Lijf & Lijn alle pijlers

Gewicht..

06-05-2019 15:22 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi hi,

Graag zou ik jullie advies willen.
Ik ben in één jaar tijd ruim 5 kilo aangekomen. Weeg nu 63 en was 58.(lengte 1.64)
Ik zou dolgraag weer naar mijn oude gewicht willen, gezien ik nu echt al mijn oude kleding niet meer pas.
Ik ben niet persé dik maar voel me wel echt minder goed in mijn vel.
Daarnaast krijg ik ook regelmatig commentaar van vriendinnen die vinden dat ik behoorlijk ben aangekomen. Het valt erg op omdat ik niet zo groot ben.

Ik ben oa aangekomen doordat ik een relatie heb gekregen. Bij mij betekent dit altijd: meer uiteten, meer wijntjes en hapjes , etc etc. Hier ben ik echt op aan het letten overigens.
Nu drink ik ook standaard 3 a 4 koppen cappuccino met volle melk per dag,
Mijn collega's geven aan dat ik eerst hier mee moet stoppen.
Maar zal dit nog zoveel schelen ? Is het zo slecht?
Zo ja heeft iemand een gezonde melkvervanger?

Ik ben al een tijdje 2 dagen in de wk aan het sporten. Helaas in ruim een maand is er nog niks van af. Zo frustrerend.

Heeft iemand DE ultieme tip voor mij?

Super thanks alvast.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-05-2019 16:28
quote je nu je eigen reactie :hyper:
hahha ahandig. Naja ik laat het ook lekker;-)
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-05-2019 16:31
Hoeveel drink je nu ongeveer per week? Het kan echt heel veel schelen.
Mijn man wil ook wat afvallen en let op zijn eten, maar blijft wel zéér regelmatig bier drinken. Ik snap dat echt niet.

Ik denk dat jij veel calorieën via je drinken binnenkrijgt, dat is erg zonde. Want je kan lekker en gezond eten met hetzelfde aantal calorieën.
Zeker wel 6 tot 8 wijntjes in een weekend denk ik.
Doordeweeks drink ik overigens niet.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:32
Nee ik hou dit niet bij. Maar kan mij niet voorstellen dat dit meer is gezien ik puur minder eet.
Met lunch overigens ook echt maar 3 rijstwafels met huttekase etc.
Ook met avond eten alleen gezond zoals salade, vlees(aardappels, brood sla ik over)
Ik doe aan kickboxen en RPM(soort spinning)
Rijstwafels zit echt amper iets in qua voedingswaarde, teveel rijstwafels is zelfs ongezond.
Brood is echt prima, zolang je voor gezond brood kiest. Ondanks wat tijdschriften en websites ons willen doen geloven is er geen 'quick en easy' fix om blijvend af te vallen. Het vereist doorzettingsvermogen en aanpassing van je levensstijl.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 16:38
Zeker wel 6 tot 8 wijntjes in een weekend denk ik.
Doordeweeks drink ik overigens niet.
Dat is wel flink, vind ik. Zeker aangezien de glazen bij de meeste mensen een stuk voller zitten dan de officiële eenheden. Probeer het te beperken tot 1 glaasje bij het eten.
amarna schreef:
06-05-2019 15:54
4 koffie met 100 ml magere melk ipv volle scheelt 160 kcal per dag.
1 kg lichaamsgewicht = ca. 7700 kcal.
Dat zijn heeeeeel veel koppen koffie.
7700kcal/160kcal=49 dagen. In 2 maanden kun je dus meer dan een kilo vet verliezen door alleen te stoppen met cappuccinos.
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 06-05-2019 16:43
19.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 16:24
Ga ik doen super thanks!!!
My fitness pall.
Het is best wel een klus om alles te wegen maar het geeft een geweldig inzicht in hoeveel calorieën je binnen krijgt.
Als je het goed invult (dus echt ALLES weegt) zal je versteld staan hoeveel calorieën dingen bevatten.
Alle reacties Link kopieren
Diocca schreef:
06-05-2019 16:41
7700kcal/160kcal=49 dagen.
Ohhh shocking eigenlijk dan he...
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 16:38
Zeker wel 6 tot 8 wijntjes in een weekend denk ik.
Doordeweeks drink ik overigens niet.
8 wijntjes is zo’n 656 calorieën.
Alle reacties Link kopieren
Wat een maf topic dit.
TO, je zegt dat je weet wat er het afgelopen jaar is veranderd in je voedingspatroon. (Namelijk meer, voor de gezelligheid etc.).

Dan weet je toch ook wat je (terug) moet veranderen om weer terug te komen op je oude gewicht? :confused:
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-05-2019 16:45
Wat een maf topic dit.
TO, je zegt dat je weet wat er het afgelopen jaar is veranderd in je voedingspatroon. (Namelijk meer, voor de gezelligheid etc.).

Dan weet je toch ook wat je (terug) moet veranderen om weer terug te komen op je oude gewicht? :confused:
Denk je dat ik dat niet al gedaan heb;-)? Heb zelfs een 2 maanden geen alcohol gedronken.(ook niet geheel onbelangrijk om te vermelden)
Het komt er sneller aan dan dat het er afgaat zeggen ze he..
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 16:43
Ohhh shocking eigenlijk dan he...
Ik had er eerst een verkeerde berekening staan ;-D . Deze is iets minder shocking maar nog steeds... als je zwarte koffie zou drinken val je dus in 2 maanden tijd vanzelf een kilo af zonder extra moeite.

Als je de wijn in het weekend van 6 naar 1 zou brengen levert je dat nog eens een kilo gewichtsverlies per 3 maanden op.

Dus stel dat je nu zou kappen met cappuccinos en wijn, dan ben je over 3 maanden 2.5kg lichter zonder de hapjes te laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij erg goed werkt is echt flink minderen met koolhydraten en intermittent fasting zonder tussendoortjes (ik eet bijv. zo tussen 12/13 en 18/19 en daarbuiten niet). Maargoed hier verschillen de meningen/ervaringen over. Voor mij werkt het heel goed omdat het overzichtelijk is en ik eigenlijk helemaal geen hongergevoel/suikercravings meer heb.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 16:47
Denk je dat ik dat niet al gedaan heb;-)? Heb zelfs een 2 maanden geen alcohol gedronken.(ook niet geheel onbelangrijk om te vermelden)
Het komt er sneller aan dan dat het er afgaat zeggen ze he..

Ja en dus moet je langer volhouden dan twee maanden. Zo simpel is het echt. Je kan wel kunstgrepen zoeken om het sneller te laten gaan, maar op de lange termijn werkt dat niet.
.
Alle reacties Link kopieren
Diocca schreef:
06-05-2019 16:48
Ik had er eerst een verkeerde berekening staan ;-D . Deze is iets minder shocking maar nog steeds... als je zwarte koffie zou drinken val je dus in 2 maanden tijd vanzelf een kilo af zonder extra moeite.

Als je de wijn in het weekend van 6 naar 1 zou brengen levert je dat nog eens een kilo gewichtsverlies per 3 maanden op.

Dus stel dat je nu zou kappen met cappuccinos en wijn, dan ben je over 3 maanden 2.5kg lichter zonder de hapjes te laten staan.
Hahah ik had het niet eens nagerekend.. Maar zag het inderdaad.
Dit is inderdaad nog wel veel.
Werk aan de winkel met mijn cappucino en wijntjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor jou vooral belangrijk is om inzicht te krijgen TO. Als je 8 glazen wijn drinkt op een avond dan krijg je ongeveer 1/3 van wat je op een dag mag eten aan calorieën naar binnen. Dat zou betekenen dat je je avondeten zou moeten laten staan om niet aan te komen.
Echt ga de my fitness pall gebruiken. Werkt voor mij super.
winkelfanaat schreef:
06-05-2019 16:55
Ik denk dat het voor jou vooral belangrijk is om inzicht te krijgen TO. Als je 8 glazen wijn drinkt op een avond dan krijg je ongeveer 1/3 van wat je op een dag mag eten aan calorieën naar binnen. Dat zou betekenen dat je je avondeten zou moeten laten staan om niet aan te komen.
Echt ga de my fitness pall gebruiken. Werkt voor mij super.
Eens! Vooral op dagen dat het niet goed gaat stug blijven invullen is voor mij heel ontnuchterend geweest ;-D . Waar ik vroeger nog wel eens door kon eten want toch al verpest, houd ik nu in.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
06-05-2019 16:55
Ik denk dat het voor jou vooral belangrijk is om inzicht te krijgen TO. Als je 8 glazen wijn drinkt op een avond dan krijg je ongeveer 1/3 van wat je op een dag mag eten aan calorieën naar binnen. Dat zou betekenen dat je je avondeten zou moeten laten staan om niet aan te komen.
Echt ga de my fitness pall gebruiken. Werkt voor mij super.
Ohhhh neeeeee geen 8 dagen op een avond hoor!!! 8 dagen in het hele weekend. Zaterdag en zondag.. Gemiddeld en dat is al echt heel veel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 16:59
Ohhhh neeeeee geen 8 glazen op een avond hoor!!! 8 dagen in het hele weekend. Zaterdag en zondag.. Gemiddeld en dat is al echt heel veel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Diocca schreef:
06-05-2019 16:58
Eens! Vooral op dagen dat het niet goed gaat stug blijven invullen is voor mij heel ontnuchterend geweest ;-D . Waar ik vroeger nog wel eens door kon eten want toch al verpest, houd ik nu in.
Ga ik doen top!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 16:59
Ohhhh neeeeee geen 8 dagen op een avond hoor!!! 8 dagen in het hele weekend. Zaterdag en zondag.. Gemiddeld en dat is al echt heel veel hoor.

Maar die wijntjes, daar snack je vast ook wel wat bij.. bakje chips. Ach, twee bakjes. Nou laten we nu die zak maar leeg maken. Toastje erbij, stukje kaas, nog een stukje..
Zo makkelijk gaat het. Ga het allemaal maar eens wegen en optellen, je zal schrikken.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-05-2019 17:03
Maar die wijntjes, daar snack je vast ook wel wat bij.. bakje chips. Ach, twee bakjes. Nou laten we nu die zak maar leeg maken. Toastje erbij, stukje kaas, nog een stukje..
Zo makkelijk gaat het. Ga het allemaal maar eens wegen en optellen, je zal schrikken.
Hahah klopt.. God o god.
Maar stelll ik neem een x een wijntje en ik wil daar een snack bij dan heb je ook gezonde noten etc toch?
Iemand daar ideeen voor?
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:33
Nee ik doe geen suiker in de koffie.
Ik had het over zoetje omdat ik koffie alleen niet lekker vind maar toch die energie even wil hebben.
Ben je in het afgelopen jaar ook vermoeider dan daarvoor? Ga je later slapen bijvoorbeeld? Soms ga je daardoor (ongemerkt) meer eten. Misschien kun je daar nog iets mee: meer slapen?
Alle reacties Link kopieren
Wat drink en eet je zoal op een dag?

Die cappucino's kunnen toch ook naar 2...dat is al de helft minder calorieën .
Het is 70% voeding en 30% sport.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 17:04
Hahah klopt.. God o god.
Maar stelll ik neem een x een wijntje en ik wil daar een snack bij dan heb je ook gezonde noten etc toch?
Iemand daar ideeen voor?
Je kunt ongebrande noten kopen, welke je maar lekker vindt. Maar qua calorieën zit daar waarschijnlijk net zoveel in als in de andere hapjes. Ze zijn alleen gezonder en vullen waarschijnlijk langer, dus het is sowieso beter, maar neem wel maar een klein handje.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-05-2019 17:07
Je kunt ongebrande noten kopen, welke je maar lekker vindt. Maar qua calorieën zit daar waarschijnlijk net zoveel in als in de andere hapjes. Ze zijn alleen gezonder en vullen waarschijnlijk langer, dus het is sowieso beter, maar neem wel maar een klein handje.
Oke dat heeft dan ook niet zo heel veel zin.
Heb jij andere tips voor gezonde/goede snacks zonder teveel calorieen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven