Lijf & Lijn alle pijlers

Gewicht..

06-05-2019 15:22 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi hi,

Graag zou ik jullie advies willen.
Ik ben in één jaar tijd ruim 5 kilo aangekomen. Weeg nu 63 en was 58.(lengte 1.64)
Ik zou dolgraag weer naar mijn oude gewicht willen, gezien ik nu echt al mijn oude kleding niet meer pas.
Ik ben niet persé dik maar voel me wel echt minder goed in mijn vel.
Daarnaast krijg ik ook regelmatig commentaar van vriendinnen die vinden dat ik behoorlijk ben aangekomen. Het valt erg op omdat ik niet zo groot ben.

Ik ben oa aangekomen doordat ik een relatie heb gekregen. Bij mij betekent dit altijd: meer uiteten, meer wijntjes en hapjes , etc etc. Hier ben ik echt op aan het letten overigens.
Nu drink ik ook standaard 3 a 4 koppen cappuccino met volle melk per dag,
Mijn collega's geven aan dat ik eerst hier mee moet stoppen.
Maar zal dit nog zoveel schelen ? Is het zo slecht?
Zo ja heeft iemand een gezonde melkvervanger?

Ik ben al een tijdje 2 dagen in de wk aan het sporten. Helaas in ruim een maand is er nog niks van af. Zo frustrerend.

Heeft iemand DE ultieme tip voor mij?

Super thanks alvast.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
06-05-2019 15:48
Voor het slapen een oliebol eten.
hahah dat zal wel niet serieus zijjn;-)
En eet gewoon een boterham voor je lunch ipv rijstwafels.
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:36
Ah sorry lees nu deze reactie.
Zou het nog uitmaken als ik sojamelk/havermelk gebruik?
nee
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-05-2019 15:51
En eet gewoon een boterham voor je lunch ipv rijstwafels.
Ik begreep dat ik brood etc juist moest vermijden.
Maar dat is dus onzin?
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:52
Ik begreep dat ik brood etc juist moest vermijden.
Maar dat is dus onzin?
natuurlijk is dat onzin
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:35
Wat is jouw argument dat het GEEN verschil uitmaakt?
4 koffie met 100 ml magere melk ipv volle scheelt 160 kcal per dag.
1 kg lichaamsgewicht = ca. 7700 kcal.
Dat zijn heeeeeel veel koppen koffie.
minder met de borrels en hapjes en ga minder vaak uit eten (twee woorden). Blijf sporten, dan komt het wel goed.
Die volle melk is echt het minste van je problemen. Gewoon gezond eten, alcohol en hapjes matigen (beperken tot bijv 1 avond in de week), geen frisdrank drinken en dan ben je er waarschijnlijk al.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-05-2019 15:54
natuurlijk is dat onzin
Oke vertel...? IK had nl gelezen over koolhydraatarm eten.
Waarom is dat volgens jouw onzin?(Ik beoordeel je niet hoor dat klinkt misschien zo;-), probeer het meer te begrijpen.)
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
06-05-2019 15:58
Die volle melk is echt het minste van je problemen. Gewoon gezond eten, alcohol en hapjes matigen (beperken tot bijv 1 avond in de week), geen frisdrank drinken en dan ben je er waarschijnlijk al.
Mmm alcohol is misschien inderdaad ook het probleem;-) maar dan zou ik volle melk ook zo zien..
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:50
hahah dat zal wel niet serieus zijjn;-)
Je vraag om de ultieme tip is toch ook niet serieus?
Damned if I don’t
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:59
Oke vertel...? IK had nl gelezen over koolhydraatarm eten.
Waarom is dat volgens jouw onzin?(Ik beoordeel je niet hoor dat klinkt misschien zo;-), probeer het meer te begrijpen.)
het gaat erom minder te eten dan je verbrandt dan val je af
een koolhydratenarm dieet vervang koolhydraten door vet en eiwit (niet verstandig want ongezond) daardoor ben je snel verzadigd en vallen sommigen af. Maar je mist essentiele voedingsvezels en vitamines

overigens komt je gewicht me niet raar voor. je moet wel bedenken dat als je gaat kloten met eten je jezelf levenslang geeft
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:59
Mmm alcohol is misschien inderdaad ook het probleem;-) maar dan zou ik volle melk ook zo zien..
alcohol is niet te vergelijken met melk, er zitten heel veel calorieen in alcohol en nul voedingswaarde.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
06-05-2019 16:00
Je vraag om de ultieme tip is toch ook niet serieus?
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:59
Oke vertel...? IK had nl gelezen over koolhydraatarm eten.
Waarom is dat volgens jouw onzin?(Ik beoordeel je niet hoor dat klinkt misschien zo;-), probeer het meer te begrijpen.)
Koolhydraatarm eten is niet per se onzin. Voor sommige mensen werkt dat goed om hun calorie inname te beperken. En uiteindelijk gaat het qua aankomen en afvallen om die kcal inname.
S-Meds schreef:
06-05-2019 16:01
het gaat erom minder te eten dan je verbrandt dan val je af
een koolhydratenarm dieet vervang koolhydraten door vet en eiwit (niet verstandig want ongezond) daardoor ben je snel verzadigd en vallen sommigen af. Maar je mist essentiele voedingsvezels en vitamines

overigens komt je gewicht me niet raar voor. je moet wel bedenken dat als je gaat kloten met eten je jezelf levenslang geeft
Koolhydraatarmer dan. Als iemand meer fruit en groente gaat eten en minder granen zal het zo'n vaart niet lopen.
Alle reacties Link kopieren
TO, zoek eens een goede calorieenwijzer online.
Van 1200-1500 kcal per dag val jij echt af!
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:52
Ik begreep dat ik brood etc juist moest vermijden.
Maar dat is dus onzin?
Brood vult meer dan luchtige rijstwafels. Dus eet je minder tussendoortjes en/of s avonds minder
Alle reacties Link kopieren
Je zult alles moeten minderen buiten je maaltijden om. Als lunch een paar rijstwafels eten maar wel gedurende de dag 4 koppen cappuccino met suiker en volle melk drinken (en meestal gaat er in cappuccino behoorlijk wat melk vergeleken met koffie) vind ik zo zonde. Eet dan wat meer groente en fruit en drink 1 kopje per dag. En alcohol tikt ook enorm aan, ik zou daarmee stoppen. Eet gewoon je normale maaltijden en stop met borrels, hapjes, calorierijk drinken en andere ongezonde tussendoortjes.
Ik snap ook nooit zo goed dat mensen aankomen als ze in een relatie zitten. Het kan toch ook gezellig zijn zonder je steeds vol te vreten?
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:59
Mmm alcohol is misschien inderdaad ook het probleem;-) maar dan zou ik volle melk ook zo zien..
Stoppen met die alcohol dan. In mijn studententijd at ik niet veel, maar ik dronk behoorlijk wat alcohol en was een stuk zwaarder dan nu. Toen ik nauwelijks nog dronk, vlogen de kilo’s eraf.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
06-05-2019 16:11
TO, zoek eens een goede calorieenwijzer online.
Van 1200-1500 kcal per dag val jij echt af!
Ga ik doen super thanks!!!
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 16:06
Toch altijd weer zulke reacties. jammer jammer.. Reageer dan niet.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-05-2019 16:20
Stoppen met die alcohol dan. In mijn studententijd at ik niet veel, maar ik dronk behoorlijk wat alcohol en was een stuk zwaarder dan nu. Toen ik nauwelijks nog dronk, vlogen de kilo’s eraf.
Dat zal ik ook gaan mindere thanks.
ik merkte gewoon met relatie dat ik meer gezellig even een wijntje neem als hij er is.
Terwijl ik alleen niet zou drinken..
Gek eigenlijk he?
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 16:27
Toch altijd weer zulke reacties. jammer jammer.. Reageer dan niet.
quote je nu je eigen reactie :hyper:
En ga vooral niet "raar"eten, dat levert alleen een jojo-effect op. Geen gezonde zaken als volkorenbrood schrappen. Normaal eten en voornamelijk je snack- en drankgebruik matigen. Dat levert een stabiel en gezond gewicht op.
Ook van alles iets minder naar binnen werken helpt.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 16:27
Dat zal ik ook gaan mindere thanks.
ik merkte gewoon met relatie dat ik meer gezellig even een wijntje neem als hij er is.
Terwijl ik alleen niet zou drinken..
Gek eigenlijk he?
Hoeveel drink je nu ongeveer per week? Het kan echt heel veel schelen.
Mijn man wil ook wat afvallen en let op zijn eten, maar blijft wel zéér regelmatig bier drinken. Ik snap dat echt niet.

Ik denk dat jij veel calorieën via je drinken binnenkrijgt, dat is erg zonde. Want je kan lekker en gezond eten met hetzelfde aantal calorieën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven