Lijf & Lijn alle pijlers

Geen leuke rokjes of jurkjes aandurven :-(

23-07-2021 14:30 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haajjj,

Vandaag allemaal leuke nieuwe kleding binnen.. . Zojuist gepast.. De kleding is leuk maar niet bij mijn lichaam.

Ik baal ervan dat kleding die leuk en zomers is ik niet “kan” dragen. Ik ben absoluut niet dik.. ( slank en klein) maar zodra ik een rokje of jurkje wil dragen en ik bekijk mijn lichaam van de achterkant met een dubbele spiegel, dan is dit gewoon niet hoe ik het gewild had. ( redelijk plat geslagen billen en zelfs een bil een beetje vierkant).

Ik vind dat wat ik gekocht heb super leuk! Alleen mijn lichaam is t gewoon net niet. Ik had graag vollere / rondere billen gezien.

Nu zal er door jullie wel massaal gezegd worden dat ik moet gaan sporten maar dat gaat me deze zomer niet meer redden vrees ik. Dus dan hijs ik mezelf maar weer in een spijkerbroek :(

(Ik heb blijkbaar een bepaald beeld in mijn hoofd waar ik niet aan kan voldoen zodra ik een strak rokje of jurkje draag). Omdat ik niet echt volle billen heb en je de vorm van je billen ook echt goed ziet dan in een strak jurkje of rokje .. Waardoor ik dus geen leuke/ zomerse kleding draag. Dit heb ik eigelijk al heel mijn leven..

Zijn er meer vrouwen die zich laten tegenhouden om bepaalde kleding te dragen omdat je dus iets niet mooi genoeg vindt aan jezelf ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch gewoon dragen wat je leuk vindt.
Dat je (waarschijnlijk) geen modellenfiguur hebt dat wist je al, en de anderen ook.
De meesten hebben dat niet; alleen de happy few.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@Linnylow de kleding is niet het probleem, maar jouw onzekerheid.
Er is genoeg waarin het niet opvalt dat je platte billen hebt, maar zolang jij je er zo onzeker over voelt zul jij zelfs in een hoepelrok nog denken dat mensen je platte billen zien.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-07-2021 18:49
Ik ben ook maar 1,60 dus kleding is al snel te lang of te grof voor mij.

Ben slank en heb best grote borsten maar daarin tegen niet echt heupen en billen.

Terwijl vaak vrouwen die kleine borsten hebben wel hele mooie billen hebben en je ziet dan vaker als deze vrouwen dan ook nog eens een borstvergroting doen het eigelijk al opgelost is.

Terwijl bij weinig billen en heupen het niet zo makkelijk gaat. Omdat dat soort operaties toch heftiger zijn en als je weinig tot geen borsten hebt mensen er wel begrip voor hebben je iets aan veranderd.

Geen borsten dus eigelijk makkelijker “opgelost” dan geen billen.

Kappen nou. Je hoeft niets 'op te lossen'. Je bent prachtig zoals je bent! Draag de kleding die jij mooi vindt!!

Als je op een dag op je sterfbed ligt, hoe zou je dan denken over dat jurkje?
Draag het, own it.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens een kleur- en stijladvies overwogen? Dat vind ik nog steeds met stip op 1 de beste investering in mijn garderobe ooit. Ik weet precies wat mij mooi staat.

Ik breek die “regels” ook weleens, vaak misschien zelfs; zo staat een drukke print mij niet maar ik doe het soms toch. Bijvoorbeeld. Gewoon, omdat ik het jurkje zo leuk vindt, dan kom ik er maar wat minder mooi in uit. Jammer dan.

Maar als je serieus je lichaam aan de mode wilt gaan aanpassen in plaats van andersom, dan ben je niet goed bezig wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-07-2021 18:49
Ik ben ook maar 1,60 dus kleding is al snel te lang of te grof voor mij.

Ben slank en heb best grote borsten maar daarin tegen niet echt heupen en billen.

Terwijl vaak vrouwen die kleine borsten hebben wel hele mooie billen hebben en je ziet dan vaker als deze vrouwen dan ook nog eens een borstvergroting doen het eigelijk al opgelost is.

Terwijl bij weinig billen en heupen het niet zo makkelijk gaat. Omdat dat soort operaties toch heftiger zijn en als je weinig tot geen borsten hebt mensen er wel begrip voor hebben je iets aan veranderd.

Geen borsten dus eigelijk makkelijker “opgelost” dan geen billen.
Het hoeft ook helemaal niet opgelost. Niet bij dikke billen, niet bij dunne billen. Niet bij dikke borsten, niet bij geen borsten. Je lijf functioneert, dat is geweldig. Het hoeft niet perfect eruit te zien. Het is zo ontzettend zonde van je energie om hier zo mee bezig te zijn. Het brengt je niets. Het kost energie en wellicht geld als je wel dingen laat aanpassen. En als je ouder wordt, dan gaan er zaken hangen. Je krijgt grijze haren, rimpels, vlekken, haren op onverwachte plekken. Nog meer dingen om je druk over te maken dus. Dus leer dat nutteloze perfectionisme af. Geniet van wat er is. Dat het werkt. En accepteer dat de enige constante verandering is. En dat jij ook jij bent, mooi en lief en bijzonder en uniek als jij verandert. Door een ingreep, of door ouder worden. Maar dat dat je nog steeds geweldig laat zijn en dat de fijnste mensen nog steeds je vrienden zijn en van je houden.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-07-2021 18:49
Ik ben ook maar 1,60 dus kleding is al snel te lang of te grof voor mij.

Ben slank en heb best grote borsten maar daarin tegen niet echt heupen en billen.

Terwijl vaak vrouwen die kleine borsten hebben wel hele mooie billen hebben en je ziet dan vaker als deze vrouwen dan ook nog eens een borstvergroting doen het eigelijk al opgelost is.

Terwijl bij weinig billen en heupen het niet zo makkelijk gaat. Omdat dat soort operaties toch heftiger zijn en als je weinig tot geen borsten hebt mensen er wel begrip voor hebben je iets aan veranderd.

Geen borsten dus eigelijk makkelijker “opgelost” dan geen billen.
Doe even normaal, alsof alle vrouwen met kleine borsten dat als een probleem zien en dat dan moeten "oplossen".
Alles is maar hoe je ernaar kijkt, he? Ik heb zelf kleine borsten en een spierwitte huid, maar dat vind ik mooi aan mezelf. Daar stoor ik me geen moment aan, ook niet als andere mensen daar wat van zouden denken. Leer te houden van jezelf zoals je bent, er is helemaal niks mis met platte billen. Waarschijnlijk heb jij juist weer iets waar andere mensen jaloers van worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe jong ben je?
Alle reacties Link kopieren
Te oud om er zo over in te zitten denk ik :-| bijna 30 al 🤦
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist goed dat veel vrouwen er anders mee omgaan en ik vind mezelf ook vermoeiend niet daarvan🙄 maar ik denk dat ik het toch maar eens moet proberen te accepteren dat iets “ niet perfect” is en anders maar gewoon vaker te gaan sporten als dat niet lukt.
linnylow wijzigde dit bericht op 23-07-2021 21:34
7.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
23-07-2021 19:59
Doe even normaal, alsof alle vrouwen met kleine borsten dat als een probleem zien en dat dan moeten "oplossen".
Alles is maar hoe je ernaar kijkt, he? Ik heb zelf kleine borsten en een spierwitte huid, maar dat vind ik mooi aan mezelf. Daar stoor ik me geen moment aan, ook niet als andere mensen daar wat van zouden denken. Leer te houden van jezelf zoals je bent, er is helemaal niks mis met platte billen. Waarschijnlijk heb jij juist weer iets waar andere mensen jaloers van worden.
Foutje
linnylow wijzigde dit bericht op 23-07-2021 21:30
18.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
23-07-2021 19:59
Doe even normaal, alsof alle vrouwen met kleine borsten dat als een probleem zien en dat dan moeten "oplossen".
Alles is maar hoe je ernaar kijkt, he? Ik heb zelf kleine borsten en een spierwitte huid, maar dat vind ik mooi aan mezelf. Daar stoor ik me geen moment aan, ook niet als andere mensen daar wat van zouden denken. Leer te houden van jezelf zoals je bent, er is helemaal niks mis met platte billen. Waarschijnlijk heb jij juist weer iets waar andere mensen jaloers van worden.
Ja, ik zou willen dat ik het niet zo erg had maar het zit zo in mijn hoofd vaak… Dat ideaalbeeld.

Kleine borsten zijn ook mooi vind ik hoor! Ik denk dat ik teveel op instagram zit .. Maar in het echt bestaat het ook wel alleen niet zoo vaaak als op insta omdat daar veel gephotoshopt wordt.

Ik moet gewoon accepteren dat ik het van nature niet zo heb als ik wil..
Tijd gaat ook te snel om er zo over in t zitten al lijkt het me wel fijn om tevreden te zijn met mezelf en alles te kunnen doen en laten.. Daar waar ik me nu vaak geremd voel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je dan eens wat andere profielen gaan volgen op instagram. Bijvoorbeeld danaemercer en breeelenehan
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-07-2021 21:26
Ja, ik zou willen dat ik het niet zo erg had maar het zit zo in mijn hoofd vaak… Dat ideaalbeeld.

Kleine borsten zijn ook mooi vind ik hoor! Ik denk dat ik teveel op instagram zit .. Maar in het echt bestaat het ook wel alleen niet zoo vaaak als op insta omdat daar veel gephotoshopt wordt.

Ik moet gewoon accepteren dat ik het van nature niet zo heb als ik wil..
Tijd gaat ook te snel om er zo over in t zitten al lijkt het me wel fijn om tevreden te zijn met mezelf en alles te kunnen doen en laten.. Daar waar ik me nu vaak geremd voel.
Het ideaalbeeld dat jij nastreeft bestaat alleen op Instagram. Dat waar jij jezelf onterecht aan spiegelt, hebben de betreffende mensen vaak zelf niet eens! Je zou iemand van zo'n hevig geshopte foto in de supermarkt waarschijnlijk niet eens herkennen omdat het dan opeens een gewoon mens blijkt te zijn. Perfectie nastreven is hét recept voor een ongelukkig en ontevreden leven.
Alle reacties Link kopieren
En met terminologie als 'ik moet het gewoon accepteren' maak je het wel erg zwaar. Het gaat om platte billen! Het is nou ook weer niet zo dat je drie hoofden hebt of zo.
Alle reacties Link kopieren
Niet je billen bekijken dus. Het past, zit leuk aan de voorkant, prima. Gaan en genieten! Zo simpel kan het zijn. Ik heb geen dubbele spiegel, werkt uitstekend!
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
23-07-2021 22:14
Niet je billen bekijken dus. Het past, zit leuk aan de voorkant, prima. Gaan en genieten! Zo simpel kan het zijn. Ik heb geen dubbele spiegel, werkt uitstekend!
Ik ook niet, ik bekijk alleen in de winkel bij het passen van een kledingstuk hoe het er aan de achterkant uitziet. Als dat oké genoeg is, vertrouw ik erop dat het er ook zo uitziet als ik het in het dagelijks leven draag.
Ik check met een kleiner spiegeltje trouwens wél hoe de achterkant van mijn haar eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik ben ook heel slank en heb weinig billen. Bij mij zat alle ronding in mn borsten en die heb ik laten verkleinen omdat het te zwaar was en echt niet bij mijn lichaam paste. Toch draag ik strakke jurkjes. Gewoon omdat ik dat fijn vind zitten en het mooi vind.
Nu zit ik niet veel op instagram, heb ik niets met influencers etc., dus ik ben helemaal niet bezig met lichamen die hip zijn. Ik houd zelf van afgetraind en daar past een volle bil niet bij.

Wat zonde dat je niet blij bent met je eigen lichaam. Ik weet zeker dat je het in je hoofd veel groter maakt dan het is.
Alle reacties Link kopieren
OliveHoover schreef:
23-07-2021 17:52
Ik ben me er als dertiger juist drukker om gaan maken, juist omdat je merkt dat je niet meer zo strak bent als vroeger. Vraag me af of die magische 'schijt aan alles' nog gaat komen.
Ja, die komt meestal gelukkig wel. Bij mij pas eind 30, maar toch. Vroeger - tot een jaar of 10 terug - waren grotere billen een soort no go. Totdat J.Lo en Beyonce ze gingen promoten. Mijn knotsknieën vol littekens hebben me dan weer nooit kunnen boeien, misschien doordat ik al jong op turnen zat (en daar op oa mijn benen werd beoordeeld, gestrekte knieën en zo) en daar werkelijk nog nooit in mijn leven commentaar op heb gehad.

TO, ik heb de billen die jij omschrijft als mooi. En die zijn toch verdomd lastig in een jurk. De stof gaat vaak een beetje tussen mijn billen zitten, niet charmant. En zo is er met elke vorm wel iets. Ik vind maxi jurken mooi, maar door mijn korte pootjes was dat niet elegant. De kleermaker en hoge hakken doen wonderen.
Om je borsten mooi te vormen onder je kleding trek je een beha aan, dat kun je bij je billen natuurlijk ook doen! Zo'n broekje is veel minder warm dan een spijkerbroek.
Het lijkt soms wel alsof bijna niemand korte benen heeft, dat vind ik soms ook wel lastig. Heb het idee dat heel veel kleding daarom sowieso al raar staat bij mij. (En dan bedoel ik niet korte benen omdat je klein bent, maar korte benen in verhouding).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de niet-in-verhouding-met-de-rest-van-mijn-lijf korte benen. Broeken zijn bij mij ook vaak te lang (tenzij ik een lengtemaat kan kiezen). Maar nu ik die door de kleermaker laat inkorten, zitten ze goed en denk ik er ook verder niet over na. Kleding wordt voor de gemiddelde massa gemaakt, maar er zijn maar weinig mensen heel gemiddeld.
Is niet goed of fout, mooi of lelijk, het is gewoon een gegeven.
Alle reacties Link kopieren
30 jaar geleden gingen de vrouwen met die ronde billen niet met een strakke broek of strak jurkje de straat over want dan hadden ze een 'kont' en dat was zeer ongewenst. Lichaamsvormen zijn onderhevig aan mode's. En dat is heel erg en moeten we niet willen.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
24-07-2021 11:46
30 jaar geleden gingen de vrouwen met die ronde billen niet met een strakke broek of strak jurkje de straat over want dan hadden ze een 'kont' en dat was zeer ongewenst. Lichaamsvormen zijn onderhevig aan mode's. En dat is heel erg en moeten we niet willen.
Helemaal eens!
Alle reacties Link kopieren
BellatrixVanDetta schreef:
23-07-2021 16:23
Ik herken het wel TO.

ik ben iets te zwaar en zoek naar een andere stijl. Ik ben mijn spijkerbroeken en polo's een beetje (erg) zat.

Maar als ik een jurk aantrek...ik vind bij andere vrouwen maixijurken zo mooi, maar ik word er een boerentrien in. En korte jurken durf ik niet omdat ik knotsknieën en littekens heb.

Ik zoek met je mee!
Is een midi jurk niet iets voor je?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-07-2021 18:49
Ik ben ook maar 1,60 dus kleding is al snel te lang of te grof voor mij.

Ben slank en heb best grote borsten maar daarin tegen niet echt heupen en billen.

Terwijl vaak vrouwen die kleine borsten hebben wel hele mooie billen hebben en je ziet dan vaker als deze vrouwen dan ook nog eens een borstvergroting doen het eigelijk al opgelost is.

Terwijl bij weinig billen en heupen het niet zo makkelijk gaat. Omdat dat soort operaties toch heftiger zijn en als je weinig tot geen borsten hebt mensen er wel begrip voor hebben je iets aan veranderd.

Geen borsten dus eigelijk makkelijker “opgelost” dan geen billen.
Ik heb vrijwel geen borsten. Cupje B75 en als ik een sport top aantrek in plaats van een push-up bh ben ik echt plat van voren. Maar dat maakt mij geen kont uit, als ik bepaalde kleding aan wil waarin mijn push up bh een kooi silhouet geeft, doe ik die by aan en anders loop ik echt het zo lief knetterplat rond in sport top hoor. Een mooi figuur is meer dan kont en tieten. En ik heb ook geen kont en die mis ik ook al niet. :D Daarom is voor mij kleding die van zichzelf al een vorm heeft fijn, zoals A lijn jurken of dingen die een ceintuur in het midden hebben en uitlopen van onder (zoals paperbag of wortel broeken) en staan oversized dingen en vooral de vormloze jurken die deze zomer in zijn als een pyjama.
Alle reacties Link kopieren
Om antwoord te geven op jouw vraag. Ja ik draag geen blousjes of shirts zonder mouw of een te korte mouw omdat ik mijn bovenarmen niet mooi vindt. Allereerst omdat ik rode vlekjes heb een geen mooie egale huid en daarnaast last van kipfilets dus leuke blousjes of shirts zonder of een te korte mouw doe ik nooit aan. Ik heb verder wel een goed beeld wat mij wel en niet staat maar ik merk dat ik uit een soort van veiligheid wel altijd soort zelfde kledingstijl aantrek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven