Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen/tips voor mensen met flink overgewicht

20-10-2019 19:25 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen mensen met flink overgewicht hier ervaringen en tips uitwisselen of herkenning vinden. Mensen die succesvol en blijvend zijn afgevallen hebben wellicht goede tips voor ons.

Vragen als wel/geen koolhydraten, vasten of juist meerdere keren per dag kleine porties, krachttraining of cardio en welk dieet past het beste bij me.

Praten over hoe het vele diëten je metabolisme om zeep heeft geholpen en hoe je gedemotiveerd kan raken als je echt je best hebt gedaan deze week en gewoon niks bent afgevallen.

Wie schrijft er mee?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Die 'smoezen' die jullie als smoes aanhalen, kunnen in zoverre helpen, dat je minder boos op jezelf hoeft te worden.

Ja, het afvallen gaat lastig(er), maar als je dan ook nog boos op jezelf wordt, jezelf een zwakkeling gaat vinden en denkt "ik kan het toch allemaal niet" en zo in een negatieve spiraal komt, werkt dat in mijn optiek nog meer negatief op je gewicht. Omdat je de boosheid weg wil eten, omdat je denkt dat je het toch niet kunt en die frustratie weg gaat eten. Omdat anderen het veel makkelijker kunnen, sterker nog, jijzelf kon het veel makkelijker vroeger en daardoor nog weer bozer en of gefrustreerder.

Acceptatie van jezelf, van je eventuele zwaktes. Van het feit dat je inderdaad wat dingen in je leven hebt, waardoor het niet makkelijker wordt.. mij helpt dat. Helpt me om mezelf te accepteren en toch door te zetten.

Dat heeft allemaal niets te maken met excuses, maar met begrip voor jezelf en je lichaam. Waardoor je liever voor jezelf kunt zijn.
Later is nu
Verder even geen tips, ik heb de mijne al gegeven, maar ik las nog dit stuk over intermittent fasting:

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/tv ... ~b1d12c6f/

Vond ik ook wel boeiend. Je moest maar gaan vasten want dat was zo goed, wordt nu alweer onderuit geschoffeld.
Dreamer schreef:
21-10-2019 18:28
Die 'smoezen' die jullie als smoes aanhalen, kunnen in zoverre helpen, dat je minder boos op jezelf hoeft te worden.

Dat heeft allemaal niets te maken met excuses, maar met begrip voor jezelf en je lichaam. Waardoor je liever voor jezelf kunt zijn.
Hier wil ik wel aan toevoegen dat je soms juist beter voor jezelf gaat zorgen als je liever voor jezelf bent, omdat je jezelf dan de moeite waard vindt om goed voor te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
21-10-2019 19:41
Verder even geen tips, ik heb de mijne al gegeven, maar ik las nog dit stuk over intermittent fasting:

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/tv ... ~b1d12c6f/

Vond ik ook wel boeiend. Je moest maar gaan vasten want dat was zo goed, wordt nu alweer onderuit geschoffeld.
Ik heb me echt groen en geel geërgerd aan dat programma. Goed dat dat aan de kaak gesteld wordt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven