Lijf & Lijn alle pijlers

etensresten gebit

05-05-2017 07:46 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik heb sinds kort een gebit van op die ijzertjes dus onder allemaal nieuwe kuiezen en ik kan er niet aan wennen. nu heb ik hem een maand en doe hem soms in en net at ik harde koekjes met amandelen van die italiaanse en dan is het wel leuk dat je die amandelen gewoon met gemak stuk kan bijten,maar het probleem is daarna dat er dus allemaal koek onder en omheen zit. ik haal hem dan uit me mond en lik hem schoon en als ik thuis alleen ben is dat natuurlijk geen probleem.maar hoe lossen jullie dat op als jullie uit eten of op bezoek zijn?? dan kan je hm toch niet op je gemak even schoonlikken.

en ook is het nu zover dat ik hem heel makkelijk door te spelen met me tong dat ik hem zo naar voren eruit schiet en dan ben ik best een aso gezoicht. ik zat er zelfs al aan te denken om panterprintjes aan te trekken zodat de boel conpleet is hah.

ik hoop dat ik er aan fga wennen en dat iemand weet hoe ik kan voorkomen dat die eten eronder gaat zitten of moet ik dan kukident eronder smeren misschien? ik ga over 2 weken terug naar de tandtech om te bespreken hoe het bevalt. maar ik vind het ook rot dat als ik bijt dat rechts de kiezen heel hard op elkaar komen. als i er een papiertje tusenklem krijg ik er die echt niet uitgetrokken en bij links wel.

wel ben ik blij dat ik nu weer met open mond kan lachen,is toch spontaner
niet waar
Even naar het toilet en 'm daar schoonspoelen is geen optie?

En kijk je toetsenbord even na, je typt allemaal overbodige letters.
Het is niet te lezen.
quote:Tr0tter schreef op 05 mei 2017 @ 08:02:

Even naar het toilet en 'm daar schoonspoelen is geen optie?

En kijk je toetsenbord even na, je typt allemaal overbodige letters.

goed idee bedankt!

ja ik snap er oo niks van hij mist dan weer een letter en dan doet hij er weer teveel misschien nieuwe aanschaffen want heb er zelf ook last van steeds.

pikkie heb jij verstand van gebitten? anders heb ik ertoch niks aan
niet waar
Je hebt een kunstgebit? Ik zou alleen maar thuis kleverige koekjes eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Pikkie22 schreef op 05 mei 2017 @ 08:11:

Het is niet te lezen.Wees maar blij
Het klinkt ontzettend goor al ben je alleen thuis.
quote:retrostar schreef op 05 mei 2017 @ 08:21:

Je hebt een kunstgebit? Ik zou alleen maar thuis kleverige koekjes eten.ja op van die ijzertjes die aan je andere tanden vastzitten. wel goed voor de lijn als ik ergens anders niet meer kan eten haha
niet waar
quote:dolfje schreef op 05 mei 2017 @ 08:31:

Het klinkt ontzettend goor al ben je alleen thuis.dat is het ook dat is juist het probleem! en het is ook niet leuk dat ik met mn tong of een kaakbeweiging zo dat ding naar voren kan schieten
niet waar
Doe even normaal zeg.

Dat je een probleem hebt met je kunstgebit dat kan en is vervelend.

Maar dat je hier schrijft dat je thuis je gebit gewoon schoonlikt is natuurlijk gewoon goor. En dat je geen decorum hebt dat je dat hier zegt op z'n zachts gezegd opmerkelijk.
quote:dolfje schreef op 05 mei 2017 @ 08:31:

Het klinkt ontzettend goor al ben je alleen thuis.Inderdaad, ik ging bijna over mijn nek
quote:Rakinova schreef op 05 mei 2017 @ 08:32:

dat is het ook dat is juist het probleem! Dan stop je ermee. Probleem opgelost.
quote:Perzina schreef op 05 mei 2017 @ 08:36:

Doe even normaal zeg.

Dat je een probleem hebt met je kunstgebit dat kan en is vervelend.

Maar dat je hier schrijft dat je thuis je gebit gewoon schoonlikt is natuurlijk gewoon goor. En dat je geen decorum hebt dat je dat hier zegt op z'n zachts gezegd opmerkelijk.hoe maak je hem dan met goed decorum schoon als je thuis of ergens anders zit?
niet waar
quote:Tr0tter schreef op 05 mei 2017 @ 08:51:

[...]

Dan stop je ermee. Probleem opgelost.stoppen met gebit dragen? ik was juist zo blij dat ik weer kon knauwen
niet waar
quote:Kate2000 schreef op 05 mei 2017 @ 08:46:

[...]

Inderdaad, ik ging bijna over mijn nek

Bij dat "schoonlikken" draaide mijn maag zich ook even om

Ik zou doen wat er net al gezegd werd TO, even naar de wc je gebit afspoelen
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:Rakinova schreef op 05 mei 2017 @ 08:54:

[...]

hoe maak je hem dan met goed decorum schoon als je thuis of ergens anders zit?Je kan toch gewoon je mond spoelen en desnoods in de badkamer, toilet bij de wastafel afspoelen.
Bedoeld ze niet met schoonlikken: je tong langs je tanden halen ( die nog in je mond zitten? )

Niet dus
Toch dagelijks blijven dragen, het gaat wennen.

Maar ik zou toch eerder contact gaan opnemen met de technieker, ik vermoed dat het bij jou te los zit.

vandaar ook de kruimels die er onder schieten en jij het gebit los krijgt met je tong.

Gebit schoon likken, ik lig in een deuk, ik zag het vaak bij de ouderen waar ik mee heb gewerkt in de meerzorg, decorumverlies.
Ik ken echt veel mensen met een kunstgebit, maar ik heb werkelijk nog nooit iemand z'n gebit zien schoonlikken.

Dat je dit probleem hebt is 1, dat je er zo mee omgaat is 2, en dat je het op deze manier verkondigt hier is 3.

Echt raar!
ieuw..ik heb ook net een plaatje en never nooit dat ik dat schoonlik.. gewoon thuis alleen kleefspul eten en daarna goed reinigen met die speciale gel of weken in zo'n bakje.

als er de hele tijd spul onder komt kan het ook zijn dat het niet goed aansluit dan zo ik even bij de tandtechnicus langsgaan. wel eerst vragen hoeveel het gaat kosten!
je zou onderweg ook even je mond met water kunnen spoelen. ik heb altijd een flesje bij me
quote:Rakinova schreef op 05 mei 2017 @ 08:55:

stoppen met gebit dragen? ik was juist zo blij dat ik weer kon knauwenStoppen met dat ranzige gedoe! Je zegt dat je het zelf ook ranzig vindt dat je dat doet, en dat dat het probleem is. Een probleem dat je zelf veroorzaakt kun je heel simpel oplossen door niet meer te doen wat je altijd doet. Echt, hoe moeilijk kan het zijn?
quote:eefje1980 schreef op 05 mei 2017 @ 10:08:

je zou onderweg ook even je mond met water kunnen spoelen. ik heb altijd een flesje bij mevoor een fles water heb ik wel plaats in mn tas. goed idee!
niet waar
quote:eefje1980 schreef op 05 mei 2017 @ 10:06:

ieuw..ik heb ook net een plaatje en never nooit dat ik dat schoonlik.. gewoon thuis alleen kleefspul eten en daarna goed reinigen met die speciale gel of weken in zo'n bakje.

als er de hele tijd spul onder komt kan het ook zijn dat het niet goed aansluit dan zo ik even bij de tandtechnicus langsgaan. wel eerst vragen hoeveel het gaat kosten!heb jij hem ook onder en dat het nu ineens is alsof je kies te hard elkaar raken? dat het net is alof hij te hoog is voor de kies erboven? of zalmijn kies gewoon een stuk afgevijld moeten worden
niet waar
Zorg dat je een reissetje met tandpasa en tandenborstel in je tas hebt zitten, als je niet thuis bent, loop je naar de toiletten en maak het dan rap schoon. Is voor degene die gelijk na jou komt dat niet te zien. En thuis gewoon even naar de badkamer poetsen zoals je dat normaal ook doet.

Ik ken helaas iemand die dat ook doet, en het is gewoon ranzig om te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven