Lijf & Lijn alle pijlers

Fitbit challenge , wie doet er mee?

19-12-2017 20:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds kort heb ik een Fitbit alta. Ik merk dat ik het nog veel leuker vind dan van tevoren gedacht. Wat ik alleen jammer vind is dat ik verder niemand ken met een Fitbit. Zijn er hier mensen die het ook leuk vinden Challenges aan te gaan?
Grappig. Ik heb er sinds 1 een 1. Ook de Alta.
Lijkt het je leuk om elkaar toe te voegen ? Laat maar weten dan stuur ik je een Pm!
Prima. Stuur maat pb
Hoi dames,

Mag ik jullie vragen waarom jullie voor de fitbit (en welke precies) hebben gekozen en wat jullie er fijn aan vinden?

Ik ben op zoek naar een activity tracker maar er is zoveel keuze!
Hoi,

Ik heb de mijne gekregen, dus zelf geen vergelijkingen gedaan. Wat ik er fijn aan vind;

( ik heb de alta)
- mooi klein model
- het motiveert mij echt om meer te lopen, om mijn dagdoel te halen
- als ik mijn 250 stappen per uur niet haal krijg ik seintje dat ik moet opstaan ( zelf ingesteld)
- hij meet hardslag ook tijdens sporten ( nadeel, tijdens krachttraining meet hij minder goed. Wel bij cardio en andere activiteiten).
- leuk om slaappatroon ook te zien, ook al doe ik er niks mee

Nadeel , dat hij niet waterdicht is
woezel85 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 17:23
Reden: Drukte per ongeluk al op versturen...
17.62% gewijzigd
Hee, ik heb zelf de fitbit charge 2. Ik heb deze gekozen omdat het beeldscherm net iets groter is (nogsteeds smal genoeg voor mijn mini polsjes) en hij net iets meer kan dan de alta. Ook ik vind het een nadeel dat hij niet waterdicht is, maar ach ja.. Ik vind het ook heel fijn dat hij mijn slaap trackt.

Ik zal graag wat meer "vrienden" op fitbit krijgen om wat challenges mee te doen. (Ben niet iemand die heel veel loopt, maar ik probeer het haha)
Ik ben voor Alta gegaan omdat hij klein is. En je er goudkleurige bandjes los bij kan kopen. Hierin verschilt hij van andere activity trackers.

De Alta meet ook het traplopen en fietsen. Actievere activiteite pakt hij op en meet hij. Slaappatroon wilde ik ook graag inzien. Deze meet hij ook.

Hij is niet waterdicht maar dat hoeft voor mij niet.

Tot nu toe bevalt het mij prima. Ik merk dat ik meer bezig ben met mn stappen halen. Ik krijg inzicht in mijn slaap en waarom ik soms zo moe ben etc.
Ik ben voor Alta gegaan omdat hij klein is. En je er goudkleurige bandjes los bij kan kopen. Hierin verschilt hij van andere activity trackers.
Die bandjes waren voor mij ook de reden, alleen dan voor de charge gekozen!
Ik heb een Fitbit Charge 2, maar ga dit jaar geen challenges meer doen hoor.
Volgend jaar weer nieuwe ronde nieuwe kansen. :p:

Je kan bij Aliexpress trouwens vrij goedkoop nieuwe bandjes kopen. Ook metalen bandjes.
Thanx allen! Ik ga me eens oriënteren op de fitbits!
Je hebt ook een groep op Facebook (Fitbit Nederland) die elke week challenges organiseert. De eerste week kom je in de beginnersgroep en daarna wordt je elke week ingedeeld aan de hand van de stappen die je de week ervoor gezet hebt.
...
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 21:23
99.04% gewijzigd
Ja lijkt me leuk om mensen toe te kunnen voegen. Heb van fitbit de simpele stappenteller. Kun je mij een pb sturen met je email volgens mij kan ik je dan toevoegen?
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb jullie Pm gestuurd!
Ik wil ook wel mee doen ! Er ligt namelijk een fitbit voor mij onder de kerstboom 😁🎄
Amor Vincit Omnia
...
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 21:27
96.92% gewijzigd
Is de Alta echt kleiner dan de charge 2? Ik ben namelijk helemaal geen tenger iemand, maar mijn polsen zijn niet heel groot. Die charge 2 had ik ergens besteld en ook snel weer terug gestuurd. Wat een enorm ding ok mijn pols.
Het leek me erg leuk, maar dit viel me tegen.
Taartje de Alta is kleiner. Scheelt best wel met charge 2.

Hej Strandbal! Leuk om jou weer tegen te komen. Zal ik je toevoegen? Stuur me maar een pb.

Ik heb ook als dagdoel 8000 stappen. Dat lukt me gemakkelijk tot nu toe.
Leuk dat jullie mij hebben toegevoegd! Ik probeer de 10000 stappen per dag te halen. Op mijn parttime dagen lukt dat vaak wel, maar op werkdagen is dat echt heel lastig. Vaak ga ik savonds ook nog even op de crosstrainer om alsnog de 10000 te halen :-) maar tot nu toe is het nog geen enkele week elke dag gelukt.

Ik doe vandaag mee aan individuele challenge. Daarna zal ik eens kijken voor een gezamenlijke challenge!
Strandbal schreef:
27-12-2017 21:03
Zo Woezel, wat maak jij veel stappen op een dag!! Chapeau. Zelfs na een rondje hardlopen kan ik nog niet aan je tippen haha.

Thanks! Ik beweeg ook echt meer sinds ik een Fitbit heb. Ik doe veel cardio, maar wil ook graag weer starten met hardlopen !
...
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 21:28
98.79% gewijzigd
Wat vind jij van die individuele challenge Woezel? Ik vind ze wat saai...
Ja ik vind ze eigenlijk ook saai.... Gisteren die 8000 loop in new york gedaan... Doordat ik druk was met de kids ook nog de foto's gemist..dus was niks aan

Het leukste vind ik stiekem nog om te zien hoeveel anderen lopen en nu jij mij heb ingehaald, ben ik weer extra gemotiveerd ;-)

5km is echt al goed hoor dan gaat uitbreiden naar 10 je ook wel lukken! Ik wil ook heel graag weer hardlopen maar heb veel bekken problemen na mijn laatste zwangerschap, dus hoop t weer heel langzaam te kunnen opbouwen!
...
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 21:30
98.57% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven