Lijf & Lijn alle pijlers

Geen leuke rokjes of jurkjes aandurven :-(

23-07-2021 14:30 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haajjj,

Vandaag allemaal leuke nieuwe kleding binnen.. . Zojuist gepast.. De kleding is leuk maar niet bij mijn lichaam.

Ik baal ervan dat kleding die leuk en zomers is ik niet “kan” dragen. Ik ben absoluut niet dik.. ( slank en klein) maar zodra ik een rokje of jurkje wil dragen en ik bekijk mijn lichaam van de achterkant met een dubbele spiegel, dan is dit gewoon niet hoe ik het gewild had. ( redelijk plat geslagen billen en zelfs een bil een beetje vierkant).

Ik vind dat wat ik gekocht heb super leuk! Alleen mijn lichaam is t gewoon net niet. Ik had graag vollere / rondere billen gezien.

Nu zal er door jullie wel massaal gezegd worden dat ik moet gaan sporten maar dat gaat me deze zomer niet meer redden vrees ik. Dus dan hijs ik mezelf maar weer in een spijkerbroek :(

(Ik heb blijkbaar een bepaald beeld in mijn hoofd waar ik niet aan kan voldoen zodra ik een strak rokje of jurkje draag). Omdat ik niet echt volle billen heb en je de vorm van je billen ook echt goed ziet dan in een strak jurkje of rokje .. Waardoor ik dus geen leuke/ zomerse kleding draag. Dit heb ik eigelijk al heel mijn leven..

Zijn er meer vrouwen die zich laten tegenhouden om bepaalde kleding te dragen omdat je dus iets niet mooi genoeg vindt aan jezelf ?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar! Ik denk dat je ook niks hebt aan het advies toch de jurkjes te dragen, want als je je ongemakkelijk voelt in een outfit heb je er niks aan natuurlijk. Ik zou eens andere jurken proberen. Knie lengte, iets wijd uitlopende vanaf de taille? Volgens mij tekent dat niet heel erg.

Afbeelding

Afbeelding
Doe je het niet aan.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-07-2021 21:23
Ik vind het juist goed dat veel vrouwen er anders mee omgaan en ik vind mezelf ook vermoeiend niet daarvan🙄 maar ik denk dat ik het toch maar eens moet proberen te accepteren dat iets “ niet perfect” is en anders maar gewoon vaker te gaan sporten als dat niet lukt.
Ik snap je wel. Als het in je hoofd zit, is het lastig om er anders over te denken.

Ik heb amper borsten. Na 2 kindjes is het helemaal erg. Ik worstel er bijna dagelijks mee en veel kleding vind ik zelf ook gewoon niet staan of past niet mooi (vaak ook veel te ruim aan bovenkant). Ik voel me daardoor gewoon minder vrouwelijk en als ik andere vrouwen zie ben ik vaak echt jaloers. Zelfs meisjes van 12 hebben meer.

Ik hoop dat ik het toch wat meer kan gaan accepteren en ga inzien dat vrouwelijkheid meer is dan rondingen. Het is zonde om je er druk over te maken maar als het in je hoofd zit..

Nouja je hebt hier miss weinig aan maar ik snap je heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedere zomerjurk of -rok is hetzelfde. Probeer gewoon andere modellen, er is sowieso een zomerse stijl die ook jou staat.

Ik heb echt 90% van de tijd dat iets op het model mooi zit en bij mij niet. Die zooi van Loavies die een tijdje terug erg trendy was bijvoorbeeld, dat hoef je bij mij niet te proberen: hangt allemaal als een vormeloze zak om mijn lichaam heen terwijl heel veel vollere meisjes of in ieder geval meisjes met wat meer borsten er wel leuk in uitzien.

Misschien kies je altijd de verkeerde lengte, stof, kwaliteit of model rok. Ik draag zelf bijv. vaak A-lijn, en nooit van die losse, fleurige overslagrokjes want die zijn bij mij niet leuk maar eerder oubollig en het lijkt inderdaad alsof ik geen taille of billen heb. Je moet gewoon "jouw" merk of winkel vinden, en jouw soort silhouet en print. Ik zou dus ophouden met bestellen en eens lekker ouderwets winkels en paskamers afgaan. En een foto maken in de spiegel, niet alleen maar kijken, want je ziet pas op de foto (van een afstandje) hoe iets echt staat. En sporten kan nooit kwaad als je dat nooit doet ;)
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
23-07-2021 19:13
Heb je wel eens een kleur- en stijladvies overwogen? Dat vind ik nog steeds met stip op 1 de beste investering in mijn garderobe ooit. Ik weet precies wat mij mooi staat.

Ik breek die “regels” ook weleens, vaak misschien zelfs; zo staat een drukke print mij niet maar ik doe het soms toch. Bijvoorbeeld. Gewoon, omdat ik het jurkje zo leuk vindt, dan kom ik er maar wat minder mooi in uit. Jammer dan.

Maar als je serieus je lichaam aan de mode wilt gaan aanpassen in plaats van andersom, dan ben je niet goed bezig wat mij betreft.
En dit, allebei! Professioneel stijladvies voor als je er zelf maar geen oog voor kunt ontwikkelen, en ook je kleding aan jou leren aanpassen in plaats van dat je over borstvergrotingen en bilimplantaten begint omdat je kleding niet past. Dat is echt de omgekeerde wereld :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Als je ronde billen wilt moet je sporten. Als je dat niet wil is dat ook prima maar stop dan ook met klagen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet mooi vind moet je het niet dragen.

Zoek kleren die mooi bij je passen en je pluspunten accentueren en waar je je goed in voelt.

Er is genoeg wat ik niet kan dragen omdat het me gewoon echt niet staat. Wijde rokken bijvoorbeeld. Dab voel ik me meteen minder mooi.
Alle reacties Link kopieren
konwalia schreef:
24-07-2021 20:16
En dit, allebei! Professioneel stijladvies voor als je er zelf maar geen oog voor kunt ontwikkelen, en ook je kleding aan jou leren aanpassen in plaats van dat je over borstvergrotingen en bilimplantaten begint omdat je kleding niet past. Dat is echt de omgekeerde wereld :bonk:
Eens. Of al kleding net niet oké zit, laat het vermaken. Dat scheelt al zo'n berg.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
OliveHoover schreef:
23-07-2021 17:52
Ik ben me er als dertiger juist drukker om gaan maken, juist omdat je merkt dat je niet meer zo strak bent als vroeger. Vraag me af of die magische 'schijt aan alles' nog gaat komen.
Volgens mij moet het ook wel in je zitten. Als je er al 30-er juist meer druk over aan het maken bent, dan ben je misschien iemand die zich altijd wel druk maakt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor a lijn jurkjes gaan dan. Dan vallen je billen niet op.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
25-07-2021 07:58
Als je ronde billen wilt moet je sporten. Als je dat niet wil is dat ook prima maar stop dan ook met klagen.
Dat vind ik altijd zo ontzettend kort door de bocht. Natuurlijk kun je gaan sporten. Is zeker goed, heeft alleen maar voordelen. Maar je kunt je lichaam niet als een soort klei boetseren in de door jou gewenste vorm, ook niet door sport. Ja, krachttraining, lunges, squats, allemaal goed voor je billen. Maar ik ben er echt niet van overtuigd dat je van sporten een significant andere lichaamsvorm krijgt. Super platte billen worden ook met sporten niet kogelrond.
En zelfs al zou dat wél zo zijn, dan hebben we het, met zo'n drastische verandering van vorm, niet over twee keer per week een uurtje sporten.

Dus echt niet eens met deze kortzichtige opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt ze zijn ook niet mega plat maar tegenover een meid met mooie ronde billen dan weer wel. Er zit bij mij zeg maar niet heel veel spiermassa in mijn billen. Terwijl sommige vrouwen dat wel massief hebben van nature.

Het is denk ik een soort obsessie als ik bijv. een meid zie met mooie volle billen in stad dan denk ik wauw zo kan het dus ook. Ben er een beetje gefixeerd op. Ik vind het dan jammer dat ik dat niet heb als het dus blijkbaar wel mogelijk is.

Begrijp ook dat het echte leven geen instagram is maar is zo af en toe zie ik wel hoe ik het zelf graag gewild had.
Alle reacties Link kopieren
MamaSuusberg schreef:
23-07-2021 14:57
Ehm misschien niet meer naar je kont kijken. Zit toch achter je, kijken anderen maar naar :-D en hup aan en gaan!

Dit inderdaad.. Wat boeit het ook, heb je al eens om je heen gekeken de laatste tijd? Er zijn zat mensen die iets hebben wat niet op het 'perfecte' lichaam (wat is eigenlijk perfect??) lijkt. Dus waarom zou je je daar druk om maken? Echt een verspilling van tijd als je het mij vraagt. Jij bent gewoon jij en dat is hoe het is. Prima toch?
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
26-07-2021 12:19
Volgens mij moet het ook wel in je zitten. Als je er al 30-er juist meer druk over aan het maken bent, dan ben je misschien iemand die zich altijd wel druk maakt.
Dat denk ik ook. Ik hoor juist heel veel dat hoe ouder mensen worden hoe meer ze zichzelf accepteren en zich er niet zo druk om maken.

Ik heb me als tiener en twintiger zo druk gemaakt om mijn lichaam. Zo zonde van mijn tijd!
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
31-07-2021 17:22
Begrijp ook dat het echte leven geen instagram is maar is zo af en toe zie ik wel hoe ik het zelf graag gewild had.
Jij bent duidelijk een glas half leeg type. En dan gericht op jezelf. Dat is potentieel gevaarlijk als je aan jezelf gaat sleutelen. Want het type dat je bent, dat blijf je en bij sleutelen ben je heus niet opeens tevreden. Aangezien ik het glas halfvol type ben heb ik verder geen advies voor je. Je lijkt ook niet echt te luisteren naar de adviezen, maar bent en blijft gefixeerd op dat je het graag anders zou zien.
Ik heb zeker kleding die ik nooit draag omwille van mijn figuur: je zou mij never nooit niet in een jurk zien. Ik moet iets hebben om mijn buik in te snoeren, anders lijk ik echt een paar maand zwanger. Zeker als de wind er tegenaan wappert, dan komt die bolle buik nog beter uit... :facepalm:
Jufjoke schreef:
31-07-2021 16:52
Dat vind ik altijd zo ontzettend kort door de bocht. Natuurlijk kun je gaan sporten. Is zeker goed, heeft alleen maar voordelen. Maar je kunt je lichaam niet als een soort klei boetseren in de door jou gewenste vorm, ook niet door sport. Ja, krachttraining, lunges, squats, allemaal goed voor je billen. Maar ik ben er echt niet van overtuigd dat je van sporten een significant andere lichaamsvorm krijgt. Super platte billen worden ook met sporten niet kogelrond.
En zelfs al zou dat wél zo zijn, dan hebben we het, met zo'n drastische verandering van vorm, niet over twee keer per week een uurtje sporten.

Dus echt niet eens met deze kortzichtige opmerking.

Nou het is wel een beetje gezeur als je zegt iets heel graag te willen, maar er niet het werk voor doet. De meeste vrouwen met ronde billen sporten. Als je het echt zo graag wil dan kan je vandaag nog beginnen met squatten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel moeilijk lijf waar geen jurk op staat. Ik lijk op een oude vrouw met een jurk. Dus draag ik geen jurken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al genoemd is, maar je hebt dus van die fietsbroekjes met pads bij de billen/heupen. Ik gebruik die soms als ik er erg ben afgevallen en er toch nog een beetje vrouwlijk uit wil zien, en bij sommige kleding die gewoon net iets beter staat met wat meer curves. Zie persoonlijk geen verschil met een pushup of voorgevormde bh (die heb ik dan weer niet nodig).
Jufjoke schreef:
31-07-2021 16:52
Dat vind ik altijd zo ontzettend kort door de bocht. Natuurlijk kun je gaan sporten. Is zeker goed, heeft alleen maar voordelen. Maar je kunt je lichaam niet als een soort klei boetseren in de door jou gewenste vorm, ook niet door sport. Ja, krachttraining, lunges, squats, allemaal goed voor je billen. Maar ik ben er echt niet van overtuigd dat je van sporten een significant andere lichaamsvorm krijgt. Super platte billen worden ook met sporten niet kogelrond.
En zelfs al zou dat wél zo zijn, dan hebben we het, met zo'n drastische verandering van vorm, niet over twee keer per week een uurtje sporten.

Dus echt niet eens met deze kortzichtige opmerking.

Ach onzin, met wat pittige (!) krachttraining 2 x per week kan je wel degelijk je lichaam een beetje boetseren en zéker je billen want dat zijn grote spieren die je simpel kunt trainen.
Paardrijden kan ook, veel lichtrijden in draf krijg je prachtige billen van.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat elke vrouw wel haar onzekerheden heeft en daardoor bepaalde dingen niet draagt. Je moet gewoon dragen waar je jezelf goed in voelt, voelt het niet goed dan straal je dat ook uit en kun je het beter niet dragen. Ik heb ook kleine billen, draag gewoon een spijkerbroek en word wel een stokje genoemd of grasspriet, niet leuk maar laat andere maar praten ik voel mij lekker in een spijkerbroek. Rokje of jurk voel ik mij niet lekker in, dus draag ik niet. Dan maar een grasspriet vind het stom dat mensen dat soort opmerkingen maken, andersom als iemand dikker is kun je het niet maken maar tegen een dun persoon blijkbaar wel. Achjah, gewoon dragen waar je, je fijn voelt is mijn advies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven