Lijf & Lijn alle pijlers

Fitness hoe?

11-06-2012 23:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar geleden ben ik gestopt met roken en ben ik 3x p.w een half uurtje cardio gaan doen om niet aan te komen.

Daarvoor sportte ik nooit, dus dat werkte wel.

Nu zou ik graag wat sterker en wat strakker willen worden en ben daarom voor de 1e x begonnen met fitness.

Daar waar ik gebruik maak van de apperatuur is geen professionele begeleiding beschikbaar en zelf ben ik een leek. Op advies van een kennis ben ik begonnen met op alle apparaten ( 7 a 9 verschillende ) eerst 15x met het lichtste gewicht, vervolgens 13x met een gewicht erbij en als laatste 11x keer met weer een gewicht erbij. En zo kon ik het gaan opbouwen volgens hem. Steeds een gewicht er bij en twee x er af.

Is dit een goede methode voor wat ik wil bereiken?

Ik heb het rustig aan gedaan en ben ongeveer een half uurtje bezig geweest. Ik moet zeggen dat ik het op dat moment allemaal helemaal niet zwaar vond. Maar nu, drie dagen later (!) sterf ik echt opeens van de spierpijn. En die wordt alleen maar erger... Is dat normaal?

Bedankt vast en groetjes!
Bodybuilding.com de lessen van Jamie Eason. Als je je daar voor aanmeldt krijg je dagelijks een mail over hoe je krachttraining kunt opbouwen. Duidelijke filmpjes als voorbeeld. Succes!
Ies graties?
Ik sport bij basic fit, daar heb je verschillende trainingsschema's liggen. Om af te vallen of andere dingen te trainen.Ben zelf nu bezig om mijn buik een extra bikiniboost te geven. Doe nu een combinatie van cardio en krachttraining.
Waar ik die apparaten kan gebruiken zijn geen trainingsschema' s inzichtelijk.

Ik wil ook een combinatie cardio en kracht doen. Ik heb drie keer p.w een half uur. Het plan is om het om en om te gaan doen.

Buik is bij mij ook aandachtpunt. Geen idee wat ik -behalve buikspieroefeningen- het beste kan doen...

Alle advies is welkom!
Waarom investeer je niet even wat en neem je 2 a 3 lessen van een goede personal trainer (desnoods op een andere sportschool als ze het bij jou niet hebben). Dan weet je precies wat je moet doen, wat je grenzen zijn, wat de bedoeling is en wat werkt. kan je van daaruit alleen of met video's etc verder.

Zo heb ik het ook gedaan en het geeft net dat beetje zelfvertrouwen dat je weet waar je mee bezig bent ipv dat je maar wat aan het proberen bent en nooit zeker weet of het niet beter of anders kan.
Ik heb gemerkt dat het nogal uitmaakt hoe je de oefening uitvoert. Een klein houdingdsverschil kan de oefening al maken of breken. Zeker als beginner lijkt dit me onverstandig.

Er is vast wel een personal trainer te vinden die een paar keer mee wil naar jouw sportschool?!
Zo is de stand van zaken in jouw geval:

* Je hebt nul verstand van krachttraining.

* Je wilt sterker/strakker worden.

* Je hebt 3x per week een half uur de tijd.

Het is dus absoluut verstandig om een professional je trainingsschema te laten opstellen op basis van je doelstellingen en je gebrek aan tijd om ze te realiseren.

Die 3x een half uur kun je namelijk beter zo rendabel mogelijk besteden, anders is 't verspilde moeite.

Neem dus een personal trainer in de arm die ten eerste je schema opstelt, en je ten tweede de juiste techniek van de uitvoering van de oefeningen aanleert. Doe je de oefeningen namelijk niet 100% correct, heb je weinig tot geen kans op resultaat plus dat 't ook nog eens gevaarlijk is i.v.m. de kans op blessures.

Ook kan hij/zij je voedingadvies geven.

Die PT neem je minimaal voor de eerste paar keer.

Daarna spreek je zo af en toe nog af (bv. om de drie maanden) om je schema te updaten, je techniek te oefenen en bij te houden en je vorderingen/resultaten te evalueren.
Het is geen sportschool waar ik train. Ik kan die 3x pw gratis gebruik van de fitnessruimte in een soort instelling zeg maar. En op die momenten is daar geen personeel aanwezig.

Maar dat van die drie lessen nemen op een sportschool met een personal trainer is misschien wel een goed idee.

Ik wist niet dat zo-iets kon.

bedankt voor de tip.
Ik ben vorig jaar ook begonnen met sporten en kreeg gratis 3 lessen van een personal trainer. Erg fijn.

Nu zijn we een jaar verder en ik heb vanavond weer een les van een PT. Het helpt echt en geeft je inderdaad ook dat zelfvertrouwen zodat je weet waar je mee bezig bent.

Ik probeer ook veel op internet te lezen, maar er worden ook heel veel dingen tegen gesproken.

Ik vind wel dat alles beter is dan niks, dus in de sportschool staan is natuurlijk beter dan thuis op de bank zitten. Maar het is wel zo fijn om te weten waar je mee bezig bent, dan heb kwaliteit ipv kwaliteit.

Ik ben geen cardio liefhebber, ik doe het wel, maar ik doe liever gewichten. En het heeft echt effect. Ik ben 10 kilo kwijt geraakt, het afgelopen jaar, en ik wil er nu nog 5 af hebben.

Ik ben van een dikkertje naar een gewoon lichaam gegaan, en nu nog even doorzetten en dan is het gewoon netjes.

Zat in maat 44 bij een lengte van 1.65 en 80 kilo.

Nu 70 kilo en maat 38-40. Ik wil graag maat 38 en die rot buik weg hebben
Klinkt goed vivagirl!

Ik ben die cardio toen gaan doen ondat ik altijd had begrepen dat je dat moest doen als je calorieen wilde verbranden.

Wist tot op heden nooit dat je d.m.v. gewichten ook af kon vallen...

Ik ga denk ik idd eens informeren bij een sportschool voor een paar lessen met een pt. Thanx.

En die spierpijn die ik nu (nog steeds) heb. Is dat wel normaal na 4 ! Dagen nog?? Of heb ik gewoon teveel of verkeerd getraind. Op het moment zelf vond ik het helemaal niet zwaar!
Oh, en hoe vaak en hoe lang doe jij die krachttraining vivagirl?
even simpele verklaring

kracht training betekend spieropbouw

meer spieren betekend (ook in rust) meer calorieen verbranding

spieren hebben meet cal nodig als vet
Buik wegwerken door buikspieroefeningen te doen zet geen zoden aan de dijk. Plaatselijke vetverbranding bestaat niet. Je kunt je buikspieren trainen wat je wil maar het vetlaagje gaat er niet door weg.

Flinke krachttraining, beetje cardio en goede eetgewoonten.

http://www.slank-en-sterk.nl/training.p ... httraining

Lees niet alleen deze blz maar lees alles. Je kunt er veel uit halen.
Inderdaad is gezond eten ook erg belangrijk.

En het is voor mij gewoon een sport geworden om een lekkere en gezonde maaltijd op tafel te zetten.

Suiker is je grote vijand!!!!!

Lees labels op verpakkingen. Hoef je maar 1x te doen om te weten welke versie het beste is!

Veeeel groente, mager vlees, veel eiwitten, en zo nu en dan mag je best een keer wat snoepen, maar wel met mate.

Ik ga 4x per week naar de sportschool, combi van kracht en cardio.
Bedankt voor de link kwallebal, erg helder uitgelegd! Alleen doen de kopjes bovenin over voeding etc. het bij mij helaas niet?

Ik eet wel al gezond. veel groente, vis en vleesvervangers. Mijn gewicht is ook wel redelijk, 65 kilo bij 1.70 maar voor`t mooi zou er nog wel twee kilo af mogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven