Lijf & Lijn alle pijlers

Gewicht..

06-05-2019 15:22 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi hi,

Graag zou ik jullie advies willen.
Ik ben in één jaar tijd ruim 5 kilo aangekomen. Weeg nu 63 en was 58.(lengte 1.64)
Ik zou dolgraag weer naar mijn oude gewicht willen, gezien ik nu echt al mijn oude kleding niet meer pas.
Ik ben niet persé dik maar voel me wel echt minder goed in mijn vel.
Daarnaast krijg ik ook regelmatig commentaar van vriendinnen die vinden dat ik behoorlijk ben aangekomen. Het valt erg op omdat ik niet zo groot ben.

Ik ben oa aangekomen doordat ik een relatie heb gekregen. Bij mij betekent dit altijd: meer uiteten, meer wijntjes en hapjes , etc etc. Hier ben ik echt op aan het letten overigens.
Nu drink ik ook standaard 3 a 4 koppen cappuccino met volle melk per dag,
Mijn collega's geven aan dat ik eerst hier mee moet stoppen.
Maar zal dit nog zoveel schelen ? Is het zo slecht?
Zo ja heeft iemand een gezonde melkvervanger?

Ik ben al een tijdje 2 dagen in de wk aan het sporten. Helaas in ruim een maand is er nog niks van af. Zo frustrerend.

Heeft iemand DE ultieme tip voor mij?

Super thanks alvast.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
07-05-2019 11:55
Ik ben volledig overgestapt op (20+) smeerkaas. Stop het in een tostiapparaat en je merkt (nouja, ik dan) zelfs nauwelijks verschil.
Italiaanse kruiden erover, lekkerr! :kwijl:
(Moet je dan weer niet mayo, ketchup en dat soort erbij gaan doen maar goed).
Ja lekker! Je kunt er ook gewoon plakjes tomaat bij doen. Sauzen heb je helemaal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
07-05-2019 11:59
Ja lekker! Je kunt er ook gewoon plakjes tomaat bij doen. Sauzen heb je helemaal niet nodig.

Ja lekker! Tomaat maakt het wat minder droog. Maar ik brand er wel geregeld mn mond aan. :P
.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet 's ochtends 250 ml volle melk met havermout en een stuk fruit. En dat past prima in in gezonde voedingspatroon. Ik vind halfvolle of magere melk gewoon niet lekker. Met volle melk ben ik gewoon afgevallen.

Volle melk vult wat mij betreft beter, dus minder behoefte om te gaan snaaien tussen ontbijt en lunch. Overigens vind ik melk in de koffie zo zonde van de caloriën die daar in zitten. Caloriën haal ik liever uit eten dan uit drinken. Ik zou dus minderen met koffie en dit terugbrengen tot 1 kopje. En dan een koffie drinken zoals jij dat lekker vindt.

Zo eet ik ook gewoon kaas. Geen 30+ of 20+, gewoon normale kaas. Past prima in een gezond voedingspatroon, het gaat om de totale balans, de keuzes die je maakt. En die maakt iedereen anders. Een gezond voedingspatroon is wat mij betreft alleen vol te houden als je dingen eet die je lekker vindt. Anders gaat het je echt tegen staan.
Alle reacties Link kopieren
TO het is best makkelijk;
1 uurtje op een dag bewegen
alleen water drinken
2 glazen wijn in de week
Chips mag best, 1 bakje.
Rond de 1600 khal blijven zitten.

Ben je al dun?
Je BMI is 23.4
Je gewicht past goed bij je lengte
Heb even je BMI na gekeken.
Het is prima zo.
Maar dat zal wel aan mij liggen.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
07-05-2019 12:04
Ik eet 's ochtends 250 ml volle melk met havermout en een stuk fruit. En dat past prima in in gezonde voedingspatroon. Ik vind halfvolle of magere melk gewoon niet lekker. Met volle melk ben ik gewoon afgevallen.

Volle melk vult wat mij betreft beter, dus minder behoefte om te gaan snaaien tussen ontbijt en lunch. Overigens vind ik melk in de koffie zo zonde van de caloriën die daar in zitten. Caloriën haal ik liever uit eten dan uit drinken. Ik zou dus minderen met koffie en dit terugbrengen tot 1 kopje. En dan een koffie drinken zoals jij dat lekker vindt.

Zo eet ik ook gewoon kaas. Geen 30+ of 20+, gewoon normale kaas. Past prima in een gezond voedingspatroon, het gaat om de totale balans, de keuzes die je maakt. En die maakt iedereen anders. Een gezond voedingspatroon is wat mij betreft alleen vol te houden als je dingen eet die je lekker vindt. Anders gaat het je echt tegen staan.

Nou precies dit dus.
Ik kan uitkijken naar m’n cappuccino maar vind kaas echt niet de moeite waard. Dat werkt voor mij, terwijl Dahlia het precies andersom doet en dat werkt voor haar.
Keuzes en balans. Niet blind varen op wat iemand anders zegt.
.
Alle reacties Link kopieren
Marie-Antoinettexx schreef:
07-05-2019 12:07
TO het is best makkelijk;
1 uurtje op een dag bewegen
alleen water drinken
2 glazen wijn in de week
Chips mag best, 1 bakje.
Rond de 1600 khal blijven zitten.

Ben je al dun?
Ik was altijd gewoon dun maar nu pas ik al mn broeken niet meer en gaven vriendinnen ook aan dat ik moest uitkijken..:) Ik werd een beetje propperig en een volle onderik hahah.
Volgens die app mag ik 1200Khal. Best weiniggg oeps.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
07-05-2019 12:08
Je BMI is 23.4
Je gewicht past goed bij je lengte
Heb even je BMI na gekeken.
Het is prima zo.
Maar dat zal wel aan mij liggen.
Klopt, maar het is ook een beetje mijn eigen gevoel. Ik pas broeken niet, krijg commentaar van mensen om mij heen..
Het voelt niet goed.
Sorry voor jou miss zeurderig;-).
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
07-05-2019 12:10
Ik was altijd gewoon dun maar nu pas ik al mn broeken niet meer en gaven vriendinnen ook aan dat ik moest uitkijken..:) Ik werd een beetje propperig en een volle onderik hahah.
Volgens die app mag ik 1200Khal. Best weiniggg oeps.
maar dat hou je toch ook nooit vol, ga je juist snaaien. Je moet dat even laten onderzoeken met een speciaal apparaat, staat precies hoeveel khal je verbrand op een dag zonder iets te doen. (dus alleen in je bed liggen)
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
07-05-2019 12:08
Je BMI is 23.4
Je gewicht past goed bij je lengte
Heb even je BMI na gekeken.
Het is prima zo.
Maar dat zal wel aan mij liggen.

BMI 21,6 (streef van TO) is ook dikke prima, en daar voelt ze zich beter bij. Plus dat ze sowieso al iets zou moeten veranderen als ze nu stabiel zou willen blijven.
.
Bloemenmeisje1988 schreef:
07-05-2019 12:12
Klopt, maar het is ook een beetje mijn eigen gevoel. Ik pas broeken niet, krijg commentaar van mensen om mij heen..
Het voelt niet goed.
Sorry voor jou miss zeurderig;-).
Grappig..
De waarheid mag je niet neerzetten.
Sterkte met lijnen,
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
07-05-2019 11:58
Magere kwark van de AH is erg lekker.
Ironisch, 0.2% vet (want dan kunnen we het "mager" noemen) maar ondertussen zit er wel behoorlijk veel suiker in (4.5gr)...
https://www.ah.nl/producten/product/wi6 ... anse-kwark
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
07-05-2019 12:13
Grappig..
De waarheid mag je niet neerzetten.
Sterkte met lijnen,
Bedankt erg motiverend!
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
07-05-2019 12:12
Klopt, maar het is ook een beetje mijn eigen gevoel. Ik pas broeken niet, krijg commentaar van mensen om mij heen..
Het voelt niet goed.
Sorry voor jou miss zeurderig;-).
Je moet van je eigen gevoel uitgaan. Toen ik ging afvallen had ik ook een BMI van 23,5. Iedereen zei: maar je bent toch niet dik. Ja, zal best maar ik wil ook niet 'niet dik' zijn, ik wil gewoon slank zijn. Toen het gewicht eraf ging kreeg ik vaker reacties van: niet teveel afvallen hoor. Die mensen waren over het algemeen gewoon jaloers. Ik heb nu een BMI van 19,5, dat voelt voor mij toch echt een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
07-05-2019 12:12
BMI 21,6 (streef van TO) is ook dikke prima, en daar voelt ze zich beter bij. Plus dat ze sowieso al iets zou moeten veranderen als ze nu stabiel zou willen blijven.
Klopt als ik zo doorga dan blijf ik groeien ofcourse!!
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
07-05-2019 12:15
Je moet van je eigen gevoel uitgaan. Toen ik ging afvallen had ik ook een BMI van 23,5. Iedereen zei: maar je bent toch niet dik. Ja, zal best maar ik wil ook niet 'niet dik' zijn, ik wil gewoon slank zijn. Toen het gewicht eraf ging kreeg ik vaker reacties van: niet teveel afvallen hoor. Die mensen waren over het algemeen gewoon jaloers. Ik heb nu een BMI van 19,5, dat voelt voor mij toch echt een stuk beter.
Bedankt dat je mij begrijpt. Het gaat inderdaad om mijn eigen gevoel.
Voor nu voelt het voor mij niet goed. Anders had ik deze topic niet aangemaakt;-)
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
07-05-2019 12:10
Volgens die app mag ik 1200Khal. Best weiniggg oeps.
Dat is echt veel te weinig. Ga niet crashen, neem de tijd om wat af te vallen door je voedingspatroon aan te passen. Minder uit eten dus en veel minder alcohol. Koop een goede wijn en drink daar in het weekend 1 of 2 glazen van. Dat is voor jou al veel minder dan je nu doet. En zo pak je alles steeds in stapjes aan. Maak keuzes, welke dat zijn dien je zelf te bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
07-05-2019 12:18
Dat is echt veel te weinig. Ga niet crashen, neem de tijd om wat af te vallen door je voedingspatroon aan te passen. Minder uit eten dus en veel minder alcohol. Koop een goede wijn en drink daar in het weekend 1 of 2 glazen van. Dat is voor jou al veel minder dan je nu doet. En zo pak je alles steeds in stapjes aan. Maak keuzes, welke dat zijn dien je zelf te bepalen.
Ja wel he? dat dacht ik al.. Ik moest invullen hoeveel ik wilde afvallen per week. 0.5 was om aan te raden.
Nu kwam ik op 1200Khl per dag. Ik dacht heh? dat is echt zo weinig en kan ik mij haast niet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
07-05-2019 12:18
Dat is echt veel te weinig. Ga niet crashen, neem de tijd om wat af te vallen door je voedingspatroon aan te passen. Minder uit eten dus en veel minder alcohol. Koop een goede wijn en drink daar in het weekend 1 of 2 glazen van. Dat is voor jou al veel minder dan je nu doet. En zo pak je alles steeds in stapjes aan. Maak keuzes, welke dat zijn dien je zelf te bepalen.
Ja wel he? dat dacht ik al.. Ik moest invullen hoeveel ik wilde afvallen per week. 0.5 was om aan te raden.
Nu kwam ik op 1200Khl per dag. Ik dacht heh? dat is echt zo weinig en kan ik mij haast niet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
07-05-2019 12:15
Klopt als ik zo doorga dan blijf ik groeien ofcourse!!
als je doorgaat met 8 wijntjes in de breedte
Alle reacties Link kopieren
TO, maak nu eerst een weekplan n.a.v. de internetsites, zonder op de heel verschillende tips in dit topic af te gaan.
1200 kcal is wat weinig. Van 1500 kcal per dag val je ook af. Het is beter om wat langer over je afvaltraject te doen.
amarna wijzigde dit bericht op 07-05-2019 12:23
34.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
0.5 kg per week vind ik veel te veel bij jouw gewicht. Je bent toch ook niet 0.5 kg per week aangekomen? Neem wat meer de tijd om een gezond voedingspatroon in te slijten, is op de langere termijn veel effectiever.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
07-05-2019 12:04
Ik eet 's ochtends 250 ml volle melk met havermout en een stuk fruit. En dat past prima in in gezonde voedingspatroon. Ik vind halfvolle of magere melk gewoon niet lekker. Met volle melk ben ik gewoon afgevallen.
Maar je eet geen 5 ontbijtjes met volle melk en suiker en dat is nou net het verschil met TO...ja het kan allemaal prima met mate maar niet 3 of 5 maal wat normaal is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
07-05-2019 12:21
TO, maak nu eerst een weekplan n.a.v. de internetsites, zonder op de heel verschillende tips in dit topic af te gaan.
1200 kcal is wat weinig. Van 1500 kcal per dag val je ook af. Het is beter om wat langer over je afvaltraject te doen.
Ga ik doen super thanks!!!
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
07-05-2019 12:22
0.5 kg per week vind ik veel te veel bij jouw gewicht. Je bent toch ook niet 0.5 kg per week aangekomen? Neem wat meer de tijd om een gezond voedingspatroon in te slijten, is op de langere termijn veel effectiever.
Is dat veel? Ik heb echt geen idee nl.
De app gaf ook aan dat dit normaal was .. maar komt goed ik het denk houden op 1500 wat hierboven werd gezegd.
Dan doe ik er maar wat langer over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven