar op gewicht te blijven! Maar met zon doel moet dat wel goed komen toch!

Succes he!

Zosha, hoe is het met jou? Gaat het goed? Lekker he dat sporten!

Succes allen!

Groetjes Tine
Na het succesvolle project afgelopen weekend hoop ik weer regelmaat te gaan krijgen. Veel stres gehad, daarna in een dipje een paar dagen door iets wat bij me inhakte. Vooral 's avonds was het emotie-eten weer terug. Blijft lastig hier controle over te houden. Overdag wel VP3 gedaan. Het afvalproject gaat langer duren zo, wat weer moeilijk is voor de motivatie. As weekend naar Engeland. Zie ik mezelf ook niet heel de dag Vp3jen. Zucht. Mischien dan 2 weken wel 100 %. Daarna is het weer carnaval..... Klinkt allemaal niet echt overtuigend van "yes we can" he?

Ik hoop dat het beter met jullie gaat.

Snel
Vandaag weer opnieuw begonnen.

Nu eerst weer 14 dagen helemaal VP3en, heb gelukkig geen feestjes of zoiets.

Het ging heel slecht.

Maar ben weer vol goede moed. Enige tijd geleden zou ik nu helemaal gestopt zijn, maar ik geloof echt in VP3 en ga nu toch verder.

Dus Snel, ook bij mij gaat het langer duren, maar het gaat lukken.

Dus denk aan: yes, we can.

Succes voor iedereen, Zosha
Hoi Zosha,

Fijn te horen dat je het toch weer oppikt na een mindere periode.Bedankt voor deze oppepper. Was je aangekomen? Ook ik weet dat VP3 fantastisch werkt. Zit alleen nu niet goed in mijn vel. Heb al een keer gekeken voor de motivatie bij "dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben". Grappige herkenbare dingen tegengekomen. Hoop mijn motivatie maandag weer te hebben.

Toi toi iedereen! Snel
Hoi Snel,

Het is me gelukt! De eerste drie dagen zitten erop en die gingen prima.

Ik merkte dat het niet meer elk uur eten erin sloop en dat ik daarom 's avonds nog meer moeite had, ik had gewoon te weinig gegeten.

Nu ga ik weer gewoon door en heb alle vertrouwen dat het een tijd weer goed zal gaan.

En idd: "dingen die.........." helpt mij soms door een moeilijk moment heen.

Succes iedereen, Snel, ik was vergeten te zeggen dat ik inderdaad was aangekomen, ruim drie kilo!!!!!!!!!!!!!!!

Maar ik had dankzij de sportschool ook ruim een kilo spieren erbij.

Het mooie is dat ik zo in VP3 geloof dat ik het nu niet heb opgegeven, zo denkend van: ach drie kilo erbij, zie je wel, ik kan het niet en dan vervolgens helemaal losgaan en over een aantal maanden weer bij af zijn. En ik voel me nu weer vol vertrouwen in mijzelf.

Fijn weekend, Zosha
Hoi iedereen!

Hoe gaat het ermee? Wil het allemaal een beetje lukken?

Zosha wat lekker dat je die drie dagen weer door bent en vol vertrouwen kan jij de wereld aan!!!!

Snel hoe is het met jou? Voel je je al weer wat beter? Is het trouwens een forum topic waar jullie het over hebben? En zo ja waar kan ik dat vinden?

Succes allen!

Tine
Ja Tine, dat is ook een forum topic hier:

Het heet voluit: 'dingen die zo fijn zijn nu ik niet meer zo zwaar ben" echt een aanrader als je het even moeilijk hebt. Door alles te lezen wordt je gemotiveerd, je kunt lachen, herkent heel veel en intussen gaat je moeilijke moment voorbij!

Ik voel me nu weer heel goed. Alles lukt weer op VP3 gebied.

Succes voor ieder!

Zosha
Hoi Zosha!

Wat fijn dat het weer zo goed gaat bij jou! Lekker hoor! En volhouden he:) Hier ook alles goed!!

Hoe is het met de rest? Arjan, Diana en Casey??? Hoe gaat het met jullie?

Groetjes Tine
Het gaat even minder. Ik heb erg veel last van mijn rug. Al 2 weken niet kunnen sporten, normaal gesproken sport ik 5 x in de week. Dat is nu echt balen. Ik kom niets aan, maar val ook niets af. Ik sta gewoon stil. In okotber hoef ik pas op gewicht te zijn, dus ik heb nog even.
Ja ja, ik ben er ook weer doorheen. Nu de 3e dag volledig VP3 en het voelt heerlijk. Ben energiek en voel me krachtig. Vanochtend stiekem op de weegschaal gekeken ......daar werd ik helemaal blij van. Ik ga ervoor door mijn volgende platform te zakken! We zullen doorgaan hè Zocha en iedereen die er zijn tijd voor nodig heeft.

Arjan, heel vervelend van je rug, maar wees blij dat je in ieder geval niet aangekomen bent. Ook ik heb een hele tijd niet kunnen sporten vanwege een chronische botontsteking. Inmiddels heb er mee leren omgaan en doe wat ik kan op dit gebied en dat is 20 minuten crosstrainer 3/4 keer in de week.

Tine, hoeveel is er bij jou af? Ben ook benieuwd naar de anderen.

Groetjes, Snel
Arjan, wat vervelend zeg dat je last hebt van je rug, ik hoop dat je snel opknapt en weer lekker kan gaan sporten!

Fijn dat je in ieder geval niet aankomt.

Snel wat lekker dat je die drie dwaze dagen ook weer gehad hebt! En natuurlijk helemaal super dat je je zo goed voelt! Dat volgende plateau daar ga je gewoon door heen hoor! Gaat helemaal goed komen. Hoeveel ik precies ben afgevallen weet ik niet, nog niet op de weegschaal gestaan... time will tell

Hier een beetje een rot dag achter de rug, heel veel buik krampen, kon vanmorgen amper lopen. Nu gaat het gelukkig weer beter.. Geen idee wat het precies geweest is, wel contact gehad met de assistente van de huisarts, die gaf mn darmen de schuld..We wachten af hoe het gaat.

Trust voor straks!

Tine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven